Hazırlamış olduğunuz tablo çok güzel olmuş. Elinize sağlık. Sizin grafikten örnek veriyorum. Günlük hayatta en çok kullanılan alan 3 bin devre kadar olan alan. 1500 devirde turbo, atmosferikten %17 güçlü. 2000 devirde turbo, atmosferikten %26 güçlü. 2500 devirde turbo, atmosferikten %28 güçlü. 3000 devirde turbo, atmosferikten %17 güçlü. yani günlük kullanımda en çok kullandığımız devir aralığında ortalama olarak %25 daha güçlü bir araca biniyorsunuz. Zaten bu fark turbolu araçta o esnekliği sağlıyor. Yani aracınız 100 beygir olsa bile 125 beygirmiş gibi gidiyor demek. anladığım kadarıyla turbolu aracında maksimum güce gelene kadar yola aktardığı toplam gücün %8 fazla olduğunu bulmuşsunuz. Yani drag yarışı yapacak olsanız 100 beygirlik turbo araç 108 beygirlik atmosferik araca denk yürüyecek. bu fark size küçük gelebilir ama örneğin 200 beygirlik spor arabanız olsa ve bunu parça kullanarak(yazılım ile değil) 220-250 beygir yapayım derseniz bir dünya para harcamanız gerekir. Not: focus videosunda markanın iddiası, kağıt üzerindeki hesap, video focus lehine. Kağıt üzerinde Lehine olmasa tamam diyeceğimde... < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Türkiye'de artık Corolla bitmiştir. (14. sayfa)





-
-
2020 yılında bayileriyle beraber toyota insanların analarını ağlattılar. Satış temsilcilerinin mesnetsiz açıklamalarıyla bizleri canımızdan bezdirdiler. Toyota alalım mı diyenlere yanına yaklaşmayın diyorum -
quote:
Orijinalden alıntı: texjrwillerjrburada şöyle bir araya girsem; 1.4 d4d ile tam gaz yaparak 1000 km yolu bitir, dönüşü 1.6 benzinli ile yine tam gaz yaparak bitir aradaki maliyet farkı yüzünden dizel daha iyi gider diyebiliriz
Alıntıları GösterD4D motorun yaktığı yağın maaliyetini de katarsak kafa kafaya gelir 😀
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
An itibariyle 15 sayfaya dayanmış konu ve herkes birbirine girmiş adeta.
Bahsi geçen 1.5 litrelik bu motor, Toyota'nın Türkiye pazarını gözden çıkardığını gösteren hayal kırıklığı bir motor. 1ZR-FAE (1.6 Valvematic) iyice kıymete binecek ve mumla aranacak bir motor olarak tarihte yerini alacak demektir.
Bu arada motorun direkt enjeksiyon olmasından dolayı dem vurulması pek anlam teşkil etmiyor. Birçok DI motor var LPG ile kullanılan. Bu da sonuçta atmosferik bir motor. Maliyet ve sorunsuzluk kısmı sadece değişkenlik gösteriyor kullanılan LPG kitine göre.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 17 Şubat 2021; 23:19:41 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
1.6 da tr pazarı için çıkarılan bir motor değildi. Tr pazarını önemsese bir yandan da üretmeye devam ederdi. Elinde var nasılsa motor.
Yeni yaris ve yaris cross'taki 1.5 dynamic force hibrit motoru corollaya da koyabilir. Bunu da Türkiye pazarı için yapmaz tabii ama bizde çok olumlu karşılanır sırf vergi avantajı var diye.
Toyota Türkiye yeter ki satmak istesin her türlü satar bu 1.5 motoru. Ama yukarıdaki yorum gibi Toyota Tr çok fena kan emiyor bu aralar.
-
1.4 dizel motoru 1.6 132hp makineden 20-30bin daha pahalıya kakaladılar. 1000km'de 200tl az yaksa ne olacak. Hadi şöyle güçlü, torklu keyifli vs olsa eyvallah da o da yok. Otomatik almak istesen birinde cvt, dizelde mmt. Yine hüsran.
