Şimdi Ara

Toyota, hidrojenli Corolla Cross H2 konseptini gösterdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Toyota, hidrojenli Corolla Cross H2 konseptini gösterdi
    Toyota, otomotiv dünyasının geleceğini sadece bataryalı elektrikli araçlarda görmeyip hidrojen teknolojilerine de yatırım yapan markalardan. Japon üretici, hibrit ve elektrikli araçların yanı sıra hidrojen yakıt hücresi ve hidrojenli içten yanmalı motorlar da geliştiriyor.



    Yeni Toyota Corolla Cross H2 konsepti de Japon otomotiv devinin bu çalışmaları kapsamında karşımıza çıkan çalışmalardan bir tanesi. Henüz bir prototip olan Corolla Cross H2, Mirai’den elde edilen bilgi birikimiyle yapılan hidrojen tankına sahip. Ancak iki aracın sistemi birbirinden farklı. Mirai, hidrojeni elektriğe dönüştüren yakıt hücreli bir otomobil. Bu prototipte ise benzin yerine hidrojenle çalışacak şekilde optimize edilen bir içten yanmalı motor bulunuyor.



    Toyota, hidrojenli Corolla Cross H2 konseptini gösterdi
    Corolla Cross H2'nin kaputu altında, GR Corolla’da kullanılan 1.6 litre 3 silindir turbo motor görev yapıyor. Performans verileri henüz belli değil ancak yapılan açıklamaya göre motorsporlarında yapılan çalışmalar neticesinde gücün yüzde 24, torkun da yüzde 33 oranında artırıldığı ve bu sayede sıradan benzinli motorla boy ölçüşecek şekilde dinamik bir performans elde edildiği belirtiliyor. Söz konusu motorun GR Corolla'da 300 hp güç ürettiğini hatırlatalım.



    Bu çalışmalar kapsamında Toyota ayrıca menzilde yüzde 30 artış kaydederken hidrojen dolum süresini de 5 dakikadan 1,5 dakikaya kadar indirmiş. Şu anda motorsporlarında kaydedilen bu gelişmelerin yol otomobillerine aktarılması için çalışılıyor. Henüz net bir tarih yok ancak şirket, Corolla Cross H2 gibi ürünlerin ticarileştirilmesi için gereken yolun yüzde 40 civarını tamamladığını söylüyor. Toyota ayrıca bu teknolojinin yol araçlarına aktarılıp aktarılamayacağı konusunda karar vermek için henüz erken olduğu kanısında.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Toyota, hidrojenli Corolla Cross H2 konseptini gösterdi
    Toyota, hidrojenli Corolla Cross H2 konseptini gösterdi
    Toyota, hidrojenli Corolla Cross H2 konseptini gösterdi
    Toyota, hidrojenli Corolla Cross H2 konseptini gösterdi
    Toyota, hidrojenli Corolla Cross H2 konseptini gösterdi
    Toyota, hidrojenli Corolla Cross H2 konseptini gösterdi
    Toyota, hidrojenli Corolla Cross H2 konseptini gösterdi








  • Mirai piyasaya çıktığında fiyatı teşviklerle birlikte yurt dışında 60.000 $'ı buluyordu. Bu modelde yakıt hücresinden vazgeçilmesi sayesinde maliyetler düşecektir. Lakin hidrojen dolum istasyonlarının sayıları hala seyrek ve kurulum maliyetleri yüksek. Bu konuya da el atılması lazım.

  • Toyota dünyanın bir numarası ama ülkemizde hidrojen yakıt teknolojisi (bu arada hidrojen müthiş bir teknoloji keşke yaygınlaşsa) için çok erken daha hibrit sistem yeni yeni oturuyor tam elektrik altyapısı için bile uzun zamana ihtiyaç var. bu arada ülkemizde corolla cross'a uzun süre zam gelmezse segmentinde yok satar...

  • Gelecek belki de hidrojende.

