Şimdi Ara

Türkiye'de Suv kullanan kitle (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
268
Cevap
16
Favori
25.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
115 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu videoda Duster ve Qashqai'nin 4x4 sistemleri karşılaştırılıyor.

    3 tekerleğin çekişten düştüğü, sadece tek tekerleğe iş düştüğü kısımda şaşırtıcı şekilde Qashqai daha iyi sonuç veriyor.

    duszaniespokojna - 4x4 tests on rollersyoutube
    Dacia Duster 4WD vs Nissan Qashqai All Mode - 4x4 test on rollers - AUTO & LOCK
    https://www.youtube.com/watch?v=pUlxTEeESp8




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Konu sahibinin bakış açısı gayet güzel ama Türkiye dinamiklerinde baside indirgeyeyim. Ben eşime suv aldım.

    1. 2 çocuk var , bagaj yeterli , cam tavan ile içi ferah , tavan yüksek, arka koltuklar geniş.
    2. Yollarımız berbat, metropol göbeğinde dahi yol çalışması yüzünden neredeyse Hendek atlamak zorunda kalabiliyorsunuz. Altını vurma diye bir şeyle karşılaşmadım yine de 60 bin km dir.
    3. Araç yüksek olduğu için basit kazalarda normal araçla çarpışma durumunda çok avantajlı.( geçen sene arka tampona çarpmışlar, aracın plastik boyasız tampon kısımda ufak tefek çizikler oluşmuştu. Çarpan arabanın farlar kırıldı kaput biraz eğildi vs.
    4. İnsanımız kapı açmayı araba park etmeyi bilmiyor, en azından yüksek suv, hele ki plastik koruma şeridi varsa en azından aracın kozmetiği bozulmuyor. Ki 60k sürüşte 1 tane Gamze olmuş sadece.
    5. İnsanlar saygısız , bisiklet motosiklet gibi araçlara trafikte neler oluyor görüyoruz. Ufak tefek b segment arabalarda bu saygısızlıklardan nasibini alıyor. En azından hcimli bir suv avantaj
    6. Eğer arazi koşulu , kar kış durumu yoksa 4 çekerin , kilidin yakıt sarfiyatına katlanmak manasız. Yeni nesil düşük hacim dizel suv araçlar neredeyse c segment kadar tüketim sağlıyor.

    Ayrıca evet dediğiniz gibi , görsel olarakta hoş durduğunu düşünüyorum. Yoksa arazi amaçlı bir araca 19 jant 45 yanak lastik çok manasız. Ama güzel duruyor :)

    Benim alma gerekçelerim ve alıp kullanıp edindiğim tecrübeler bunlar.
    Arkadaş çok güzel açıklamış, bende eklemek isterim, öncelikle bahsedilen şey araçtır, amaç değil ancak araca ulaşmak kolay değil ülkemizde öyle rangelere, grand cherokeelere, land cruiserlere hiç değil, normal vatandaş araç alırken ikinci elini düşünüyor o yüzden mpvlerin yerini suvlar almaya başladı.
    3008 im var hemide griplisinden, bir iki kere kullandım oda meraktan yoksa Ankarada bile gerekmedi, 4x4 ünde olsa kışın en önemli şey lastiktir, lastiğin kötüyse arkadan çekişli arabanın gittiği yolda gidemezsin.

    Aldığım aracın benim ihtiyaçlarıma uyması lazım benim aracın özelliklerine değil, evli çocuklu adamım, araç her gün kullanılıyor 50 km civarı, bundan önceki aracım Honda Accorddu, arka koltuğuna bebek yerleştirmek, bir hastanın oturup kalkması, bagaja çocuk gereci vs hiçde keyifli değildi, bana yerden yüksek, ferah, bagaj yükleme ağzı geniş, az yakan, en önemlisi paramın yettiği araç lazımdı benim işimi 5008 de görüyordu ama yakıt ve tork yüzünden almadım.

    Yollar kötü değil denmiş yollar kötü değil berbat, adamlar binek arabayı asfaslta göre yapıyorlar, Ankarada sedan araçla iki kez susturucu kırdım, iki kez çelik jant düzelttirdim, daha geçen bağlıca bulvarına kasis koymuşlar ne işaret var ne bir şey, son anda fark ettim, binek araç olsaydı kesinlikle dağılmıştı bir yerleri.

