Şimdi Ara

Türk Yapımı Araç ETOX Sedan Dizel ANA KONU (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
237
Cevap
8
Favori
33.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • akıldan yoksun ne kadar adam var ya burda.

    oturduğunuz yerden sallamak kolay , uğraşıp yapmışlar , bu araba geliştirilemez diye bir kural mı var? , tipi değişemez diye birşey mi var? daha yetenekli tasarımcılar bulunamaz diye bir kural mı var? iç mekanda değişiklik olamaz diye birşey mi var? sizin gibiler yüzünden insanlarda ne güven kalıyor , ne istek ne hırs.
    sanki otomobil markaları ilk araçlarını kusursuz üretti.anladık teknoloji çok ileride ama sıfırdan kağıt uçak bile yaparken 1-2 defada ancak iyi birşey yapabiliyorsunuz.

    iddaa ediyorum , şurda saçma sapan konuşanların alayı toplansa , 4 tekerli yürür bir araç yapamaz.bırak yürür arabayı ,çalışır 4 stroklu dizel bir motor bile geliştiremez , motoru geçtim malzeme seçimi bile yapamaz.ama eleştirmeyi bilir , çünkü Türk halkı herşeyin en iyisini bilir .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bu memleketin yeteneği şu anda bu. Dericsi, terzisi, kalıp mühendisinin tecrübesi, rengi seçenin görgüsü, cama kavis veren usta... onlar ne kadar izin verebiliyorsa o kadar tasarlanabilir. Reklamcıyla nasıl konuşulur, tasarımcıya ne anlatılır, bunları bu kadar bilebiliyoruz. Bazıları belki çok iyidir, bazıları değildir. Zamanla gelişebilir de, gelişmeyebilir de. Bir garantisi yok.

    Forum VW'yi çok konuşuyor. Bu sebeple onun üzerinden anlatmak daha kolay bence. Ama başka markalar üzerinden de anlatılabilir.

     Türk Yapımı Araç ETOX Sedan Dizel ANA KONU
    Bu araba da 1937'de çıktığında hayranlık uyandırmamış. Çünkü hem formu, hem de oranları 1930'ların anlayışına göre de eksiklidir. Neticede diktatörün biri istemişti... Dünyanın kaplumbağayı sevmesi 1960'larda İtalya'da revize edillmesinden sonradır. Yani VW de önce Alman olmuştu, sonra güzel.

    Fazla yürümedi. Biçimle işlev arasında derin bağlantılar vardır. Arkadan motorlu, hava soğutmalı bir otomobildi. Ona göre bir direksiyon ve süspasiyon gerekirdi. Neticede ona göre bir biçim anlayışı, ona göre bir estetiği vardı. Fakat zamana cevap vermemeye başladı. Zamanın gerçekleriyle düşünüp bu otomobili bazen PTT stampasıyla bir postacının altında düşünün. Buralarda bile, iyi hatırlıyorum, yavaş gidene "kaplumbağa gibi" derlerdi. Bu araba 1970'lerde herkese 40'ları 50'leri hatırlatırdı. Anlaşılır nedenlerden dolayı Audi ile birleşip çağın hızına uygun "normal" otomobiller üretmeye başladılar. O zaman çok tutulan Opel'e benzeyen bu "normalize" otomobiller aslında 67'de VW içinde tekrar hayat bulan Audi'nin fikridir (designation). Bu bakımdan bugün VW logosuyla çıkan neredeyse bütün otomobiller aslında designation bakımından Audi'lerdir. Neyse, VW armasıyla K-70 piyasaya çıktı. Sene 1971.

