Uzun zamandır Türk Telekom mobil üyesiyim. En son geçen yıl, üzerime kayıtlı olup, annem tarafından kullanılan mobil hat için 12 ay süreli sözleşme yapmıştım. Aylık mobil paket için 49,25 TL ödüyordum. Bu sene Ekim ayının başında Türk Telekom müşteri hizmetlerinden bir telefon aldım. Konuştuğum görevli beni tamamen yanıltarak, sözleşme süremin bitmesine 1 ay gibi bir süre kaldığını ve kullandığım tarife yerine fiyatı 92 TL gibi olan daha üst bir pakete geçmem için anlık olarak aradıklarını söyledi. Normalde aşırı ısrarcı müşteri temsilcisi ve anlık kampanya numaralarına kanmam. Fakat o gün acil olarak yetiştirmem gereken başka işler yüzünden, bir an boş bulunarak müşteri temsilcisinin kampanyasına 12 ay taahhüt vermiş oldum. Sonradan bu duruma çok canım sıkıldı çünkü aylık ödeyeceğim ücretin uçuk olduğunun farkına vardım. Ayrıca sonradan bir başka müşteri temsilcisi ile yaptığım konuşmada taahhüt verdiğim müşteri temsilcisinin aleni olarak yalan söylediğini ve daha önceki 12 aylık sözleşmem bitmeden (sözleşmenin 10. ayında) üst pakete geçtiğim için, bana ceza olarak önceki paketi bozmanın ücretinin de yansıtılacağını öğrendim. Uzun lafı kısası, fena halde kandırılmış durumdayım. Üst pakete geçeli 1,5 ay oldu fakat ben bu şartlarla Türk Telekom'da kalmak istemiyorum. Çok daha uygun fiyatlı başka bir operatöre geçmek istiyorum. Bu gün tekrar Türk Telekom la taahhüt bozma ve cayma bedeli konusunda konuştum. Bana söyledikleri cayma bedeli olarak 70 TL artı kullanmakta olduğum tarifenin aylık ücreti kadar. Bunun dışında kesinlikle bir ücret yansıtılmayacağını söylediler. Bu verdikleri bilgi gerçekten doğru mudur? İşlerine gelen konularda gayet hatalı bilgi verebiliyorlar. Sonradan taahhüdü bozduğum için benden geride kalan 10 ayın da ücretini tahsil etmeye kalkarlar mı? Hiç benzer bir durum yaşayan oldu mu? Konu Türk Telekom olunca, olumlu düşünemiyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi passero -- 5 Kasım 2022; 19:40:29 > |
Türk Telekom Mobil Hat Taahhüt Bozma ve Cayma Bedeli
Türk Telekom mobil hat taahhüdünü bozman gerektiğinde, bir cayma bedeli ödemen gerekebilir. Cayma bedeli, taahhüt sürenin kalan süresine ve hattının türüne göre değişir.
Taahhüdünün ilk 6 ayında cayma bedelinin tamamını, sonraki 6 ayında ise bedelin yarısını ödemek zorundasın. Yani örneğin 24 aylık bir taahhüdün varsa ve 12. ayda caymak istersen, kalan 12 ay için cayma bedeli ödemen gerekir.
Cayma bedeli, hattının türüne göre de değişir. Bireysel hatlar için cayma bedeli genellikle kurumsal hatlara göre daha düşüktür. Güncel cayma bedellerini Türk Telekom'un resmi internet sitesinden veya müşteri hizmetlerinden öğrenebilirsin.
Taahhüt bozma işlemini gerçekleştirmek için Türk Telekom bayilerine gidebilir veya müşteri hizmetlerini arayabilirsin. İşlem sırasında kimliğini ve abonelik bilgilerini ibraz etmen gerekecektir.
Cayma bedelini ödememek için taahhüt süresini beklemek veya taahhüdünü devretmek gibi seçenekleri değerlendirebilirsin. Taahhüdünü devretmek için uygun bir alıcı bulmalı ve işlemi Türk Telekom ile gerçekleştirmelisin.