Şimdi Ara

Türkiye'de Suv kullanan kitle (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
268
Cevap
16
Favori
25.311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
115 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konu sahibi çok boş konuşmuş ahkam kesmiş. Suv aracım hiç olmadı ama söylediğin şeyleri Suv alsam bende takmam. Neden? Çünkü:
    - benim yaşadığım 20milyonluk metropolde senin o yaşadığın gördüğün ülkeler gibi 1 metre kar olmuyor.
    -Yine o ülkeler gibi karavan veya arkaya tekne bot bağlama gibi bir olayı kimsenin zaten yok
    -Farkındamısın bilmiyorum ama ülkemizde yakıt herşeyden önemli nerdeyse Amerikada 7dolar /litre olsaydı götürdüm o 4x4 leri o yüzden kimse 4x4 ü istemiyor bile yani adam 4x4 yerine 4x2 yi özellikle tercih ediyor bunu anlamak neden bu kadar zor geldi?
    -O ülkeler gibi bizde kamp yapayım araziye gireyim muhabbeti yok istanbulda girilen en büyük arazi kenar mahallenin bozuk asfaltları.
    -Senin anlamadığın şey ne? Adamın hoşuna gidiyor tasarımı. Mesela benim hiç ihtiyacım olmamasına rağmen station wagon arabalara bayılmam gibi.
    -Suv aracın imajı diğerlerinden yüksek vatandaşın bilinçaltında.
    Yani boş boş konuşup ahkam kesmişsin empati yapsan anlayabilirdin ama neyse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockcash

    çok güzel bir konu. çok beğenerek okudum. ama sonuna geldiğimde biraz hayal kırıklığı yaşadım ne yalan söyleyim. öncelikle bu kadar lafın ardından kısa bir özetle hepsinin ne olduğunu, nerelerde avantaj/dezavantaj sağladığını anlatırsın ve az biraz bilgi sahibi oluruz diye sevindim ama yok :/ bir çok arkadaşın da dediği gibi ülkede suv sadece iri olduğu için asfalt yolda kullanılmak adına alınıyor. bir de özellikle kadın şoförler yüksek ve büyük araba istiyor ki neymiş efendim erkekler kamyonlar üstüne araç kırmasınmış. tam tersi, iri araç kullanan kadınlar da yollar benim, siz kaldırımdan gidin dercesine araç kullanıyorlar. bir diğer diyeceğim konu da şu; ben de crossover/suv tarzı bir araç aldım. sebebi de eski aracın bagajı çok küçük geliyordu. diğer talepler de aslında yine standart. kapı eşiğinin yüksek olması, yerden yüksek olması, bagajının büyük olması. suv olduğu için değil. bu 3 özelliği vs olduğu için alıyoruz. zaten ülkemizde dağ bayır yayla gezen adamlara bakarsan çoğu duster 4x4 alıyor. çünkü paramız ona yetiyor.. kimse 200 - 400bin verip te arazide anasını belleyecek kadar zengin değil.
    Eleştirinizde haklısınız madem böyle bir başlık açtım daha bilgilendirici yazmam lazım ama her aracı yorumlayamam sadece bildiklerimi, onlarda Türkiye'de çok pazarı olan araçlar değil, hatta hiç satışta olmayan modeller. Yine de bildiklerimi yeri geldikçe yazacağım, mesela birazdan bir arkadaş duster'ından bahsetmiş. Çekiş sistemi hakkında bildiklerimi yazacağım.




  • Söylediğiniz çoğu konularda hemfikiriz bende 2.0 awd gt line sportage vardı ondan sonra xdrive ve quattro da oldu ama bunlar 4 çeker olsa bile alçak olduğu için araziye giremiyordum fakat şehirlerarası o yolda verdiği zevk anlatılmaz viraja xdrive ile 217 ile girdiğimde oldu ama, Karadenizli olduğum ve hafta sonları da böyle çok zorlu değil ama off road tarzı aktiviteler yaptığım için vergi yakıt ve servisinden dolayı 2018 4wd duster aldım tabi sizin dediğiniz özelliklerin çoğunu karşılamıyor ama xdrive ve quattro ile yoluna bile giremediğim yerlerin tepesine çıkıyorum şile veya ballıca taraflarında

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alphace

    Duster 4x4 kullanıyorum offroad ile işim yok. Konforsuz olduğu için satıp bir mpv almayı düşünüyorum. Fakat bazen şehir içinde bile milletin lastik yaktığı yokuşlarda auto modu ile patinaj yapmadan çıkmak, kışın Ilgaz gibi karlı dağlara gitmek, piknikte yol dışına çıkıp rahatça yayılacak yer bulmak gibi avantajlarını arar mıyım bilmiyorum.
    Duster 4x4 lerin şu an piyasada satılan birçok compact suva göre iki önemli avantajı var.

