Şimdi Ara

Türkiye'de Suv kullanan kitle (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
268
Cevap
16
Favori
25.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
115 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Adının SUV olup olmamasının bir önemi yok, alanların çoğu SUV almak için almıyor zaten, sadece yerden yüksek olduğu için alıyor (ben de dahil). Bunun nedeni de gayet açık olarak ülkemizdeki yolların durumu...

    Bırakın köy yollarını, şehir içi yollar bile köstebek gibi. Sedan araçla sürekli arabanın altını vurmaktan yıldı insanlar.

    Ayrıca her yerde saçma sapan yüksek kaldırımlar var, parkederken bile yüksek araba çok büyük avantaj sağlıyor. Sedanla kaldırıma yanaşırken kıçını başını sürtüp duruyorsun.

    Bu durumda hiç ihtiyacım olmayan 4 çeker sistemine neden fazladan para vereyim ki? Boş yere ağırlığı ve yakıt tüketimini arttırması da cabası. Adına ister SUV, ister Crossover isterseniz de SUVcuk diyin, yerden yüksek araçların büyük rahatlık sağladığı ve çoğu kullanıcının ihtiyacını karşıladığı bir gerçek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    hocam kusura bakma sucuk diye okudum musaadenizle gidem de bir sucuklu yumurta yapam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar yurtdisindan bildiriyorum; burada da durum farkli degil. %90 suv suruculeri araziye cikmiyor zaten cogu da onden cekisli. Burada genis ve yuklemesi kolay bagaj, yuksek oturma pozisyonu nedeniyle cocuk-bebekleri rahat baglama, ve kaza aninda biraz daha guvenli hissetmek (burasi tartisilir) yuzunden aliniyor. En populer modeller Rav4 ve Crv yakitlari civic corolla ile nerdeyse ayni. Fiyat da sedan araca gore $2500 daha pahali. Rav4 un hybrid olani cikti en az yakan hybrid su an sanirim; sehirici 5.5lt/100 km yakiyor. 2020 de crv hybrid geliyor.

    Populer modellerin awd olanlari da mevcut ama bagimsiz engel testlerinde genelde vasatlar, bu kullanicilar icin oda onemli degil. burada kis aylarinda belli daglara (aslinda fwd arac da cikar sadece guvenlik sebebiyle) belli bir yerden sonra 2wd araclari.zincirsiz devam etmedine izin verilmiyor. Yine bir nevi kolaylik diyebiliriZ.

    Cogu suv surucusuyle burada da dalga geciliyor ozellikle bayanlara “soccer mom” denir ama tabi dozunda. Turkiyede nerdeyse suv cular dayak yiyecek durumda

    Esime subaru outback alip haftasonlari kullanma planim var bakalim kismet.
    Türkiye'de Suv kullanan kitle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Namaste. -- 10 Kasım 2019; 22:32:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • auto motor und sportyoutube
    Offroad im SUV: Die 9 größten Fehler - Bloch erklärt #38 | auto motor und sport
    https://www.youtube.com/watch?v=2B_wQwq3a8I&feature=youtu.be
    [/link]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hs37 -- 10 Kasım 2019; 22:38:24 >
  • İstisnasız 4x4 e ihtiyaç duymuyorum, ülkemizde yollar bozuk, arabamın altının yere vurmasından şikayetçiydim, o yüzden aldım, memnunum diyen arkadaşlara ortak bir sorum var.

    Bir defa ülkemizde yollar sizin dediğiniz kadar bozuk değil, abartmaya gerek yok. En az 500.000 km araç kullanmışlığım vardır, öyle altını vurduğumu çok çok nadir hatırlıyorum.

    Neyse soruma geçeyim, ülkemizde yollar süper olsaydı, ne gerek var suva deyip normal sedan mı alacaktınız? Tabii ki hayır. :)

    Samimi olmakta fayda var, çoğunluk jipe biniyor densin, karısına jip almış densin, kocası jip hediye etmiş densin vs gibi tamamen gösterişe yönelik duygularla alıyor.

    Ha buna da karşı değilim, hepimiz insanız, yeri gelir hava atmak isteriz. Bence gayet insani bir durum ama samimi olmakta fayda var.

    Jipe biniyor densin istiyorsanız, gerçekten o kavramı hakeden bir araca binin. Helal olsun, yaşamasını biliyor deyip tebrikte ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Offroader -- 10 Kasım 2019; 22:41:3 >




  • yaklaşık bir haftadır dedeme ait olan 1994 model mitsubishi pajero'yu kullanıyorum. kendi aracım da mitsubishi asx.

    pajero'yla geçirdiğim bir haftadan sonra anladım ki, asx ve bilimum bütün yerden yükseltilmiş suv'ler hikaye. gerçek suv pajero ve türevleridir (land cruiser gibi grand cherokee gibi)

    milletin durarak, yavaşlayarak geçtiği çukurlardan pajero ile yavaşlayarak geçersem hiç bir şey hissetmiyorum, hızlı geçersem zıplamıyorum bile. sanki çukur yokmuş gibi geçiyor önler çift salıncak double wishbone amortisör. arkalar helezon yay. üstelik elektronik sertlik ayarlama sistemi de var. fren sistemi de bambaşka. abs mevcut. oldukça kuvvetli bir fren sistemi var. sanırım çift pistonlu. boş ağırlığı 2100 kg olan aracı muazzam bir şekilde durdurmayı başarıyor.

