Şimdi Ara

Türkiye'de Suv kullanan kitle

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
268
Cevap
16
Favori
25.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
115 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle kendimden kısaca bahsedeyim, 4 yıl yurtdışında yaşamış olmamın etkisi ile de 1.6 litre - 5.0 litre aralığında bir çok "AWD ve 4WD" Suv/pikap aracı kullandım. Bunların içerisinde Türkiye'de satılmayan modellerde mevcut. Bu sebeple bu konu hakkında birkaç söz söyleyebilirim sanırım.

    * Bizde Suv ayrı birşeymiş arazi aracı ayrı birşeymiş gibi bir imaj var, böyle birşey yok arkadaşlar. Suv genel bir kavramdır. Land Cruiser'da suvdur, CHR'de suvdur.

    * Suv alacak arkadaşların danışma başlıklarına bakıyorum, elli sayfa yazı yazılmış. Tek bir tane 4x4 sistemlerinden bahsedilmemiş.

    * AWD (All wheel drive) mi seçeyim, 4wd (4 wheel drive) mi seçeyim, aradaki farklılıklar nelerdir? Arazide hangisi daha kabiliyetlidir veya şehiriçi kullanımda hangisi daha idealdir sorulmuyor bile.

    * Yağışlı havalarda, karda kışta bu aracı kullanırken en iyi yol tutuş için hangi çekiş sistemine sahip olmalı diye soran yok.

    * LSD (limitli diferansiyel kilit) nedir, %100 mekanik arka diferansiyel kilidi nedir, ikisinin arasındaki farklar nelerdir, hangisi nerede avantajlı, nerede dezavantajlıdır, tek bir cümle yok SUV başlıklarında.

    * Orta diferansiyel kilidi ile ön diferansiyel kilidini hiç söylemeyeyim zaten, temel konuları bilmeyen adam bunlardan nereden haberdar olacak, hatta haberi olmadığından bile haberi yoktur.

    * Aracım karavan çekebilir mi, teknemi/botumu bağlayabilir miyim gibi römork çekme kapasitelerinin sorgulandığı yok, hadi ülkemizin insanının alım gücü belli, bu tarz işler bize lüks bu kısmın pek tartışılmamasını anlarım.

    * Aracımın yerden yüksekliği/yaklaşma/uzaklaşma açıları nelerdir, rakipleri ile kıyaslarsak hangisi öner çıkar, hiç tartışılmamış.

    * Hafif arazi koşulları da olsa (yeni nesil suvların %95'i sadece hafif arazi koşullarına uygun, ağır araziye giremez) uzun süre bu tarz yollarda (patika, stabilize) kullanırsam hangi aracın ön düzeni/süspansiyonları en sağlamdır, tek kelime tartışılmamış. Çünkü kimse kampa/denize/yaylaya/doğaya bu araçları ile çıkmıyor Türkiye'de.

    Peki bizde suv almak isteyenlerin açtıkları başlıklarda kıyas kriterleri neler?

    * Restoranın önüne çektiğim zaman en havalı duran hangisi?

    * Kapısını kapattığımda en tok ses hangisinden geliyor? (tabii ki Tiguan )

    * En heybetli görünen hangisi?

    Özetle Türkiye'de suv kullanan kesimin ezici çoğunluğu, hiç bir şeyden anlamayan ve anlamadığından da haberi olmayan kalitesiz bir kitle.

    Kendilerine Peugeot 3008 öneririm, en lüks modelinde bile 4x4 mevcut değil ama içinde kum/kar/çamur sürüş modları var. Tam hiç bir şeyden anlamayan adamlara çakmalık çok güzel bir araç olmuş. Ortamlarda bu araç çamurda, kumda her arazide gidiyor, inanmıyorsan şu düğmelere bak diye hava atarsınız.

    ILK MESAJA ILAVE

    Israrla yanlis anlasiliyorum. Yazdigim hic bir cumleden gercek Suv'lar 4-5 litre olanlardir, ya onlari alin ya da suva biniyorum demeyin anlamina gelebilecek hic bir sey yok.

    Suv alinmasini yadirgamiyorum, bende imkan olursa her zaman suva binmek isterim. Turkiye kosullarinda elbette cogunlugun tercihi 1.6 litre ve alti arac olacaktir. Sahsen sifir suv alacak olsam ben de boyle birsey tercih ediyor olacagim.

