Şimdi Ara

Türkiye'de Gemi İnşaatı ve Denizcilik Sektörü (İTÜ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
2
Favori
3.273
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İtü Gemi ve Deniz Teknolojisi Müh. okuyorum.


    Bölümüm 81.374 sıralamadan 74.052 sıralamaya çekti yani 8000 lik bir artış. Bundan eminim ki bölümüm yavaş yavaş istediği sıralamalara doğru yükselecektir. Belki Bilgisayar müh. gibi değil ama çok ciddi bir yükseliş olacaktır. Bu yükselişi Denizcilik fakültesinde de görebiliriz. 77.658 sıralamadan 63.455 sıralamalara kadar çekti tamı tamına 14.000 lik bir yükseliş ve size bir bilgi daha vereyim İtü Gemi İnşaatı müh. Tavan sıralaması 4000 dir.


    Buradan anlaşılacağı üzere gemi ve denizcilik tercihleri Türkiye ekonomisi ile ters orantılı olacak şekilde artıyor ? Peki neden.


    Tabiki de PARA


    Bu sektörde cidden çok iyi paralar dönüyor arkadaşlar. Hukukçu arkadaşlarınıza sorun en çok para nerde diye kesinlikle size Deniz ticareti hukuku denilecektir.


    Bazılarının kafası karışabilir ben gemiyle denize açılmak istemem diyebilir. Gemi ve deniz teknolojisi Müh. ve Gemi İnşaatı Müh. denize açılmaz arkadaşlar ama isterseniz 6 ya da 12 aylık eğitimi tamamlayıp gemilerde çarkçı olarak çalışabilirsiniz.


    Türkiye'de bu sektör ivmeli bir şekilde gelişmekte birçok tersanemiz uluslararası boyutlarda çok iyi işler yapmakta cidden çok çeşitli bir sektör. Okuldan mezun olduktan sonra araba fabrikaları, klaslama kuruşları vb. Pek çok alanda çalışabilirsiniz.


    VE BÖLÜMÜN EN İYİ AVANTAJI ULUSLAR ARASI BİR SEKTÖRDE ÇALIŞIYORSUNUZ.


    Bu yurtdışı olanaklarının çok olduğu anlamına gelir. Benim Linkedinde konuştuğum biçok mezun İskandinavya ülkelerinde çalışmaktaydı.


    Bu bölüm geleceğin bilgisayar mühendisliği trenin ucunu kaçırmayın derim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ankara Tengli -- 28 Ağustos 2022; 3:33:18 >







  • Hocam denizcilik iyi bir alan. İTÜ’de gayet iyi. Sıralamaları daha iyi olması gerekiyor. Maddi anlamda özellikle uluslararası anlamda baya iyi. Ama çalışma şartları olarak gemi veya tersane bölgesi olması gibi durumlar sebebiyle tercih edecek kişi sayısı az oluyor. (Maden bölümleri gibi)

    İlgisi olmayanın seçmemesi gereken bir alan. Yazılım ile kıyaslanmaz. Biraz garip bir yazı. Doğru yanları ve abartı yanları var.
    Evvet karambadan yine beyinsizce bir yanıt. Yukarda biz gemiyle açılmıyoruz dememe rağmen yazmış herif. İşi bırakanlar gemide çalışan zabitler oluyor. Onlarda ceplerinde yüklü bir parayla bırakıyorlar zaten bu işi. Popülist konuşuyorsun ama denizciler arasında söz bile var kıçına deniz suyu kaçan denizden ayrılamaz diye. Bırakanlar geri dönüyor gemiye bunu da bil.

    Merhaba,


    2015 YTU Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği mezunuyum. Çarkçılık zaten bu ekonomide asıl paranın kazanılacağı yer fakat kendimden de örnek vermek istiyorum burda yükselen bir diğer yıldız ise Yat sektörü.


