Şimdi Ara

transit, starex, transporter

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
164
Cevap
0
Favori
22.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam Arkadaşlar,

    Halihazırda Hyundai Grand Saloon kullanıyorum(hususi). Bir süre sonra değiştirip yine bir minibüs almayı planlıyorum. Bu konuda sizin fikirlerinizi almak istedim.

    Grand Saloon, yakıt tüketimi fena olmayan (şi 10, şd 7.5lt/100km- bir keresinde 6.3lt yaktırmayı başarıdım Ankara-izmit arası) bir araç. Aile için çok iyi. Çift klimalı olması çok güzel. Büyüklüğü iyi. 80bg olmasına rağmen yeterli benim için. En kötü yanı dengesiz ve güvenliksiz bir araç olması. Frenleri çok kötü, kaygan yolda çok kolay kayıyor. Değiştirmek istemekteki en büyük nedenim de bu. Sıfır bir araç alıp 20 sene kullanmak istiyorum.

    Aradığım özellikler, güvenli olması(hava yastıkları, yol tutuşu, fren mesafesi vb.), çift klimalı olması, yakıtının ekonomik olması ve sorunsuz olması. Lüks çok önemli değil ama zararı da yok. Düşündüğüm arabalar şunlar:

    Starex: Kiralık bir Starex kullanmıştım, başka yerlerden de duydum, çok yakıyor. Onun dışında sıkıntısı var mı bilmem. Servisinden genel olarak memnun olunduğunu biliyorum.

    Journey(300SF Kombi Journey Delux): Arka tekerlekten çekişli bir modelini kullanmıştım, çekişi ve frenleri hoşuma gitmişti. Ancak arkada hoplattığını söylüyorlar. İkinci eli iyi, değer kaybetmiyor. Servisi nasıldır bilmiyorum. Sağlam, nazsız bir araba olarak biliniyor. Köylerde falan hep bundan var. İç hacminin genişliği hoşuma gidiyor. Hususi olarak kullanan varsa, bilgi almayı çok isterim. Yakında da yeni bir modeli çıkıyormuş, yol bilgisayarlı falan.

    Transporter (Caravelle 105 bg): Biraz pahalı, servisinden genel olarak bir hoşnutsuzluk var. Aracın yol tutuşu ve frenlerinin çok iyi olduğu söyleniyor. Donanımı gayet iyi. Fabrika verilerine göre yakıtı da iyi görünüyor. Sık arıza yapar mı bilmiyorum.

    Ayrıca önden ve arkadan çekişin avantajları konusunda fikirlerinizi de öğrenmek isterim.

    Şimdiden teşekkürler...







  • ooo işte güzel bi topic

    birçok gurbetçi JOURNEY kullanarak memleketlerine geliyolar ve de araç adından da anlaşılacağı üzere bu iş için tasarlanmış ama diğerleri kadar konforlu olacağnı sanmıyorum.
    STAREX in iç hacmi diğerlerine göre daha fazla ve konforuda iyi ama yakıt konusu bence baş ağrıtır.
    CARAVELLE bu grupta motor yakıt tüketimi ve konfor olarak bence en iyisi


    bence CARAVELLE makam aracı konforu ve kuvvetli motoruyla artıda ama arıza çıkarma ihtimali ve servis ücretleri ile ekside
    STAREX iç mekan ve konfor olarak artıda ama yakıt konusunda ekside
    JOURNEY sağlamlık ve güç konusunda artıda ama konfor konusunda bence ekside

    umarım yardımcı olmuşumdur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tanselah

    ooo işte güzel bi topic

    birçok gurbetçi JOURNEY kullanarak memleketlerine geliyolar ve de araç adından da anlaşılacağı üzere bu iş için tasarlanmış ama diğerleri kadar konforlu olacağnı sanmıyorum.
    STAREX in iç hacmi diğerlerine göre daha fazla ve konforuda iyi ama yakıt konusu bence baş ağrıtır.
    CARAVELLE bu grupta motor yakıt tüketimi ve konfor olarak bence en iyisi


    bence CARAVELLE makam aracı konforu ve kuvvetli motoruyla artıda ama arıza çıkarma ihtimali ve servis ücretleri ile ekside
    STAREX iç mekan ve konfor olarak artıda ama yakıt konusunda ekside
    JOURNEY sağlamlık ve güç konusunda artıda ama konfor konusunda bence ekside

    umarım yardımcı olmuşumdur
    Madem 20 yıl kullanacaksınız, o zaman Alman'dan şaşmayacaksınız