    2.8 turbo dizel motoruyla ara sokaklardan geçerken kamyon geçiyormuş gibi oluyor. zira araç tabir- i caizse kükrüyor. oldukça zevkli üstelik sıralı dört silindire sahip. v6 olsaydı çok daha zevkli olurdu eminim.

    pajero'daki dört çeker sistemi öyle günümüz suv'ları gibi değil. yani düğmeye basıyorsun 4wd olayı yok. araçta iki vites var. biri normal vites, diğeri arazi vitesi. 4l, 4hlc ve 4 llc modları var. bunlara ek olarak arka diferansiyel kilidi de var. seç beğen kullan. bu viteslerden bir tanesi mutlaka o koca arabayı saplandığı yerden çıkartıyor, arazide güvenle ilerlemesini sağlıyor. pajero'yla bir yerde takılmak çok çok zor. tabii dandirik bir lastik takarsan pajeroyla bile yolda kalabilirsin. güzel bir bfgoodrich mt lastiğiyle pajero'nun geçemeyeceği engebe yok.

    tabi hoşlanmadığım yanlar yok mu, var evet. araç dönmüyor. dönme çapı çok zayıf. 4700 metre boyu ancak asx ile tek manevrada dönebileceğim yeri pajero ile 3 manevrada anca dönüyorum.
    mazotu içiyor. hem de lıkır lıkır. şehir içi yakıt tüketimi 18-20 litre civarı. ama verdiği zevk bambaşka.

    Türkiye'de Suv kullanan kitle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 10 Kasım 2019; 22:54:51 >




  • Offroader kullanıcısına yanıt
    hocam yorumlariniz biraz sacma insanlar begenmis ki bu araclar tutulmus

    bana gore bu araclarin sehirlerde tutulmasinin asıl sebebi gorüş açısı yeni arac kullanmaya basliyacaklar icin ideal yüksekten trafigi gormek büyük kolaylık ozelikle bayanlar icın ben böyle dusunuyorum

    esimin ehliyeti var ama arac kullanmaya cesareti yok cok teklif ettim olmadı muhtemelen bir sonraki aracım suv olucak ve beraber ortak kullanicaz emin olun en buyuk sebebi yerden yüksek oluşu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    sen tiguana kurban ol bu ülkede suv a biniyorum diye audi q1 ye, nissan juke a binen düşünme özürlüler var. ayrıca sana katılıyorum suv dediğin 4 çeker olmalıdır. sedanından küçük bagajlı sw araba ne kadar anlamsızsa, üstü tam açılmaya cabrio ne kadar anlamsızsa 4 çeker olmayan suv da o kadar anlamsız çünkü tanımı karşılamıyor. yüksek hb lere suv diye biniyor benim milletim bir de prestijim var sanıyor.
    İnanın aracın boyutu, fiyatı gibi ölçülerle kıyas yapmıyorum.

    Daihatsu Terios'a binen adama saygı duyarım ama Peugeot 3008'e binenle dalgamı geçerim.

    İlki gerçekten bütçesi ölçüsünde ne alacağını biliyordur, arabadan ne beklediğini biliyordur, yapabileceği işin limitini biliyordur.

    İkincisi ise hiç birşey bilmiyor, dostlar jipe biniyor yeter desinler modunda. E tipte var araçta, daha ne olsun. Çekerim restoranın önüne, keyfime bakarım modunda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnyttt

    hocam yorumlariniz biraz sacma insanlar begenmis ki bu araclar tutulmus

    bana gore bu araclarin sehirlerde tutulmasinin asıl sebebi gorüş açısı yeni arac kullanmaya basliyacaklar icin ideal yüksekten trafigi gormek büyük kolaylık ozelikle bayanlar icın ben böyle dusunuyorum

    esimin ehliyeti var ama arac kullanmaya cesareti yok cok teklif ettim olmadı muhtemelen bir sonraki aracım suv olucak ve beraber ortak kullanicaz emin olun en buyuk sebebi yerden yüksek oluşu
    Size göre saçma olabilir tabii ama beğenenler olduğuna göre mantıklı bulanlarda var.

    Görüş açısı konusu doğru, ilk defa biri elle tutulur birşey dedi. Görüş açısının daha iyi olduğu gerçek. Özellikle ara sokaklardan caddeye çıkarken, park etmiş araçlar, çöp konteynırları vs görüşü kapatıyor, suvda bu açıdan daha rahatsınız, sürüş güvenliğine de bu açıdan faydası var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Offroader -- 10 Kasım 2019; 23:0:23 >




  • Ülkede altına 3008 çeken SUV'a biniyorum zannediyor. Bir dönem Tigaun ve QQ çılgınlığı vardı, şimdi de 3008 dönemine girdik. Cehaletten başka bir şey değil...
  • Suv'un Allah belasını versin. MPV sınıfını öldürdü. Verso, cmax, scenic, zafira dahil hiç biri üretilmiyor suv yüzünden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OnderT O kullanıcısına yanıt
    Öldürmedi tr de tutulmuyor diye getirilmiyor. Aynı fiyat diye suv satmak daha kolay.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.