    Antalya'da Damen Shipyards Group bünyesine ait tersanenin Basic Engineering bölümünde Teknik Uzman olarak çalışıyorum. Parasal olarak İstanbul ve Yalova'daki tersanelere göre %20-30 arası bir kayıp var fakat Antalya ve yaşıt arkadaşlarıma göre iyi para kazandığımı düşünüyorum.


    Ama asıl dikkat çekmek istediğim yer farklı. Burda hem üretim departmanlarından hem de mühendislik departmanından bir sürü arkadaş ben dahil kuzey avrupa ülkelerinden iş teklifleri aldık. Özellikle Almanya ve Hollanda'dan inanılmaz bir talep var. Ben de yıl sonu Belçika'ya taşınıyorum çalışma vizemin çıkmasını bekliyorum. Türkiye'de malesef ne kadar para kazanırsanız kazanın malesef hayat standardınız asla maddi ve manevi yükselmiyor. Yatçılık ve Gemi inşaa sektörü özellikle 30 yaş altı arkadaşlar için (kendim 30 yaşındayım malesef minimum maaş tutarından dolayı bu yaşta zor oluyor gitmek) çok güzel bir kapı oluyor yurtdışına gitmek için. Kendim hem Hollanda'dan hem de Belçika'dan kontrat aldım ama Belçika'daki firmayı seçtim kariyer ve kişisel sebeplerden dolayı.


    Tasarım yolundan gitmek isterseniz malesef Türkiye'de özgün tasarım yapılmıyor. Mühendislik konusunda iyiyiz fakat tasarım konusunda malesef İtalya ve Hollanda başı çekiyor.


    Sektör iş olarak aşırı keyifli, gerek çalıştığınız insanlar olsun gerek yaptığınız iş. Biraz ağır fakat gerçekten bugüne kadar mutsuz işe gittğim günü hatırlamıyorum işle alakalı sebepler yüzünden.


    Herhangi bir sorunuz olursa bana DM atabilirsiniz elimden geldiğince bilgim ve deneyimim dahilinde sorularınızı cevaplayabilriim.


    Yolunuz açık olsun, saygılar sevgiler.

    Tamam da konunun gemi inşaatinın benim bölümümden yüksek olması ile ne alaksı var. Bel altı vurmaya çalışıyorsun. Tanımlamaların cidden çok dar alanlar ile sınırlandırmışsın. Gemi ve denizde offshore sektörü bile başlı başına dev bir sektör. Aşağıda bi abimizin belirttiği yat dizaynında da genellikle gemi ve deniz tek. Müh.leri çalışıyor. Linkedin den araştırabilirsin.
    İtü deniz ulaştırma işletme müh ile ytü gemi inş gemi mak müh mi diye bir düşünce gelmişti tercih dönemimde. 2. Kaptan bir abinin eşinden ana sebep gemide olması sebebiyle ayrıldığıını öğrenince soğudum. Baya bir üzmüş yani gemiyi de bırakamıyor seviyordu. Severek mesleği tercih etmiş. Maddi anlamda çok rahat fakat manevi anlamda yorulmuş. Buna benzer hikaye çokmuş bu camiâda. Tersanede de fazla çalışma alanı olmadığını denize çıkma ihtimalimin daha çok olduğunu da öğrendik tabii ki. Sizin gdt daha çok tersanede çalışıyor heralde

    Psikolojisi sağlam ve denizi seven adam için gemicilik güzel meslek hocam. Sevemeyen için büyük işkence olur unutulmamalı ... Önüne gelen denizci olamaz ha eğitimi alır tayfa olarak çıkar , panocu alarak çıkar. Uyum , psikoloji ???

