|
Toyota Avrupa, ilk 9 ayda tüm zamanların rekoruna ulaştı
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
2.0 hibrit chr avrupa için çok ideal bir araç
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fiyat performans olarak Toyota güzel marka. Genel olarak Japon arabaları, Alman arabalarından daha iyiler. Yedek parçaları daha ucuz ve daha uzun ömürlü araçlar üretiyorlar. Lüks isteyen gider Lexus alır her bütçeye uygun araç var.
-
Japonunmu parçası ucuz güldürme beni :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alman markalarından ucuz değil mi hocam ? En azından Amerika'da durum böyle . Mazda 3 sahibiyim, burada parçaları ve tamiri almanlara kıyasla ucuz ve dayanıklı. Günde 150-200 mil yol yapıyorum. Bu arada konudan bağımsız soru eki mu ayrı yazılır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 28 Ekim 2024; 16:25:57 > -
Dandik mi ? Toyota en az arıza çıkaran markalardan birisi. Amerika'da en çok satılan marka Toyota. Amerika pazarının büyüklüğü tek başına yeter zaten.
Edit: Türkiye'deki vergi ve sistemi ve motor seçenekleri yüzünden az tutuluyor olabilir. ( Araştırmadım )
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 28 Ekim 2024; 16:28:16 > -
Arıza çıkarmaz çünkü arabada sensör yok. Su borusu delinse haberin olmaz motor hararet yapar. Niye 3 kirişluk sensör olmadığı için.
Karterde yağ seviye sensörü olmaz. Yağ soğutucu bile yok bazı araçlarda. Yağın sıcaklığını ölçemez niye sensör yok.
Turbo zaten yok. Malzeme kalitesi ortalama.
Bırakta arıza kaydı olmasın. :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye'deki araçların donanımını bilmiyorum ama Avrupa ve Amerika pazarına dolu araba satıyorlar rekabetten ötürü.
-
Hibrit mantıklı. Çünkü şanzımanı yok. Bozulma yok. Turbo yok. Günümüz start stoplu araçların mekaniği karma karışıktır. Toyota hibritte marş motoru yok. Alternatör yok. Egm akülere para akıtmazsınız. 45ah eski tip aküsü var. Kliması, devirdaimi, direksiyonu, freni hepsi elektrikli. Yani V kayışı yok. Hepsi kendi halinde stressiz çalışır. Direkt enjeksiyonlu değil. EGR sorunu yaşatmaz. Motoru büyük. Atkinson. Stressiz ve milyon km çevirir, bana mısın demez. Trigeri zincir. Kopmaz uzamaz. Yakıtı da istanbul içinde 5 litre. Uzun yolda 5 litre. İstanbulda megane 9-10 litre yakıyor bu arada. Neden başka araba alıp dert sahibi olayım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tans61 -- 28 Ekim 2024; 18:7:58 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sadece o değil, hepsi ideal bence.
2.0 hibrit corolla, corolla sw, corolla cross, 2.5 hibrit rav4, camry vs. 1.5 hibrit yaris bile bence o sınıfta en ideal modellerden birisi. Eskisi gibi bariz eksiği olan modeli yok toyotanın.
Az yakan, vergisi düşük, güvenilir, güvenlik, performans ve konfor olarak da güzel şeyler sunan modeller.
-
Fiyat kilit nokta. 2.0 hybrid gibi kompleks bir paketi düz benzinli (mild hybrid) rakipleri ile aynı fiyata verebiliyor Toyota.
-
Hibrit mantıksız. Çünkü elektrikli süpürge şanzımanı var uğulduyor. Bozulma elbette var. Marş motoru var, hatta üstlenen ve üreten firma Denso diye bir marka. Eski tip aküler de ucuz değil. Motoru büyük derken 1.8 hacim ve 142nm'cik tork ile dik yokuşlarda köy eşeği gibi gidiyor. Triger zinciri de gevşer ve kopar, hatta kayıştan daha büyük masraflar ve hasarlar verir. İstanbul trafiğinde 5 litre senin hayal Dünyan tabi ki. Ekstra ödediğin fazla MTV'yi yazamazsın mesela. Kendi C segmentinde ki rakipleri geçtim, rakiplerinin B segmentinden kötü iç kabin desibel oranı, vasat malzeme kalitesi, aşırı vasat fabrikasyon ses sistemi, çok övdüğün vasat elektrikli uzun mesafede duran fren sistemi vs... vs...
Sen de haklısın.
