Şimdi Ara

Toyota Avrupa, ilk 9 ayda tüm zamanların rekoruna ulaştı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
2.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sürpriz değil, Avrupa markaları, başta VAG ve Stellantis gerçekten pahalı kalmaya başladı artık Avrupa'da da. COVID sonrası fiyatlar çok arttı, maaşlar aynı oranda artmadı, insanlar da doğal olarak "almışken bari Japon alayım, bozulup etmesin beni uğraştırmasın, daha masraf olmasın" diyerek Japonlara yöneldiler.


    Eskiden en azından benim gördüğüm ülkelerde (Batı Avrupa) yer gök Volkswagendi, şimdi yeni modellerinden (Golf 8-8.5, T-roc, T-cross vs.) eskisi kadar çok görülmüyor. Yakın zamanda (2017-2020 arası) bi PSA patlaması olmuştu, o da duruldu gibi. Zaten rakamlar da bunu doğruluyor.


    Entesandır, çok fazla Suzuki, Kia ve Lexus da görür oldum eskiye nazaran.

  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    Tamam da öyle yada böyle Toyota yılardır Amerika'da ve dünyanın bir çok yerinde en çok satan otomobillerden birisi.

  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Lütfen konu hakkında bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tans61 -- 29 Ekim 2024; 12:3:39 >
  • Toyota alan arabadan filan anlamıyordur. Arıza vermiyormuş. 


    50 yıl önceden kalma, teknolojik olmayan parçalarla elbette bozulma ihtimali zor. Ancak verdiğin paraya göre diğer araçlarla kıyaslandığında yarı fiyatına satılması gerekiyor. Toyota Cross Hibrit'te ışıklı cam açma kapama bile yok. O kadar ilkel yani. Ama araç fiyatı 1.9 milyon lira. Gider Tucson alırım o paraya.


    Diğer araçlarda arıza vermiyor arkadaşlar, gider güzelce serviste her yıl bakımını yaparsanız, Bazı Fransız üreticiler haricinde kolay kolay arıza almazsınız.

  • 2018 yilinda eski corollamı satıp yeni corolla aldım 90 bin km de daha rutin bakım harici servisin yolunu bilmez, gerçekten çok uzun ömürlü araç yapıyor adamlar.

  • aliveli90 kullanıcısına yanıt
    Cunku o sensorlere japon arabalarinda ihtiyac yok, o su borusu delinmez, o motor yagi fazla isinmaz.

    1999 dan beri japon kullaniyorum o dedigin sensorlere hic ihtiyac duymadim.

    Bir diger arkadasta teknolojik defil 50 sene oncesi filan demis.

    Arabalar hibrid, olağanüstü karmasik bir isletim sistemi var , sanzimansiz araba yapmislar teknoloji yok diye ezberden salliyorsunuz.

    Japon araclarinda ki standart guvenlik sistemlerini avrupalilar paket paket bolmusler tuketiciyi kazikliyorlar.

    Turbo yuda matah birsey sanmayin alti ustu hormonlu bir bir hava pompasi. Artık hibrid araclarda turboya gerek yok zira elektrik motorunda gidiyorlar benzin de degil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    şu "özel" dedikleri motorla getiren firmaları boykot etmemiz lazım mesela vw başkalarına 10 yıl garanti bize 2 yıl garanti veriyor


    bizde de hata var bilinçli olmamız gerekiyor deli gibi satın alarak değil

  • tans61 kullanıcısına yanıt
    Hocam Toyota 1.8 lt motorlu hibrit araçlarda e-CVT denilen bir şanzıman var? Yanlış mı biliyoruz acaba? Şanzıman yok demişsiniz de. Selamlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Toyota ve Honda hibrid araclarda bilinen anlamda bir sanziman yoktur.

    Kayis kasnak tork konvertoru hicbirsey yok.

    Honda da kalici bir baski balata, toyotalarda ise gezegen disli adi verilen bir parca var .

    Honda da motor sadece 80-120 km hizlar arasi tekerlere bu kalici baski balata ( permanent clutch) ile baglanirken,

    Toyoyalarda ev modu haric elektrik motoru ve benzin motoru surekli tekerlere bağlı.

    O e- cvt elektronik cvt demek. Elektrik motorlari sanziman taklidi yapiyorlar icerde bir cvt yok yani.

    Ayrica v kayisi da yok, mars motoruda yok , klimalarin kompresorleri de motora bagli degil elektrikli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 29 Ekim 2024; 23:41:48 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Gelecek yüzyılın teknolojisi olan dsg hiç arıza vermiyor neden çünkü 50 yılın sonrasının teknolojisi kullanılmış araçta. Almanya da 3 koca fabrikasını kapatıyor ama bizim almantapar tayfa hala 50 yıldan kalma teknoloji diyor. Hybrid ile uzaktan yakından alakaları yok mild Hybrid denilen saçmalığı Hybrid sanıyor zavallılar

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Hocam sen de maşallah her konudan ilk mesajın "Honda da şanzıman yoktur" olarak çıkıyorsun :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi phoenix_88 -- 29 Ekim 2024; 23:56:46 >
  • phoenix_88 kullanıcısına yanıt
    Arkadasin sorusuna bakarsaniz hibrid araclar hakkinda kimse tam anlamiyla birsey bilmiyor.