    Bu meslek kolay kolay ölmez para konusuna hiç girmeyeceğim ort işini iyi yapan bir müh şirketine göre 5 bin dolar gibi bir ücret alıyorlar. Üstü de varmış bu rakamların . Kafan rahat olsun
  • Hocam denizcilik iyi bir alan. İTÜ’de gayet iyi. Sıralamaları daha iyi olması gerekiyor. Maddi anlamda özellikle uluslararası anlamda baya iyi. Ama çalışma şartları olarak gemi veya tersane bölgesi olması gibi durumlar sebebiyle tercih edecek kişi sayısı az oluyor. (Maden bölümleri gibi)

    İlgisi olmayanın seçmemesi gereken bir alan. Yazılım ile kıyaslanmaz. Biraz garip bir yazı. Doğru yanları ve abartı yanları var.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İtü deniz ulaştırma işletme müh ile ytü gemi inş gemi mak müh mi diye bir düşünce gelmişti tercih dönemimde. 2. Kaptan bir abinin eşinden ana sebep gemide olması sebebiyle ayrıldığıını öğrenince soğudum. Baya bir üzmüş yani gemiyi de bırakamıyor seviyordu. Severek mesleği tercih etmiş. Maddi anlamda çok rahat fakat manevi anlamda yorulmuş. Buna benzer hikaye çokmuş bu camiâda. Tersanede de fazla çalışma alanı olmadığını denize çıkma ihtimalimin daha çok olduğunu da öğrendik tabii ki. Sizin gdt daha çok tersanede çalışıyor heralde

    Psikolojisi sağlam ve denizi seven adam için gemicilik güzel meslek hocam. Sevemeyen için büyük işkence olur unutulmamalı ... Önüne gelen denizci olamaz ha eğitimi alır tayfa olarak çıkar , panocu alarak çıkar. Uyum , psikoloji ???

    Bu meslek kolay kolay ölmez para konusuna hiç girmeyeceğim ort işini iyi yapan bir müh şirketine göre 5 bin dolar gibi bir ücret alıyorlar. Üstü de varmış bu rakamların . Kafan rahat olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silver Temren -- 28 Ağustos 2022; 6:26:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sıralamadaki yükselişleri kendine has sanan (daha doğrusu öyle göstermek isteyen) yıldızlılar gibi yazmışsın.

    Gemi inşaat mühendisliğinin taban sıralaması senin bölümünden çok daha yüksek. Onu belirtseydin keşke.

    İTÜ Gemi inşaatı bizim zamanımızda 12bin gibi taban sıralama ile alıyordu. Senin bölümün deniz teknolojisi mühendisliği (önceden adı böyleydi sonradan gemi eklediler) de 20bin gibi bir taban sıralama ile alıyordu. Sonra bu sektöre kriz geldi dediler, türkiye çinle yarışamıyor gibi şeyler duyuyordum. Sıralamalarda ciddi düşüş oldu. Bundan sonra toparlayacaktır👍

    Gemi tasarlamak / üretmek / gemide çalışmak isteyenler için “gemi inşaatı ve gemi makinaları mühendisliği”, bu bölüm tamamen gemi özelindedir)

    Gemi ve diğer deniz yapılarını tasarlamak / üretmek isteyenler için “gemi ve deniz teknolojisi mühendisliği”. (Bu bölüm gemi özelinde değil tüm deniz yapıları üzerine genel bir bölümdür)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aerospace_ITU -- 28 Ağustos 2022; 10:9:3 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • çalışma şartları çok ağır özellikle o çarkçı mı ne bir abi anlatıyor hep fabrika gibi makinaların içinde

  • peki biliyor musunuz denizcliği bırakan kaç kişi var ahahsasjhs en çok bırakılan bölümlerden bi tanesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,


    2015 YTU Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği mezunuyum. Çarkçılık zaten bu ekonomide asıl paranın kazanılacağı yer fakat kendimden de örnek vermek istiyorum burda yükselen bir diğer yıldız ise Yat sektörü.