    Israrla anlatmaya calistigim sey, suv kullanan insanlar kullandiklari aractan anlamiyor. Suv ne olursa olsun 4x4 olmali, hic asfalttan cikmayacak bile olsaniz gerekli. 4x4 hic bir sekilde bana gerekli degil diyorsaniz, size suv gerekli degil.

    4x2 ye binen suva degil, suvumsu bir araca biniyor. (sizi sinirlendirse de gercek bu)

    4x2 suvumsu araclara binenlerin ortak gorusleri:

    * Daha fazla guven veriyor - Imkansiz boyle birsey, aracin agirlik merkezi yerden ne kadar yukselirse, aracin devrilmesi icin gerekli kuvvet o kadar azalir. Daha guvenli diye birsey yok.

    * Daha bozuk yollarda daha rahat suruyorum - Hikaye, bozuk yollarda suspansiyonunuz muhtemelen sedan bir arac kadar dayanikli.

    * Trafikte otobusler, kamyonlar uzerime uzerime suremiyor - Cevap vermeye bile degmez. Tamamen mantik disi.

    * Kucuk cocugu araca egilmeden oturtabiliyorum - Birbirimizi kandirmayalim simdi yerden en az 25 cm yukseklikte bir arac olacak ki bu dediginiz olsun. Sedandan 3-5 cm farkla bu dediginiz olmaz.

    Yani gercekci olunsa, dese ki evet sadece hosuma gittigi icin biniyorum, yaptigim secimin hic bir artisi yok ama ben boyle mutluyum. Hayirli olsun gule gule kullan demekten baska birsey dusmez bana.

    Ayrica tek olay tabii ki 4x4 degil ama evvela bunun tartisilmasi lazim, hangi awd sistemi daha iyi. Hangi ureticinin awd sinin diger awd lerden ne farki var? Karda, kaygan zeminde hangisi daha guvenli irdelenmesi lazim.

    Madem bozuk yollarda daha rahat ediyoruz deniyor, suspansiyon irdelenecek. Hangi aracin suspansiyonu bozuk yollarda daha uzun omurlu. On duzeni daha dayanikli. Her aracin alti yere degebilir, karter koruma plakasi var mi yok mu? Ya da araci aldiktan sonra kendim birkac cm daha yukseltebilir miyim? Yok en ufak tartisma yok.

    Ne olursa olsun, altindaki bir suvsa yeri gelir haftasonu piknige, mangala, dogaya cikmak isteyebilirsin. Girdigin patika yolda bir anlik karsina bir camur, kaygan zemin, sert bozuk yer cikar. Sadece 5 saniyeligine bile olsa o an icin arazi sanzimanina ihtiyac duyarsin. Hic dusundun mu aldigim suv da arazi sanzimani var mi? Yoksa bile bunun gorevini iyi kotu yapabilecek elektronik kontrollu bir agir devir var mi yok mu? Bu elektronik kontrollu agir devir yeterli mi degil mi?

    Bunlarin hic birini sorgulamiyorsan dedigim gibi suva ihtiyacin yok. En azindan Suva biniyorum, soyle faydasini gordum, boyle harika bir secim yaptim gibi hikaye anlatma bize.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Offroader -- 10 Kasım 2019; 19:54:36 >







  • Güzel konu, güzel içerik, güzel nick. Bu konuda kendimle birebir aynı şeyleri düşünen birine denk gelmek mutluluk verici.
    Teşekkürler...

