Şimdi Ara

Tüketici hakem heyetinden 'satın alındığı fiyattan iade' kararı hakkında tüketicileri sevindirecek gelişme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
986
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tüketici hakem heyetinden 'satın alındığı fiyattan iade' kararı hakkında tüketicileri sevindirecek gelişme
    Tüketici hakem heyetlerinin “ücret iadesi” kararları Türkiye’nin enflasyonist yapısı nedeniyle tüketicileri mağdur edebiliyor. İade edilen ücretle aynı ürünün sıfırını satın almak pek mümkün olmuyor. Bu durum hakkında yeni bir gelişme yaşandı.



    Tüketici hakem heyeti, mevcut piyasa değeri 95 bin TL olan bilgisayar için 18 bin 100 TL iadeyi teklif eden mağazayı haksız buldu. İzmir İl Tüketici Hakem Heyeti, zamlanan ürünün bedel iadesinin tüketicinin yararına olmadığına karar verdi. Ürünün ayıpsız misliyle değişimine karar verildi.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'nin 4'üncü operatörü Netgsm abone almaya başladı



    2021 yılında, ülke genelinde yaygın bir teknoloji mağazasından 18 bin 100 TL’ye dizüstü bilgisayar satın alan L.D isimli tüketici, arızayla karşılaştıktan sonra ürünü yetkili serviste tamir ettirdi. Aynı bilgisayarın yeniden arızalanması üzerine mağazadan değişim talep etti. Mağaza, bilgisayarı alış tarihinde kesilmiş fatura bedeli kadar iade teklif etti. Ürünün zamlandığını belirten tüketici, İzmir İl Tüketici Hakem Heyetine başvurdu.



    "Enflasyonist ortamda fatura bedeli üzerinden iade tüketicinin aleyhine"



    Mağaza savunmasında, ürünün stoklarında mevcut olmadığını, ilgili tarihteki fatura bedeli üzerinden ödeme yapabileceğini bildirdi. İzmir İl Tüketici Hakem Heyeti, başvuru sahibi L.D'yi haklı buldu. Enflasyonist ortamda fatura bedeli üzerinden bedel iadesinin tüketicinin aleyhine olacağını vurgulayan heyet, ürünün ayıpsız mislinin tüketiciye teslimine karar verdi.



    L.D.’nin avukatı İsmail Mert Özbahadır, mağazanın bilgisayarı müvekkiline temin edemediğini aktararak, "Bilgisayarın piyasa fiyatı 95 bin lira olarak revize edildi. Ürünü iade etmeyen firma, yaklaşık 5 kattan fazla artan bedeli masraflarıyla birlikte ödemek zorunda kaldı." dedi. Özbahadır, bu tarz durumlarda vatandaşların mağdur olmaması için haklarını araması gerektiğini de sözlerine ekledi.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/gundem/bozulan-bilgisayar-icin-3-yil-onceki-fiyattan-odeme-teklifi-tuketici-hakem-heyetinden-dondu/3139207







  • Emsal niteliğinde, doğru bir karar verilmiş.
    Tebrik ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdem552 -- 16 Şubat 2024; 16:33:48 >
  • Türkiye'de işini hakkıyla yapan sayılı kurumlardan.Hiç işim düşmedi ama gördüğüm kadarıyla aldıkları kararlarla ne tüketiciyi ne de satıcıyı mağdur etmeden, adaleti sağlıyorlar.

  • Gülümsedim, şaşırdım, tebrik ettim, sevindim, bir sürü duyguyu birlikte yaşadım... Bu tarz haberlerin nicelerini duymak ümidiyle.

  • mantıklı karar

  • mümkün değil!
    kesin ama kesin, olaya müdahil olanlardan biri
    ya bürokrat yada hukukçu!
    yoksa ihtimal yok!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olması gereken zaten güncel fiyat. Bir bilgisayara 95 bin vermek onların bile zoruna gitmiş.Tüketici hakem heyetinden 'satın alındığı fiyattan iade' kararı hakkında tüketicileri sevindirecek gelişme 

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hamido H kullanıcısına yanıt

    biraz daha gelişmesi gerek oyalama taktikleri ile 3-5 ay sürüyor davalar ve enflasyonda eriyor para bunun çözümü için ücret iadesi yanında firmaya ceza kesilmeside gerek. bu yapılırsa iadelerde bütün sorunlar anında çözülür.

  • THH nin çok ekmeğini yemişimdir. Olması gereken doğru bir karar.

  • hamido H kullanıcısına yanıt
    Son zamanlarda THH kararlarının da tutarsız ve hatalı olduğuna dair kanıtlı belgeli şikayetler var. Adem Helvacı Youtube kanalına bakabilirsiniz. Ama hiç yoktan iyidir. Tabi THH kararlarının itiraz edilebilir olması ve haksız olan firmalar tarafından kasten mahkeme ortamına taşınabilir kararlar olması halen büyük sıkıntı tüketicilerin menfaati açısından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 16 Şubat 2024; 20:21:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüketicinin korunması şart güzel karar

  • N11'de ki bazı satıcıların N11 desteği ile yaptığı çakallık.

  • Bu esnada ben, Corsair Sabre Mouse 1 sene önce 450~500 liraya alındı, 1 senede bozuldu tamire yollandı hala değişim bekliyorum, müşteri hizmetleri mail verdi


    ona da yazdım hala bekle babam bekle.. Sıfırı olmuş 2000 lira.


    30 Kasım'da yolladım değişim kargoda kaybolmuş mail sms de gelmedi kargodan al diye şimdi üç buçuk ayı buluyor.


    Yakında sanırım İstanbul'a gidicem şu motorun lastiklerini değiştiriyim hava da güzel olursa.


    Eskiden Çamlıca'daydım tek tük gitmişliğim var imes-des kısmına bu Penta denen Allahın cimrisi oluşuma.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rindaman -- 16 Şubat 2024; 21:50:40 >
  • Karar güzel. Tüketici Hakem Heyeti gibi bir kurumun olmasıda güzel. Ancak işleyiş çok yavaş. Eylül/2023 de yaptığım başvurum hala sonuçlanmadı. Keşke işleyiş biraz daha hızlı olsa.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Başvuru yaparken sana soruyor zaten değişim mi fatura bedeli iadesi mi ? Bende farklı bir yasa eklendi zannettim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Küçük bir ildeyim genelde 1 haftada sonuçlanıyor.

  • bunu okuyunda tecrübe edinin. arızalı ürünüm için servis değiştirelim mi onaralım mı diye sordu. değiştirirseniz daha iyi olur tabi dedim. değiştirmek yerine doa diye bir form yolladılar. doa formunu aldığım yere verip yenisini alacakmışım. aldığım yer yenisi yok dedi düşük fiyattan paramı geri ödemeyi teklif etti. kabul etmedim. servisten bilgisayarımı geri istedim. doa formu verince bilgisayarınız bizim oldu geri veremeyiz dediler. halbuki bana yenisini vermeyi teklif etmişlerdi. kazığı yedim oturdum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Benide media Markt mağdur etti.Thh ye başvurdum uzatılmış garanti ürünün kendisi yok diye muadilini vermeyi reddetti.Tv yi 5900 a almıştım değeri 16000 oldu thh kararı çıkana kadar 26000 oldu bana sadece 5900 liralık çek verdiler.Thh karşı tarafı haklı buldu.Thh nin enflasyon diye bişey oldugundan yenimi haberi oldu acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.