Şimdi Ara

Tüketici hakem heyeti beni haksız buldu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
4.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genpa garantili olarak aldığım cep telefonumu 1 yıl içerisinde toplam 6 kez farklı arıza ve problemlerden dolayı Genpa teknik servise gönderdim. Her defasında telefon tamir edilerek, parça değiştirilerek tarafıma geri gönderildi. Genpa ile telefonun değiştirilmesi konusunda görüştüm fakat biz değişim kararı veremiyoruz dediler. Bunun üzerine bende açıklayıcı bir dilekçe yazarak teknik servis raporları ile birlikte tüketici hakem heyetine başvurdum. Yaklaşık 4 aylık süreçten sonra bilirkişinin kararına göre haksız bulundum. Bilirkişi telefon incelendi, kontrol edildi, gerekli denemeler yapıldı, herhangi bir sorun görülmedi demiş. Bu işler bilirkişinin keyfine kaldıysa garanti belgesi ve tüketici kanunu niye var?
    Açıkcası şu an telefonda herhangi bir sorun bulunmasada ben bu telefondan soğudum artık. Telefon defalarca açıldı, kurcalandı ve arka kapağın kenarlarında çizikler oluştu.
    Tüketici hakem heyetinin kararına rağmen Cimer'e ve ya tüketici mahkemesine başvursam bir değişiklik olurmu yoksa uğraştığımla ve yaptığım masrafla mı kalırım?

    13.03.2019
    Bulundugum yerde tuketici mahkemesi olmadigi icin, tuketici mahkemesi sifati ile asliye hukuk mahkemesinde 130tl harc yatirarak bugun davami actim. Bakalim sonuc ne cikacak...

    30.03.2019
    Tensip zaptı karşı tarafa ulaşmış sanırım. Davalı, vekil (avukat) tayin etmiş. Bu durumda vekil tayin edilen avukat duruşmaya katılmak için 400km yol mu gelecek. İşleyişin nasıl olacağı hakkında bilgisi olan varmı?

    01.04.2019
    15 Mayıs 2019 tarihine durusma gunu verilmis.


    05.04.2019
    Karsi tarafin actigim davaya karsi savunmasi banada gonderildi. Goruldugu uzere tuketici kanunundan ve garanti belgesi yonetmeliginden kendilerince hakli maddeleri sunmuslar ama bir malin alindigi tarihten itibaren 6 ay icinde arizalanmasi durumunda, malin arizasi satis tarihinde var olarak kabul edilir, garanti suresinde bir malin tekrar arizalanmasi durumunda iade hakki dogar maddelerini gormezden gelmisler.
    Yani kisaca hakli oldugumu dusunuyorum. Durusma gunu icin tavsiyelerinizi bekliyorum.

    Tüketici hakem heyeti beni haksız buldu.Tüketici hakem heyeti beni haksız buldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wilusa -- 5 Nisan 2019; 13:2:18 >







  • 1 yıl içerisinde 6 kez servise gitti doğru mu?

    TÜKETİCİNİN ONARIM HAKKINI KULLANMASINA RAĞMEN; 4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun, Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğinin 14. Maddesi (a) fıkrası uyarınca; &#8220;tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması, satıcı tüketicinin, bu Yönetmeliğin 14. Maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez, tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici müteselsilen sorumludurlar.&#8221; İbareleri gereği; Tüketicinin şikayetini belirttiği bir dilekçe ile birlikte, satın aldığı malın faturası, varsa garanti belgesi, servis fişleri vs. belgeler ve kimlik belgesiyle Hakem Heyetimize müracaatta bulunabilir.




  • Tüketici mahkemesine THH kararının tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde başvuru yapın siz %100 haklısınız.
  • miyavlayankirpi kullanıcısına yanıt
    Doğrudur, 1 yıl içerisinde 6 kez yetkili servise gönderdim.
  • espial kullanıcısına yanıt
    Tüketici mahkemesine kendim başvuru yapabilirmiyim yoksa avukat desteği falan almam gereklimi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wilusa

    Doğrudur, 1 yıl içerisinde 6 kez yetkili servise gönderdim.
    Kesinlikle gözden kaçmış bir durum var ortada. Genelde ürün heyete çıkmadan dosyaları raportör arkadaşlar inceler ve gündem oluşturur özet çıkarır gibi düsünün 2-3 cümle. Heyet gündeme ve ürüne bakıp kararı verir.

    Bu durumda kesinlikle haklı olan taraf sizsiniz.