-
quote:
Orijinalden alıntı: texjrwillerjrkeşke verdiğiniz grafiği tork olarak da verebilseydiniz o zaman çok şey fark ederdi. 1.6 cdti otomatik astram vardı, rampada yavaşladım mı gaza biraz basıp devri 2000 den 3000 e yükseltmem rahat etmem için yetiyordu. bırakın atmosferiği, şu an 1.5 dci latitude kullanıyorum yeri geliyor aynı rampalarda 4. vitese düşmek ve tam gaz vermek durumunda kalıyorum. latitude hepi topu 100 kg daha ağır tork olarak da 80 nm aşağı ama aradaki fark çok fazla 1.33 aurismle antalya konya arasındaki akseki rampasını çıkarken 3. viteste 6000 devirle gitmekten illallah etmiştim, astra ile aynı yolu o aldığımda burası bu kadar kısamıydı diye sordum kendime. elbette 99 bg lik atmosferik motorla 320 nm lik tork sahip bir aracı kıyaslamak doğru değil ama atmosferikçiler (lafım size değil) kabul etmeli ki 2.0 lt altı atmosferik tırt. şöyle de bir örnek vereyim, astradan bir sonraki aracım captiva idi, 1820 kg 165 bg 2.0d motor, astranın 1750 d/d altında düşüp de huysuzlandığı yerlerde çok rahatlıla 1500 d/d ile gidebiliyordu. herşeyden öte hacim hala en önemli konu bence.
Alıntıları GösterBirde şu eklemeyi yapmak isterim;
500 devir dediğiniz günlük kullanıma 1 vites daha küçültme gibi bir etkisi oluyor. Yani diyelimki bir yokuşu çıkmanız için minimum 60 beygir lazım. Sizin aracınızda o hızda maksimum viteste(örneğin 2 bin devirde) turbolu olarak 50 turbosuz olarak 40 beygir üretiyor olsun. Turbolu araçta 1 vites küçültüp daha az motor sürtünme direnci ile karşılaşacakken, turbosuz araçta 2 vites küçültüp daha yüksek bir motor- şanzıman direnci ile karşılaşacaksınız. Gaza daha da yükleneceksiniz. Buda daha yüksek tüketim ve ses olarak dönecek.
bildiğiniz gibi 75 beygirlik atmosferik araçtan dahi düzlükte araç boşken şikayet eden yok. Tüm mesele yokuşlar ve şehirdışı konforu. O 500 devirlik fark işte bu kadar etkiliyor aslında.
Not: alıntıyı yanlış yapmışım :) “nacker” adlı üyeye olacaktı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 17 Şubat 2021; 23:41:3 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Türkiye'de 1.6 atmosferik motor artık satılmayacak mı? -
Şu gidişata göre öyle görünüyor. Getirilen model gamına bakınca zaten belli oluyor.quote:
Orijinalden alıntı: ibrahim.42
Türkiye'de 1.6 atmosferik motor artık satılmayacak mı?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İlginç gerçekten. Kendi ayağına sıkmak bu olsa gerek. -
quote:
Orijinalden alıntı: commandx1.4 dizel motoru 1.6 132hp makineden 20-30bin daha pahalıya kakaladılar. 1000km'de 200tl az yaksa ne olacak. Hadi şöyle güçlü, torklu keyifli vs olsa eyvallah da o da yok. Otomatik almak istesen birinde cvt, dizelde mmt. Yine hüsran.
onu dizel corolla alanlara söyle diyeceğim ama ekserisi rent a car ve filo
-
alıntı yanlış yapılsa da eğri gemi doğru sefer olmuş, 55 bg lik reno 9 dizel ile karstan istanbula giderdik, ha keza 72 bg broadway ile ama yanımızdan geçmeyen kalmazdı. evet düzde 72 bg bile rahatsız etmiyor ama bizim ülke hollanda değil. hep iniş çıkış. bir ikincisi bizim ülke almanya değil ayna kontrol etmeden sola atlayanlar yüzünde devamlı bir yavaşlama-hızlanma. ama diğer dediklerinize katılıyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_İlk defa bir tartışma var. Japoncular birbirine giriyor ve VAG grubuna laf atılmıyor.
