Şimdi Ara

Türk Telekom Mobil Hat Taahhüt Bozma ve Cayma Bedeli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Uzun zamandır Türk Telekom mobil üyesiyim. En son geçen yıl, üzerime kayıtlı olup, annem tarafından kullanılan mobil hat için 12 ay süreli sözleşme yapmıştım. Aylık mobil paket için 49,25 TL ödüyordum. Bu sene Ekim ayının başında Türk Telekom müşteri hizmetlerinden bir telefon aldım. Konuştuğum görevli beni tamamen yanıltarak, sözleşme süremin bitmesine 1 ay gibi bir süre kaldığını ve kullandığım tarife yerine fiyatı 92 TL gibi olan daha üst bir pakete geçmem için anlık olarak aradıklarını söyledi.


    Normalde aşırı ısrarcı müşteri temsilcisi ve anlık kampanya numaralarına kanmam. Fakat o gün acil olarak yetiştirmem gereken başka işler yüzünden, bir an boş bulunarak müşteri temsilcisinin kampanyasına 12 ay taahhüt vermiş oldum. Sonradan bu duruma çok canım sıkıldı çünkü aylık ödeyeceğim ücretin uçuk olduğunun farkına vardım. Ayrıca sonradan bir başka müşteri temsilcisi ile yaptığım konuşmada taahhüt verdiğim müşteri temsilcisinin aleni olarak yalan söylediğini ve daha önceki 12 aylık sözleşmem bitmeden (sözleşmenin 10. ayında) üst pakete geçtiğim için, bana ceza olarak önceki paketi bozmanın ücretinin de yansıtılacağını öğrendim. Uzun lafı kısası, fena halde kandırılmış durumdayım.


    Üst pakete geçeli 1,5 ay oldu fakat ben bu şartlarla Türk Telekom'da kalmak istemiyorum. Çok daha uygun fiyatlı başka bir operatöre geçmek istiyorum. Bu gün tekrar Türk Telekom la taahhüt bozma ve cayma bedeli konusunda konuştum. Bana söyledikleri cayma bedeli olarak 70 TL artı kullanmakta olduğum tarifenin aylık ücreti kadar. Bunun dışında kesinlikle bir ücret yansıtılmayacağını söylediler. Bu verdikleri bilgi gerçekten doğru mudur? İşlerine gelen konularda gayet hatalı bilgi verebiliyorlar. Sonradan taahhüdü bozduğum için benden geride kalan 10 ayın da ücretini tahsil etmeye kalkarlar mı?


    Hiç benzer bir durum yaşayan oldu mu? Konu Türk Telekom olunca, olumlu düşünemiyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi passero -- 5 Kasım 2022; 19:40:29 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Türk Telekom Mobil Hat Taahhüt Bozma ve Cayma Bedeli

    Türk Telekom mobil hat taahhüdünü bozman gerektiğinde, bir cayma bedeli ödemen gerekebilir. Cayma bedeli, taahhüt sürenin kalan süresine ve hattının türüne göre değişir.

    Taahhüdünün ilk 6 ayında cayma bedelinin tamamını, sonraki 6 ayında ise bedelin yarısını ödemek zorundasın. Yani örneğin 24 aylık bir taahhüdün varsa ve 12. ayda caymak istersen, kalan 12 ay için cayma bedeli ödemen gerekir.

    Cayma bedeli, hattının türüne göre de değişir. Bireysel hatlar için cayma bedeli genellikle kurumsal hatlara göre daha düşüktür. Güncel cayma bedellerini Türk Telekom'un resmi internet sitesinden veya müşteri hizmetlerinden öğrenebilirsin.

    Taahhüt bozma işlemini gerçekleştirmek için Türk Telekom bayilerine gidebilir veya müşteri hizmetlerini arayabilirsin. İşlem sırasında kimliğini ve abonelik bilgilerini ibraz etmen gerekecektir.

    Cayma bedelini ödememek için taahhüt süresini beklemek veya taahhüdünü devretmek gibi seçenekleri değerlendirebilirsin. Taahhüdünü devretmek için uygun bir alıcı bulmalı ve işlemi Türk Telekom ile gerçekleştirmelisin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Üst pakete geçemezsin tarifen değişir.

    Tarifen değiştiğinde eski tarifenin taahhütü de devam eder.

    Caymadığın sürede cezai bedel yansımaz.

    Eski tarifenin taahhütü bittiyse şuan ki kullandığın tarifenin taahhütü devam eder.

    Online işlemler uygulamasından görürsün.

    Müşteri hizmetleri tutarda ne dediyse fazla oynaklık olmaz dedikleri çıkar

    Şuan kullandığın ayların bedeli ve son ay ki faturan ve Telsiz kullanım ücretin sonra faturanda çıkacaktır


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt

    Aslında şöyle oldu. Üst pakete geçmeyi ben istemedim. Eski paketimin artık devam etmediğini ve yeni taahhüt verdiğim paketin alabileceğim en alt paket olduğunu ısrarcı müşteri temsilcisi söyledi. Aklım o anda başka işlerle meşgul olduğu için, dalgınlığıma geldi, kabul ettim.

    Buradaki sorun arayan müşteri temsilcisinin yalan söylemesi. Bir önceki paketin taahhüdünün bitmesine daha 2 ay varken, sanki 15 gün sonra bitecekmiş gibi yalan söyleyen, bu arada bunun taahhüde aykırı bir durum olduğunu ve bunun cezasının bana yansıtılacağını da benden saklayan yine aynı müşteri temsilcisi.

    Online işlemlerden ben de kontrol ettim. Şu anda sadece yeni sözleşmenin kalan süresi görünüyor. Diğerini sayfadan kaldırmışlar.

    Telefonda ısrarla "Cayma bedelim ne olacak? "diye sorduğumda, bana söylenen 70 TL cayma bedeli artı kullandığım süre kadar aylık fatura. Tabii ki aylık faturayı da indirimsiz tarife üzerinden hesaplayacaklardır.

    Eğer benden geride kalan 10 ayın ücretini tahsil etmeyeceklerse, hiç sorun yok. Benim korkum bu şekilde bilgi verip, sonrasında benden saklayabilecekleri başka tutarlar çıkartmaları. Zira telefonda müşterisine yalan söyleyebilen kişiler de çalışabiliyor.





  • passero P kullanıcısına yanıt

    Daha hala paket diyorsun şu paketi unut .Dalgınlığına geldi de fiyatı duyunca dank etmedi mi ?

    Senin Tarifenin taahhüt süresi dolduğu için başka tarife geçiş yapıp fiyatını artmışlar .Arayan kişi seni ikna edebilmek için kelime oyunları yapmış .Görüşmeler kayıt altında olduğundan yalan bilgi verdiğinde btk şikayet yazsaydın eski tarifene geri döndürürlerdi .Kullandığın ayların cezai bedeli ve bu ayki faturanın bedeli çıkacaktır bu ay caydığın taktirde.Taahhüt lü kullanırken faturalı da tarife değiştirdiğinde aykırı bir durum yok cezai bedel de yok .

    eski ve yeni tarifenin taahhütleri bitiş tarihine kadar devam edecektir .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.