    Caravelle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Madem 20 yıl kullanacaksınız, o zaman Alman'dan şaşmayacaksınız

    Caravelle

    Alıntıları Göster
    bence kesinlikle caravelle olmalı bir kere cok cok ii cok konforlu bir arac.

    onden cekisli aracların yol tutusu daha ii olur ama kabin içinden aktarma organları geçer cok az yer kaplasalarda genede vardır işte.
    arkadan itişli araclarda yol tutus o kadar ii degildir ama genelde performanslı araclar olurlar , hafif kafa attıklaarı için kullanmaları cok zevklidir ve aktarma organları kabin içinden geçmez. daha cok performans arıyan ve ii sürücüler tercih eder ve g( spor ) sınıfı araclarda kullanılır.




  • Arkadaşlar yanıtlarınız için teşekkürler, eminim daha çok yanıt gelecektir.

    Bu arada, bakım masraflarının ne olduğunu bilen var mı?

    Yeni Transit hakkında bilgi edinmek isteyen olursa:

    http://www.whatvan.co.uk/roadtest.asp?id=4745
    Diyor ki amortisörler biraz zayıf, diğer yerler iyi. Ama panelvan denemiş. Yakışı da 7.35lt/100km olmuş. 130bg, 2.2lt motorla.

    Biri de Caravelle yol testini anlatıyor.
    http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=105
    130bg olanı kullanmış, 7.6lt yakmış.

    Bir yerde Caravelle'in 10.000km'de bir bakıma girmesi gerektiğini okudum. Bu doğru mu? Transit için bu ne kadar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertegece

    Arkadaşlar yanıtlarınız için teşekkürler, eminim daha çok yanıt gelecektir.

    Bu arada, bakım masraflarının ne olduğunu bilen var mı?

    Yeni Transit hakkında bilgi edinmek isteyen olursa:

    http://www.whatvan.co.uk/roadtest.asp?id=4745
    Diyor ki amortisörler biraz zayıf, diğer yerler iyi. Ama panelvan denemiş. Yakışı da 7.35lt/100km olmuş. 130bg, 2.2lt motorla.

    Biri de Caravelle yol testini anlatıyor.
    http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=105
    130bg olanı kullanmış, 7.6lt yakmış.

    Bir yerde Caravelle'in 10.000km'de bir bakıma girmesi gerektiğini okudum. Bu doğru mu? Transit için bu ne kadar?
    yeni transitin gelmesini bekle onu incele benim gözüme güzel gözüktü ama binek olarak transporter veya caravelle daha iyi ayrıca starextende transittende az yakıt yakar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selenge

    yeni transitin gelmesini bekle onu incele benim gözüme güzel gözüktü ama binek olarak transporter veya caravelle daha iyi ayrıca starextende transittende az yakıt yakar

    Alıntıları Göster
    Transitlerde konfor arama.2003 model yeni kasa 280 s kombi vardı 2005 aralıkta sattık. Araç 90 bg di fakat yokuşlarda bayılıyordu ve hızlanırken nazlanıyordu. Ayrıca okadar sert süspansiyonu vardıki midemiz ayran oluyordu.tr yolları malum zaten. Ayrıca şöför koltuğunda ideal oturma pozisyonu yakalamak mümkün değil.Yol tutuş desen sıfır, araç yerden çok yüksek ve de kışın frenlemelerde tehlikeli. 2.sıra koltuklar yolculara rahat vermiyor.Bagaj kapağı sürekli gıcırdıyor.Konsol plastiği de dandik. Yani anlıyacağın transiti ele.
    t5 i ise 2004 de aldım hala kullanıyorum.Verdiğim para kuruşuna kadar helal olsun.Daha önce kullandığım fiat bravadan bile zevkli bir kullanımı var.benimki 130 hp kısa camlı van.Amaaaaaaaaaaaa:
    garantisi bitmediği halde 20.000 bakımını sanayide yaptırdım.ne demek istediğimi annamışındır heral




