Şimdi Ara

Tork mu Hp mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
1
Favori
4.049
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobillerin teknik verilerine dikkat ederseniz, beygir gücü eşit turbo dizel ve turbo benzinli iki araçtan benzinli olanın 0-100'ü yarım saniyeye kadar daha iyidir. Neden? Çünkü benzinli motor aynı vites bandında daha fazla devir çevirdiğinden aynı hıza ulaşana kadar daha az vites değişimiyle beraber daha az zaman kaybına uğrar.

    Peki beygirler aynıyken bile böyleyse torkun önemi nedir? Tork rampalarda ve fazla yükü hareket ettirmede işe yarar. Mesela yukarıdaki örnekteki araçların içerisinde 5'er kişi ve bagaj dolu olsa ve tekrar 0-100 deneseler bu sefer dizel olan benzinliyi geçerdi. Çünkü torkun avantajı yük altında ortaya çıkmakta aynı şekilde rampada da durum böyle.

    Sonuç olarak, hız ve performans dendiğinde turbo benzinliden şaşmayacaksın çünkü turbo benzinli araçların torkları da bir hayli yüksek. Performansı da canavar, rampayı da rahat tırmanıyor, sesi de az traktör gibi değil, şanzımanı daha az sıkıştırıyor geç ısınıyor, bakım maliyetleri ve sorun çıktığında tamir masrafları daha düşük vs. hepsi turbo benzinliden yana.




  • benzin 3 tl olursa hp benzin 5 tl olursa tork :) aslında bunları bize konuşturan az yaksın diye aldığımız dizel otomobillerin daha performanslı olmasına inanmamız.
    evet alt devirde tork az yaktırır ama yüksek devirde tork fırlatır. performansın en üst seviyesinde f1 rpm ve güç konuşulur çünkü amaç saf performans. bu da benim yorumum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Peki devir cevirmek mi daha iyi dusuk devirde tork almakmi... bu sohbet turbo ve atmosferige dogru gidecek...

    Bombayi kurmussunuz hocam,banada patlatıp kaçmak duser
    saka bir yana biz gunluk hayatta 6000-6500rpm dönerken formula1 aracları 17.000-20.000 rpm mi boşa dönmüyodur heralde.

    Ama günlük hayatta devir dönmenin bir espirisi kalmadı;dusuk devirde yuksek tork ve guc veren araclar trafikte daha pratik oluyor.

    Ama bende devirden vazgecmem,gencliktendir heralde.

    o.lut03 estağfirullah ben tesekkur ederim hocam.
    undefined


    Sen anlamiyosun ama su anda islik caliyorum :o saskinliktan 17bin devir.... zaten su anda istesende sehir icin 10bin hatta 7 8 bin devir ceviremezsin... o devirleri cevirince ne oluyo arac surekli hizlaniyomu yani...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dgnakgnl

    Bana göre ikisi bir bütün.Alt devirlerden başlayıp orta üst devirlere kadar sabit gelen tork akabinde orta devirlerden başlayıp üst devirlere kadar gelen sabit hp.Yani kısaca TSI motor. Hepsi bir bütün olunca başarı geliyor.

    Devir arttikca degismeyen hp iyiymis:)niye artiriyon deviri desem?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    error error

    hatalıysa doğrusunu sizden öğrenelim hocam,şu an herşeye hazırım

    bu gün dünyanın sonu bile olabilir.

    Yoo okurken ben error verdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Peki devir cevirmek mi daha iyi dusuk devirde tork almakmi... bu sohbet turbo ve atmosferige dogru gidecek...

    Bombayi kurmussunuz hocam,banada patlatıp kaçmak duser
    saka bir yana biz gunluk hayatta 6000-6500rpm dönerken formula1 aracları 17.000-20.000 rpm mi boşa dönmüyodur heralde.

    Ama günlük hayatta devir dönmenin bir espirisi kalmadı;dusuk devirde yuksek tork ve guc veren araclar trafikte daha pratik oluyor.

    Ama bende devirden vazgecmem,gencliktendir heralde.

    o.lut03 estağfirullah ben tesekkur ederim hocam.
    undefined


    Sen anlamiyosun ama su anda islik caliyorum :o saskinliktan 17bin devir.... zaten su anda istesende sehir icin 10bin hatta 7 8 bin devir ceviremezsin... o devirleri cevirince ne oluyo arac surekli hizlaniyomu yani...

    Beni yanlıs anlamıssın üstadım

    yazıdada sehir içi günlük hayatta devir çevirmenin espirisinin olmadıgını soylemistim.

    1997honda civic ek9 typ-r 1.6lt 185hp stock(fabrika cikisi) 9000rpm döner.

    Aradan gecen 17seneye ragmen hala atmosferik 1.6dan 185hp cikiran olmadi.

