Şimdi Ara

Tork mu Hp mi? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
123
Cevap
1
Favori
4.049
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tork ve hp meselesi deyince benim aklima 4-5 yil once kaka nin ortasahadan topu alip arjantine gol atmasi ve messinin onu 50 metrelik mesafede yakalayamamasi geliyor.halbuki messi kisa mesafede cok cabuk ama is uzun depara gelince messinin bir avantaji kalmiyo cunku cabuk ama hizli degil.yani tork=messi,hp=kaka

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bende araya girmek isterim

    Hocam simdi hizlanmak icin eyvallah devir gerekiyor ne kadar cok devir cevirirsek o kadar hizlaniriz dusuncesi bi nebze yanlis gibi. Bu iste sanzuman ve torkta onemlidir bence

    Simdi bi arac dusunelim 3500 devirden 6500 E kadar 50 km yol aldi yani 100 le giderken 3500 devirde 6500 e kadar 150 ye ulasti. Ama oyle araclar vardirki 3500 den sadece 5000 e gelene kadar 50 kmden daha fazla yol kat etmistir. Bunlari ornek verdim attim yani.

    Mesela hpninde torkunda ne kadar onemsiz oldugunu baska turlu gosteren bi arac ise corvette zr1 dir. Acaba dunyada hangi arac 6500 de redline i olan (hondalar gibi bol devir ceviren hizlanan degil bakin ) 1. Viteste 110 u gorur ? En basitinden bugattinin 1000 beygirlik motoru sahsen O hizi goremez 1 de.

    Adam -arkadasinda dedigi gibi- devir araligini 1.6 arac kadar sabit birakmis ne acmis nede azaltmis ve 6500 devir araligina 1.Viteste 110 km koymus. Simdi bu arac hondadan az devir ceviriyor ama hondaya kalkista fark atti mesela az devirle

    simdi adam 6500 devir bandina bu kadar yuksek bi hiz koyduysa ben bunda hp degil torkun, hizlanmanin ne kadar yuksek oldugunu gorurum. Araci bildiginiz hurra firlatiyor. 110 u gordu diye 0-100 u 2 saniyede aliyormus gibi bi dusunce cikmasin. Tabi sanzuman oranininda payi buyukte orasi ayri konu.

    Simdi baska bi ornekte ise m3 e36 7500 devir ceviriyor 335d e90 4500 devir kalkista buyuk ihtimal 335d alir ama otobandaki kapismalarinda m3 biraz fark atarken -bu arada devirleri cevir babam cevir- 335d ne hikmetse 4500 devirle sinirli kalip m3 e36 ya cok rahat fark atiyor. Cunku tork araci alip firlatiyor

    Ayrica hondanin 8500 9000 devir cevirebilmesi mukemmel olabilir ama o devir araligina ulasincada halen 185 beygir verebilcekmi yoksa 6000 den sonra beygir ufak ufak azalicakmi buda onemli. Kendi aracim 5750 de max hp veriyor 6500 e kadar getirdigimde motorun sanki boş döndüğünü hissediyorum. Bu konu hp ve torkun disina cikip fazla devirmi iyi dusuk devirmi ona dondu biraz tartismamiz ama olsun.

    Sahsi gorusum fazla devir cevirmenin hizlanmaya pek etki edecegini zannetmem. Onemli olan hangi devir araliginda yuksek hp verdigi

    Merhaba,

    E36 m3 ve e90 335d kıyaslamanız ile ilgili birkaç test verisi vermek istedim.
    Arada 15 yıl gibi bir fark olmasına rağmen.

    0 - 1 km.
    E36 m3 (286 hp) : 13,9 sn
    E36 m3 (321 hp) : 13,8 sn
    E90 335d : 14,2 sn

    0-400 m

    E36 m3 (286 hp) : 25,2 sn
    E36 m3 (321 hp) : 24,9 sn
    E90 335d : 25,9 sn

    335d aradaki 15 yıl teknoloji farkına ve 260 Nm tork farkına rağmen önde değil.

    Selamlar ve iyi forumlar.

    haklılık payın var ancak çok da öyle düz mantık olmuyor maalesef 335d nin, e36 m3 'den 250 kg fazlası var ve 286ps gücünde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bende araya girmek isterim

    Hocam simdi hizlanmak icin eyvallah devir gerekiyor ne kadar cok devir cevirirsek o kadar hizlaniriz dusuncesi bi nebze yanlis gibi. Bu iste sanzuman ve torkta onemlidir bence

    Simdi bi arac dusunelim 3500 devirden 6500 E kadar 50 km yol aldi yani 100 le giderken 3500 devirde 6500 e kadar 150 ye ulasti. Ama oyle araclar vardirki 3500 den sadece 5000 e gelene kadar 50 kmden daha fazla yol kat etmistir. Bunlari ornek verdim attim yani.