    Edit: Ayrıca önden tahrikli 3008'de kar çamur vs gibi saçma modların varlığına değinilmesi muhteşem
    Beleş verseler kapımın önüne koyacağım araç değil şahsen
    Konu sahibi çok boş konuşmuş ahkam kesmiş. Suv aracım hiç olmadı ama söylediğin şeyleri Suv alsam bende takmam. Neden? Çünkü:
    - benim yaşadığım 20milyonluk metropolde senin o yaşadığın gördüğün ülkeler gibi 1 metre kar olmuyor.
    -Yine o ülkeler gibi karavan veya arkaya tekne bot bağlama gibi bir olayı kimsenin zaten yok
    -Farkındamısın bilmiyorum ama ülkemizde yakıt herşeyden önemli nerdeyse Amerikada 7dolar /litre olsaydı götürdüm o 4x4 leri o yüzden kimse 4x4 ü istemiyor bile yani adam 4x4 yerine 4x2 yi özellikle tercih ediyor bunu anlamak neden bu kadar zor geldi?
    -O ülkeler gibi bizde kamp yapayım araziye gireyim muhabbeti yok istanbulda girilen en büyük arazi kenar mahallenin bozuk asfaltları.
    -Senin anlamadığın şey ne? Adamın hoşuna gidiyor tasarımı. Mesela benim hiç ihtiyacım olmamasına rağmen station wagon arabalara bayılmam gibi.
    -Suv aracın imajı diğerlerinden yüksek vatandaşın bilinçaltında.
    Yani boş boş konuşup ahkam kesmişsin empati yapsan anlayabilirdin ama neyse.
    SUV'nin yüksek sürüş pozisyonu ve bagaj yükleme rahatlığı hariç bir nanesi yok diye bin tane konu da yazdım ettim.İnanmayan geçmişe bakar bulur.

    Ama dünya da yükselen bir Crossover/SUV trendi var.Dünya üzerinde her Crossover/SUV alan adam çamur araziye giriyormuş, bir tek bizim ülkemizde alan adamlar girmiyormuş gibi yazmak çizmek en hafif tabiriyle saçmalamaktır.Aynen kardeşim herkes yaklaşma açısına göre alıyor, bizim ülkemizde sadece dış tasarım konuşuluyor.

    Bu arada SUV genel tabir falan değildir.Suv denilen araçların şasisi sw ve pick up şasilerine benzer.Ch-R da SUVdur diyorsun ya bi bak bakalım CH-R'ın sasesini hatchback yani crossover a mı yoksa sw ye mi benziyor?At yalanı seveyim inananı

    Türkiye off road açısından zengindir senin bundan haberin yok.Sadece millet enayi gibi aynı işi yapacak SUV'lara 5-6 kat para vermek yerine pick up alıp araziye göre restore ediyor.Bilgin yok fikrin var..

    Her maddeyi çürütürdüm de baştan aşağı boş konu.
    Aslında mantıksız bir durum yok, Türkiye’de büyük bir kesim arabaya zor ulaştığı için yüzbinler verdiği arabasını çamurlu off-road koşullarına sokmak istemiyor. Suv istemesinin temel nedeni çukurlarla dolu bozuk yollar ve park yeri yetersizliğinden dolayı kaldırıma çıkma ihtiyacı. Sedan arabayla yapamayacağı hareketleri sergileyebiliyor böylece. Ayrıca yerden yüksekliğin ekstra bir genişlik hissiyatı kattığını da söylemek gerek, qq denen arabayı yere bassanız dar denecekken yükselince geniş, ferah hissiyatı oluşuyor. Bu durum araba markaları için de bir avantaj ve durmadan suv satışını empoze ediyorlar çünkü biliyorlar ki poloyu 5cm yükseltip ızgarayı büyütüp ledlerin şeklini değiştirince iki katına satabilecek, karlılıgın cok azaldıgı otomotiv sektorunde iyi bir cıkıs yolu. Ha sosyal yonu yok mu derseniz o da bir etken, yuksekten gitme hissiyatı insana ayrıcalıklı bir algı yaratıyor ve günümüzde statü simgesi olarak görülüyor.
    Ben ise SUV’umu satıp sedan bir araca geçtim çünkü bu furyanın dandik arabaların ne fahiş fiyatlara satılmasına vesile oldugunun farkına vardım ve SUV fiyatına ic mekanı cok daha ozenli ve hunharca yol tutan bir arac sahibi oldum.
    Üstat ben sana hızlıca en önemli noktayı söyliyeyim mi,?

    Bende evliyken HB araç vardı gayet ideal ve yetiyordu. HB araç varken çocuk oldu. Bu son model tekerlekli uzay araçları bagajlarına nasıl sıgdırdılar bilmiyorum ama migrostan 200 tl lik alışveriş yapınca pazara ugrarsam arka koltuğa koyuyordum malları. Bir çok yere giderken Çocuk arabasını bıraktık. bu birinci mesele idi.

