Şimdi Ara

Turbo ile Bi-Turbo ve TwinTurbo Arasındaki Fark Nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
58.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgiler ,

    İlk Başlarda Maserati de Duydugum daha sonra Porsche Cayenne ( Modlu idi yanılmıyorsam.. ) ve deminki bir topictede Audi RS Serisinde kullanıldıgını gordum. Normal Turbo dan farkı nedir acaba bu Bi-Turbo nun. Merakımdan soruyorum. Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim. Aradaki fark ile çalışma prensibi hakkındada bilgi verebilirseniz çok makbule geçer. ( Yarın imtihana giricekmiş gibi oldu ama )..

    Sevgiler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 17 Ocak 2007; 23:15:06 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Turbo, Bi-Turbo ve Twin Turbo Arasındaki Fark

    Turboşarj sistemleri, motor gücünü artırmak için kullanılan cihazlardır. Turbo, Bi-Turbo ve Twin Turbo, farklı turboşarj sistemleridir.

    Turbo

    Turbo, tek bir turboşarj kullanan bir sistemdir. Egzoz gazlarının türbin kanatlarına yönlendirildiği ve bu kanatların kompresör kanatlarını döndürdüğü bir türbin ve kompresörden oluşur. Kompresör kanatları, motora daha fazla hava üfleyerek daha fazla güç üretilmesine yardımcı olur.

    Bi-Turbo

    Bi-Turbo, iki paralel turboşarj kullanan bir sistemdir. Genellikle daha büyük motorlarda kullanılır. Her turboşarj, motorun farklı bir devir aralığında çalışır. Bu, daha geniş bir güç bandı sağlar ve turbo gecikmesini azaltır.

    Twin Turbo

    Twin Turbo, paralel değil, seri olarak bağlanmış iki turboşarj kullanan bir sistemdir. İlk turboşarj, egzoz gazlarını ikinci turboşarjın türbinine yönlendirir. İkinci turboşarj daha sonra motora daha fazla hava üfler. Twin Turbo sistemleri, daha yüksek güç çıkışı ve daha geniş bir güç bandı sağlar.

    Bi-Turbo vs. Twin Turbo

    Bi-Turbo ve Twin Turbo sistemleri, güç çıkışını artırmada benzer hedeflere sahipken, çalışma şekillerinde farklılık gösterirler. Bi-Turbo sistemleri daha geniş bir güç bandı sağlar ve daha düşük devirlerde daha fazla tork üretebilir. Twin Turbo sistemleri daha yüksek güç çıkışı sağlayabilir ve daha yüksek devirlere ulaşabilir.

    Hangi turboşarj sisteminin sizin için en iyisi olduğuna karar vermek, motorunuzun ihtiyaçlarına ve hedeflerinize bağlıdır. Daha fazla güç ve daha geniş bir güç bandı istiyorsanız, Bi-Turbo veya Twin Turbo sistemlerini düşünmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Biturbo=Çift turbodur.Yani bir araçta iki adet turbo kullanılır.Genellikle büyük hacimli motorlarda kullanılır.Daha fazla performans sağlar.Ama teknik ayrıntıları bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdar_39 -- 17 Ocak 2007; 22:37:59 >
  • turbo basıncı 1,2-1,5(rakamdan emin değilim) bar ın üzerine çıkınca 2,turbo üniteye yerleştiriliyor cayenne turbo s de 1,9 barlık basınclı iki adet turbo ünite görev yapıyor
  • Cokcok sagolun degerlı dostlar..
  • biturbo = 2 turbo
    twinturbo = 2 turbo
    ama biturbo eşit değildir twinturbo
    twinturboda turbolar aynı anda açılır, bi turboda sırayla açılır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ukku -- 17 Ocak 2007; 23:00:08 >
  • ne demek dostum sanada alırız bi ara
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Cokcok sagolun degerlı dostlar..
  • Peki mantık olarak Twin Turbo Daha Performanslı mı oluyor ? Ufak bi kıyaslama istesem.
  • bu arada yeni 3.35 ler de bi turbo
  • 335i ler mi dostum. ?? Sedan mı yoksa 335 Coupe ler mi ?
  • biturbo genelde alt devirleri bi turboyla, üst devirleri diğer turboyla canlı tutmak içindir.. gücün devamlılığı yani.. kıyaslama olarak bilmiyorum hangisi daha performanslıdır..
    3.35i ler de 3.35i coupeler de 3.0L biturbodur.. tek farkı 2 tane kapıdır =)
  • biturbo BMW 535d (272hp) ve 335i (306hp) de kullanıldı ve uyuyan dev uyandı