    Simdi bu arac sıkısık trafikte ise yaramaz.fakat devir donmenin ayri bir zevki vardir.

    Ornegin kendi aracim 6500 devir dönüyor.üstte bahsettigim arac9000.

    Benim aracin soluğu kesildlğinde,diğer arac 6200 de vtec acacak ve canavara donusecek.
    9000rpme kadar boyle devam edecek.

    Peki bu arac neden yüksek devir dönüyor?

    Cunku max begiri cok yuksek devirde veriyor.yazıdada dedigimiz gibi hız icin begir lazim.ozaman hiz icin yüksek devir çevirecez.yani devir cevirince araba hizlaniyor.

    Dikkat edin gücünü düsük devirde veren araçlar var dedik. Burda gücten kasıt begir degil torktur.

    Hiz icin devir gerekir.sabit devirde giderken araba hizlanirmi? Hayir.

    Hiz icin gaza basarsiniz ve gaza basinca devir yukselir.
    Simdi 3000devirdeyim ve hizlanmak icin gaza bastim ve devir 6500e geldi.hizlanmam durdu ve arac kesiciye girdi.ama f1 araciyla 3000 devirde gaza bastim devir yükseldi ve 6500e geldi,onumde daha 14.000 devir var gaza bastim ve arac 20.000devire kadar hizlandi.

    Bense 6500de vites atmak zorunda kaldim ve vites atinca devrim dustu tekrar hizlanmaya Calisacam.....

    Umarim devirin onemini anlatabilmisimdir.
    Yazi icin ozur dilerim,mobildrn yazdim pek duzgun olmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    error error

    hatalıysa doğrusunu sizden öğrenelim hocam,şu an herşeye hazırım

    bu gün dünyanın sonu bile olabilir.

    Yoo okurken ben error verdim

    Bide son yazdigimi okusaniz....

    Beyin felci gecirebilirsiniz.

    kendimi ifade edemiyorum galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr


    quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    error error

    hatalıysa doğrusunu sizden öğrenelim hocam,şu an herşeye hazırım

    bu gün dünyanın sonu bile olabilir.

    Yoo okurken ben error verdim

    Bide son yazdigimi okusaniz....

    Beyin felci gecirebilirsiniz.

    kendimi ifade edemiyorum galiba

    Yazıyı görür görmez uzaklaştım zaten




  • maksimum hızı en çok şanzıman etkiler diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr


    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Peki devir cevirmek mi daha iyi dusuk devirde tork almakmi... bu sohbet turbo ve atmosferige dogru gidecek...

    Bombayi kurmussunuz hocam,banada patlatıp kaçmak duser
    saka bir yana biz gunluk hayatta 6000-6500rpm dönerken formula1 aracları 17.000-20.000 rpm mi boşa dönmüyodur heralde.

    Ama günlük hayatta devir dönmenin bir espirisi kalmadı;dusuk devirde yuksek tork ve guc veren araclar trafikte daha pratik oluyor.

    Ama bende devirden vazgecmem,gencliktendir heralde.

    o.lut03 estağfirullah ben tesekkur ederim hocam.
    undefined


    Sen anlamiyosun ama su anda islik caliyorum :o saskinliktan 17bin devir.... zaten su anda istesende sehir icin 10bin hatta 7 8 bin devir ceviremezsin... o devirleri cevirince ne oluyo arac surekli hizlaniyomu yani...

    Beni yanlıs anlamıssın üstadım

    yazıdada sehir içi günlük hayatta devir çevirmenin espirisinin olmadıgını soylemistim.

    1997honda civic ek9 typ-r 1.6lt 185hp stock(fabrika cikisi) 9000rpm döner.

    Aradan gecen 17seneye ragmen hala atmosferik 1.6dan 185hp cikiran olmadi.

    Simdi bu arac sıkısık trafikte ise yaramaz.fakat devir donmenin ayri bir zevki vardir.

    Ornegin kendi aracim 6500 devir dönüyor.üstte bahsettigim arac9000.

    Benim aracin soluğu kesildlğinde,diğer arac 6200 de vtec acacak ve canavara donusecek.
    9000rpme kadar boyle devam edecek.

    Peki bu arac neden yüksek devir dönüyor?

    Cunku max begiri cok yuksek devirde veriyor.yazıdada dedigimiz gibi hız icin begir lazim.ozaman hiz icin yüksek devir çevirecez.yani devir cevirince araba hizlaniyor.

    Dikkat edin gücünü düsük devirde veren araçlar var dedik. Burda gücten kasıt begir degil torktur.

    Hiz icin devir gerekir.sabit devirde giderken araba hizlanirmi? Hayir.