    İkinci mesele ASLINDA EN ÖNEMLİ MESELE NE HOCAM BİLİYORMUŞUN SENİN ARAZİ DEDİĞİN YOLLAR BİZDE DUBLE YOL DİYE GEÇİYOR... İstanbul merkez vs güzeldir belki ama izmirin ara yolları bok çukuru defalarca lastik yardım. ön düzen ayar yaptırdım salıncak değişltirdim. bilader nasıl araba sürüyorsun diyeceksin ama 2 milyon km den fazla sürüş deneyimim var radar cezam yok en son 2008 de trafik cezam var iddalıyım dikkatli araç sürme işinde. ama bıraz yagmur yağsın mazgallar tıkansın gör bak sen HB mi suv mu? Arkadaşın line pedallardan su doldu araç kaldı. keza aynı şekilde benim araçta.

    Yani büyük bir kısım kullanışlı bagaj için alıyor. sen honda civic yeni kasada bagaj 500 lt olsa ne olur bagaj aralığı 45 cmden daha küçük baktın mı? ama suv araçta aç bisikletde koyarsın damacanada,

    suya sabuna bakma dal geniş teker yüksek amortisör !

    ha bir kaç kez kaldırımdan diğer şeride geçmişliğim var geötiğim yerde bmw askıda kaldı o ayrı mesela, Tır kaza yapıp tüm şeridi kapattı.

    ha bunlar yılda bir olur diyeceksin değil her ay oluyor babacım.

    yıkaması daha pahalı, parketmesi daha zor, lastikleri daha pahalı ama daha güvenli, nedenmi daha yüksek araç daha geniş yaşam alanı ile. yere yakın bir araçta çarpışmaktansa yüksek araçla çarpışmayı tercih ederim.

    Dediğiniz suv araçlar 4x4 araçlar zaten profesyonel yönelimi olan arkadaşlar için onlarda da ne 1.2 benzinli nede 1.5 dizel motor oluyor hocam. sen honda civicin sedanın arkasına bir bak birde suv dediğin gömdüğün araçların arka koltuklarına bak. ! Neden aldığımızı anla.


    Çok teknik ve ayrıntılı anlatamadım sana ama sedan almıyorum hocam.

    Haydi iyi forumlar
  • Türkiye'de SUV yok Suvcuk var. O dediğin kilitli dif., 4WD veya AWD olayları Türkiye'de yok. Türkiye'deki SUVların çoğu B sınıfı platformuna kurulmuş 3-5 cm daha yüksek araçlar.


    Dediklerine katılıyorum kilitli dif. olmadıktan sonra çamur modu olsun balçık modu olsun hepsi fasa fiso.
  • Yani napsin insanlar? Gidip v8 jeep, 20 yasinda land rover 15lt yakan eski kasa x5 mi alsınlar? Türkiye şartları belli; yollar bozuk, küçük araban varsa sürekli üstüne sürüyorlar, yakıt pahali(bircok crossover'da 1.6 dizel var), büyük bagajı seviyoruz milletçe, Istanbul izmir gibi yerlerde kış lastigin varsa 4 çekere istisnai durumlar hariç ihtiyacın yok.
    Görende sanacak millet 1.6 kadjar'ın arkasına karavanı bağlayıp off-road yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupada da bunlar satiyor. Kimse turkiyeye ozel uretim yapmiyor. İnsanlar artik daga tasa vurmak icin almiyor bu araclari. Ancak yerden yuksek bi araca ihtiyac oldugunda da gorevini yapiyorlar. Ben avantajini bu yaz gordum. Binek araclarin gidemedigi bakir sahillere gidebildim

    Eski devir gecti artik. Gunumuze ayak uydurun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu açan arkadaş, ülkemizdeki ÖTV, KDV, MTV, yakıt, kasko, sigorta fiyatlarlarından bi haber olduğu için mazur görmek lazım. "Davulun sesi uzaktan hoş gelir." Güzel bir atasözümüzdür.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayınOzi

    Yani napsin insanlar? Gidip v8 jeep, 20 yasinda land rover 15lt yakan eski kasa x5 mi alsınlar? Türkiye şartları belli; yollar bozuk, küçük araban varsa sürekli üstüne sürüyorlar, yakıt pahali(bircok crossover'da 1.6 dizel var), büyük bagajı seviyoruz milletçe, Istanbul izmir gibi yerlerde kış lastigin varsa 4 çekere istisnai durumlar hariç ihtiyacın yok.
    Görende sanacak millet 1.6 kadjar'ın arkasına karavanı bağlayıp off-road yapıyor.
    X5 arazi kabiliyeti olan bir araç değil.

