10 ay once 2010 corolla dizel 1.4 aldım. rutin olarak 7000 km yag eksik uyarı lambası yandı servise goturdugumde yag eklendi. 10000 de yine yag eksikti ve tekrar yag eklendi 14000 de ise turbosunun degişmesi gerektiği soylendi ve turbo degişti ancak yine yag eksilme sorunu devam edince 20000 km de sorunu bulamıyoruz turbo da degişmiş 2000 km de bir gozlem teshisi koydular ancak 22.000 km de goturdugumde geliştirilmiş turbo takılacagını soylediler ve 3 hafta once geliştirilmiş turbo takıldı. ve bana sorunun tamamen bittigi soylendi servis tarafından ancak gecen hafta yagı kontrol ettiğimde 1 litre kadar eksik olduğunu fark edince solugu tekrardan serviste aldım. yaklasık 4 saat serviste kaldı araç ve bana bu geliştirilmiş turbonun takıldığı arabaların yag eksiltme sorunun sona erdiğini bu aracın baska bi sebepten yag yakıyor diyerekten 3000 km sonra tekrar servise gelmem gerektiği soylendi. bende bunun üzerine genel merkezi aradım. merkezden bana geliştirilmiş turbonun belli bir süre gecinceye kadar yağ eksiltmesi normal denildi dediler bende servis te tam tersi soyluyor ben hanginize inanayım dedim ve noter tasdikli ihtarname çekeceğimi ve artık bu arabayı istemediğimi soyledim. karşımdaki gorevli bayan da sorunu kayıt ettiklerini ve bana döneceklerini söylediler bende ihtarnameyi bekleteceğimi ve siz den gelecek yanıtı bekleyeceğimi söyledim. sizce bundan sonraki süreçte ne yapmalıyım? siz tecrubeli arkadasların önerilerini bekliyorum. yardımcı olursanız cok sevinirim.
diğer araçlarda durum nasıl?bu sorun sadece sizin araçta mı var?vvt-i motorların kronik sorunuydu çözümü yok diye biliyorum belki bu motorlarında kronik sorunu olabilir
quote:
Orijinalden alıntı: efsanea_06
diğer araçlarda durum nasıl?bu sorun sadece sizin araçta mı var?vvt-i motorların kronik sorunuydu çözümü yok diye biliyorum belki bu motorlarında kronik sorunu olabilir
Arkadaşın motounda istisnai bir sorun var sanırım! Zira 2010 moel araç! Diğer D4D dizellerde böyle bir şikayet duymadım!
quote:
Orijinalden alıntı: webcin
quote:
Orijinalden alıntı: efsanea_06
diğer araçlarda durum nasıl?bu sorun sadece sizin araçta mı var?vvt-i motorların kronik sorunuydu çözümü yok diye biliyorum belki bu motorlarında kronik sorunu olabilir
Arkadaşın motounda istisnai bir sorun var sanırım! Zira 2010 moel araç! Diğer D4D dizellerde böyle bir şikayet duymadım!
Alıntıları Göster
geçmiş olsun, bu gidişle sizin araçta değiştirilmedik parça bırakmıyacak bunlar.
bu olay turbolu audi pasatlarda da var.7bin km de ne kadar eksilttigine bagli 1 litreye kadar normal sayilabilir eger eksiltmesi isteniyosa moturun. alman araclarinda eksiltme olayor toknoloji geregi ole tasarlanmislar. sizde evirli kullaniyorsaniz ole olmustur zxaten. 1.4d kullananlar bilir o olayi varsa.
quote:
Orijinalden alıntı: enforacle
bu olay turbolu audi pasatlarda da var.7bin km de ne kadar eksilttigine bagli 1 litreye kadar normal sayilabilir eger eksiltmesi isteniyosa moturun. alman araclarinda eksiltme olayor toknoloji geregi ole tasarlanmislar. sizde evirli kullaniyorsaniz ole olmustur zxaten. 1.4d kullananlar bilir o olayi varsa.
Acaba fazla devirli mi kullanıyorsunuz?,Turbo dizeller biraz fazla yağ yakar, yine de tüketim biraz fazla. Yakıt tüketimi peki nasıl?