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Isuzu- Mitsubishi- Transit
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Transitlerde konfor arama.2003 model yeni kasa 280 s kombi vardı 2005 aralıkta sattık. Araç 90 bg di fakat yokuşlarda bayılıyordu ve hızlanırken nazlanıyordu. Ayrıca okadar sert süspansiyonu vardıki midemiz ayran oluyordu.tr yolları malum zaten. Ayrıca şöför koltuğunda ideal oturma pozisyonu yakalamak mümkün değil.Yol tutuş desen sıfır, araç yerden çok yüksek ve de kışın frenlemelerde tehlikeli. 2.sıra koltuklar yolculara rahat vermiyor.Bagaj kapağı sürekli gıcırdıyor.Konsol plastiği de dandik. Yani anlıyacağın transiti ele.
    t5 i ise 2004 de aldım hala kullanıyorum.Verdiğim para kuruşuna kadar helal olsun.Daha önce kullandığım fiat bravadan bile zevkli bir kullanımı var.benimki 130 hp kısa camlı van.Amaaaaaaaaaaaa:
    garantisi bitmediği halde 20.000 bakımını sanayide yaptırdım.ne demek istediğimi annamışındır heral

    Alıntıları Göster
    Journeylerin amortisörlerini yumuşatmışlar diye yazıyor otokoçun sitesinde:

    http://www.otokoc.com.tr/showroom/ticari_araclar/yt/e_brosur.jsp

    Journeyin 125bg olanlarını kullanan var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertegece

    Journeylerin amortisörlerini yumuşatmışlar diye yazıyor otokoçun sitesinde:

    http://www.otokoc.com.tr/showroom/ticari_araclar/yt/e_brosur.jsp

    Journeyin 125bg olanlarını kullanan var mı?

    Alıntıları Göster
    Ben transporter diyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Ben transporter diyorum...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar, avantaj ve dezavantajları konusunda düşündüklerinizi de yazabilirseniz benim için çok faydalı olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertegece

    Arkadaşlar, avantaj ve dezavantajları konusunda düşündüklerinizi de yazabilirseniz benim için çok faydalı olur...

    Alıntıları Göster
    Transporter çok sağlam ve konforlu. Yol tutuşu çok güzel,motoru çok güçlü... Sorunsuz olarak çok uzun km ler yapabilirsiniz. İkinci eli çok güzel. Sınıfının en çok tutulan aracı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Transporter çok sağlam ve konforlu. Yol tutuşu çok güzel,motoru çok güçlü... Sorunsuz olarak çok uzun km ler yapabilirsiniz. İkinci eli çok güzel. Sınıfının en çok tutulan aracı...

    Alıntıları Göster
    kullanım amcaına bakar dostumm bence

    eğer ağır işlerde kullanacaksan transitten gerisi yalan..
    yok hem hafif işlerimi yapar hemde binerim,gezerim,tozarım diyorsan transpoter tabiki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Transitlerde konfor arama.2003 model yeni kasa 280 s kombi vardı 2005 aralıkta sattık. Araç 90 bg di fakat yokuşlarda bayılıyordu ve hızlanırken nazlanıyordu. Ayrıca okadar sert süspansiyonu vardıki midemiz ayran oluyordu.tr yolları malum zaten. Ayrıca şöför koltuğunda ideal oturma pozisyonu yakalamak mümkün değil.Yol tutuş desen sıfır, araç yerden çok yüksek ve de kışın frenlemelerde tehlikeli. 2.sıra koltuklar yolculara rahat vermiyor.Bagaj kapağı sürekli gıcırdıyor.Konsol plastiği de dandik. Yani anlıyacağın transiti ele.
    t5 i ise 2004 de aldım hala kullanıyorum.Verdiğim para kuruşuna kadar helal olsun.Daha önce kullandığım fiat bravadan bile zevkli bir kullanımı var.benimki 130 hp kısa camlı van.Amaaaaaaaaaaaa:
    garantisi bitmediği halde 20.000 bakımını sanayide yaptırdım.ne demek istediğimi annamışındır heral

