Şimdi Ara

TURBOLU ARAÇLAR İÇİN KitMTM mi PRİNS mi (Her ikisi de Keihin enjektörlü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
3.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 5 silindir turbolu aracıma LPG kiti taktıracağım. Araç Volvo S80 2.0T turbolu ve 180 HP. Başlıktan da anlaşılacağı üzere iki LPG kiti arasında kaldım şuan. Bir tanıdık LPG kiti servisi kendisinin taktığı KitMTM'yi önerdi. Prins ile kıyaslamasını istediğimde onların da Prins gibi Keihin marka enjektör kullandığını, regülatör basınç değerlerinin prins kadar değil ama prinse çok yakın olduğunu (Yüzde 5 daha düşükmüş.), buna karşın KitMTM'nin regülatörünün Prins'in regülatöründen daha dayanıklı olduğunu (KitMTM'li aracın Prins'li aracın katedeceği mesafenin iki katı mesafe katedeceğini söyledi regülatör için) anlattı. İnternetten bulduğum bir başka LPG servisinden Prins için fiyat aldım (Burada KitMTM de takılıyor) 5 silindir turbolu aracım için 3.200TL fiyat verdi. KitMTM için verilen fiyat 3.000TL idi. Bu usta ise Prins'i tavsiye etti. KitMTM'de MAP diye birşeyin olmadığını söyledi. KitMTM'deki ODB sistemi Prins'teki MAP ile aynı şey midir. Bu iki kitten hangisi kullanırken daha ekonomiktir. Ya da şöyle sorayım aynı devirde hangisiyle motor daha fazla güç üretir. Yüksek devirlerde hangisi daha sorunsuzdur. KitMTM bazı konularda çok iddialı çünkü.

    Mesela...

    #KitMTM SIRALI OTOGAZ SİSTEMLERİ BENZİN ÇALIŞMA PRENSİBİYLE ÇALIŞMAKTADIR. BU SEBEPTEN DOLAYI DİĞER SİSTEMLERE GÖRE %3 – %5 ORANINDA EKSTRA YAKIT TASARRUFU SAĞLAMAKTADIR. (Burada bahsettiği diğer sistemlere Prins dahil mi? Yoksa diğer sistemler diye bahsettiği diğer İtalyanlar mı?)

    #KitMTM SIRALI OTOGAZ SİSTEMİNDE OBD SOKETİNE BAGLANTI YAPILARAK BENZİN KONTROL ÜNİTESİNDEKİ DEĞERLER GÖRÜLMEKTEDİR. BU SAYEDE DAHA İYİ BİR KALİBROSYAN YAPILABİLMEKTEDİR. (Bu ODB Prins'teki MAP ile aynı işi mi yapıyor?)

    Son olarak aldığım (Prins 3.200TL ve KitMTM 3.000TL) fiyatlar nasıl sizce. Ve her şeyi değerlendirdiğimizde hangisini takmalıyım. Aradaki 200TL'lik fark hiç önemli değil. Asıl takıldığım yer bu kitlerden hangisi daha iyi. Ustalardan biri KitMTM daha iyi dedi diğeri Prins daha iyi dedi. Doğru cevabı burada bulabileceğimi biliyorum. Şimdiden teşekkürler arkadaşlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smucuk -- 28 Aralık 2013; 20:19:14 >







  • Direk prins diyorum. Ktm de iyi ama 200 tl için gerek yok prins takım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratezcan

    Direk prins diyorum. Ktm de iyi ama 200 tl için gerek yok prins takım.
    Üstad daha çok hangisi daha iyi onu merak ediyorum. Birbirlerine karşı üstün yanları var mı? Önemli olanın 200 TL olmadığını belirttim zaten. Birisi diğerinden az iyi olsa onu taktıracağım. Konu şu. İki farklı usta iki farklı kiti övdü. Hangi usta haklı? Neden? KitMTM iyiyse sırf Prins popüler ya da kendini kanıtlamış diye onu taktırmayayım istiyorum. Prins'in çok iyi olması ondan daha iyisinin yapılamayacağı anlamına gelmez ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smucuk

    Üstad daha çok hangisi daha iyi onu merak ediyorum. Birbirlerine karşı üstün yanları var mı? Önemli olanın 200 TL olmadığını belirttim zaten. Birisi diğerinden az iyi olsa onu taktıracağım. Konu şu. İki farklı usta iki farklı kiti övdü. Hangi usta haklı? Neden? KitMTM iyiyse sırf Prins popüler ya da kendini kanıtlamış diye onu taktırmayayım istiyorum. Prins'in çok iyi olması ondan daha iyisinin yapılamayacağı anlamına gelmez ;)
    Bildiğini yazacak kimse yok galiba... :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smucuk

    Bildiğini yazacak kimse yok galiba... :(

    Hocam Selam

    Kitmtm daha iyi bir sistem fakat, ülkemizdeki yetkilileri ilgisiz ve arkanızda durmuyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvole

    quote:

    Orijinalden alıntı: smucuk

    Bildiğini yazacak kimse yok galiba... :(

    Hocam Selam

    Kitmtm daha iyi bir sistem fakat, ülkemizdeki yetkilileri ilgisiz ve arkanızda durmuyorlar.