-
-
Aracın içine sığma sorunun yoksa dediğin gibi
-
2024 Tiguan rezaleti ortada, o sensör yok dediğin Toyota'lara da yüzlerce sensör ve yazılım sorunsuz çalışıyor. Yağ basıncı yada hararet uyarısı vs hepsi var. Silecek suyu uyarısı olmayabilir, hayati birşey değil.
Toyota ve çoğu Japon GSR2 standartlarını en ucuz ve baz paket modelinde standart sunuyor ve yüzlerce sensör ve yazılımı gayet sorunsuz çalışıyor. Fransızlar, Volkswagen, Ford 80-120K opsiyonla sürüş güvenliği donanımı satarken en ucuz Toyota'da bile standart. Volkswagen arka hava yastığını parayla satarken Toyota'da 7-8 hava yastığı standart.
Dünya'da eşi benzeri olmayan, sandık motorlu araçları korumak için yapılmış motor hacmine vergi saçmalığı olmasa, orta üst segment Toyota ve Japon araç görebilirdik. Japonların çoğu modeli 2.0 motordan başlıyor.
Hayatında bırak Lexus'u, RAW4, Camry bile görmemişsin, en ucuz ve donanımsız eski Toyota lara göre yorum yapıyorsun, büyük ihtimalle 2018-2020 öncesi Corolla dan başka birşey bilmiyorsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 30 Ekim 2024; 15:21:38 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Öncelikle şanzıman, kasnak, kayış yok, planet dişli var o kadar. Marş motoru falan da yok. Power moda alırsan hiçbir yokuşta sıkıntı olmaz. Aracı devamlı kullanan yorum yapsın, bilmeden işkembeden sallamayın. Toyota Hybrid orijinal motoru %50 daha güçlü, 0-100'ü 7.7sn olan 2.0 dynamic force motordur. Kronik sorunlu sandık motorlu araçları korumak için yapılan motor hacmine göre vergi saçmalığı olmasa bu motorla gelir. Bize fakir ülke donanımı ile geliyor maalesef.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 30 Ekim 2024; 15:20:26 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
Git Facebook grubuna 3lt leri gör, asıl hybrid araçlar en az en sıkışık trafikte yakar. Görsel Corolla Cross'a ait, daha hafif, yere yakın ve rüzgar direnci az olan sedan hybridler 0.5lt kadar daha az yakıyor.
Bu değerler ilkbahar ve sonbaharda sakin kullanımda oluyor, normalde yıllık ortalama 4.5lt, yazın çok sıcakta ve kışın çok soğukta 5lt leri görebiliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 30 Ekim 2024; 11:57:56 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Hibrit mantıklı. Çünkü şanzımanı yok. Bozulma yok. Turbo yok. Günümüz start stoplu araçların mekaniği karma karışıktır. Toyota hibritte marş motoru yok. Alternatör yok. Egm akülere para akıtmazsınız. 45ah eski tip aküsü var. Kliması, devirdaimi, direksiyonu, freni hepsi elektrikli. Yani V kayışı yok. Hepsi kendi halinde stressiz çalışır. Direkt enjeksiyonlu değil. EGR sorunu yaşatmaz. Motoru büyük. Atkinson. Stressiz ve milyon km çevirir, bana mısın demez. Trigeri zincir. Kopmaz uzamaz. Yakıtı da istanbul içinde 5 litre. Uzun yolda 5 litre. İstanbulda megane 9-10 litre yakıyor bu arada. Neden başka araba alıp dert sahibi olayım.
|
Alman markalarından ucuz değil mi hocam ? En azından Amerika'da durum böyle . Mazda 3 sahibiyim, burada parçaları ve tamiri almanlara kıyasla ucuz ve dayanıklı. Günde 150-200 mil yol yapıyorum. Bu arada konudan bağımsız soru eki mu ayrı yazılır. |
Dandik mi ? Toyota en az arıza çıkaran markalardan birisi. Amerika'da en çok satılan marka Toyota. Amerika pazarının büyüklüğü tek başına yeter zaten. Edit: Türkiye'deki vergi ve sistemi ve motor seçenekleri yüzünden az tutuluyor olabilir. ( Araştırmadım ) |
Sadece o değil, hepsi ideal bence. 2.0 hibrit corolla, corolla sw, corolla cross, 2.5 hibrit rav4, camry vs. 1.5 hibrit yaris bile bence o sınıfta en ideal modellerden birisi. Eskisi gibi bariz eksiği olan modeli yok toyotanın. Az yakan, vergisi düşük, güvenilir, güvenlik, performans ve konfor olarak da güzel şeyler sunan modeller. |
Öncelikle şanzıman, kasnak, kayış yok, planet dişli var o kadar. Marş motoru falan da yok. Power moda alırsan hiçbir yokuşta sıkıntı olmaz. Aracı devamlı kullanan yorum yapsın, bilmeden işkembeden sallamayın. Toyota Hybrid orijinal motoru %50 daha güçlü, 0-100'ü 7.7sn olan 2.0 dynamic force motordur. Kronik sorunlu sandık motorlu araçları korumak için yapılan motor hacmine göre vergi saçmalığı olmasa bu motorla gelir. Bize fakir ülke donanımı ile geliyor maalesef.