    Hala hibrit araclari elektrik motoru takilmis normal benzinli arabalar sanıyor cogu kisi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Ne güzel sallıyor hayret ediyorum. Şanzıman yokmuş eve benzinli motor sonsuz devir çeviriyor 


    Yükarıdada toyotada triger zinciri yok diye yazmış bir eleman. Osur osur ipe diz 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 30 Ekim 2024; 8:23:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    Oha ne salladın be , şu planet dişli trigerin parça kodunu yazarmısın 

    Arqçta zincir var ve parça ve işçiliği yüksek. Birisi şanzıman yok demiş biririsi zincir yok demiş. Haklısın bu japon tenekesinde hiçbirşey yok 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota CHR kullandım 1 yıl ve büyük bir kaza yaptım.Aracın sağlamlığı sayesinde ölümden döndük.

    Kaskodan parayı alınca direk gidip aynısını alacaktım ama Pandemi dönemiydi ve araç yoktu malesef.

    Şimdi Honda Civic kullanıyorum ama hala yolda görsem dönüp bakıyorum.

    çoğu sıfır olmak üzere 6 ayrı marka araça sahip oldum ve en çok sevdiğim CHR hybrid'tir.

  • aliveli90 kullanıcısına yanıt
    Ya sen bilgisizsen biz ne yapalim, simdi toyotada ki triger hakkinda bir bilgim yok onu o arkadas aciklasin, honda da var ama zincir ve degisme araligi cok uzun.

    Ama bilinen anlamda bir sanziman yok, kayis,kasnak tork konvertoru vb yok. Elektrik motorlari sanziman taklidi yapiyorlar .

    Hadi bana inanmiyorsun al arabayi yapan muhendisin sunumunu izle.

    Dakika 1.30 2.00 arasi Izlemeyecegine eminim ama gene senin lafina aldanan vardir dogrusunu ogrensin diye yaziyorum

    carotogryoutube
    Honda e:HEV Hybrid System – How it Works (Ko Yamamoto, Technical Advisor Honda Motor Europe)
    https://www.youtube.com/watch?si=dfjUOoeX_c07WNfI&v=6glpZTRT6qE&feature=youtu.be


    Look Auto - Top technologiesyoutube
    Only 3L/100km! How Does It Work? Unlock the Mystery of Honda's Unique e-CVT Transmission!
    https://www.youtube.com/watch?si=XqY2ovCJZnaXHyuG&v=DCaHkzs3G-k&feature=youtu.be


    Al buda konuyu aciklayan baska bir video.



    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 30 Ekim 2024; 9:14:9 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • aliveli90 kullanıcısına yanıt
    Toyota Globalyoutube
    TOYOTA COROLLA CROSS | 1.8-liter Toyota Hybrid System (THS II) | Toyota
    https://www.youtube.com/watch?si=FgjQVYWg8vDrGAXO&v=fQyOSTKwVZ0&feature=youtu.be


    Bana trigerden sorun yaşayan hybrid Corolla göstersene. Avrupa ve Kore markalarda, şanzımandan dolayı ortalama %5 sorun yaşanıyorsa Toyota hybridlerde %0.1 dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 30 Ekim 2024; 15:18:56 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • swat882 kullanıcısına yanıt
    www.sikayetvar.com
    Tucson - Şikayetvar
    https://www.sikayetvar.com/tucson


    Şikayetlerin çoğu titreme, kavrama şanzımanla ilgili sorunlar. DSG kadar olmasada, DSG gibi çift kavramalı Kia/Hyundai şanzımanları da sorunlu.

    Sabit ve dar gelirli değilsen, yoğun trafikte 10-11-12lt yakıt tüketimi için aslan besleyen yemini düşünmez diyorsan konforlu araçlar Tucson yada Sportage. Çevremde 3-4 yıldan fazla LPG taktırmadan Tucson'a devam edebilen tanıdığım yok. ix35 var mesela bir tanıdığımda o belli 8-10 yıldır büyük bir arıza yaşamadı, garanti bitince hemen LPG taktırmıştı.

    Kırsalda, trafiksiz şehirde yaşıyorsan, uzun yola çok gidiyorsan, rahatına düşünsen, bagaj ihtiyacın çoksa tercih edilebilir.
    www.sikayetvar.com
    Tiguan - Şikayetvar
    https://www.sikayetvar.com/tiguan


    2024 Tiguan'ın haline bak, Japonların yıllardır baz paketinde bile standart olan güvenlik donanımlarını opsiyonla satıyorlardı, arka hava yastığını parayla satıyorlardı. 1 Eylül GSR2 zorunluluğu gelince mecburen sürüş güvenliği donanımı koydular, o da düzgün çalışmıyor, yazılım ve elektronik olarak rezalet 1 yıldır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 30 Ekim 2024; 15:7:13 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    Yukarıda toyotada triger zincir yok , trigerde dişli sistemi var demişsin. Attığın videoda ise zincir görünüyor. Kendini yalanlamışsın. Forumda lütfen yanlış bilgi yaymayın

  • aliveli90 kullanıcısına yanıt
    Şanzıman yok, şanzımana bağlı bir zincir, kasnak, kayış vs yok demek istedim, eksik yada devrik cümle olabilir. Sonuçta arıza, kronik sorun var mı yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.