  • toyota'ya mashar alanson'dan benim hala umudum var sarkisini calmak istiyorum. elektrik bu kadar yayginlasmisken hidrojenin ivme kazanabilmesi cok cok zor. pahali yakit hucresini cikarip maliyetleri dusurmus ama esas sorun hidrojeni uretmesi depolamasi ve tabiyki yeterli sayida dolum istasyonu acabilmesi. windows phone'un android ve ios karsisinda yasadigi problemin aynisi, wp nin kullanici sayisinin artmasi icin uygulama sayisinin artmasi gerek, uygulama sayisinin artmasi icin kullanici sayisinin artmasi gerek. hidrojendede arac sayisinin artmasi icin dolum istasyonunun artmasi gerek, dolum istasyonunun artmasi icinde arac sayisinin artmasi gerek. piyasaya ilk girip bos olan bir niche doldurmuyorsan kirlamiyacak kisir dongu. hidrojenin problemi acilan o niche i elektrigin hizla dolduruyor olmasi. en buyuk handikap ise hidrojen uretim ve dolum istasyonunun milyon dolar seviyesinde cok pahali bir yatirim olmasi. ote yandan elektrik dolum istasyonu kurmak icin mevcut sebekeden yeterli guc hatti cekmek yeterli oluyor. herhangi bir otoparka kolayca kurulabiliyor.





  • hadi be toyotam, kafaya takmışsın hidrojeni, başar be. teröristlere pikap satışlarından gelen parayı buna harca beh

  • Daha önce bununla ilgili bir konu açmıştım:


    Toyota İçten Yanmalı Motordan Vazgeçmiyor | DonanımHaber Forum (donanimhaber.com)


    Orada söylediklerim burada da geçerli. Toyota bir kumar oynamak niyetinde. Tutarsa kazançlı çıkacak. Tutmazsa, aynı zamanda elektrikli otomobiller üzertinde de çalıştığı için sadece bir miktar para kaybedecek.


    Evrendeki en bol element olan hidrojen maalesef dünyamızda sadece diğer elementlerle bağ yapmış halde bulunuyor. Saf hidrojen üretimi ya doğalgazdan ya da suyun elektrolizinden elde ediliyor ve üretimi verimsiz. Bu nedenle hidrojen elektrikten daha pahalıya mal oluyor. Bir kere bu ciddi bir handikap. İkincisi hidrojen üretim döngüsü hiç verimli değil. Hatta o kadar verimsiz ki, ICE araçların toplam veriminden bile düşük. Dahası hidrojenin sıvılaştırılması, taşınması, depolanması ve yangın güvenliği çok ciddi teknolojik ve finansal darboğazlar içeriyor çünkü hidrojen dünyanın en hafif elementi ve her yerden sızıyor, öyle LPG gibi basitçe depolanamıyor, Sıvılaşma için de LPG'nin aksine çok yüksek basınçlar gerektiriyor. Tüm bunlar yüzünden bir hidrojen üretim tesisi veya dolum tesisi görece ciddi sermayeler gerektiriyor. Yeterli kazanç göremezlerse kimse bu işe girmez.


    Tüm bunlar Toyotanın oynamayı planladığı kumarın riskleri. Kazançları ise BEV'de çok ciddi rekabet var ama ICEV'de yok. ICE hidrojen sayesinde devam ederse, bundan mevcut otomotiv devleri karlı çıkacak çünkü herkes ICEV üretemiyor ama herkes küçük bir sermaye ile BEV üretebiliyor. Dahası BEV otomotiv devlerinden ziyade yazılım devlerine daha yakın duran bir teknoloji. Bu nedenle ilerde Apple, Google gibi yazılım devleri kolayca BEV üretebilir ve Toyotaya hem de çok dişli rakip olabilirler ama ICEV üretemezler.


    Toyota buna oynayacak gibi görünüyor ama henüz kesin kararlarını vermiş değiller.





  • Hidrojen elektrikli arabaya göre daha uygulanabilir duruyor. Güvenlik konusu çözülürse yaygınlaşacaktır.

  • Gelecek hidrojenin lider olacağı bir dönem olacaktır
    Elektrik kolayca üretebilse de depolama konusunu çözmeden liderlik koltuğuna oturamaz .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu sistem hidrojen yakıt hücresine göre daha avantajlı. Hidrojeni direkt olarak motor içinde yakacak sonuçta. Yeni bir motor dizaynına ihtiyaç olmayacak. Çok mantıklı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Toyota hadi be koçum başar be şu işi. Japondan asla şaşmam Japonsa vardır bir bildiği her zaman her yerde JAPAN!

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.