Şimdi Ara

Turbo Isı Yalıtımı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.272
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Turbonun üzerinde yer alan ısı yalıtımı ne işe yarar? Neden üzerinde yalıtım bulunduruluyor? Isı yalıtımında bozulma olursa, ne gibi sorun yaratır?




  • Turbo aşırı ısınan bir parça olduğu için üzerinde yalıtım bulunduruyor. Aynı yalıtım egzoz üstünde de vardır. Kolay kolay da bozulacak bir parça değildir yalıtım. Anca sağlam bir kaza v.b olacak da öyle yırtılacak.

  • 2 sebebi vardır.


    1 - Diğer parçaları ısıdan korumak.

    2 - Isınan parçayı ani ısı değişiminden korumak. Yani termal şok yaşamasını engellemek.


    Aynı görev için egzoz manifoldu üzerinde de ısı kalkanı vardır. Isı kalkanı / yalıtımı olmayan manifoldlar büyük ölçüde çatlar. (Eski araçlarda)


    LPG'de sübap yakan araçlarda da aynı durum oluşur. Benzin karbon birikimi yaptığı için sübap yüzey ve dipleri karbon ile kaplanır. Termal değişim dalga boyu küçülür. Ani ısı değişim aralığı az olduğu için sübaplar benzinde çok uzun süreler dayanır. LPG'de karbon birikimi olmadığı için sübap yüzeyleri termal şoka açıktır. Sonuç olarak hızlı bozulur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    2 sebebi vardır.


    1 - Diğer parçaları ısıdan korumak.

    2 - Isınan parçayı ani ısı değişiminden korumak. Yani termal şok yaşamasını engellemek.


    Aynı görev için egzoz manifoldu üzerinde de ısı kalkanı vardır. Isı kalkanı / yalıtımı olmayan manifoldlar büyük ölçüde çatlar. (Eski araçlarda)


    LPG'de sübap yakan araçlarda da aynı durum oluşur. Benzin karbon birikimi yaptığı için sübap yüzey ve dipleri karbon ile kaplanır. Termal değişim dalga boyu küçülür. Ani ısı değişim aralığı az olduğu için sübaplar benzinde çok uzun süreler dayanır. LPG'de karbon birikimi olmadığı için sübap yüzeyleri termal şoka açıktır. Sonuç olarak hızlı bozulur.

    Benim araçta aşağıdaki resimdeki gibi turbonun üzerindeki keçe yırtılmış tam ortasından içi görünüyor. Yenilemezsem ciddi sorun yaratır mı? Citroen 14.hdi


    Telle falan bağlasam mı yoksa sıfır mı alsam? Sıfırı 200 tl yazıyor internette.



    Turbo Isı Yalıtımı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: batiyakasi

    Benim araçta aşağıdaki resimdeki gibi turbonun üzerindeki keçe yırtılmış tam ortasından içi görünüyor. Yenilemezsem ciddi sorun yaratır mı? Citroen 14.hdi


    Telle falan bağlasam mı yoksa sıfır mı alsam? Sıfırı 200 tl yazıyor internette.





    Alıntıları Göster

    psa 1.4 motorlar bu keçe yüzünden çok yandı. motor alev alır kısaca. meşhur pejo yanıyor muhabbeti bu keçe yüzünden. 3 parça bu keçe. sizin baktığınız sadece üsttür. 3 parçayı da alın 500 tl civarı.





  • Turbonun egzos gazı giren tarafında ısı kalkanı-yalıtımı bulunur. Çünkü oraya yüzlerce derece sıcaklıktaki egzos gazı girip türbini çeviriyor. Turboyu da ısıtıyor. Haliyle yalıtım olmazsa yakınındaki plastik vs parçaları eritebilir, daha da ilerisi yukarıda da yazıyor, yakabilir de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batiyakasi B kullanıcısına yanıt

    Durduğunuz hata derim.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Isı Pompası Tavsiyesi
    10 yıl önce açıldı
    Isı Pompası Deneyimim
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.