    Hiz icin gaza basarsiniz ve gaza basinca devir yukselir.
    Simdi 3000devirdeyim ve hizlanmak icin gaza bastim ve devir 6500e geldi.hizlanmam durdu ve arac kesiciye girdi.ama f1 araciyla 3000 devirde gaza bastim devir yükseldi ve 6500e geldi,onumde daha 14.000 devir var gaza bastim ve arac 20.000devire kadar hizlandi.

    Bense 6500de vites atmak zorunda kaldim ve vites atinca devrim dustu tekrar hizlanmaya Calisacam.....

    Umarim devirin onemini anlatabilmisimdir.
    Yazi icin ozur dilerim,mobildrn yazdim pek duzgun olmadi.

    Yo anladim sizi demek istedigim sizinde dediginiz gibi yogun akici trafikte bi esprisi yok . Hep spor araba arayisindayip demekki atmosferiklere bakmak iyi olacak... peki atmosferik 9 10bin cevirir mi... ta da spor arabada atmosferik mi turbolu tercih edilmeli...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musatemur

    Tork hizlanmayi hp hizi belirler


    bu cevabı yazmak içi girdim çıkıyorum
  • peki iman gucuyle tork arasinda bir baglanti var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nihayet pc ye geçebildim hocam şimdi düzgün yazabilirim

    atmosferik 9-10bin çevirir. bu konuda eski honda motorları çığır açmış makinelerdir.

    96-2000 aracı civic vti ler 1.6 -160hp dir. 25 den felan başlarlar. 8500 devir civarı dönerler.


    resimdeki kadran honda civic'e ait.(1997 ek9)

    turbo atmosferik konusuna gelince bence tamamen zevk meselesi.ben atmosferiğin sesini seviyorum,sürüş dinamikleri daha uygun gibi geliyor bana.

    bide ne demişler atmosferiğin tadı,turbonun adı. güzel bir devir videosuyla son verelim konuya.

    civiccrx2006youtube
    Honda Integra Type R 230HP acceleration top speed km/h!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=1pK6JE0M0AY



     Tork mu Hp mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalöztkr -- 26 Nisan 2014; 22:28:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bi uyemiz cok cok dogru anlatmis. Tork HIZLANMA Beygir HIZ. sonucta havaalaninda arac surmuyoruz benim icin 300 basmasinin bi onemi yok ama tork yani hizlanma cok cok onemli. Arac sollarken kirmizi isikta kalkarken veya sıkışık trafikteki reflekslerimiz icin tork cok cok onemli

    Dizel bi aracin 50 den 70 e cikarkenki koltuga yapistirma hissi cok ayri. Ayni sekilde benzinli aracimda 50 den 70 e cikarken sadece lastiklere gucun iletildigi aracin tasindigi degil itildigi hissiyati veriliyor.

    Gün geçtikçe tork ile beygir arasindaki farki cok daha iyi anliyorum. Kendi aracimda 200 top speed denedigimde koltuga yapisma hissiyati yoktu sadece arabayi surukluyordu lastikler hizi cekiyordu ama dizel 1.3 astra surdum her hiz araliginda aracin butun kasayi cekiyor gercekten hizlanma hissiyatini yasiyorsunuz

    Hızlanma hissiyatı! Kasayı çekme! Astra 1.3 cdti!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    nihayet pc ye geçebildim hocam şimdi düzgün yazabilirim

    atmosferik 9-10bin çevirir. bu konuda eski honda motorları çığır açmış makinelerdir.

    96-2000 aracı civic vti ler 1.6 -160hp dir. 25 den felan başlarlar. 8500 devir civarı dönerler.


    resimdeki kadran honda civic'e ait.(1997 ek9)

    turbo atmosferik konusuna gelince bence tamamen zevk meselesi.ben atmosferiğin sesini seviyorum,sürüş dinamikleri daha uygun gibi geliyor bana.

    bide ne demişler atmosferiğin tadı,turbonun adı. güzel bir devir videosuyla son verelim konuya.

    http://www.youtube.com/watch?v=1pK6JE0M0AY


     Tork mu Hp mi?

    Tork mu hp mi sorusuna en güzel cevap.
    Devirlenmesini bilen motor yani VTEC veya MIVEC




  • Bu ve buna benzer çok başlık açılmış ama hala açılıyor. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram
    Hızlanma hissiyatı! Kasayı çekme! Astra 1.3 cdti!

