Şimdi Ara

Toyota modelleri kaza testinde bükülen a sütunları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar herkese,

    Geçen hafta başka bir aracın kaza konusunda corollanın adı geçmişti, ben de zamanında euro ncap testlerini izlediğimde aklımda kalmıştı bu durum.

    Evet araçlar 5 yıldız almış ama a sütunları dayanıksız duruyor, bu testler 64 km hızla deforme olan bariyere çarptırarak yapılıyor, daha yüksek hızlarda veya duvar, ağaç, direk gibi yerlere vurma durumunda dayanıklılık durumu ne olur bence soru işareti.

    Tek bi modelde bu durum olsa konu açmazdım tabi ama auris/corolla, yaris, avensis ve rav 4 modellerinde de olunca bana garip geldi. Özellikle avensis ve yariste durum kötü bence.

    Yeni kasa corolla ve rav 4 modelinde bi sorun yok bu arada.


    Toyota modelleri kaza testinde bükülen a sütunları


    Toyota modelleri kaza testinde bükülen a sütunları


    Toyota modelleri kaza testinde bükülen a sütunları


    Toyota modelleri kaza testinde bükülen a sütunları

    Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • İşte o n-cap denen melanet kurumun takdiri.Bütün çarpmalarda ne a sütunu ne b sütunu bükülen taş gibi sağlam puntoya 0 yıldız verirler.A sütunu bükülüp yaşam alanı daralan araçlara da 5 yıldız verirler.Hatta ön kapı yerinden sökülse belli marka ve modelse gene 5 yıldız verirler.Bunu eleştirdiğinde de efendim artık yeni kurallara göre araç akordiyon olsa da ikiye bölünse de şerit takip kör nokta çarpışma freni vs vs zımbırtılar varsa 5 yıldız verilir deniyor.
  • Çarpışma testleri soldan yapiliyor diye sola koydugu parcayi saga koymayan bir marka bu, cok takilmamak lazim. Ne de olsa “soRuNsuZ aĞBi yAa”



    Toyota modelleri kaza testinde bükülen a sütunları

    Toyota modelleri kaza testinde bükülen a sütunları

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >






  • Çok enteresan şekilde Hyundai bu konuda Toyota ve Honda dan daha iyi, bir video vardı hidrolik ile tavan ezme vardı Civic kısa sürede ezilirken Elantra baya dayandı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • elentra ülkemizde kıymeti bilinmemiş modellerden maalesef :/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25



    Çok enteresan şekilde Hyundai bu konuda Toyota ve Honda dan daha iyi, bir video vardı hidrolik ile tavan ezme vardı Civic kısa sürede ezilirken Elantra baya dayandı.
    Hyundai kendi çeliğini üretip kullandığı için daha sağlam ve ucuz üretiyor, kobe çelik skandalı gibi durumlar da yaşanmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    elentra ülkemizde kıymeti bilinmemiş modellerden maalesef :/
    Bizim ülkede amblem önemli bakma güvenlik diyenlere, Volvo yerine Passat alırlar, Elantra yerine Civic alırlar.

    Egea binincede hede hödö ona binilir mi yeah



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DFABFCB25 -- 4 Temmuz 2020; 19:4:29 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Bu da ayrı bi tartışma konusu tabi.

    Yeni kasa ve 2006 yılında çıkan corollada, önceki kasa avensiste ve yeni rav 4 modelinde a sütununda deformasyon olmuyor.

    Demek ki belli bi dönemde çıkan modellerde biseyler eksik yapılmış, bu sonuç çıkıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun çıkartmadan bükülmüş. Bizim ülke için problem yok.
  • İşte o n-cap denen melanet kurumun takdiri.Bütün çarpmalarda ne a sütunu ne b sütunu bükülen taş gibi sağlam puntoya 0 yıldız verirler.A sütunu bükülüp yaşam alanı daralan araçlara da 5 yıldız verirler.Hatta ön kapı yerinden sökülse belli marka ve modelse gene 5 yıldız verirler.Bunu eleştirdiğinde de efendim artık yeni kurallara göre araç akordiyon olsa da ikiye bölünse de şerit takip kör nokta çarpışma freni vs vs zımbırtılar varsa 5 yıldız verilir deniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Bu araçlar, hele ki yaris ve avensis 10 km daha hızlı yani 75 km hızla bi yere çarpsa ne hale gelir aşağı yukarı gözümün önüne geliyor. Kulağa az gelse de 10-15 km iyi bi fark yaratıyor kazalarda.