    Mesela hpninde torkunda ne kadar onemsiz oldugunu baska turlu gosteren bi arac ise corvette zr1 dir. Acaba dunyada hangi arac 6500 de redline i olan (hondalar gibi bol devir ceviren hizlanan degil bakin ) 1. Viteste 110 u gorur ? En basitinden bugattinin 1000 beygirlik motoru sahsen O hizi goremez 1 de.

    Adam -arkadasinda dedigi gibi- devir araligini 1.6 arac kadar sabit birakmis ne acmis nede azaltmis ve 6500 devir araligina 1.Viteste 110 km koymus. Simdi bu arac hondadan az devir ceviriyor ama hondaya kalkista fark atti mesela az devirle

    simdi adam 6500 devir bandina bu kadar yuksek bi hiz koyduysa ben bunda hp degil torkun, hizlanmanin ne kadar yuksek oldugunu gorurum. Araci bildiginiz hurra firlatiyor. 110 u gordu diye 0-100 u 2 saniyede aliyormus gibi bi dusunce cikmasin. Tabi sanzuman oranininda payi buyukte orasi ayri konu.

    Simdi baska bi ornekte ise m3 e36 7500 devir ceviriyor 335d e90 4500 devir kalkista buyuk ihtimal 335d alir ama otobandaki kapismalarinda m3 biraz fark atarken -bu arada devirleri cevir babam cevir- 335d ne hikmetse 4500 devirle sinirli kalip m3 e36 ya cok rahat fark atiyor. Cunku tork araci alip firlatiyor

    Ayrica hondanin 8500 9000 devir cevirebilmesi mukemmel olabilir ama o devir araligina ulasincada halen 185 beygir verebilcekmi yoksa 6000 den sonra beygir ufak ufak azalicakmi buda onemli. Kendi aracim 5750 de max hp veriyor 6500 e kadar getirdigimde motorun sanki boş döndüğünü hissediyorum. Bu konu hp ve torkun disina cikip fazla devirmi iyi dusuk devirmi ona dondu biraz tartismamiz ama olsun.

    Sahsi gorusum fazla devir cevirmenin hizlanmaya pek etki edecegini zannetmem. Onemli olan hangi devir araliginda yuksek hp verdigi

    Merhaba,

    E36 m3 ve e90 335d kıyaslamanız ile ilgili birkaç test verisi vermek istedim.
    Arada 15 yıl gibi bir fark olmasına rağmen.

    0 - 1 km.
    E36 m3 (286 hp) : 13,9 sn
    E36 m3 (321 hp) : 13,8 sn
    E90 335d : 14,2 sn

    0-400 m

    E36 m3 (286 hp) : 25,2 sn
    E36 m3 (321 hp) : 24,9 sn
    E90 335d : 25,9 sn

    335d aradaki 15 yıl teknoloji farkına ve 260 Nm tork farkına rağmen önde değil.

    Selamlar ve iyi forumlar.

    haklılık payın var ancak çok da öyle düz mantık olmuyor maalesef 335d nin, e36 m3 'den 250 kg fazlası var ve 286ps gücünde.

    Siz de haklısınız, ağırlık başa bela.

    Artan güvenlik donanımları, konfor donanımları, gövdede yapılan güçlendşrmeler vs. arabaları gittikçe ağırlaştırdı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracın torku fazla ise ilk kalkışta fark atar.Beygir gücü fazlaysa ivmelendikten sonra fark atar olay bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    bana hp lazım değil..tork önemli...
    benim bineceğim araçta gerekirse 50hp olsun ama torku 600nm aşşa olmamalı..


    Hocam o araç ağır yük çeker. Hızlı gitmez.
  • örnek massey ferguson 240s traktör beygir gücü 49 hp Torku 180 nm yük çekmek için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halog

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    bana hp lazım değil..tork önemli...
    benim bineceğim araçta gerekirse 50hp olsun ama torku 600nm aşşa olmamalı..


    Hocam o araç ağır yük çeker. Hızlı gitmez.

    Ben çoğu zaman arazide biniyorum hocam.
    Hız pek önemli değil.
    O nedenle tork benim için daha önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: dgnakgnl

    Bana göre ikisi bir bütün.Alt devirlerden başlayıp orta üst devirlere kadar sabit gelen tork akabinde orta devirlerden başlayıp üst devirlere kadar gelen sabit hp.Yani kısaca TSI motor. Hepsi bir bütün olunca başarı geliyor.