2-3 aralığında kullanıyorum arabayı...turbo takıldıktan sonra 1000 km 1 litre eksiltti hep.. sorun da orda zaten bitmek bilmeyen yag eksilmesi:(
quote:
Orijinalden alıntı: mhts
2-3 aralığında kullanıyorum arabayı...turbo takıldıktan sonra 1000 km 1 litre eksiltti hep.. sorun da orda zaten bitmek bilmeyen yag eksilmesi:(
Bence toyota forumunda bir sor bakalım orada ne diyecekler... Ben D4D de böyle bir sıkıntı duymadım... Aracınızın da garantisi devam ediyor bence bunun üzerinde durun fgerekirse yargı yoluylada olsa size çözüm bulmak zorunda toyota... Çünkü sizin motorunuz normal değil...
quote:
Orijinalden alıntı: webcin
Bence toyota forumunda bir sor bakalım orada ne diyecekler... Ben D4D de böyle bir sıkıntı duymadım... Aracınızın da garantisi devam ediyor bence bunun üzerinde durun fgerekirse yargı yoluylada olsa size çözüm bulmak zorunda toyota... Çünkü sizin motorunuz normal değil...
Alıntıları Göster
sordum ama cevap yazan cıkmadı henüz:(
quote:
Orijinalden alıntı: webcin
Bence toyota forumunda bir sor bakalım orada ne diyecekler... Ben D4D de böyle bir sıkıntı duymadım... Aracınızın da garantisi devam ediyor bence bunun üzerinde durun fgerekirse yargı yoluylada olsa size çözüm bulmak zorunda toyota... Çünkü sizin motorunuz normal değil...
Kesinlikle .
quote:
Orijinalden alıntı: AnarKin
quote:
Orijinalden alıntı: webcin
Bence toyota forumunda bir sor bakalım orada ne diyecekler... Ben D4D de böyle bir sıkıntı duymadım... Aracınızın da garantisi devam ediyor bence bunun üzerinde durun fgerekirse yargı yoluylada olsa size çözüm bulmak zorunda toyota... Çünkü sizin motorunuz normal değil...
Kesinlikle .
Alıntıları Göster
Hocam D4D lerde hiç böyle bir sorun duymadım. Kronik değil. Bende 2007 model d4d corolla vardı. 97.000 km de sattım. 2000-3200 devirler arası kullanırdım. Değil yağ eksiltme hiçbir sorun yaşamadım. Aracınızda bir anormallik var o kesin.
quote:
Orijinalden alıntı: ByWRX
Hocam D4D lerde hiç böyle bir sorun duymadım. Kronik değil. Bende 2007 model d4d corolla vardı. 97.000 km de sattım. 2000-3200 devirler arası kullanırdım. Değil yağ eksiltme hiçbir sorun yaşamadım. Aracınızda bir anormallik var o kesin.
Alıntıları Göster
1- Motor zorlandığında egzozda mavi duman var mı? Araç kompressor halindeyken yüksek devirde egzozda mavi duman var mı? Bu şekilde bir yağ yakma olması için aracın filtresinin falan delik olması lazım ki bu kadar kısa sürede motor bitsin.
2 -Bunun dışında motor kapağından üst kapaktan yani kaynaklı bir sorun olabilir
3- ve en basiti karterden yağ kaçırma olabilir..
Normalde bunların hepsinin kontrol edilmiş olması lazım ama içlerinden biri kesinlikle kontrol edilmemiş ki sorun çözülmemiş. Atmosferik motora göre olası 3 yağ eksiltme/yakma nedenin yazdım (bitik motor, silindir kapağı, kaçırma), turbo motorlarda başka nedenlerden dolayıda eksiltme olabilir tabi. Aracın yağına mutlaka her zaman düz zeminde ve akşam park ettikten sonra sabah çalıştırmadan bakın, tamamen süzülmesi için zaman tanıyın yani.
quote:
Orijinalden alıntı: Ex1983Pax
1- Motor zorlandığında egzozda mavi duman var mı? Araç kompressor halindeyken yüksek devirde egzozda mavi duman var mı? Bu şekilde bir yağ yakma olması için aracın filtresinin falan delik olması lazım ki bu kadar kısa sürede motor bitsin.
2 -Bunun dışında motor kapağından üst kapaktan yani kaynaklı bir sorun olabilir
3- ve en basiti karterden yağ kaçırma olabilir..