     Türk Yapımı Araç ETOX Sedan Dizel ANA KONU

    Şimdi aradaki seneleri bir sayın. Başka sefere de isterseniz Audi,yani DKW'yi (Die Kinderwagen :) anlatalım. Prototipe ziyan gözüyle bakmak doğru değil. Firmalarımız da böyle bakıyorlar. Henüz prototiplerle çalışmaya alışkın değiller. Basın da böyle olunca balon beklentiler oluşuyor. Bu prototipten neler öğrenilebilir tersizinden, kalıp mühendsine ona bakmak gerekir. Tek seferede doğruyu almak diye bir şey yok.


    karbon hayranınım yine on numara yazmısın aga.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerasuslu

    akıldan yoksun ne kadar adam var ya burda.

    oturduğunuz yerden sallamak kolay , uğraşıp yapmışlar , bu araba geliştirilemez diye bir kural mı var? , tipi değişemez diye birşey mi var? daha yetenekli tasarımcılar bulunamaz diye bir kural mı var? iç mekanda değişiklik olamaz diye birşey mi var? sizin gibiler yüzünden insanlarda ne güven kalıyor , ne istek ne hırs.
    sanki otomobil markaları ilk araçlarını kusursuz üretti.anladık teknoloji çok ileride ama sıfırdan kağıt uçak bile yaparken 1-2 defada ancak iyi birşey yapabiliyorsunuz.

    iddaa ediyorum , şurda saçma sapan konuşanların alayı toplansa , 4 tekerli yürür bir araç yapamaz.bırak yürür arabayı ,çalışır 4 stroklu dizel bir motor bile geliştiremez , motoru geçtim malzeme seçimi bile yapamaz.ama eleştirmeyi bilir , çünkü Türk halkı herşeyin en iyisini bilir .





  • Eleştirmek yerine yapıcı yorumlar görmek isterdim burada.
  • arabanın dış tasarımı fena değil illaki piyasadaki başka araçlara benzeyebilir bu konuda esneklik gösterebiliriz.sonuçta bir çok marka birbirinden esinleniyor tasarım konusunda.iç mekan konusunda yorumlarla,verilen fikirlere göre illaki geliştirmeler olacaktır bunun için yapanları,üretip piyasaya sunacakları böyle direk asıp kesmek bence heves kaçırıcı olabilir.sonuçta bir emek harcanmış mali konulara değinmiyorum bile kim bilir harcanan meblağlar ne kadar büyük.biraz daha geliştirip güzel motor seçenekleri ile türk halkına uygun fiyatla sunulsa bence tutulur.sonuçta bizim milletimiz albeaya clio symbole lineaya accent eraya para verip alan bir millet aynı standartlarda ve şuanki tasarımla bile onlardan üstün duran bir araç bence üretilmeli ve halk tarafından da desteklenmeli.
  • Dışarıdan güzel görünüyor ama içerisi korkunç olmuş yha yaşlı insan şeyi gibi tövbe. Bir de buruşmaya başladı mı yıllar itibariyle aboww.
  • Türk yapımı bir arabaın ismi neden 'ETOX' olur ki ? Türkçe isim bulamamışlar mı ? Bana çok saçma geliyor !
  • el freninin görüntüsü korkuttu, orta konsoldaki saat yerine nazarlıkta takılabilirmiş.
  • Yapana yaptırana çaycısından tut mühendisine kimin emeği hakkı geçtiyse helal olsun.Çok başarılı bir çalışma seri üretime geçmesini umuyor ve yapanları ayakta alkışlıyorum.
    Türk milleti bu sefer uyandı adı sanı tasarımı bunlar önemli ama bir Türk malı otomobilin doğması için ilk aşamada göz ardı edilebilir konular.Yıllarca "niye bizim de arabamız yok" diye hayıflanan boynu bükülen bu millet artık makus talihini yensin.Önce destek olalım artılarını anlatalım bu sadece bir otomobil değil unutmayın milli bir mesele artık.
  • Yerli otomobili olmayan bir ülke için gayet iyi. Dış görünüşü piyasadaki birçok araçtan çok daha fazla hoşuma gitti iç dizaynı pek hoş olmamış ama o da geliştirilip güzelleştirilebilir. Ülke olarak yerli otomobilimizi yapabilsek de tek bu olsa iç dizaynı da ilk yaptığımızın. Sonra nasıl olsa gerisi gelir düzeltmelerle daha güzel arabalar çıkar meydana.
  • eleman 20 yıllık mevzuyu fark edince hemen atlamış "aha Türkler araba yapmış" diye arabaının motoru çıkma megane 1.6 dizel, şase sanıırm megan şase dışı komple fiberglass hafif olsun diye, fiberglass şu eşeklerin kemirdiği malzeme var ya işte o, ordan buradan alınmış dandik atölyelerde tahta kalıplara dökülmüş fiberglass ile yapılmış. ben oratada araba felan göremiyorum.