    Normal vatandaşın suvdan kastı belli zaten, yaklaşma açısı, diferansiyelin önü arkası, simetrisi vs için offroadçu arkadaşlar sitelerinde her şeyi konuşuyorlar, tartışıyorlar.
    Madem suv alacaksan duster al hem 4 çekeride var denmiş, duster şehir içi eh tir de şehir dışı çok konforsuz ve güven vermiyor, ayrıca içi de öyle geniş değil, şantiyede kullanırsın da keyifle binemezsin o kadar da değil.

    Bindiğim aracın yurt dışındaki fiyatının neredeyse iki buçuk katına burada biniyorum, yurt dışında zaten bu paraya bir arazi aracı bir binek araba alınıyor, sırf ihtiyaçlarımı suv karşılıyor diye aynı paraya safkan arazi aracımı alayım, aldığım araba 10 yaş daha yaşlı olsun da yakıtıyla, tamiriyle mi uğraşayım,
    hayatta sizin gibi düşünmeyen herkesi hatalı diye düşünmeyin lütfen.




  • ostrah O kullanıcısına yanıt
    @ostrah

    Duster alın demedim, parasının karşılığını veriyor demek istedim.

    Türkiye'ye geldiğimde bayide 3008'e bakmıştım, 280 bin civarı birşey denmişti. Bu fiyat aralığında sıfır araç alacak olsam Subaru Forester tercih ederdim.

    Elbette yakıt olarak forester daha büyük motor, daha çok yakar, mtv dilimi daha yüksek. Daha az yaksın, daha düşük vergi dilimi olsun istenirse 210 binden başlayan XV yi ben hem tasarım olarak, hem donanım olarak gayet beğeniyorum. Simetrik dört çeker sistemi de muhtemelen tüm şehir içi suvlar arasında en iyi awd sistemi.

    Bu arada ilk mesajımda 3008 alanlara dokundurmam belli bir kesime yönelikti. Ne aldığını bilmeden, çok şey aldığını zannedenlere.

    Ne aldığınızı bilerek 3008 almışsanız sizin tercihinizdir, bana da hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın demek düşer.
  • Offroader kullanıcısına yanıt
    İnsanlar istediği arabayı istediği nedenden dolayı seçebilir. Adamın 4x4 ihtiyacı vardır ama yuksek araba sevmez sedan 4x4 lerden birini alır. Sen ona neden suv almadın diyemezsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arabadan anlamadığım doğrudur, pejo 3008 almayı planlıyorum, görüntü, dizel, otomatik, fiyat gibi etkenlerden dolayı.
    Range Rover alabiliyorduk da biz mi almadık,
    Boş konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Sanıyorum sehven ters yazmışsınız.
    Bilmeyen arkadaşlar için ben doğrusunu tekrar yazayım.
    AWD (AllWheelDrive) sürekli 4 çekerdir, hiç 2 çekere geçmez.Doğal olarak tüketimi (gerekse de, gerekmese de 4 çeker kullandığı için) yüksektir.( Örn. Subaru bu sistemi kullanır ) Bununla birlikte patinaja düşme durumunda, milisaniye gecikmeli bile olsa 4 çekere geçen diğer 4wd sistemlere göre daha yüksek sürüş güvenliği sağlarlar.( bu daha iyi hard core arazi performansı demek değildir) Bu sadece şehirde örneğin "aniden" buzlanma/Kar yağışının bastırdığı bir yol şartında, önünüzü görmediğiniz viraja daldığınızda klasik 4 çeker araçlara nazaran çok daha iyi yol tutuşu sağlar.

    Bana göre şehir kullanımı yoğun arada piknik de olsun diyenler için en ideal olanı AWD dir. Bütçesi geniş olana Quattro, limitli olana Subaru önerebilirim.
    Bu noktada ağır off road yapmak istiyorum diyenlere hiçbir tavsiyede bulunamam , o dünya bambaşka bir lezzet ve uzmanlık alanı olup, deyim yerinde ise "kan,ter,gözyaşı, sinir bozuklukları ve b*k gibi maliyetlerle diploması alınan bir okul" dur.
    Son olarak bütçemiz anca 2 çekerli SUV lara yetiyor, o zaman ne yapmalı sorusunun cevabı bence gidip fıstık gibi bir station wagon almaktır.Bir dolu paranız da cebinizde kalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: savascantek

    Sanıyorum sehven ters yazmışsınız.
    Bilmeyen arkadaşlar için ben doğrusunu tekrar yazayım.
    AWD (AllWheelDrive) sürekli 4 çekerdir, hiç 2 çekere geçmez.Doğal olarak tüketimi (gerekse de, gerekmese de 4 çeker kullandığı için) yüksektir.( Örn. Subaru bu sistemi kullanır ) Bununla birlikte patinaja düşme durumunda, milisaniye gecikmeli bile olsa 4 çekere geçen diğer 4wd sistemlere göre daha yüksek sürüş güvenliği sağlarlar.( bu daha iyi hard core arazi performansı demek değildir) Bu sadece şehirde örneğin "aniden" buzlanma/Kar yağışının bastırdığı bir yol şartında, önünüzü görmediğiniz viraja daldığınızda klasik 4 çeker araçlara nazaran çok daha iyi yol tutuşu sağlar.