Normalde bunların hepsinin kontrol edilmiş olması lazım ama içlerinden biri kesinlikle kontrol edilmemiş ki sorun çözülmemiş. Atmosferik motora göre olası 3 yağ eksiltme/yakma nedenin yazdım (bitik motor, silindir kapağı, kaçırma), turbo motorlarda başka nedenlerden dolayıda eksiltme olabilir tabi. Aracın yağına mutlaka her zaman düz zeminde ve akşam park ettikten sonra sabah çalıştırmadan bakın, tamamen süzülmesi için zaman tanıyın yani.
Alıntıları Göster
Aynı iş yerinde çalıştığım birisindeki 2010 model dizel corollada da yağ eksiltme sorunu oldu.Serviste yağ eklemişler.Daha sonra periyodik bakımdaki yağ değişiminde aracın biraz daha yağ eksilttiğini söylemiş ustalar. Bu aralar bu sorunla ilgili şikayetler artmış sanırım .Şuan aracın yağı yeni değiştirildiği için aracın sahibi beklemede.Araçla ilgili bir sıkıntı yok sadece yağ eksiltiyor.Nedeni nedir tam olarak tespit edilmiş değil yani.Eğer bir gelişme olursa burada paylaşırım.
quote:
Orijinalden alıntı: fottili
Aynı iş yerinde çalıştığım birisindeki 2010 model dizel corollada da yağ eksiltme sorunu oldu.Serviste yağ eklemişler.Daha sonra periyodik bakımdaki yağ değişiminde aracın biraz daha yağ eksilttiğini söylemiş ustalar. Bu aralar bu sorunla ilgili şikayetler artmış sanırım .Şuan aracın yağı yeni değiştirildiği için aracın sahibi beklemede.Araçla ilgili bir sıkıntı yok sadece yağ eksiltiyor.Nedeni nedir tam olarak tespit edilmiş değil yani.Eğer bir gelişme olursa burada paylaşırım.
Alıntıları Göster
sizinle aynı zamanda aynı aracı almışız bana ilk 6 ayda yağ değişimi önerdiler 5850 km ye geldiğinde değiştirdim yağı hiç eksilme olmamıştı şimdi 9500 km de yine eksilme yok
sizin aracınızda ki durum normal değil , garanti sürecinde bu sorunu muhakkak çözeceklerdir merak etmeyin
sizin ki bir şanssızlık olmuş geçmiş olsun kolay gelsin
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
sizinle aynı zamanda aynı aracı almışız bana ilk 6 ayda yağ değişimi önerdiler 5850 km ye geldiğinde değiştirdim yağı hiç eksilme olmamıştı şimdi 9500 km de yine eksilme yok
sizin aracınızda ki durum normal değil , garanti sürecinde bu sorunu muhakkak çözeceklerdir merak etmeyin
sizin ki bir şanssızlık olmuş geçmiş olsun kolay gelsin
Alıntıları Göster
Merhaba bende 2009 kasım ayında 2o1o model sıfır km Toyota Auris 1.4 d-4d aldım. Benim aracımda yetkili serviste 4500km de iken kontroll edildi ve 1.5 litre yağ eklendi. Sonrasınsda 10000km ye gelince yağ seviyesi düşük ikaz lambası yandı ve servise gittim.Yapılan tespitte 1.5 litre kadar yağ eksilttiği söylendi ve 10000km bakımıda yapılarak araç teslim edildi. 13500km de kontoll için servise gittim ve yine 700gr yağ eklendi ve her seferinde bu yağ tükrtiminin normal olduğu bana söylendi.Ben bunu hiç bir şekilde normal olarak kabul etmeyeceğimi her defasında servis yetkilisine söyledim. En sonunda 17676km de yine yağ seviyesi düşük ikaz ışığı yandı.ve servise gittim.Yapılan inceleme sonucunda aracın turbosu garantiden değiştirildi. Aracım şu anda 21200km de ve 20000 bakım için servise gittiğimde yine 1 litre yağ eksilttiği tespit edildi.Sorunum hala devam ediyor. Bende yaşadığım bütün bu süreci Toyota genel merkeze sözlü ve yazılı olarak bildirdim. Bana verilen cevap gerçekten üzücü ve komikti. Cevaben: Aracınızda yapılan inceleme sonucunda 1000km'de 0,27 litre yağ eksiltmesi tespit edilmiştir ve Kullanıcı el kitabındada belirtildiği gibi aracınızın 1000km'de 1 litreye kadar yağ eksiltmesi Toyota standartlarına göre normaldir denildi ve şu anda herhangi müdehale yapılmıyor. Toyota alacak olanlara çok iyi düşünmelrini tavsiye edrim.
