Bildirim
Toyota’dan “soğuk hidrojen” araçlar için dev adım
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Güvenlik meseleleri aşılabilirse gerisi çok kolay gelir.
-
Toyota sektöre yön verebileceğini sanıyor ama yanılıyor, atı alan Üsküdar'ı geçti.
Apple kendi ürününü üretirken diğer markalar Android Wear OS 'u seçmişti sadece Samsung Tizen'ı zorladı ama ne oldu Tizen sistemli saat alanlar öksüz kaldı çünkü Samsung'da Android Wear OS'a geçti.
Neden peki çünkü uygulama eksiği vardı yani sadece senin bir şeyi üretmen yetmiyor desteklenip kabul görmesi önemli.
Benzin istasyonu her yerde var, karbon nötr tüketim ile elektirik her yerde var , bunlar ulaşması ve depolanması nispeten kolay motorlara enerji sağlayayıcılar. Hidrojen olayı karmaşık , depolaması için yeniden sistemler gerekiyor. Tüm dünya tarafından benimsenmesi çok çok zor.
Sadece Japonya'ya özgü olur max seviyede. Diğer araç üreticileri elektirikliye yöneldi ve bu yönde arge harcalamaları yapıp pazarlamasını ona göre adapte etmeye çalışıyor. Bu saatten sonra net olarak petrol ile çalışan araçların varisi elektirikli araçlardır ve karbon nötr olma yolunda en doğru olan da budur.
-
-
Japonlar ya hidrojen ile ilgili bir buluş yapacaklar. Yada Çinlilerin elektrikli arabalarına karşı tarihe karışacaklar. Ama bugün ama yarın.
Tesla BYD elektrikli araçlarda öne geçtiler mercedes Volkswagen gibi üreticiler ne yapacağıni şaşırdı. Nerden başlayacaklarinı kestiremiyorlar. O yüzden özellikle Volkswagen araç satışları düşüyor. (yüzdeliğe göre)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ne yazık ki eksik bilginiz var. Bu elektrikli araçların üretilmesi için gereken CO2 ile konvansiyonel araçlar için gerekeni araştırmanızı tavsiye ederim. Bir 2. konu ağır vasıta araçlar için hiçbir zaman elektrikliler benimsenmeyecek bunu net olarak söyleyebilirim güç gereksinimi fazla olduğu için daha şimdiden hatta yakıt hücresi bile değil içten yanmalı hidrojen motorlar devreye girmeye başladı aynı konu uçaklar içinde geçerli. Yani binek arabalarda %50-50 veya elektrikli %80-20 olabilir ama %100 olmayacak sadece japonlar değil almanların ve genel olarak avrupalıların büyük yatırımları var hidrojen konusuna. Bu sebeple depolama zorlukları olsa dahi ağır vasıtalar için kaçınılmaz binek otomobillerde de belli bir oranda H2 içten yanmalı ve yakıt hücreli araçları göreceğiz.
-
Gelecek hidrojende. Sadece araba değil, tüm enerjiyle çalışan aletlerde. Çünkü 400kg bataryada depolanan enerjiyi 5kg hidrojende depolayabiliyorsunuz. Ve bunun için madenlere, kimyasal fabrikalara, arıtmalara, hiçbirine gerek yok. Fazlalık yeşil enerjiyle hidrojen elde edilecek. Ve egzozdan sadece su çıkacak. Ve çin, japonya’yı da geçecek bu konuda
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Japon kafasi cok ayri calisiyor.Olmayacak seylerde israrci olup tarihin tozlu sayfalarinda kayboluyorlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hidrojene yatırım yapan markalar gelecekte para basacaklar. Diğerleri ise bu markaları gıptayla izleyecek. Halihazırda Hyundai ve Toyota'nın ABD pazarında satılan modeli var Nexo ve Mirai. Hyundai'nin hidrojenli otobüsü de mevcut. Gelecekte hidrojeni her yerde kullanırken daha çok göreceğiz
-
Bu kadar hızlı elektrik dönüşümü varken, hidrojen yatırımı ilginç geldi. Yaygınlaşsa idi şimdiye kadar yaygınlaşırdı diye düşünüyorum.
Elektriği 600-1000km gidecek şekilde depolamak çoğu senaryo için yeterli olacaktır. Bunu da 2030'a kadar zaten yaygın bir şekilde görmüş olacağız. Kısaca dizel araçların yerini bu uzun menzilli elektrikli araçlar alacak.
-
Şuan gözüken olmaz diye birşey yok yönünde adamlar yapmış en kötü senaryoda kendi iç pazarlarında bile bu sistemi uygulayıp kullansalar bile kârdır dışarı giden milyonlarca dolar içeride kalır. Tüm dünya enerjide bağımsızlığını ilan etme derdinde olaylara araba gidermi gitmez mi kafasıyla değil global çapta durumumuz ne olur diye bakmak lazım. Zira zamanında Yanlış olmasın Rusya da galiba petrol bulamadıkları için arabaları buharla çalıştırmak için arabanın arkasında kazanlı soba benzeri bir sistem yapıp ateş yakiyorlardi. Unutmamak gerekir ki günü geldiğinde ambargo yer, yada stok sıkıntısı çekersen kaybeden sen olacaksın.
-
Bir depo benzin veya bir depo mazotla katedilebilen yol aracın ağırlığına ve motorun veriminie göre değişmekle birlikte 1200 Km civarında yani her iki yakıtta da depolanır olan kimyasal bor çeşit kimyasal enerjidir. Bu yakıtları kullanan dizel ve benzin motorlarının verimi maksimum %40-45 civarındadır, ve her fren kullanımında kazanılmış kinetik enerji disklerde ısıya çevrilerek atılmaktadır(hibritler hariç) yani verim %40 ancak bunun da bir bölümü frenleme ve rölanti çalışması içten yanmalı motorları yaklaşık % 25-30 verimle kullanabilmekteyiz. Halbuki kaliteli elektrik motorunun mekanik çevrim verimi %99 un bile üzerine çıkabilmektedir. Üstelik bu motoru bazı düzenlemelerle jeneratör olarak kullanıp fren enerjisini geri kazanabilmekteyiz(Elektrikli ve hibrit arabalarda uygulandığı üzere). Pillerde biriktirin elektrik enerjisi de bir çeşit kimyasal enerjidir. Dolayısıyla bir depo mazot ağırlığında veya birkaç katı ağırlığa standart binek aracı1200 Km götürecek pil yapılması mümkündür, bu sadece zaman meselesi olduğunu düşünüyorum, yani Elektrikten dönüş yok.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Gelecek hidrojende. Sadece araba değil, tüm enerjiyle çalışan aletlerde. Çünkü 400kg bataryada depolanan enerjiyi 5kg hidrojende depolayabiliyorsunuz. Ve bunun için madenlere, kimyasal fabrikalara, arıtmalara, hiçbirine gerek yok. Fazlalık yeşil enerjiyle hidrojen elde edilecek. Ve egzozdan sadece su çıkacak. Ve çin, japonya’yı da geçecek bu konuda
|
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X