|
Onlar şanzıman değil. Önce şanzımanın ne olduğu konusunda anlaşalım. Neden şanzıman var? Çünkü içten yanmalı bir motorun tork çıktısı devir bandına eşit dağılmış değil. Rölanti ve hemen üstü devirlerde tork çok düşük, keza devir kesiciye yakın devirlerde de tork yine çok düşüyor. Böyle motora sahip bir araca örneğin tek bir redüksiyon dişlisi koysalar mesela 6. vitesi koysalar, arabayı yerinden kaldıramazsın. 2. vites oranında bir redüksiyon dişlisi koysalar, arabayı düzde kaldırısın ama yokuşta kaldıramayabilirsin, kaldırsan bile bu defa son hızın 70-80 kms ile sınırlı olur. O zaman birden çok redüksiyon dişlisi kullanman gerekir ki hem arabayı her şartta yerinden kaldırabilesin hem de 160+ hızlar yapabilesin. İşte içinde birden çok redüksiyon dişli grubu barındıran ve bu redüksiyon dişli grupları arasında geçişi motorun yük durumuna göre bir kol ile sürücüye bırakan veya otomatik olarak yapan sistemlere biz şanzıman diyoruz. Şanzıman olmanın ilk şartı en az ama en az 2 redüksiyon dişli grubunu içinde barındırması ve bunlar arasında geçişe imkan tanıyabilmesi. O yüzden tek bir redüksiyon dişlisine şanzıman denmez. Eğer şanzıman tanımında mutabık kaldıysak, o zaman tek bir redüksiyon dişli grubunun kullanıldığı hiç bir mekanizmaya şanzıman dememeliyiz. Sonuçta bütün elektrikli otomobillerde muhakkak bir redüksiyon dişli grubu var, motor direk tekere bağlı olsa bile. Yalnızca otomobillerde değil pek çok aygıtta var böyle redüksiyon dişlileri: mesela ev tipi vantilatörlerde bile var. Ne diyeceğiz şimdi, vantilatörün şanzımanı var mı diyeceğiz? Ben hiç tek vitesli şanzıman duymadım. O yüzden şanzımanlar en az 2 vitesli olmak zorunda. Yukarıdaki tanıma sadık kaldığımızda, şaşırtıcı olsa da bisikletlerin alayında şanzıman var ama elektrikli otomobillerin 1-2 örnek hariç hemen hiç birinde yok.Onlarda olan redüksiyon dişlisi, şanzıman değil. Ve evet Honda jazz hibritte de şanzıman yok çünkü seçebildiğin veya otomatik seçilebilen vitesler yok. Not: İngilizcede hem "transmission" hem de "gearbox" eş anlamlı olarak şanzıman yerine kullanılabiliyor. Yukarıdaki tanıma "gearbox" daha çok uyuyor. "Transmission" ise daha geniş anlamda zaman zaman tekli redüksiyon dişlilerini de içerebilecek şekilde kullanıldığı da oluyor. Belki şanzıman konusundaki karışıklık oradan geliyor olabilir. |
2018 yilinda eski corollamı satıp yeni corolla aldım 90 bin km de daha rutin bakım harici servisin yolunu bilmez, gerçekten çok uzun ömürlü araç yapıyor adamlar.
|
Gelecek yüzyılın teknolojisi olan dsg hiç arıza vermiyor neden çünkü 50 yılın sonrasının teknolojisi kullanılmış araçta. Almanya da 3 koca fabrikasını kapatıyor ama bizim almantapar tayfa hala 50 yıldan kalma teknoloji diyor. Hybrid ile uzaktan yakından alakaları yok mild Hybrid denilen saçmalığı Hybrid sanıyor zavallılar
|
Benzer içerikler
- apk nedir
- türk telekom hat iptali e-devlet
- whatsapp şifreleme
- instagram arama geçmişi
- instagram hesap çalma
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X