1.4 TSI motorlu aracımı sağa çektim ilk önce N sonra el freni sonra DSG'yi P'ye aldım ve izliyorum
O gelmiş el-zehir
nasıl bugünkü dünyayı zehirleme kotanı doldurabildin umarım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence özellikle son 20 yılda toyotanın ürettiği motorları kötü/başarısız olarak nitelendirmek çok zor (belli bir seri 1.4D-4Dler hariç). Genel olarak beğenilmeyen 1.4 dizel bile çok sessiz, sarsıntısız, rafine bir motordu. Yarisi uçurmaya yetiyorken Corollada ortalamada kalmıştı sadece o kadar. Aynı dönemde rakiplerinde 1,6 lt hacimli dizellerin olması da güçsüz olarak algılanmasına yol açtı.
Konuya gelirsek yeni 1.5 ünitenin oldukça iyi olduğunu düşünüyorum, cvt şanzıman ile çok iyi tüketim değerleri yakalayacaktır. Zaten E140 kasadan beri sürtünme dirençleri de çok düşük, düzgün kullanımda dizel benzeri tüketimlere ulaşabilir.
Ayrıca ne güzel işte, Toyota güzellik yapmış, artık lpg ile uğraşmayın diyor
eski 1,6yı bile lpgsiz kullanan büyük bir kitle var, yeni motorda tüketim açısından düşünürsek zaten uğraşmaya gerek de yok. Yanlış anlaşılmasın lpg ye karşı değilim, mevcut araçlarım zaten lpgli, ama hiçbirimiz keyiften lpg kullanmıyoruz. Ortada böyle yeni nesil bir motor varken lpgnin ayarı, supap derdi vs. uğraşmaya hiç gerek yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 18 Şubat 2021; 9:41:46 >
-
Doğru bir bakış açısı. Benim gibi lpg düşünmeyen birisi için 1.6 motora göre daha başarılı bir motor. Neden sadece lpg düşünenlere göre yorumluyoru?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
13 yıllık jazz (1 ve 3. nesil) kullanıcısı olarak şu lolipop sopası şeklindeki çubuğu kullanmaya devam eden hondayı kutluyorum!
-
-
Güzel bilgilendirici mesaj teşekkürler.
Birde aynı beygirdeki atmosferik ve turbo aracın (mesela 125 hp 1.0 turbo ve 123 hp 1.5 atm focuslar) yüksek devirlerdeki durumunu karşılaştırmak lazım.
-
Sabah mesai yoğunluğunda 15 kadar ışığa yakalanarak elde ettiğim değer buydu. Ortalama hızım 31 km'ydi sanırım. Akşam boğaz trafiğini andıran trafikte kullandım. 5 ışıkta geçtiğim kavşaklar oldu.. Ankara'da görebileceğim en yoğun trafiklerden birini yaşadım. Ortalama hızım 20'lere indi ama tam rakamı hatırlayamadım şimdi, tüketim de 6.4 oldu. (Yarın görüntü atarım). Bu aracı hergün ben kullanırsam tüketim 6-6.5 civarı olacaktır. Yaz geldiginde biraz daha düşecektir. (Eşim kullanırsa ortalama 1 lt artıyor)
Anlatmak istediğim şu, herkeste bir atmosferik ön yargısı var. 10 lt'den aşağı düşmez, yokuşta çıkmaz, basarsın gitmez söylemleri bitmiyor. Sürüş tarzı tüketime motordan daha fazla etki ediyor bence. 1.6 atmosferikle şehir içi 8 litre hayal değil. 2012 yılında civic ile 7.5-8.5 arası tüketim elde ediyordum zaten. 5 ileri tam otomatikti araç.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X