    1) Arazi şanzımanı mevcut. (4L ya da Low Range diye bilinen)

    2) Lock modunda orta diferansiyeli kilitliyor. Burada kilitlenen diferansiyel ön ya da arkadaki tekerleklerin diferansiyeli değil. Ön ve arka akslara gücü dağıtan diferansiyel. Bu sayede öne ve arkaya %50-50 eşit güç gidiyor.

    Normalde öne ve arkaya asla eşit güç gitmez çünkü virajda dönerken öndeki tekerlekler ile arkadaki tekerlerin dönüş sayısı farklıdır ama arazide aracın en iyi çekiş konumu 4 tekerleğe eşit güç gitmesidir. (Bunun için ön ve arka diferansiyel kilitlerine de ihtiyaç var, bu ayrı bir konu ve dusterda yok zaten, şimdilik bu konuya girmeyelim)

    Kısaca orta diferansiyel kilidi tek başına herşey için yeterli değil ama çoğu suvda hiç olmadığını düşünürsek, duster için bir artı.

    Aşağıya duster'ın arazi performansını gösteren bir video koyuyorum. Üstelik şoförlerde bayan.

    * Videoda extreme off road denmiş ama extreme birşey yok tabi, gayet olağan normal arazi koşulları. Ağır arazi değil kesinlikle.

    Duster Off Road Türkiyeyoutube
    Dacia Duster 2019 Extreme Off Road Challange | DÜSOFF Kadınlar Klasmanı
    https://www.youtube.com/watch?v=Tse3RN-oQdo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Offroader -- 12 Kasım 2019; 1:20:0 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ouzhan_sen

    Söylediğiniz çoğu konularda hemfikiriz bende 2.0 awd gt line sportage vardı ondan sonra xdrive ve quattro da oldu ama bunlar 4 çeker olsa bile alçak olduğu için araziye giremiyordum fakat şehirlerarası o yolda verdiği zevk anlatılmaz viraja xdrive ile 217 ile girdiğimde oldu ama, Karadenizli olduğum ve hafta sonları da böyle çok zorlu değil ama off road tarzı aktiviteler yaptığım için vergi yakıt ve servisinden dolayı 2018 4wd duster aldım tabi sizin dediğiniz özelliklerin çoğunu karşılamıyor ama xdrive ve quattro ile yoluna bile giremediğim yerlerin tepesine çıkıyorum şile veya ballıca taraflarında
    Keyifli sürüşler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ayrıca Duster ile ilgili aşağıdaki incelemeyi de eklemek istiyorum.

    11:14 te başlayan su geçişi ile 13:18 ve 13:57 de başlayan kar geçişlerini izlerseniz, normal bir kullanıcı için fazlası ile yeterli bir araç.


    İZCİTEAM Okan TOZUNyoutube
    DACIA DUSTER İNCELEME (İzciteam Offroad Araç İncelemesi)
    https://www.youtube.com/watch?v=Rmtyf-xJQE0



    Ayrıca videoyu yayınlayan İzci Team kanalını off road a meraklı herkese tavsiye ederim. Sadece kuru kuru off road görüntüleri değil, gayet öğretici videoları var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Türkiye de suv kullanan kitle arabadan hiç bir şey anlamayıp sadece gösteriş meraklısı olan başörtülü kadınlardır , arazi desen arazi değil yol desen yol değil saçma sapan bir platform. paranız varsa gidin ford raptor alın şu saçmalıklarla uğraşmayın . Ne zaman porsche görsem garanti cayenne oluyor ve içinde başörtülü makyajlı 10k değerinde gözlük takan bir tip oluyor
  • 2 nedeni var 1) Yollar bozuk, 2) yakıt pahalı.
    İlk neden için yüksek araç alınıyor, 2. neden için awd ve 4wd alınmıyor.
    ayrıca 4-5 sene daha borcunu ödeyecek adam aracını kolay kolay araziye vurmak istemiyor.
    Bu iki neden ile işi olmayanlar zaten bahsettiğin konuları biliyor ve dediğin özellikteki araçları kullanıyor. Kalanların umrunda değil.
  • Lada Niva
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper3333