    Alıntıları Göster
    Bravaman,

    transporterin yakıtı nasıl, şehiriçi ve dışı? Bakım maliyeti yüksek diyorsun ama kaç para mesela? Frenleri nasıl?

    bir de bu multivan ile caravelle meselesi nedir? Ere'nin sitesinde multivan, VW sitesinde caravelle var...

    http://www.ereotomotiv.com.tr/ere.php?ID=02-02-03-04

    http://www.vw.com.tr/models/ticari/caravelle05/index.htm

    Fiyatlar da farklı...

    Ne dersiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertegece

    Bravaman,

    transporterin yakıtı nasıl, şehiriçi ve dışı? Bakım maliyeti yüksek diyorsun ama kaç para mesela? Frenleri nasıl?

    bir de bu multivan ile caravelle meselesi nedir? Ere'nin sitesinde multivan, VW sitesinde caravelle var...

    http://www.ereotomotiv.com.tr/ere.php?ID=02-02-03-04

    http://www.vw.com.tr/models/ticari/caravelle05/index.htm

    Fiyatlar da farklı...

    Ne dersiniz?

    Alıntıları Göster
    STAREX 2,5 CRDI 140 HP. 31,4 kgm Tork.
    Babam geçen Eylül'de aldı. Taş gibi araba. Yakıt TCI starexlere göre % 10-15 daha düşük ve motorun peformansı hakikaten iyi. Şimdi otomatik vites farkı da yok galiba kampanya var... Parçası ucuz ve kolay bulunuyor. Herşeyden önemlisi 5 yıl garantili.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    STAREX 2,5 CRDI 140 HP. 31,4 kgm Tork.
    Babam geçen Eylül'de aldı. Taş gibi araba. Yakıt TCI starexlere göre % 10-15 daha düşük ve motorun peformansı hakikaten iyi. Şimdi otomatik vites farkı da yok galiba kampanya var... Parçası ucuz ve kolay bulunuyor. Herşeyden önemlisi 5 yıl garantili.

    Alıntıları Göster
    ilk kez starex lehine bir yorum geldi.

    Peki yakıt tüketimi nedir Starex'in şehiriçi ve dışı? Frenleri nasıl, üzerindeki donanımlar da fena değil bildiğim kadarıyla. Çekiş arka tekerlekten değil mi?

    Starex'in 5 yıl garantisi neleri kapsıyor?

    Bir sorum da Transporter kullanıcılarına. Difransiyel kilidine sahip olan, o sınıftaki tek araç Transporter. Faydalı bir özellik midir? Karda buzda çok işe yarar gibi geliyor, sizin deneyimleriniz nedir?

    Bu arada, Vivario, Trafic bunları hiç konuşmadık, fikri olan?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertegece

    ilk kez starex lehine bir yorum geldi.

    Peki yakıt tüketimi nedir Starex'in şehiriçi ve dışı? Frenleri nasıl, üzerindeki donanımlar da fena değil bildiğim kadarıyla. Çekiş arka tekerlekten değil mi?

    Starex'in 5 yıl garantisi neleri kapsıyor?

    Bir sorum da Transporter kullanıcılarına. Difransiyel kilidine sahip olan, o sınıftaki tek araç Transporter. Faydalı bir özellik midir? Karda buzda çok işe yarar gibi geliyor, sizin deneyimleriniz nedir?

    Bu arada, Vivario, Trafic bunları hiç konuşmadık, fikri olan?

    Alıntıları Göster
    Starex ortalama 9 lt yakıyor. 5 yıl garanti herşeyi kapsıyo tüm arızaları garantiden hallediyolar. Servisleri de fena değil Hyundai'nin.
    9 lt çok değil kesinlikle çünkü 1900kg'lık bir ağırlık var sonuçta ve 2500cc 'lik bir motor var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Starex ortalama 9 lt yakıyor. 5 yıl garanti herşeyi kapsıyo tüm arızaları garantiden hallediyolar. Servisleri de fena değil Hyundai'nin.
    9 lt çok değil kesinlikle çünkü 1900kg'lık bir ağırlık var sonuçta ve 2500cc 'lik bir motor var.