    Astra sürdünüz galiba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ScoT.T -- 26 Nisan 2014; 22:44:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    kısaca tork ve rpm(deviri) şu örnekle açıklayabiliriz.

    elimizde bir civata var.bu civatayı 1metrelik anahtarla 10newtonmetre güç kullanarak sıkabiliriz.

    aynı civatayı 2 metrelik anahtarla ise 5newtonmetre güç harcayarak sıkabiliriz.

    yani tork'u kısarsanız devir elde edersiniz,deviri kısarsanız tork.

    dizel arabaların yüksek tork vermesi ile açıklayabiliriz.düşük devir çevirdikleri için (4500rpm gibi)yüksek tork üretirler.

    beygir gücü ise tork'u nekadar rpm'e------rpm'i ne kadar torka çevirebileceğimizin bir ölçüsüdür.

    ivmelenmeyi ise 2side sağlamaz. (yazımın burdan sonraki kısmı alıntı sayılır,formulleri hatırlayamadım bi an)

    Öyleyse bir arabayı hızlandıran şey, arabanın kütlesi değişmediğine göre, ona etki eden kuvvettir – kuvvetteki artıştır. arabamızın motoruda bir kuvvet üretir ve buna tork deriz.

    Demek ki, arabayı hızlandıran şey motorun torkudur. ..

    Öyle midir?

    Evet diyenler yanıldı
    arabayı hızlandıran kuvvet motor torku değil, arabanın tahrik tekerlerinin tabanında oluşan kuvvettir ve bu iki kuvvet (motor torku ile teker kuvveti) sadece 1. Viteste paraleldir. hiç bir durumda ise aynı değildir. Teker tabanında oluşan itme kuvveti lineerdir ve Newton cinsinden ifade edilir. Motor torku ise açısaldır ve NewtonMetre ile ifade edilir. Bu iki kuvvet arasında bir ilişki vardır. Teker tabanındaki kuvvetin kaynağı motor torkudur ama kendisi değildir.

    Yani Akselerasyon(hızlanma) = Güç / Hız.
    Sonuç olarak bizim için esas olan tekerlek taban kuvvetidir ve Tekerlek tabanındaki bu kuvvet iki yöntemle hesaplanabilir:

    1. Tork yöntemi:
    Tekerlek Taban Kuvveti (N) = (Tork (NM) x Şanzıman Oranı x Diferansiyel oranı) / Lastik yarıçapı (m)
    2. Beygir Gücü Yöntemi:
    Tekerlek Taban Kuvveti (N) = 820,275 x (Güç (HP) / Hız (Kms)


    forever HP

    TORK VE RPM TRANSMİSYON (MANİVELA) ARACILIĞI İLE BİRBİRLERİNE DÖNÜŞTÜRÜLEBİLEN FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLERDİR. “HIZ” İÇİN RPM’E, “HIZLANMA” VE “YÜK ÇEKME/TAŞIMA” İÇİN TORKA İHTİYAÇ DUYARIZ. İHTİYAÇ DUYDUĞUMUZDA ELİMİZDEKİ FAZLA RPM’İ TORKA, FAZLA TORKU DA RPM’E ÇEVİRİRİZ. ÖRNEĞİN RPM’İ YARIYA DÜŞÜREREK TORKU İKİ KATINA YA DA TORKU YARIYA DÜŞÜREREK RPM’İ İKİ KATINA ÇIKARIRIZ. BEYGİR GÜCÜ ELİMİZDEKİ RPM’İN NE KADARINI TORKA YA DA ELİMİZDEKİ TORKUN NE KADARINI RPM’E ÇEVİREBİLECEĞİMİZİ GÖSTEREN HESAPLANABİLİR BİR NİCELİKTİR. DOLAYISIYLA İÇİNDE HEM TORKU HEM DE RPM’İ BARINDIRIR. NE KADAR FAZLA BEYGİR GÜCÜMÜZ VARSA RPM/TORK DÖNÜŞÜMÜNDE O KADAR ÇOK ESNEKLİĞİE KAVUŞURUZ. BU NEDENLE MOTORUMUZLA İLGİLİ BİLMEMİZ GEREKEN TEK FİZİKSEL NİCELİK BEYGİR GÜCÜDÜR. BUNU BİLİYORSAK, DİĞERLERİNİ BİLMEYE GEREK YOKTUR.

    Ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi.




  • Tork = Çekice vurma gücünüz

    Hp= dakikada kaç defa çekice vurma sayınız dersek.

    amaç çiviyi en kısa sürede yerine sokmak ise. Bu ikisi arasında gidip gelirsiniz...

    En makul olanı yüksek hp, yüksek tork ve bu ikisi bir sağlanabilir.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScoT.T

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram
    Hızlanma hissiyatı! Kasayı çekme! Astra 1.3 cdti!

    Astra sürdünüz galiba?

    Uçakti değilmi?
    Hani şu 2. Vitesin ortalarına doğru havalanan 0-100 km hıza 15 saniye civarı çıkan araç.
    Soruyuda öyle bir sormuşki "astra sürdünüz sanırım" diyor. Yuh

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.