quote:
Orijinalden alıntı: mrs7
Merhaba bende 2009 kasım ayında 2o1o model sıfır km Toyota Auris 1.4 d-4d aldım. Benim aracımda yetkili serviste 4500km de iken kontroll edildi ve 1.5 litre yağ eklendi. Sonrasınsda 10000km ye gelince yağ seviyesi düşük ikaz lambası yandı ve servise gittim.Yapılan tespitte 1.5 litre kadar yağ eksilttiği söylendi ve 10000km bakımıda yapılarak araç teslim edildi. 13500km de kontoll için servise gittim ve yine 700gr yağ eklendi ve her seferinde bu yağ tükrtiminin normal olduğu bana söylendi.Ben bunu hiç bir şekilde normal olarak kabul etmeyeceğimi her defasında servis yetkilisine söyledim. En sonunda 17676km de yine yağ seviyesi düşük ikaz ışığı yandı.ve servise gittim.Yapılan inceleme sonucunda aracın turbosu garantiden değiştirildi. Aracım şu anda 21200km de ve 20000 bakım için servise gittiğimde yine 1 litre yağ eksilttiği tespit edildi.Sorunum hala devam ediyor. Bende yaşadığım bütün bu süreci Toyota genel merkeze sözlü ve yazılı olarak bildirdim. Bana verilen cevap gerçekten üzücü ve komikti. Cevaben: Aracınızda yapılan inceleme sonucunda 1000km'de 0,27 litre yağ eksiltmesi tespit edilmiştir ve Kullanıcı el kitabındada belirtildiği gibi aracınızın 1000km'de 1 litreye kadar yağ eksiltmesi Toyota standartlarına göre normaldir denildi ve şu anda herhangi müdehale yapılmıyor. Toyota alacak olanlara çok iyi düşünmelrini tavsiye edrim.
Alıntıları Göster
1000 kmde 1 lt yağ eksiltme normal değil..motor sorunu vardır kesin... ayrıca toyotanın böyle saçma bir cevap vermesi de tam bir aymazlık... satışlar şımartmış olmalı...
quote:
Orijinalden alıntı: toz-koparan
1000 kmde 1 lt yağ eksiltme normal değil..motor sorunu vardır kesin... ayrıca toyotanın böyle saçma bir cevap vermesi de tam bir aymazlık... satışlar şımartmış olmalı...
Sn.mhts Toyota dizel aracınızdaki yağ eksiltme sorunu motorunuzun pistonlarında bulunan ve birbirlerine 120 derece açıyla yerleştirilmeleri gereken segmanlarınızın en az bir pistonda aynı hizaya gelmelerinden kaynaklanabilir.(geçmişte yaşadık bu sorunu ve bulana kadar 2gün kafa patlattık bu hadise garanti dahilinde bir bmw de olmuştu ve araç sahibi delirerek aracı servisten almıştı)Eğer sorun bu ise maalesef karter ve silindir kapağınız açılacak başka türlü çözümü yok. Aracınızda ne yağ kullanıyorsunuz bilmiyorum ama bazen yağ larda bu tarz sorunlara sebep oluyor ama servis yağı ise bu düşük bir ihtimaldir.Yinede yağınızı tamamen boşaltarak ve filtrenizide değiştirerek aracınıza bulması oldukça zor olan 5W50 motor yağını koyun ve normal stilinizde 5000 km sürün ve yağ seviyenizi kontrol edin.(Şahsıma ait N7Q motorlu laguna araca ne zaman magnetic denilen yağı koydumsa araç 1000 kmde 500 cc yağ eksiltti ve bu yağı asla aracımda kullanmadım bir daha .Ama aynı yağ K7M kodlu megane motorunda problemsiz çalışıyor.D4D lerde egr valfi varmı bilmiyorum ama eğer var ise egr valfini hiç zarar vermeden çıkış portunu kapatacak şekilde bir bakır conta ile kapatıp yine aracı deneyin (Buda yaşadığım bir gerçek) Eğer enjektörlerinizden herhangi birisi işeme denilen olayı gerçekleştiriyor ise buda silindir yüzeyinde krepaj yaparak yağ eksiltmesine sebep olur ama krepaj egzost manifoldu sökülerek gözle izlenebilecek bir şeydir.Bunlar aklıma gelen uç örnekler ve gözönünde bulundrmanızı tavsiye ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: yalkinh