    Alıntıları Göster
    kkvan, 9lt şehiriçi mi şehirlerarası mı? Karışıksa nasıl bir yol biraz bahseder misin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertegece

    kkvan, 9lt şehiriçi mi şehirlerarası mı? Karışıksa nasıl bir yol biraz bahseder misin?

    Alıntıları Göster
    Karışık değer. Uzun yolda 90-100 arası 8 lt'ye kadar iniyor. Şehiriçi normal trafikte 10 lt civarı.
    Ama tabi bunlar güzergaha ve kullanım tarzına göre değişir.Şehiriçi çok sıkışık trafikte 11 lt de olabilir tabii.
    Benim demek istediğim CRDI motorlu Starexler rakiplerine göre bariz fazla yakan araçlar değil kesinlikle. Ama TCI 100 hp olanlar fazla yakıyor biraz. Caravelle'ye extradan 10 küsur milyar verdiğine değmez bence. Bir de minibüs tipi Starexler Kore'de üretiliyor galiba tam bilmiyorum . Bizdeki Space S tipi. 5+1, arkası kargo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Karışık değer. Uzun yolda 90-100 arası 8 lt'ye kadar iniyor. Şehiriçi normal trafikte 10 lt civarı.
    Ama tabi bunlar güzergaha ve kullanım tarzına göre değişir.Şehiriçi çok sıkışık trafikte 11 lt de olabilir tabii.
    Benim demek istediğim CRDI motorlu Starexler rakiplerine göre bariz fazla yakan araçlar değil kesinlikle. Ama TCI 100 hp olanlar fazla yakıyor biraz. Caravelle'ye extradan 10 küsur milyar verdiğine değmez bence. Bir de minibüs tipi Starexler Kore'de üretiliyor galiba tam bilmiyorum . Bizdeki Space S tipi. 5+1, arkası kargo.

    Alıntıları Göster
    Starex CRDI minibüs: 42.300ytl
    Caravelle Trendline (130bg):48.400ytl

    Caravelle'de farklı olarak, ASR, EBC, EDL var, arka tekerlekler de disk fren, yol bilgisayarı, joystick vites bulunuyor, direksiyon derinliği ayarlanabiliyor.

    Starex'de ise 4 değil 6 hoparlör var, alaşımlı jantlar var.

    Benim listeden görebildiklerim bunlar. Sizce hususi kullanım için fark nasıl? Değer mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Starex ortalama 9 lt yakıyor. 5 yıl garanti herşeyi kapsıyo tüm arızaları garantiden hallediyolar. Servisleri de fena değil Hyundai'nin.
    9 lt çok değil kesinlikle çünkü 1900kg'lık bir ağırlık var sonuçta ve 2500cc 'lik bir motor var.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Starex ortalama 9 lt yakıyor. 5 yıl garanti herşeyi kapsıyo tüm arızaları garantiden hallediyolar. Servisleri de fena değil Hyundai'nin.
    9 lt çok değil kesinlikle çünkü 1900kg'lık bir ağırlık var sonuçta ve 2500cc 'lik bir motor var.


    sen şimdi starex'in az yarkıyormu diyorsun ? bu az yakıyorsa transporter hiç yakmıyor demekki...

    Vokswagen Transporter : 1942kg(buraya dikkat) 2500cc 130PS TDI = Yakıt tüketimi 6.3 lt/100 km <- buna nediyeceksin ?


    ve nasıl oluyorda 2000cc & 105ps = 6.3lt/100km olan transporter'ı 2500cc & 140ps = 9lt/100km olan starex geçemiyor ?

    transporter'ın 105ps likleri bile nal toplatıyor starex'e...

    Hyundai servisini aradığımızdada hep kaçamak cevaplar veriyolar....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seyfülislam -- 9 Mayıs 2006; 17:32:50 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.