Şehirler arası 7 litre yakan bir araç şehir içi 8 litre yakamaz. |
Türkiye'de artık Corolla bitmiştir. (11. sayfa)



-
-
quote:
Orijinalden alıntı: commandxEmisyon normları firmaları zorluyor. Eskisi gibi çok yakan araçlar değil hiç biri. Lpg yerine kullanım alışkanlıklarını gözden geçirerek de tasarruf yapabilirler ama bizim millet işte. Ön yargı ile hareket ediyorlar. Matematik zayıf.
yazdıkların çok doğru. sen bu otomobillerin emisyonlarına bu kadar takılmasına nasıl bakıyorsun? bir uçak belki 100 otomobillik gaz yayıyor, ha keza gemiler. nükleer santral var, termik santral var. elbetteki otomobillerde eski magiruslar gibi gezmesin ama bence gereksiz bir abartı var. kaldı ki hiçbir otomobil emisyonunun sigara kadar insan sağlığına zararlı olduğunu düşünmüyorum.
-
Lpg pişmanlıktır.... -
quote:
Orijinalden alıntı: texjrwillerjryazdıkların çok doğru. sen bu otomobillerin emisyonlarına bu kadar takılmasına nasıl bakıyorsun? bir uçak belki 100 otomobillik gaz yayıyor, ha keza gemiler. nükleer santral var, termik santral var. elbetteki otomobillerde eski magiruslar gibi gezmesin ama bence gereksiz bir abartı var. kaldı ki hiçbir otomobil emisyonunun sigara kadar insan sağlığına zararlı olduğunu düşünmüyorum.
Alıntıları Gösterhocam, dediğin doğru ama olay direk insan sağlığından ziyade atmosfere salınan hidrokarbonlar, co2 vs yoluyla gerçekleşen küresel ısınma. özellikle endüstri devrimi ile başlayan fosil yaıtların kullanımı ile son 100 yılda atmosferik co2 neredeyse katlandı. emisyondaki amaç da bu artışı azaltmak. doğru, uçak gemi vs çok daha fazla kirletiyor ama araba sayısını düşündüğünüzde çok da fazla değil yaptıkları etki..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 15 Şubat 2021; 19:19:36 >
-
Bence çok az. Daha fazlası yapılmalı. Akaryakıta ekstra çevre vergisi konmalı, bu vergi sadece çevre için harcanmalı. Hız sınırı konmalı. 130u gecemesin araçlar. Küçük, ekonomik araçlar teşvik edilmeli.
Yarın bir gün ah vah etmek yerine önlemler alınmalı. Benim sakin, ekonomik sürmemin en büyük sebebi çevreye daha az zarar vermek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: CapriceClassichocam, dediğin doğru ama olay direk insan sağlığından ziyade atmosfere salınan hidrokarbonlar, co2 vs yoluyla gerçekleşen küresel ısınma. özellikle endüstri devrimi ile başlayan fosil yaıtların kullanımı ile son 100 yılda atmosferik co2 neredeyse katlandı. emisyondaki amaç da bu artışı azaltmak. doğru, uçak gemi vs çok daha fazla kirletiyor ama araba sayısını düşündüğünüzde çok da fazla değil yaptıkları etki..
Alıntıları Gösteraraba sayısının katkısını inkar etmiyorum ama diğer saydıklarımın yanında biraz abartı gibi geliyor bana. verdiğin grafiktede görülen 60 lardan sonra ciddi bir artış var gel dikiz ki aynı zamanda gemi ticaretinin yaygınlaşması, uçakla seyahatin yaygınlaşması, nükleer enerji de aynı döneme denk geliyor. kaldı ki bunu engellemek için geçmeyi düşündükleri elektrik enerjili araçlar çevreye ne kadar zarar verecek henüz öngörülmüş bir durum yok.
-
Corolla Türkiye'de hiçbir zaman performans veya aman aman donanım ve konfor aracı olmadı, sorunsuzluğu için sevildi.
USA 2.0 benzinli spor modelleri var. XSE Apex Edition 2.0L 4-Cylinder (CVT) 169BG.
Bende corollanın hem 2008 dizeli hemde 2012 1.33 benzinlisi (lpg) var.
Çok gidip geldiğim Ankara elmadağ rampasında dizelle 120km ile tırmanırken benzinliyle ancak 70-80 bağırtarak çıkıyorum hem lpg hem benzin.
Toyotanın 1.6 benzinli 2018 modelini bir arkadaş için bakıma götür getir yaparken yine aynı rampada kullandım 1.33 den aman aman bir farkını görmedim o da 80-90 ile çıktı lpgsiz.
Bu araçların hepsi manuel. Benim için rampa önemli yoksa çok sıkışıyorum.
Avensis 1.6 veya 2.0 temiz dizelim olsa ve türkiyede durduğu için yedek parça sorunu olmasa başka araç bakmazdım. 5.000km kullandım yol tutuşu daha güzel araç bilmiyorum. Ford, Honda, BMW, Mercedes ve Audi kullanmadım.