    Devir arttikca degismeyen hp iyiymis:)niye artiriyon deviri desem?

    Aracın her devir bandı dolu dolu olsun diye.Mesela kullandığım 1.4 TSI 122hp motor maksimum hp yi 5000devirde veriyor ve araba 5500devirden sonra boşa dönüyor.Hızlanmada pek bir yararı olmuyor.Ama yeni nesil TSI lar 5000-6000 arası sabit hp veriyor.Buda bu sorunu ortadan kaldırıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Böck

    Yokuş çıkarken tork önemli tek bildiğim bu

    Onu diyen halt etmiş. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: Böck

    Yokuş çıkarken tork önemli tek bildiğim bu

    Onu diyen halt etmiş. :)

    öyle biliyorum bende ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saykojan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: Böck

    Yokuş çıkarken tork önemli tek bildiğim bu

    Onu diyen halt etmiş. :)

    öyle biliyorum bende ?

    Tork boş iş kardeş, bende bunu büyük motor araç kullanmaya başladıktan sonra tam manası ile anladım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    O zaman ikimizde haksısız ? ne 8000 9000 devir çevirmenin hıza bi etkisi yok nede 6500 devirdeki hızlanmanın vs.

    Şanzumana bağlayıp gidelim konuyu bana uyar

    Ben haksız oldugumu düşünmüyorum

    Saglicakla kalın.

    hocam bu videodaki vtec atmosferik mi turbolu mu çözemedim

    MTN133youtube
    X's honda sounds (Human V-tec)
    http://www.youtube.com/watch?v=No_kbFvG_S4




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    O zaman ikimizde haksısız ? ne 8000 9000 devir çevirmenin hıza bi etkisi yok nede 6500 devirdeki hızlanmanın vs.

    Şanzumana bağlayıp gidelim konuyu bana uyar

    Ben haksız oldugumu düşünmüyorum

    Saglicakla kalın.

    hocam bu videodaki vtec atmosferik mi turbolu mu çözemedim

    MTN133youtube
    X's honda sounds (Human V-tec)
    http://www.youtube.com/watch?v=No_kbFvG_S4


    İlk atmosferik diğerleri turbo gibi geldi bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Torka zerre önem vermem.

    Yeter ki ok gibi devir çevirsin,gerisi hikaye

    Çok yaşayın hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hp kapıdan baktırır , Tork kazma kürek yaktırır demiş atalarımız
  • Bence tork önemli aga.

    B sınıfı 1100 kilo ağırlıkta dizel araç 75 Hp 200 tork,
    C sınıfı 1300 kilo ağırlıkta benzinli araç 130 Hp 150 tork.

    Şu durumda hem daha hafif hem de çekiş gücü daha yüksek B sınıfı dizel araç C sınıfı olan daha ağır ve torku düşük araçtan her türlü daha güçlüdür.

    Şimdi kimse bana 130 Hp daha seri hızlanır demesin.
    Sonuçta 10 saniyede 0-100 yapan araçla 13 saniyede yapan arasında çok ciddi bir fark yok, yarış yapmıyoruz gerçek hayatta. Ama araç az biraz yüklü ve klima açık olunca tork fakiri araçlar yokuşlarda bayilmaya ve motorun çok yüksek devirlerde bagirtilmasina mecbur ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • funnerman kullanıcısına yanıt
    Torkun tek başına bir esprisi yok. Yanında bir de devir bilgisi olması lazım.
    Rahat, konforlu kullanım isteniyorsa, alt devirlerde yüksek tork lazımdır. Bunu en iyi turbolu(özellikle turbo dizel) motorlar yapar.
    Sportif performanslı kullanım için orta-yuksek devirde gelen tork aranır. Bunu da ekonomi odaklı olmayan turbolu motorlar ve nispeten yüksek hacimli atmosferikler iyi yapar.

    Bu arada verdiğiniz örnekte 2. araç daha performanslıdır. Yokuş yukarı aşağı fark etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 13 Kasım 2019; 22:12:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torkun devirle carpilmis halidir hp. sanziman da tork konvertorudur. lastik milindeki(akstaki) tork benzinli dizelde aynidir. motor milindeki torkun size bir faydasi yokturrr. tum olay her beygirin kac kg tasidigidir. her beygir 13 kg dan fazla tasiyorsa eco performans bir arac. 8 10 arasi orta performans 7 kg ve alti yuksek performans demektir.