    Çok teşekkür ederim üstad. Ben de uzun süre araştırdım. Buradan pek ilgilenen çıkmadı ya da arkadaşlar pek fikir sahibi değillerdi bu konuda desem daha doğru olacak sanıyorum. Araştırmalarımda elde ettiğim sonuçları paylaşayım başkasının işine yarar umarım benim buradaki cevaplarda beklediğim çok teknik bilgiler olmasada.

    Genel olarak benim anladığım Prins gerçekten ayrı ayrı çok kaliteli malzemelerden oluşan bir kit ancak KitMTM'de ayrı ayrı çok kaliteli malzemelerden oluşan bir kit. Her ikisini de takan lpg servislerinin ise genelde KitMTM'yi önermeleri dikkatimi çekti. Prins ve KitMTM'nin basınç değerlerinde Prins'in %4'lük bir üstünlüğü vardı ne kadar önemli bilmiyorum. KitMTM için birçok bayiye üzerine basa basa yüksek devirlerde benzine geçme riski olup olmadığını sordum. Benzine geçebileceği konusunda hiçbirinden en küçük tereddüt olmadan geçmez cevabını aldım. Hepsi de KitMTM'ye çok güveniyordu. Sanırım KitMTM Prins'e göre daha iyi bir kit olmuş. Bu arada fiyatı da 600TL daha hesaplı. Ayrıca 5 silindir 180 beygirlik Turbolu aracıma taktırıyorum. Daha önce 272 beygirlik 6 silindir Çift Turbolu aracına taktırıp sorunsuz kullananlarla da konuştum. Onlar da çok memnunlardı.

    Taktırdığım yeri ve montaj kalitesini kullandıktan sonra paylaşacağım ancak bana fazlasıyla güven verdi. Aracımın motor arıza lambası turuncu yanıyordu. Bunu kendisine söylediğimde önce bakıma girip arıza lambasını söndürmemi istedi. Sorunsuz bir montaj için bunun iyi olacağını aksi taktirde montajdan sonra beni uğraştırabileceğini belirtti. Bu arada manifoldu sökerek montaj yapıyormuş bu da en önemli ve dikkat edilmesi gereken noktalardan biri sanıyorum. Bu kadar hassas davrandıktan sonra diğer bileşenlerin de en uygun biçimde montajlanacağını düşünüyorum. Umarım tahmin ettiğim kadar olumlu sonuçlar alırım.

    Ayrıca Ankara'da çok isim yapmış Kayra Otogaz ile ilgili birşey paylaşmak istiyorum. Gerçekten çok etkilendim. Prins için telefonla görüştüğümde fiyat aldım vs. Daha sonra görüştüğüm kişi aracı kullanma sıklığımı sordu. Aşağı yukarı yılda 10.000km kullanacağım şeklinde cevapladım. Karşımdaki kişi 10.000 cevabını alınca az km yapacaksın bence lpg taktırma dedi. Bunu bir esnaftan duymak gerçekten çok güzeldi. Alkışlıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smucuk -- 8 Ocak 2014; 21:57:50 >




  • smucuk kullanıcısına yanıt
    Hocam benim aracim benzine geciyor, problemimi cozmuyorlar , bende cok ovgu duydum ve fiyati biraz daha uygun diye mtm taktirdim, fakat simdi sorunumu cozmek icin 700 tl gvbi bir maliyetle karsi karsiyayim, distirbutor firma hic destek olmuyor, aman diyim bir kez daha dusun para vereceksin sonucta, benim bircok arkadasim var hepsinin tercihi prins oldu cok memnunlar, lovato kullanan arkadasim bile benzine gecmiyor,ben geciyorum, sakin yanlis karar verme kardesim
  • Üstad sizin arac nedir sorabilir miyim? Aracınız turboluysa ve düşük basınclı regülatör takılmışsa bahsettiğiniz sorun oluşmuş olabilir. KitMTM'de iki tip regülatör kullanılıyor. Yanılmıyorsam biri 135kw diğeri 255kw sizin aracınıza 255kw takılması gerekiyorken düşük olan takıldı ise benzine gecme nedeni budur diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smucuk -- 9 Ocak 2014; 8:03:55 >
  • smucuk kullanıcısına yanıt
    Ustad bir sekilde yanlis biseyler yapildi dogrudur, ama sorun sikinti oldugu zaman kendini merkezin kucaginda buluyorsun onlarda hic yardimci olmuyorlar... Uyariyorum seni 3000 tl para vereceksin sonucta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvole

    Ustad bir sekilde yanlis biseyler yapildi dogrudur, ama sorun sikinti oldugu zaman kendini merkezin kucaginda buluyorsun onlarda hic yardimci olmuyorlar... Uyariyorum seni 3000 tl para vereceksin sonucta
    Uyarılarınız için teşekkürler üstad. Bilmiyorum aslında anlamadığımız her iş için birilerine güvenmek zorundayız. Başkaları da anlamadıkları işler için bizlere güveniyorlar. Bu işler böyle. Hastalanınca doktora gidiyoruz, lpg kiti taktırmak isteyince bayiye Ben bu servise güvendim ama bakalım. Takıp kullanmadan emin olmamak lazım. Montajı kendim yapmayacağım sonuçta




  • smucuk kullanıcısına yanıt
    Hocam Nerede Yaptıracaksınız bilmiyorum ama, ben İstanbul' da yaptırmıştım, aracımdaki hatayı anlamak için bir kaç şehirden farklı yerleri aradığımda en mantıklı cevapları Ankara Anelsan verdi, telefon ile görüştüm ama çok samimi ve dürüstçe bilgi verdiler aklınızda olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvole

    Hocam Nerede Yaptıracaksınız bilmiyorum ama, ben İstanbul' da yaptırmıştım, aracımdaki hatayı anlamak için bir kaç şehirden farklı yerleri aradığımda en mantıklı cevapları Ankara Anelsan verdi, telefon ile görüştüm ama çok samimi ve dürüstçe bilgi verdiler aklınızda olsun
    Aracı bıraktım üstad. Aydeğer Otogaz yapacak montajı.
  • smucuk kullanıcısına yanıt
    Hocam Hangi renk enjektör takılıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvole

    Hocam Hangi renk enjektör takılıyor
    Sarı takılacak Üstad...
  • smucuk kullanıcısına yanıt
    Regulator genius max mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvole

    Regulator genius max mi?
    Aynen hocam. Genius max. Zaten araç turbolu olduğu için diğeri iş görmez diye düşünüyorum.
  • smucuk kullanıcısına yanıt
    Dogrudur hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvole

    Dogrudur hocam
    Sizin araç neydi ve sorununuz tam olarak nasıl gelişti ve nasıl çözüldü hocam. Burası forum insanların işine yarayabilir bu bilgiler ve ayrıca başta ben bunu merak edenler vardır mutlaka.
  • Slm nasil gidiyor? Montaj yapildi mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvole

    Slm nasil gidiyor? Montaj yapildi mi?
    Selamlar. Evet montaj yapıldı. Ben halen yurtdışındayım. Aracı henüz kullanmadım. Araç kuzenimdeydi ve o kullanıyordu. Kullanmaya da devam ediyor. LPG taktırdığımız yerdeki Hüseyin Bey aracın turuncu yanan motor arıza lambasının söndürülmesinin montaj açısından iyi olacağını söylemişti. Kendisi dinledik ve aracı bakıma soktuk. 5 tane buji ve buji kablosu ile yine 5 tane başka parça şuan hatırlamıyorum ismini değişti. Araç sorunlarından arındı ve tekrar montaj için gitti. Manifolt sökülerek ve enjektörlere bağlı boruların uzunluğu 7-8cm olarak montaj yapıldı. Cuma günü akşam bıraktığımız aracı Pazartesi günü akşam teslim aldık. Kuzenim aracın bıraktığımızdan daha iyi durumda olduğunu söyledi. Muhtemelen motor arıza lambasının söndürülmesi için yapılan işlemler de bunda etkili olmuştur. LPG montajından sonra motor arıza lambası yanmıyor. LPG ile 3750 devirde 160km hızla kullanmış kuzen arabayı. Bu bana çok iyi geldi. Daha önce 1250kg'lık alman arabamızın 4150 devirde 130'la gittiğini düşünürsek gerçekten çok iyi.

    Tek soru işareti yüksek devirlerdeki performans. Daha doğrusu aracın sürekli yüksek devirde benzine geçme sorunu olup olmayacağı. Kuzene İstanbul yolu'na çıkıp biraz aracı sıkıştırmasını söyledim. Bakalım sorun çıkacak mı. Sanmıyorum ama umarım çıkmaz. Sarfiyat ile ilgili ölçümleri ise haftaya kendim yapar sonuçları litre olarak yazarım. Bol bol şehir dışına çıkacağım çünkü. Ayrıntılı olarak paylaşırım. Şuan kullanılan sınırlar içerisinde herşey mükemmel. Şartları zorlayınca birşey değişecek mi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smucuk -- 19 Ocak 2014; 12:25:11 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.