    Sunu da sormak istiyorum, cihazla beraber heyetin karşısına siz de çıkmadiniz mi? Burada öyle oluyor çünkü hatta gelen kişi de anlatıyor böyle böyle oldu diye.
  • miyavlayankirpi kullanıcısına yanıt
    Benden telefonu bilirkişi incelemesi için thh ne bırakmamı istediler. Bırakırken yine açıklayıcı bir yazı ile beraber bıraktım ve ne kadar sürede sonuçlanır diye sordum. 15 gün sonra sonuçlanır dediler ve 15 gün sonra gelip telefonu alabilirsiniz diye bana telefon ettiler. 2-3 gün önce de posta ile karar yazısı geldi.
  • tüketici mahkemesine süre geçirmeden dava açabilirsin. ayrıca bilirkişi rastgele birimi yoksa elektronık mühendisi mi, bu konuda egitimi ne..
  • ayrıca 6 adet tamir servis raporunu aldın mı..
  • Wilusa kullanıcısına yanıt
    Avukat desteği isterseniz alabilirsiniz mecbur değil, ben Vatan bilgisayarın THH kararına karşı açtığı davasında kendi başıma savundum kararımı ve kazandım. Ama ülkemizde her adliyede tüketici mahkemesi bulunmuyor yetkilendirilen hakimlikler tüketici mahkemesi adına karar veriyor bu hakimler ise çok aşına olmadıkları için konuya haksız kararlar verebiliyorlar buna da dikkat ediniz.
  • DEMİRCİEFE kullanıcısına yanıt
    Bilirkişi atanan kişi muhtemelen cep telefonu tamiri yapan birisi. Çünkü gelen yazıda bilirkişi telefonun içini açtığını yazıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wilusa

    Bilirkişi atanan kişi muhtemelen cep telefonu tamiri yapan birisi. Çünkü gelen yazıda bilirkişi telefonun içini açtığını yazıyor.
    tüketici mahkemesine dava açtıgınızda bu hususu dava dilekçesinde dile getirin...yoldan geçen bilirkişi mi olacak...yukarıda belirttiğim gibi servis raporlarının hepsini temin edin.
  • DEMİRCİEFE kullanıcısına yanıt
    Bütün evrakları topladım ve (fatura, garanti belgesi, garanti belgesi yönetmeliği, tüketici kanunu, tüketici hakem heyetinden gelen mektuplar, servis raporları) fotokopisini çektim. Bugün veya yarın ilgili mahkemenin kalemine başvurumu yaparım.
  • Dava acmak icin uygun bir dilekce yardiminda bulunurmusunuz?
  • Tüketicinin korunmasi hakkindaki kanun boşuna var. 6 ay icerisinde ortaya cikan ayip,mal satildigi anda var olmus kabul edilir ve iade hakkimiz oldugu yaziyor. Garanti süresinde 1 sene icerisinde en az 2 kere arizalanirsa da iade hakkimiz var yaziyor fakat hakem heyeti bu kanunu yok sayiyor elinde servis raporlari olmasina rağmen bilirkisiye incelettiriyor,bilirkisi neden inceliyor ürünün servise gittigi ortada zaten? Bilirkisi ürünü arizali bulursa kazaniyosun bulmazsa kaybediyosun,bu kanunun hiçbir anlami yok. Tüketici mahkemesine kendin başvurabilirsin fakat eline tebligat geldiginde delil listesi istiyorlar bazi karisik şeyler olabiliyor avukat tanidik varsa yardimci olsun dilekceyi de o hazirlasin daha profesyonel oluyor. Bu arada (çağlayan adliyesi icin konusursak) actiğim tüketici davasini 6 ay sonraya verdiler ve avukatim da ilk durusmada olaylarin genelde cozulmedigini baska duruşmalarin da yapildigini,olayin ortalama 1 senede cozulecegini söyledi çok uzun sürüyor maalesef



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-3042DE2E5 -- 12 Mart 2019; 15:6:24 >




  • Hocam seni haksız bulsalar da seni hala seviyorlar, bunu sakın unutma.
  • valla bence avukata gerek yok. tuketicinin korunması hak. kanunu oku, tuketici dernek veya birliklerinin web sitelerınde emsal karar ara,internetten örnek dava dilekçelerine bak .. tabi bir yaşadıgın olayı detaylı anlat ...hepsi bu kadar.
  • miyavlayankirpi kullanıcısına yanıt
    Hocam yurtdışındaki bir şirkete kredikarti alışveriş yaptım.Ne ürün geldi ne paramı verdiler.Bende bankaya Harcama Itirazı nda bulundum ama reddettiler.Thh ye başvuru yaptım.Sizce sonuç ne olur? Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwsehmus

    Hocam yurtdışındaki bir şirkete kredikarti alışveriş yaptım.Ne ürün geldi ne paramı verdiler.Bende bankaya Harcama Itirazı nda bulundum ama reddettiler.Thh ye başvuru yaptım.Sizce sonuç ne olur? Teşekkür ederim.
    Büyük ihtimal olumlu olur hocam biraz zaman alır ama yeni başvuru yaptıysanız
  • miyavlayankirpi kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim hocam.Evet yeni başvuru yaptım.Sonuçlanınca burdan bildiririm size.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.