    Bir çok yerde bu etoxa ateş püskürdüm lan sayın beyler oratada bir araba yok la ortada bir lego var hiç bir vidası ülkemizde üretilmiş değil bu kafayla hepiniz garajınızda bir kaç bidon fiber kimyasalı ile kaporta yaparsınız hacı murat şasesi üzerine ferrari çıkarırım la ortada araba felan yok arabayı övüpte araştırmadan etmeden ayzmayın ortada mühendislik yok yazıktır günahtır iftira atmayın gerçek bir otomobile. megane motoru vardı bunu supor olanında beyaz bilenler bilir 1.6 dizel megane motor yapan adam biraz paralı ve hobby olarak yapıyor bu işi kaputu oturmuyor arkdaşa siz ne mühendisliğinden bahsediyorsunuz fiber glass kalıplar o kadar dandik ölçülmüşki kaput kapağı büyük geliyor oturmuyordu bunun eskisinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi root_echo -- 18 Aralık 2012; 20:58:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etufekci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Shide

    biraz daha uğraşsalar daha iyi olabilirdi

     Türk Yapımı Araç ETOX Sedan Dizel ANA KONU


    Göğüs yumuşak işte görüntüden belli. Daha ne istiyor ki millet.

    adam arabanın içini nerden arakladığı belli olmasın diye komple ciltlemiş deri kaplamış diyemiyorum ciltlemiş bildiğin o nasıl el frene kolu arkadaş eşşş........... gibi sırf bunları sinirden yazıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Kasa A7, Ön farlar Scirocco, arka farlar F10 5 kasa. [BENCE]

    aynı tespitlerim helal:)
  • kasa ilk olmasından dolayı fena degilkiç dizayn bu degildir elbet yenileme yapılacaktır elbet yoksa iyi durmuyor el freni berbatgögüsboş durumda ama en önemlisi bu arabanın motoru nasıl kaç beygiir torku ne?? yakıt kullanımı nasıl öngörülen fiyat ne?? ama ucuz olursaneden olmasın şahin dogandan binkat iyi hocam:)
  • Bu aracın savunulacak hiçbir şeyi yok iç mekan direk citröen c5 ten arak.

     Türk Yapımı Araç ETOX Sedan Dizel ANA KONU
  • İşin ilginç tarafı şu bu parçaların çoğu patentli korkmadan nasıl kullanıyorlar?
  • Dışarıdan fena durmuyor aslında.
  • Bazen dizaynlar için, şundan bundan alınmış, falancanın kopyası deriz ama bu daha başka birşey. Tasarımı değil parçanın bizzat kendisini almışlar! Muhtemelen sanayideki çıkma parçaların bileşiminden oluşmuş bir araç.. Bu girişime üzüldüm gerçekten.
  • kapı camları cruze
    bagaj 7 serisi
    ön ızgara ve farlar cc
    arka cam yapısı a5 sportback
    kapı yapısı insignia

    yinede güzel olmuş. şeklinde şemalinde biraz yamukluklar var sanki bazı parçalar oturmamış gibi birazda o yüzden garip duruyor, sonuçta bu bi prototip. seri üretime geçerse çok daha iyi olacaktır tabi seri üretime geçilecek mi ? bence buda yok olur gider..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mobbdeep -- 19 Aralık 2012; 1:04:58 >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.