    Antalya'da Damen Shipyards Group bünyesine ait tersanenin Basic Engineering bölümünde Teknik Uzman olarak çalışıyorum. Parasal olarak İstanbul ve Yalova'daki tersanelere göre %20-30 arası bir kayıp var fakat Antalya ve yaşıt arkadaşlarıma göre iyi para kazandığımı düşünüyorum.


    Ama asıl dikkat çekmek istediğim yer farklı. Burda hem üretim departmanlarından hem de mühendislik departmanından bir sürü arkadaş ben dahil kuzey avrupa ülkelerinden iş teklifleri aldık. Özellikle Almanya ve Hollanda'dan inanılmaz bir talep var. Ben de yıl sonu Belçika'ya taşınıyorum çalışma vizemin çıkmasını bekliyorum. Türkiye'de malesef ne kadar para kazanırsanız kazanın malesef hayat standardınız asla maddi ve manevi yükselmiyor. Yatçılık ve Gemi inşaa sektörü özellikle 30 yaş altı arkadaşlar için (kendim 30 yaşındayım malesef minimum maaş tutarından dolayı bu yaşta zor oluyor gitmek) çok güzel bir kapı oluyor yurtdışına gitmek için. Kendim hem Hollanda'dan hem de Belçika'dan kontrat aldım ama Belçika'daki firmayı seçtim kariyer ve kişisel sebeplerden dolayı.


    Tasarım yolundan gitmek isterseniz malesef Türkiye'de özgün tasarım yapılmıyor. Mühendislik konusunda iyiyiz fakat tasarım konusunda malesef İtalya ve Hollanda başı çekiyor.


    Sektör iş olarak aşırı keyifli, gerek çalıştığınız insanlar olsun gerek yaptığınız iş. Biraz ağır fakat gerçekten bugüne kadar mutsuz işe gittğim günü hatırlamıyorum işle alakalı sebepler yüzünden.


    Herhangi bir sorunuz olursa bana DM atabilirsiniz elimden geldiğince bilgim ve deneyimim dahilinde sorularınızı cevaplayabilriim.


    Yolunuz açık olsun, saygılar sevgiler.





  • Gemi uçak uzay ilginiz yoksa yazmayın varsa da yazmayın

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Evvet karambadan yine beyinsizce bir yanıt. Yukarda biz gemiyle açılmıyoruz dememe rağmen yazmış herif. İşi bırakanlar gemide çalışan zabitler oluyor. Onlarda ceplerinde yüklü bir parayla bırakıyorlar zaten bu işi. Popülist konuşuyorsun ama denizciler arasında söz bile var kıçına deniz suyu kaçan denizden ayrılamaz diye. Bırakanlar geri dönüyor gemiye bunu da bil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aerospace_ITU A kullanıcısına yanıt
    Tamam da konunun gemi inşaatinın benim bölümümden yüksek olması ile ne alaksı var. Bel altı vurmaya çalışıyorsun. Tanımlamaların cidden çok dar alanlar ile sınırlandırmışsın. Gemi ve denizde offshore sektörü bile başlı başına dev bir sektör. Aşağıda bi abimizin belirttiği yat dizaynında da genellikle gemi ve deniz tek. Müh.leri çalışıyor. Linkedin den araştırabilirsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • reynaaa10 kullanıcısına yanıt
    lmao

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Up

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam KTÜ'deki bölüm hakkındaki düşünceleriniz nedir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guest-4h062020 G kullanıcısına yanıt
    Aynı bölüm fakat çevremde çok KTÜ lü iş arkadaşım yok. Sektör biraz daha İtü ve Ytü tekelinde gibi görünüyor tersanecilik olarak konuşuyorum sadece. Okul illa önemli ama daha büyük pay kişinin kendi emeklerinde okul sonrası

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Saian İTÜ Gemi mezunu diye biliyorum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hocam kismi renk körlüğü bir engel yaratır mı bu meslekte


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gemi adamı cüzdanı alamazsınız yani gemiye çıkamazsınız hocam

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Upteng
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.