    Bana göre şehir kullanımı yoğun arada piknik de olsun diyenler için en ideal olanı AWD dir. Bütçesi geniş olana Quattro, limitli olana Subaru önerebilirim.
    Bu noktada ağır off road yapmak istiyorum diyenlere hiçbir tavsiyede bulunamam , o dünya bambaşka bir lezzet ve uzmanlık alanı olup, deyim yerinde ise "kan,ter,gözyaşı, sinir bozuklukları ve b*k gibi maliyetlerle diploması alınan bir okul" dur.
    Son olarak bütçemiz anca 2 çekerli SUV lara yetiyor, o zaman ne yapmalı sorusunun cevabı bence gidip fıstık gibi bir station wagon almaktır.Bir dolu paranız da cebinizde kalır.
    All wheel drive markadan markaya farklılıklar gösteren bir çekiş sistemi. Bazı araçlar sürekli dörtçeker modundadır, Subaru modellerinde böyle mesela ama awd devre dışı bırakılabilenlerde var. Benim daha önce birkaç ay kullandığım Peugeot 4008'de awd tamamen devre dışı bırakılabiliyor.

    AWD elbette asfalt perfomansı için en iyi olanı. Her ne kadar günümüzde elektronik kontrollü 4wd ler varsa da klasik 4wd için (pikaplarla bulunan) sizin önce manuel olarak dört çekere geçmeniz lazım ve asfaltta 80 km hıza kadar kullanabilirsiniz. Elektronik kontrolü olmayan bir 4wd araçta, dörtçekerde iken manevra yaparken (mesela park sırasında) araç kasılır. Bunları muhtemelen biliyorsunuzdur da, okuyanlar için tekrar kısaca anlattım.

    Kısaca 4wd arazi için, awd asfalt için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Offroader -- 12 Kasım 2019; 21:26:38 >




  • Ben o zaman şöyle bir soru sorayım: Şu an kullanmakta olduğum araç ford focus, imkanım olursa bir sonraki aracımın biraz altının yüksek olmasını istiyorum. Sebebi ise, hem şehir içinde kullanmak hemde özellikle Karadeniz bölgesindeki yaylaları gezmek istiyorum. Bu beklentilerimi Tiguan, Honda Crv, Reno Kadjar karşılar mı?
  • Türkiye'de insanları birçok konuda bilgisiz veya zevksiz olmakla suçlayabiliriz ama parasız olmaktan kaynaklanan tüketim alışkanlıklarını en azından doğrudan eleştiremeyiz. SUV alacak parası ve keyfine hasredeceği vakti olan adam 4WD ile AWD arasındaki farkı bilir veya bilmesi gerekir ki var zaten böyle insanlar türkiye'de. Burası uzayda değil ama şartlardan dolayı sayıları az.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burçak

    Ben o zaman şöyle bir soru sorayım: Şu an kullanmakta olduğum araç ford focus, imkanım olursa bir sonraki aracımın biraz altının yüksek olmasını istiyorum. Sebebi ise, hem şehir içinde kullanmak hemde özellikle Karadeniz bölgesindeki yaylaları gezmek istiyorum. Bu beklentilerimi Tiguan, Honda Crv, Reno Kadjar karşılar mı?
    Zemin kuru, sıkı ve sert olduktan sonra herhangi bir 4x2 araçla da yaylaları gezebilirsiniz ama eğimli arazide yüzeyde gevşek malzeme, tekerleklerden birini boşa düşürebilecek hafif engebeli arazi, tekerleklerden birini patinaja düşürebilecek kaygan zemin vs olursa 4x4 e ihtiyaç duyarsınız.