    Konu sahibi çok boş konuşmuş ahkam kesmiş. Suv aracım hiç olmadı ama söylediğin şeyleri Suv alsam bende takmam. Neden? Çünkü:
    - benim yaşadığım 20milyonluk metropolde senin o yaşadığın gördüğün ülkeler gibi 1 metre kar olmuyor.
    -Yine o ülkeler gibi karavan veya arkaya tekne bot bağlama gibi bir olayı kimsenin zaten yok
    -Farkındamısın bilmiyorum ama ülkemizde yakıt herşeyden önemli nerdeyse Amerikada 7dolar /litre olsaydı götürdüm o 4x4 leri o yüzden kimse 4x4 ü istemiyor bile yani adam 4x4 yerine 4x2 yi özellikle tercih ediyor bunu anlamak neden bu kadar zor geldi?
    -O ülkeler gibi bizde kamp yapayım araziye gireyim muhabbeti yok istanbulda girilen en büyük arazi kenar mahallenin bozuk asfaltları.
    -Senin anlamadığın şey ne? Adamın hoşuna gidiyor tasarımı. Mesela benim hiç ihtiyacım olmamasına rağmen station wagon arabalara bayılmam gibi.
    -Suv aracın imajı diğerlerinden yüksek vatandaşın bilinçaltında.
    Yani boş boş konuşup ahkam kesmişsin empati yapsan anlayabilirdin ama neyse.
    şu saydığın ilk 5 madde zaten zaten suv a ihtiyacın olmadığının gerekçesi. konu sahibi arkadaş dediği gibi arkadaş tasarımını beğendim, keyif de benim diyene saygım var. ama abuk subuk bahane öne sürmeye gerek yok. arkadaş elinde fenerle diyojen gibi dürüstlük arıyor.




  • Bel fıtığım var suv kullanmak için yeterli sebep. Dağa taşa vuracak paraya sahip olursam onun için off road aracı alırız herhalde :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Davulun sesi uzaktan hoş gelir. 10 senelik devlet memuruyum 0.9 Sandero almak için bir haftadır kredisini nasıl öderim diye kara kara düşünüyorum . Çünkü arabam hurdaya çıktı ve arabaya ihtiyacım var almak zorundayım. Bu aptal araba bile 98000 bana kimse araziden diferansiyel kilidinden bahsetmesin ay sonunu nasıl getireceğim onu söylesin. Not: Eski nispeten güzel günlerde Sorento yürüttük yıllarca dağ bayır çok gezdik ama şimdi dört teker almak için bayilerde dil döküyoruz. Sen oradan cakanı sat kardeşim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu bmc nin askeri pikabını küçültüp suv yapsalar çok satar bence motoru hariç geri kalan yerli olsa oda yeter bence..
  • İstanbul'da Amarok kullanan tipler, ya adam gibi kullanmayı ve park etmeyi öğrenin yada satın gitsin. zaten cogunuzun araziye ciktigida yok işiniz gücünüz şekil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde onların Bentley kullanan versiyonlari var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FC3FB83DB -- 12 Kasım 2019; 11:19:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araba alacak param vardı.

    Gezdim dolandım tipini beğendiğim bir 4x2 crossover bir araç satın aldım.

    üstelik 4x4 ünü az zorlasam satın alabilecekken 4x2'sini tercih ettim. 1 litre az yakıyor diye. Zaten araziye de çıkmıyorum.

    Yani bu birazda zevk meselesi. sadece doğa tutkunları için üretilmiyor bu araçlar.

    Verdiğim paraya D segmentinde bir araç geliyordu 30 lu yaşlardayım. D segmenti ağır kaçar, hem hb görünümünde olsun hem de daha geniş olsun diye sedan arabamı satıp buna geçiş yaptım.
  • uzun yazmaya değer olmadığını düşünüyorum. acilen psikiyatrik destek alın ve içsel sorunlarınızla insanları tahrik ederek troll
    olmaya çalışmayın. yaşamda başka tatmin yolları da vardır. kendinizle barışın, çevrenize negatif enerji saçmanın sizi daha da toksik hale getireceğini unutmayın..
  • Dacia dustera binip, suva biniyorum denen ülkede neyi tartışıyorsunuz daha

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomotiv pazarının kendi içinde yaşadığı çelişki bu.
    Bence 4x4 çekiş sistemi olmayan bir araç SUV olarak değil crossover olarak adlandırılmalı ama işte markaların pazarlama mantığı bu şekilde.
    LR. Discovery'e ve Peugeot 3008'e de SUV deniyorsa bunda bir mantık hatası var.
    Konu sahibi ile bu konudaki görüşlerimiz tamamen örtüşüyor. 4x4 değilse bir araç neden yüksek olsun ki?? Çok ama çok saçma!..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarthLuca

    Dacia dustera binip, suva biniyorum denen ülkede neyi tartışıyorsunuz daha
    Kalite algısı farklı bir şey.. Aracın kalitesinin yetersiz olması onun SUV olmasına mani değil. Duster'ın Nissan QQ.'dan daha SUV'a yakın bir araç olduğu kesin.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.