Eskiden şantiye şefiydim farklı araçlarla epey km ler yapmışlığım var. 2013 modelden önceki bütün binek fiat, reno (toros bile), hyundai, vw, tata, opel kullandım. Skoda sadece 2017 superb baz manuel çok kısa kullandım keyifli bir araçtı. Dacia duster ise şaka gibiydi.
Yakıt konusunda renonun dizel/benzinli motorları 2013 öncesi çok iyiydi motor ömrüde güzeldi ancak konfor olarak toyota daha iyiydi.
Şimdi Toyota'da dizel olmadığı için bundan sonra araç alırsam dizel reno alırım. Daha doğrusu fiyatlar bu kadar coştuğu maaşlar coşmadığı için şu saatten sonra arabada alamam.
-
2018 dizel kaç model hocam -
dedikleriniz kuşkusuz doğrudur şüphe edecek bir durum yok. kendi hayatımdan örnek vereyim;90 yılından beri ailemizde renault vardır 3 reno9 1 flash s, 1 laguna eskittikten sonra 2012 de latitude aldık. laguna ve latitude sanayi görmedi hep resmi servis. diğerleri de keyfe keder (babam arabayla çok ilgili değildi, benzincide çok yağ değişti) sanayiye gitti. ve hiçbiri bize (reno 9 dizel bakımını tam yaptıramadığımız için kışın kolay çalışmazdı marş motoru bendim) sıkıntı yaratmadı. siz de taktidr edersiniz ki iyi bakılan araç kolay kolay yolda bırakmaz. ama forumda 100 tl nin derdini yapan arkadaşlar var ve kuvvetle muhtemeldir ki bu tip arkadaşlar yüzünden marka/model farketmeksizin sanayi ve usta dostu oluyorlar. şu an çalışmakta olduğum şirkette 10 yılım bitti 10 yıl süresince üç ford eskittim, hiçbiri tık demedi ki toplam km leri 620.000 km ydi. ama araba tık dediğinde hemen servise sokardım, servis bakımlı arabalardı. evet toyotanın sağlamdığı var bunu inkar etmenin anlamı yok ama bu diğerleri hergün sanayiye gider anlamı gelmiyor ama bunu insanlara anlatmak zor oluyor.
-
Bir noktaya değinmek için biraz uzatacam:
2000 den bu yana araç kullanıyorum. Amcam oto parçacıydı. 78, 83, 85, 95 renolarım 2 tofaşım oldu (birde hacı muratım vardı abartısız çay kaşığıyla kontak çevirdiğimiz onu saymıyorum plakasızdı). Tofaşlarla sanayiden çıkmadım, Renolarla yolda kalmadım. Renoyla 100 den sonra arabanın havaya kalktığını hisseder frene basmaya korkardım ama sorunsuzluğundan dolayı o dönem otomobil benim için renoydu. Renoda hidrolik direksiyon bile yoktu. Tofaşta ön düzen arka düzen sübap ayarı ot çöp yok bilmem neyin kelebeği... Renoda en soğuk havada cikleyi çek çalıştır devam et. Opeller o dönem beni aşıyordu.
Hiç sahibi olmadım ama hiç problem çıkartmayan pejo görmedim olanlarda yaka silkip sattılar, yolcu olarak araçlarına bindiğim pejoların en iyisinin kliması çalışmıyordu. Ford fiestalar, hiç memnun olanını görmedim ya motor arızaları oldu ya başka arızaları. DSGcilerin ve hondacıların hali ortada.
Bu gibi araçlara bakınca dönüp bakıyorum 2008 dizel aracımı 2012 de bu yana yetkili servise sokmadım. 12-13 yıldır benim fıtıktan dolayı debriyaja basamayışımdan sekromeç sıyırmasından başka mekanik arızası çıkmadı. Yetkili servise gitmedim ama güzel bir servise gidiyorum. 2012 benzinli araç alındığından beri yetkiliye girmiyor. Şimdi ulaşabildiğim araçlar arasında benim için araç toyota olmasında kimin için olsun ? Gel velakin dizeli kaldırdılar. Artık araç benim için reno ve fiat. Şu an bilmiyorum onlarda kaldırdı mı kaldırmadı mı.
Belden dolayı artık otomatik gerek ancak araca ulaşacak maddi güç yok.
-
2018 dizel kullanmadım. Benzinlisini 300km kadar kullandım.
-
Hocam fıtık sıkıntı
Bende de kasık fıtığı var (bel de var ama ağır kaldırmazsam hissettirmiyor )
Kasık fıtığı çok canımı yakıyor anlıyorum sizi
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben bunun suçunu kışın eşortman giydirip sınıfta oturtan beden öğretmenlerine kesiyorum. Ağır yük nasıl kaldırılır, ne kadar ağır kaldırılmalıdır, fıtık nedir anlatsalardı belki bu hale gelmezdik.