    Hafif koşulların dışına çıkmadıkça herhangi bir 4x4 yeterli.
  • SayınOzi kullanıcısına yanıt
    polo sürüyorum bu güne kadar üstüme sürmeye cesaret eden biriyle karşılaşmadım üstüme sürüyorlardan kastınız nedir ?
  • Offroader kullanıcısına yanıt
    İnsanlar birçok nedenden araba tercihi yapabilirler: zevk meselesi, ekonomik durum, motor hacmi, yakıt tüketimi vs. Özellikle bugünkü yakıt fiyatları gözönüne alındığında 2.0 motorlu araçlar bile baştan elenirken ülkemizde çoğunluğu şehir trafiğinde kullanılan Suv araçların 4wd/Awd tercih edilmesi lüks sayılır.
    Ancak konunuzu ve cevaplarınızı okuyup birlikte değerlendirdiğimde amacınızın farklı olduğuna kanaat getirdim. Yanılıyor da olabilirim. İnsanlar şu veya bu sebeple araç almış olabilirler bu kimseyi çok da ilgilendirmez kanaatimce. Sürekli birilerini ezme gayreti, cahil gösterme hareketi içindeyiz ülke olarak. Herkesin arabalar hakkında yüksek lisans yapmaya vakti olmuyor belki de.Kaldı ki çok bilgili olsanız da ekonomik durumunuzun el verdiği kadarını yapabiliyorsunuz. Bu arada herkes dağ taş offroad da yapmıyor olabilir hor görmemek gerek .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ctrlxs -- 13 Kasım 2019; 1:50:1 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • @ctrlxs

    Ne çok bilgiliyim, ne çok deneyimliyim, ne de maddi durumundan/imkanlarından dolayı birini hor görürüm.

    Bu itham hiç yakışık olmadı.
  • Hakkaten o peugeotlardaki grip control resmen kurumsal dolandırıcılık. 2 çeker arabaya range roverdaki terrain response’ı koymuşlar milleti keklemek için. 2 çeker ama her yolda gider🤣

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu açan arkadaş fazla kafa açmış ben özetini anlatayım size, ülkemizde suv gösteriş amaçlı kullanılıyor veya geniş olması yerden yüksek olması sürücüye özgüven veriyor extra olarak mekanlarda ilgi çekiyo ve bagajları geniş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • “Özetle Türkiye'de suv kullanan kesimin ezici çoğunluğu, hiç bir şeyden anlamayan ve anlamadığından da haberi olmayan kalitesiz bir kitle.”

    Ben bir akademisyenim ve meslektaşlarımız arasında genellikle SUV tercih edilir. Üniversite ya da tıp fakültelerinin otoparklarında gördüğünüz SUV’lerin %99’u öğretim üyelerine aittir. Bu insanara “hiçbir şeyden anlamayam ve anlamadığından da haberi olmayan kalitesiz bir kitle” demeniz fazla iddialı olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Offroader kullanıcısına yanıt
    Ders niteliğinde bir yazı olmuş, tebrik ederim. Tespitleriniz çok yerinde.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JaCKiE_BrOwN

    “Özetle Türkiye'de suv kullanan kesimin ezici çoğunluğu, hiç bir şeyden anlamayan ve anlamadığından da haberi olmayan kalitesiz bir kitle.”

    Ben bir akademisyenim ve meslektaşlarımız arasında genellikle SUV tercih edilir. Üniversite ya da tıp fakültelerinin otoparklarında gördüğünüz SUV’lerin %99’u öğretim üyelerine aittir. Bu insanara “hiçbir şeyden anlamayam ve anlamadığından da haberi olmayan kalitesiz bir kitle” demeniz fazla iddialı olmuş
    Türkiyede nasıl öğretim gorevlisi olunduğu belli, kalite bir kitlemi sence? Odtude, koçta felansan bilemem tabi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9090XWB -- 13 Kasım 2019; 7:21:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yalnız avrupadada en cok satılan araclar suv araclar ve hersene bu oran artıyor.yerden yüksek olması bir güven oluşturuyor.ve başka sebeblerde vardır.
  • Valla çok boş konu olmuş

    Corolla 2003 ten sonra 2014 kuga aldık. 1.90 boyum var valla içim ferahladı. A4 e c200 e biniyorum içim darlanıyor. Ayrıca yılda 2 kere köye gidiyoruz corollanın altı vuruyordu bu gayet rahat. İstanbulda yaşıyoruz sokak arasında park edecek yer olmuyor. SUV sahipleri kaldırıma park ediyor balkonun altındaki biz de artık rahatça hiç altı vuracak mı diye düşünmeden park ediyoruz. Ya zaten istanbulda bile sokak arasına gir yok kazı falan yapılmış ya da dağ gibi set yapılmış arazi gibi yaşıyoruz zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.