    Avensise çok şaşırdım, yeni nesil d segment bi aracın böyle dayanıksız olması enteresan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Euroncap tam Türk kurumu aslında Bir iki tane şey var, onu yaparsan 5 yıldızı çakıyorlar anında. Yoksa çok saçma puanlar veriyor. Mesela aynı kasa araç ilk çıktığı zaman 5 yıldız almışken, birkaç yıl sonra sırf iki üç güvenlik zımbırtısı yok diye 3 yıldız verebiliyor. Ha evet bu sistemler de önemli fakat bunların puanı ile aracın kaza anında sürücüyü koruma puanı aynı olmamalı. Iihs'nin testleri daha doğru gibi geliyor bana, göreceli tabiki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    İşte o n-cap denen melanet kurumun takdiri.Bütün çarpmalarda ne a sütunu ne b sütunu bükülen taş gibi sağlam puntoya 0 yıldız verirler.A sütunu bükülüp yaşam alanı daralan araçlara da 5 yıldız verirler.Hatta ön kapı yerinden sökülse belli marka ve modelse gene 5 yıldız verirler.Bunu eleştirdiğinde de efendim artık yeni kurallara göre araç akordiyon olsa da ikiye bölünse de şerit takip kör nokta çarpışma freni vs vs zımbırtılar varsa 5 yıldız verilir deniyor.
    Puntonun yıldız kaybetme sebebi içerideki yolcuların fazla kuvvete maruz kalması. Dummy lerin içindeki sensörlerde yüksek kuvvet okunursa araç hasar görmese dahi o enerjiyi sana aktardığı için kemiklerini kırabiliyor. Elektronik destekleri zayıf bir araç şuan zaten max 3 yıldız alabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Aynı şeyi Almanlar da yaptı.
  • Hocam bu konu da önceden de olduğu gibi soldan vurma olduğu için sağa şasi parçasını eklemeyen Toyota bana pek mantıklı gelmiyor. Avensis gibi bir aracın diğer rakiplerine oranla daha da deforme olması cidden - durum.

    Bu konu da bence Elentra, Yarise göre ise i20 daha güvenli araçlar bence.


    Maalesef iç plastik ömrünün uzun olması Toyotayı kurtarmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guvenlik arayan Volvo alsin

    Burada carpisma var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota fazla bişey beklememek lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Puntonun yıldız kaybetme sebebi içerideki yolcuların fazla kuvvete maruz kalması. Dummy lerin içindeki sensörlerde yüksek kuvvet okunursa araç hasar görmese dahi o enerjiyi sana aktardığı için kemiklerini kırabiliyor. Elektronik destekleri zayıf bir araç şuan zaten max 3 yıldız alabiliyor.

    Alıntıları Göster
    Tamam da güzel kardeşim aynı araç aynı hava yastıkları aynı emniyet kemer gergisi ve kasasıyla 2005 de 5 yıldız aldı.Dummy deki enerjinin fazla ya da az olmasının elektronik sistemlerle alakası yok.Aracın enerjiyi sönümlemesi emniyet kemer gergi sistemi ve hava yastığıyla alakası var.Adamların değerlendirme sistemlerinde kör nokta çarpışma sistemi şerit takip asistanı gibi sistemlere puan verdiklerini bunların daha önemli olduğunu söylüyorlar.Bu konu sayfalarca konuşuldu forumda.Teste sokulan punto 2 hava yastıklı olmasından dolayı düşük puan alabilirdi fakat bu güvenlik kafesi bu a sütunu bu darbe emişi ile asla 0 yıldızı haketmiyor Sayfalarca yazı da yazsan bu konuda fikrim değişmez.Üretimden kalkacak bir aracı piyasadan alıp ikinci defa teste soktular.Bunu sadece fıata özel yaptılar ve italyan arabalarına düşmanlığından yaptılar.Adamlar fıat-psa birleşmesini bile alman markaları zarar görür diye engellemeye çalışıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Tamam da güzel kardeşim aynı araç aynı hava yastıkları aynı emniyet kemer gergisi ve kasasıyla 2005 de 5 yıldız aldı.Dummy deki enerjinin fazla ya da az olmasının elektronik sistemlerle alakası yok.Aracın enerjiyi sönümlemesi emniyet kemer gergi sistemi ve hava yastığıyla alakası var.Adamların değerlendirme sistemlerinde kör nokta çarpışma sistemi şerit takip asistanı gibi sistemlere puan verdiklerini bunların daha önemli olduğunu söylüyorlar.Bu konu sayfalarca konuşuldu forumda.Teste sokulan punto 2 hava yastıklı olmasından dolayı düşük puan alabilirdi fakat bu güvenlik kafesi bu a sütunu bu darbe emişi ile asla 0 yıldızı haketmiyor Sayfalarca yazı da yazsan bu konuda fikrim değişmez.Üretimden kalkacak bir aracı piyasadan alıp ikinci defa teste soktular.Bunu sadece fıata özel yaptılar ve italyan arabalarına düşmanlığından yaptılar.Adamlar fıat-psa birleşmesini bile alman markaları zarar görür diye engellemeye çalışıyorlar

    Alıntıları Göster
    Elektroniği ben orda araca bağlamadım dikkatli oku. 2005 deki bariyerle bu testin yapıldığı gündeki bariyerin rijitliği aynı mı? Test metodu aynı mı? Aynıysa bile o gün için yeterli olan bir limit bugün için yetersizdir demek ki adamlar 0 vermiş. 2 hava yastığı olan bir aracın yıldız alması zaten zor ama neyse sen zaten benim fikrim değişmez demişsin boşa yazmaya gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Bu sadece Toyotaya has bir olay değildi.

    Benzer sonuçları 2016 yılı öncesi üretilmiş Mazda, Subaru, Nissan ve Honda marka araçlarda görmek mümkün. Çok geç kalınmış olsa da yeni nesil araçlarda yolcu güvenliğine de önem verilmeye başlandı ve yolcu tarafı da güvenlik testlerine tabi tutuluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu başlığının Fiat Severler Topluluğu olarak değişmesini talep ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.