6 yıldır çekiyorum 4 yıl oldu ameliyat olalı. Olmasam felç kalacaktım. 6 aylık oğlum var 8kg kaldıramıyorum. Şu sıralarda zaten yine yokluyor korkuyorum. Neyse konu buraya nerden geldi bilmiyorum.
Sizede geçmiş olsun.
-
Şimdi sizinle iki farklı sarı site araması paylaşacağım:
Aydın sizinle sahibinden.com'da incelediği arama sonuç listesini paylaştı. https://www.sahibinden.com/s/OjUurWG8
Bunlar 2013-2016 arasındaki tüm Corolla 1.6 Valvematic benzin/lpg ilanları. Toplam 878 adet.
Aydın sizinle sahibinden.com'da incelediği arama sonuç listesini paylaştı. https://www.sahibinden.com/s/bGP6uY10
Burada ise aynı aralıktaki benzinli araçların sayısı var. 308 adet. Yani 2013-2016 arası gibi artık garantinin bir kriter olmaktan çıktığı araçlarda bile, ilandaki araçların %35'i LPG dönüşümü yapılmadan benzinli olarak kullanılıyor.
Yani, "Corolla alan LPG için alır, LPG taktıramayacaksa kimse almaz" söylemi pek de doğru değil gibi. Evet, bariz bir şekilde tercih sebeplerinden biri, ancak tek tercih sebebi değil gibi. Satışları azalır ancak bitmez diyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
90hp(190nm) güce sahip dizel aracın 120ile çıktığı yokuşu 132hp 1.6 (160nm) motor 2500-4bin arası devirle çok rahat 120 ile çıkar. Yazdıklarınınzın elle tutulur yanı yok, fiziğe aykırı.
Hatta şöyle diyeyim. 1.4 dizelin çekişi 1.6 ya göre hep daha fazla eleştirilir. Altı üstü 90hp güç var. Bu motoru savunup yeni 1.5 motoru eleştirmek hiç doğru değil. 1.5 yeni motor 2008 1.4 dizele göre her koşulda daha iyi performans gösterir, tüketim olarak da büyük farklar olmaz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_Şehirler arası 7 litre yakan bir araç şehir içi 8 litre yakamaz.
Alıntıları GösterOlabilir hocam ben yol bilgisayarındaki ortalamalardan yola çıkmıştım. Yanlış hesap etmiş olabilirim.
Araç elime 500 km de geldi.
Araç ort. tüketim 8.5 iken 7.3 e düştü 1000 km sonunda.(Uzun yol eko mod max hız 140)
Belki de şehirçi 8lt
Şehirdışı 6lt demeliydim.
Ya da en doğrusu trip resetleyip uzun yolda tekrar bakmam lazım.
Eyvallah bilgi için.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrmeram -- 16 Şubat 2021; 10:3:2 >
-
Yakabilir hocam, neden yakmasın? Tamamen kullanıma, güzergaha bakar. Benim kullanımla şehir içi, şehir dışı benzer yakıyor araç. Şehir içi fazla yakacak diye bir kural yok. Fabrika verilerindeki gibi kullanmıyoruz ya da o şartlarla uyumlu olmayan güzergahımız var.
Birisi şehir içi güzergahım, birisi uzun yol güzergahım. Şehir içi daha az yakmış.
-
quote:
Orijinalden alıntı: commandx90hp(190nm) güce sahip dizel aracın 120ile çıktığı yokuşu 132hp 1.6 (160nm) motor 2500-4bin arası devirle çok rahat 120 ile çıkar. Yazdıklarınınzın elle tutulur yanı yok, fiziğe aykırı.
Hatta şöyle diyeyim. 1.4 dizelin çekişi 1.6 ya göre hep daha fazla eleştirilir. Altı üstü 90hp güç var. Bu motoru savunup yeni 1.5 motoru eleştirmek hiç doğru değil. 1.5 yeni motor 2008 1.4 dizele göre her koşulda daha iyi performans gösterir, tüketim olarak da büyük farklar olmaz.
Kesinlikle katılıyorum. O cılız 1.4 motorun herhangi bir yokuşu doğru viteste kullanılan bir 1.6 Valvematic'ten hızlı çıkmasının imkânı ihtimâli yok. Bizde dizellerin performansı çok fazla abartılıyor. Dizelin performansı sihir değil sadece illüzyondur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Konu sahibi otorite falan sanıyor kendini herhalde.
-
quote:
Orijinalden alıntı: commandxYakabilir hocam, neden yakmasın? Tamamen kullanıma, güzergaha bakar. Benim kullanımla şehir içi, şehir dışı benzer yakıyor araç. Şehir içi fazla yakacak diye bir kural yok. Fabrika verilerindeki gibi kullanmıyoruz ya da o şartlarla uyumlu olmayan güzergahımız var.
Birisi şehir içi güzergahım, birisi uzun yol güzergahım. Şehir içi daha az yakmış.
Hocam sizi ve aracınızın birlikte incelenmesi gerek. Şehiriçinde, şehirlerarasından daha az yakıt harcayarak Subaru XV'nin fabrika verisinin altındaki tüketiminize şapka çıkarılmalı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X