    Biturbo farklı devirlerde devreye giren ve sürekli bu nimetle motoru besleyen bir kaynak

    birinci turbo 1750 d/d den 3800 devire kadar ikinci turbo ise 3800 devirden 7000 devire kadar çevirir ve böylece araç sürekli hizmettedir

     Turbo ile Bi-Turbo ve TwinTurbo Arasındaki Fark Nedir ?
  • BiTurbo 330 da varmı peki.. oda 3.0L ..
  • zaten 3.35 ile 3.30u ayıran o..
    biri atmosferik, diğeri aşırı besleme ( :
  • motor aynı motor ancak turbo olduğundan ismi 3.35 olarak verilmiş ikisi de arkadaşların dediği gibi 3 litre
  • böyle bi isim değişikliği 1981'de üretime başlanan E23 kasa kodlu 7 serisinde de var..
    7.35i = 3.5 Litre, atmosferik
    7.45i = 3.5 Litre, turbo =)
    e23 7.45 de bmw tarihindeki sayılı turbolu araçlardandır zaten.. =)
  • bi turbo hatirladigim kadariyla dort silindirin cikislarindan dort manifolt iki parca halinde iki silindirin cikisi bir turbo ya digeride diger turboya
    ama bunlarin ikiside ayni yeri besliyor
    twin turboda da turbonun biri iki silindiri digeride diger iki yi besliyor

    tam iyi bilmiyorum tam tterside olabilir yada baska birsey e olabilir bulabilirsem tekrar yazarim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SchekiLL

    biturbo = 2 turbo
    twinturbo = 2 turbo
    ama biturbo eşit değildir twinturbo
    twinturboda turbolar aynı anda açılır, bi turboda sırayla açılır..


    Bence son nokta konmuş arkadaşlar. Bu arada benim bildiğim de 335 yine 3.0lt bir motora sahip ama biturbo olarak biliyorum belki yanlışdır.
  • turbo diyorsa tektir büyüktür bi turbo diyorsa iki tane dir ve küçük tür amaç turbonun teknik yapısından faydalanmak yani turbonun devreye girdiği bir nokta vardır ve bu bazen ani olur bu durumu yani geçişi yumuşatmak için farklı uygulamalar yapılır turbo daha güçlüdür veya bi-turbo daha güçlüdür diyemeyiz ikiside sadece teknik bir konu . 1600 cc 8v veya 1600 cc 16 v gibi (burada 16 v tabii ki daha iyi ) yukarda belli değil
  • ben iniglizce bi sitede twin turbo için şöyle okudum
    motorda iki tane turbo var biri büyük biri küçük
    1800 devire kadar küçük çalışıyor
    1800-3000 devir arası her ikiside
    3000 üzerinde sadece büyük turbo çalışıyor

    bu doğrumu
    bide wolksvagenin TSI motorunda twin turbo mu var o yüzdenmi 1.4 motr 170 beygir güç üretiyor.
  • 1. si wolksvagen değil, volkswagen
    2. si TSI motorda kompressor + turbo kullanılmakta..
    belli bi devre kadar kompressor aracı yürütüyor, onun basıncı düştüğü zaman olaya turbo el atıyo..
    sonuç: 170hp güç, 240nm tork ( :
    3. sü twinturbo değil, nispeten biturboyu anlatmışlar.. sitede bi yanlışlık var, çok girme oraya ( :



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ukku -- 22 Ocak 2007; 12:40:29 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.