|
Toyota, hidrojenli Corolla Cross H2 konseptini gösterdi
-
-
Mirai piyasaya çıktığında fiyatı teşviklerle birlikte yurt dışında 60.000 $'ı buluyordu. Bu modelde yakıt hücresinden vazgeçilmesi sayesinde maliyetler düşecektir. Lakin hidrojen dolum istasyonlarının sayıları hala seyrek ve kurulum maliyetleri yüksek. Bu konuya da el atılması lazım.
-
Toyota dünyanın bir numarası ama ülkemizde hidrojen yakıt teknolojisi (bu arada hidrojen müthiş bir teknoloji keşke yaygınlaşsa) için çok erken daha hibrit sistem yeni yeni oturuyor tam elektrik altyapısı için bile uzun zamana ihtiyaç var. bu arada ülkemizde corolla cross'a uzun süre zam gelmezse segmentinde yok satar...
-
Gelecek belki de hidrojende.
-
toyota'ya mashar alanson'dan benim hala umudum var sarkisini calmak istiyorum. elektrik bu kadar yayginlasmisken hidrojenin ivme kazanabilmesi cok cok zor. pahali yakit hucresini cikarip maliyetleri dusurmus ama esas sorun hidrojeni uretmesi depolamasi ve tabiyki yeterli sayida dolum istasyonu acabilmesi. windows phone'un android ve ios karsisinda yasadigi problemin aynisi, wp nin kullanici sayisinin artmasi icin uygulama sayisinin artmasi gerek, uygulama sayisinin artmasi icin kullanici sayisinin artmasi gerek. hidrojendede arac sayisinin artmasi icin dolum istasyonunun artmasi gerek, dolum istasyonunun artmasi icinde arac sayisinin artmasi gerek. piyasaya ilk girip bos olan bir niche doldurmuyorsan kirlamiyacak kisir dongu. hidrojenin problemi acilan o niche i elektrigin hizla dolduruyor olmasi. en buyuk handikap ise hidrojen uretim ve dolum istasyonunun milyon dolar seviyesinde cok pahali bir yatirim olmasi. ote yandan elektrik dolum istasyonu kurmak icin mevcut sebekeden yeterli guc hatti cekmek yeterli oluyor. herhangi bir otoparka kolayca kurulabiliyor.
-
hadi be toyotam, kafaya takmışsın hidrojeni, başar be. teröristlere pikap satışlarından gelen parayı buna harca beh
-
Daha önce bununla ilgili bir konu açmıştım:
Toyota İçten Yanmalı Motordan Vazgeçmiyor | DonanımHaber Forum (donanimhaber.com)
Orada söylediklerim burada da geçerli. Toyota bir kumar oynamak niyetinde. Tutarsa kazançlı çıkacak. Tutmazsa, aynı zamanda elektrikli otomobiller üzertinde de çalıştığı için sadece bir miktar para kaybedecek.
Evrendeki en bol element olan hidrojen maalesef dünyamızda sadece diğer elementlerle bağ yapmış halde bulunuyor. Saf hidrojen üretimi ya doğalgazdan ya da suyun elektrolizinden elde ediliyor ve üretimi verimsiz. Bu nedenle hidrojen elektrikten daha pahalıya mal oluyor. Bir kere bu ciddi bir handikap. İkincisi hidrojen üretim döngüsü hiç verimli değil. Hatta o kadar verimsiz ki, ICE araçların toplam veriminden bile düşük. Dahası hidrojenin sıvılaştırılması, taşınması, depolanması ve yangın güvenliği çok ciddi teknolojik ve finansal darboğazlar içeriyor çünkü hidrojen dünyanın en hafif elementi ve her yerden sızıyor, öyle LPG gibi basitçe depolanamıyor, Sıvılaşma için de LPG'nin aksine çok yüksek basınçlar gerektiriyor. Tüm bunlar yüzünden bir hidrojen üretim tesisi veya dolum tesisi görece ciddi sermayeler gerektiriyor. Yeterli kazanç göremezlerse kimse bu işe girmez.
Tüm bunlar Toyotanın oynamayı planladığı kumarın riskleri. Kazançları ise BEV'de çok ciddi rekabet var ama ICEV'de yok. ICE hidrojen sayesinde devam ederse, bundan mevcut otomotiv devleri karlı çıkacak çünkü herkes ICEV üretemiyor ama herkes küçük bir sermaye ile BEV üretebiliyor. Dahası BEV otomotiv devlerinden ziyade yazılım devlerine daha yakın duran bir teknoloji. Bu nedenle ilerde Apple, Google gibi yazılım devleri kolayca BEV üretebilir ve Toyotaya hem de çok dişli rakip olabilirler ama ICEV üretemezler.
Toyota buna oynayacak gibi görünüyor ama henüz kesin kararlarını vermiş değiller.
-
Hidrojen elektrikli arabaya göre daha uygulanabilir duruyor. Güvenlik konusu çözülürse yaygınlaşacaktır.
-
Gelecek hidrojenin lider olacağı bir dönem olacaktır
Elektrik kolayca üretebilse de depolama konusunu çözmeden liderlik koltuğuna oturamaz .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu sistem hidrojen yakıt hücresine göre daha avantajlı. Hidrojeni direkt olarak motor içinde yakacak sonuçta. Yeni bir motor dizaynına ihtiyaç olmayacak. Çok mantıklı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Toyota hadi be koçum başar be şu işi. Japondan asla şaşmam Japonsa vardır bir bildiği her zaman her yerde JAPAN!
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X