    100 nm 1000 rpm motor ile 50 nm 2000 rpm motor arasinda zerre fark yoktur. reduktor yani sanziman ile ikiside ayni hizmeti sunar.
    elektrikten ornek vermek gerekirse tork voltaj rpm akim hp guctur. 24v2a motor ile 12v4a motorun farki var demektir torku onemsemek.

    su tesisatinda tork boru capi rpm suyun hizi hp ise saniyede gecen su ltsidir. gecen su ayni ise boru capinin onemi olmaz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 14 Kasım 2019; 0:32:18 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tork diyorum.

    boş ağırlığı 2100 kg olan bir mitsubishi pajero kullanıyorum bu aralar. araç turbo dizel ve intercooler'a sahip. 4000 devir'de 125 beygir güç, 2000 devir'de 292 nm tork değerine sahip.

    bir kere sadece 125 beygir o koca pajero'yu hayatta götüremez. araç 2000 devir'i geçti mi hızlanmaya başlıyor. haramidere rampasını pajero ile dördüncü viteste çıkıyorum üstelik araç hafiften hızlanabiliyor. işte bu aracı götüren şey güç değil tork'tur.

    kendi aracım da 117 beygir 154 nm'lik motora sahip olan 1285 kilogramlık atmosferik benzinli bir araç. haramidere rampasını üçüncü viteste hızlanmadan hafiften yavaşlayarak zorlanarak çıkıyor. aslında 125 beygir ile 117 beygir arasında çok bir fark yok, ama 154 nm ile 292 nm arasında çok fark var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    tork diyorum.

    boş ağırlığı 2100 kg olan bir mitsubishi pajero kullanıyorum bu aralar. araç turbo dizel ve intercooler'a sahip. 4000 devir'de 125 beygir güç, 2000 devir'de 292 nm tork değerine sahip.

    bir kere sadece 125 beygir o koca pajero'yu hayatta götüremez. araç 2000 devir'i geçti mi hızlanmaya başlıyor. haramidere rampasını pajero ile dördüncü viteste çıkıyorum üstelik araç hafiften hızlanabiliyor. işte bu aracı götüren şey güç değil tork'tur.

    kendi aracım da 117 beygir 154 nm'lik motora sahip olan 1285 kilogramlık atmosferik benzinli bir araç. haramidere rampasını üçüncü viteste hızlanmadan hafiften yavaşlayarak zorlanarak çıkıyor. aslında 125 beygir ile 117 beygir arasında çok bir fark yok, ama 154 nm ile 292 nm arasında çok fark var.
    125 beygir Pajero'yu götürmez hmm... 2000 devirde 292 nm tork diyorsunuz. Ufacık bir matematik hesabı yapalım.

    292 nm * 2000 rpm = 584.000 / 7121 = 82.01 Bg

    Yani 125 beygir yürütmez dediğiniz aracınızın, 82 beygir güç ürettiği anda hızlanmaya başlıyor diyorsunuz.
    Ben demiyorum bunu siz diyorsunuz. 2000 devirde Pajero motoru 82 beygir güç üretiyor ki hiç de fena bir güç değil. Benim 2.0 atmosferik 3000 devirde 71 beygir falan üretiyor. Tabii ki turbo dizel o devirlerde daha iyi yürüyecek. Sizin 154 nm torklu 117 beygir aracınız da taş çatlasın 3000 devirde 64 beygir güç üretiyordur o da olabileceğinin en fazlası. Tahminim 58-59 beygir anca üretiyordur. 82 beygir ile 59 beygir arasında ciddi fark var.

    Şunu söylemem lazım, Güç ve Tork birbirinin karşıtı ya da birbirinden farklı şeyler değiller. Tam aksine; güç, torkun ve devrin sonucudur. Eşitliğin diğer tarafıdır. Tork * Devir = Güç olarak ifade edilir.

    Mesela sizin 154 nm torklu aracınızı, aynı Haramidere rampasına 4000 devirle vurursanız, 86 beygir güç üretir. Bu da Pajero'nun ürettiği güce oldukça yakın. Performans olarak da aynı performansı alırsınız. Üstelik torkunuz hala en fazla 154 nm olduğu halde, 292 nm torklu araç ile aynı performansı alırsınız. Hatta bir tık daha iyi olur performansı. Burada tork anlamsızlaştı fark ettiyseniz. Çünkü yarı yarıya olan torka karşın iki kat devir, aynı gücü verdi.

    Ha derseniz ki gündelik kullanımda alt devirde gelecek tork iyidir, o kabulüm. Zaten bu istenilen bir şeydir. Alt devirde gelen tork = erken gelen güçtür. Aracı götüren şey de güçtür.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.