    Büyük bagaj ve kış lastiği sedan arabada da var.

    Herkesin off road yapmasını beklemiyorum ama Suv alıyorsan bir sebebi olmalı, sedan araba ile yapamayacağın birşeyler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: usb

    Konuyu açan arkadaş, ülkemizdeki ÖTV, KDV, MTV, yakıt, kasko, sigorta fiyatlarlarından bi haber olduğu için mazur görmek lazım. "Davulun sesi uzaktan hoş gelir." Güzel bir atasözümüzdür.
    Saydıklarınız normal araçlarda yok mu?

    15.000 TL ye bile arazi aracı var, 50-60 bin band aralığında görece yeni ve konforlu, arazide her işi yapabilecek araçlar mevcut.

    Konuyu anlamamışsınız ben neden insanlar Mercedes GLE, BMW X6 almıyor tarzı bir soru sormadım.

    Keşke onların sahipleri de gelse konu başlığı altına, onları da bir güzel eleştirmek istiyorum. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Offroader -- 10 Kasım 2019; 15:43:14 >
  • Hocam amaç sadece " yerden yüksek araba " almak. Adam büyükşehirde oturuyor hayatında toprak yola bile girmemiş ama yüksek araba istiyor niye? Yüksek diye. Amaç sadece yüksekte olmak, bir de araç geniş olsun istiyorlar, bagajı büyük içi büyük sedan araç önerince " ama bu yere yakın ". Sanki yukarıda ne var :)
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    İstikbal goklerdedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yav hocam Tr ye be bakiyorsun, tavanı 10 tabani 5 cm yuksek hatchbach arabaya ooo jip diyolar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Konu sahibinin kimsenin haberi yok dediği konuların en ince ayrıntısına kadar incelendiği bağımsız off road siteleri var. Onun da bunlardan haberi yok. Ancak buralarda kimse SUV grubunu arazi aracı saymaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel konu, güzel içerik, güzel nick. Bu konuda kendimle birebir aynı şeyleri düşünen birine denk gelmek mutluluk verici.
    Teşekkürler...

    Edit: Ayrıca önden tahrikli 3008'de kar çamur vs gibi saçma modların varlığına değinilmesi muhteşem
    Beleş verseler kapımın önüne koyacağım araç değil şahsen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sönmeyen Arıza Lambası. -- 10 Kasım 2019; 16:16:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Turkiyeyle ne alakasi var birader ? Hic mi avrupa, dunya pazarlarini takip etmiyorsun. Uretici SUV kategorisinde uretmis, araci oyle tanimliyor. Bunun Turkiyeyle ne alakasi var ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiyede her çeşit 4wd awd kilitli difransiyelli araç var ama bunlar önemli değil. Suv araç alanların çoğu hayatında araziye girmiyor sadece yüksek ve uzun olmayan hem şehir içi hem dışında rahat kullanım sağlayabilecek araç isteyen kişiler. Anlaşılabilir bir istek. Altı sürtmez , kapı rahat açılır vesayre güzel şeyler.
    Bazısı 4 çeker aldığı aracın dünyayı fethedebileceğine inanarak alıyor ama ilk kar yağışında bir rampayı çıkamayıp orda bırakığ gitmek zorunda kalanıda gördüm.
    Kısacası insanlar teknik birşey aramıyor bizde kullanımı rahat diye alıyorlar. Çokta takmamak lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KararanBitki

    Hocam amaç sadece " yerden yüksek araba " almak. Adam büyükşehirde oturuyor hayatında toprak yola bile girmemiş ama yüksek araba istiyor niye? Yüksek diye. Amaç sadece yüksekte olmak, bir de araç geniş olsun istiyorlar, bagajı büyük içi büyük sedan araç önerince " ama bu yere yakın ". Sanki yukarıda ne var :)
    Aynen budur işte.

    Ben küçük suvları eleştirmiyorum, küçük suvları alan insanları eleştiriyorum.

    Mesela Toyota CHR'ı ya da Yeni Suzuki Vitara'yı beğeniyorum. Vitara'nın 4x4 1.6 gl modeli sıfır ama 2018 model olarak 140 bin TL'ye satılıyordu, gerçi şu an bitti ayrı konu ama sıfır C segmenti araçlar ile aynı para idi.