Sn.mhts Toyota dizel aracınızdaki yağ eksiltme sorunu motorunuzun pistonlarında bulunan ve birbirlerine 120 derece açıyla yerleştirilmeleri gereken segmanlarınızın en az bir pistonda aynı hizaya gelmelerinden kaynaklanabilir.(geçmişte yaşadık bu sorunu ve bulana kadar 2gün kafa patlattık bu hadise garanti dahilinde bir bmw de olmuştu ve araç sahibi delirerek aracı servisten almıştı)Eğer sorun bu ise maalesef karter ve silindir kapağınız açılacak başka türlü çözümü yok. Aracınızda ne yağ kullanıyorsunuz bilmiyorum ama bazen yağ larda bu tarz sorunlara sebep oluyor ama servis yağı ise bu düşük bir ihtimaldir.Yinede yağınızı tamamen boşaltarak ve filtrenizide değiştirerek aracınıza bulması oldukça zor olan 5W50 motor yağını koyun ve normal stilinizde 5000 km sürün ve yağ seviyenizi kontrol edin.(Şahsıma ait N7Q motorlu laguna araca ne zaman magnetic denilen yağı koydumsa araç 1000 kmde 500 cc yağ eksiltti ve bu yağı asla aracımda kullanmadım bir daha .Ama aynı yağ K7M kodlu megane motorunda problemsiz çalışıyor.D4D lerde egr valfi varmı bilmiyorum ama eğer var ise egr valfini hiç zarar vermeden çıkış portunu kapatacak şekilde bir bakır conta ile kapatıp yine aracı deneyin (Buda yaşadığım bir gerçek) Eğer enjektörlerinizden herhangi birisi işeme denilen olayı gerçekleştiriyor ise buda silindir yüzeyinde krepaj yaparak yağ eksiltmesine sebep olur ama krepaj egzost manifoldu sökülerek gözle izlenebilecek bir şeydir.Bunlar aklıma gelen uç örnekler ve gözönünde bulundrmanızı tavsiye ederim.
Alıntıları Göster
yazmayı unuttum söz konusu problem ile iligli olarak mutlaka ihtarnamenizi çekin asla çekinmeyin veya acımayın çünkü ben yıllarca otomotiv sektörünün uç bölgelerinde yaşadığım için kesin olarak bildiğim bir şey varki onlar size asla acımazlar !!!!Sizin ananız ağlayacağına onlarınki ağlasın !!!!! 1993 senesinde memleketimin güzide bir imalatçısı çağla yeşili renkli araçta açık mavi ön tampon ile araç sattı .Olay mahkemelik oldu ve bilirkişi olarak aracı inceledik olay fabrikasyon hata idi ve servis bunu mahkeme aşamasında dahi kabul etmiyor müşteriyi suçluyordu aracın tamponunu değiştirdin diyerek.Bazen bu kadar ahmakça cüretkar olabilirler .eskiden bu işler çok zordu ama artık çok yolu var haklılığınızı ispat etmenin..
Öncelikle Merhaba,
Bende 2010 model Toyota corolla vvt-i motor kullanıcısıyım ve aracımda yağ eksiltme problemi var. Forumda yazan değerlere benzer 1000 km de 0.3 lt civarında yağ eksiltiyor. İlk olarak 8000 km civarında yağ uyarısı ile haberdar oldum.Yağ çubuğu kontorol edildiğinde yağ çubuğunun alt ucunun ancak yağa temas ettiği görüldü ve 3lt yağ ilave edildi. Toyota servisinde araç kontrol için götürüldüğünde araçta yağ yakma, kaçırma olmadığı söylendi ama problem hala devam ediyor.