    Ama bu tarz Suv'a giriş segmentindeki araçları alan arkadaşlar, arkadaş ben bununla arada asfaltı olmayan koylara, kampa, yaylaya gideceğim, en kötü köye memleketime gideceğim. Şunda şu çekiş sistemi var, şunda şu. Şunda lsd var, bunda bu, bunun süspansiyonu bozuk yollara daha dayanıklı bunun ki değil, gibi aracın gerçek anlamda amacına yönelik tek bir soru sormuyor.

    Bir de Vagperestler var ki tamamen ayrı bir alem, adam 4-5 modelden hangisini alayım diye sormuş. Tiguan'ı tek geçerim, diğerlerinin yüzüne bile bakma. Kodiaq al, diğerlerini inceleme bile vs yazmış.

    Neye göre yazıyorsun bunu, hangi deneyime, hangi tecrübeye göre? Birşey tavsiye ediyorsan veri ile, deneyim ile gel. İşkembe-i kübradan sallama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Offroader -- 10 Kasım 2019; 16:16:15 >




  • Bir yakınım hafif-orta arazi şartları için örneğin patika yollar karadeniz yaylaları vb için lr discovery 4 kullanıyor.

    Tr şartlarında bu yetenekleri olan gerçek suvlar güncel modelleri herkesin ulaşamayacağı seviyede. Geriye ya yeni model suvcuklar kalıyor ya da eski model çok yakan maliyetli araçlar.
    Bu seçim konusunda insanları yadirgamamak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında mantıksız bir durum yok, Türkiye’de büyük bir kesim arabaya zor ulaştığı için yüzbinler verdiği arabasını çamurlu off-road koşullarına sokmak istemiyor. Suv istemesinin temel nedeni çukurlarla dolu bozuk yollar ve park yeri yetersizliğinden dolayı kaldırıma çıkma ihtiyacı. Sedan arabayla yapamayacağı hareketleri sergileyebiliyor böylece. Ayrıca yerden yüksekliğin ekstra bir genişlik hissiyatı kattığını da söylemek gerek, qq denen arabayı yere bassanız dar denecekken yükselince geniş, ferah hissiyatı oluşuyor. Bu durum araba markaları için de bir avantaj ve durmadan suv satışını empoze ediyorlar çünkü biliyorlar ki poloyu 5cm yükseltip ızgarayı büyütüp ledlerin şeklini değiştirince iki katına satabilecek, karlılıgın cok azaldıgı otomotiv sektorunde iyi bir cıkıs yolu. Ha sosyal yonu yok mu derseniz o da bir etken, yuksekten gitme hissiyatı insana ayrıcalıklı bir algı yaratıyor ve günümüzde statü simgesi olarak görülüyor.
    Ben ise SUV’umu satıp sedan bir araca geçtim çünkü bu furyanın dandik arabaların ne fahiş fiyatlara satılmasına vesile oldugunun farkına vardım ve SUV fiyatına ic mekanı cok daha ozenli ve hunharca yol tutan bir arac sahibi oldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geleceginmühendisi

    Bir yakınım hafif-orta arazi şartları için örneğin patika yollar karadeniz yaylaları vb için lr discovery 4 kullanıyor.

    Tr şartlarında bu yetenekleri olan gerçek suvlar güncel modelleri herkesin ulaşamayacağı seviyede. Geriye ya yeni model suvcuklar kalıyor ya da eski model çok yakan maliyetli araçlar.
    Bu seçim konusunda insanları yadirgamamak lazım
    Dediğiniz yolları ikinci elde 50-60 bine alacağınız duster 4x4 ile de aşabilirsiniz. Amacı iş gören/kabiliyetli araç almak isteyen kitle farklı, amacı gösteriş olan kitle farklı.
  • Ne yapsın millet seni sevindirmek için en çirkin görünen SUV'ları mı alsın?
  • Off-road seviyorsun yeğen tamamda artık SUV marketinin büyük çoğunluğu hemen hemen tüm ülkelerde şehir SUV'ları oluşturuyor.
    Millet mağaza avm gezmek için SUV kullanıyor esas amaç genişlik,yüksek oturma pozisyonu, güven vermesi ve az yakması.
    Gerçek 4x4 SUV istesem toyota landcruiser alırdım veya çok para harcamak istemesem suzuki jimny alırdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 10 Kasım 2019; 20:53:30 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.