Şimdi Ara

Türkiye'de Suv kullanan kitle (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
268
Cevap
16
Favori
25.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
115 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de SUV cilerdenim ancak bizimkiler senin dedigin gibi SUV degil Compact SUV denilen sehir ici araclaridir :) Bunlari bilerek mi aldim? Hayir, sadece tavsiye uzerine, sirf guzel gorunuyor diye aldim. Keyif yani, yakitida cok, masrafi da ama keyfine deger. Haydi kalin saglicakla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Konu sahibinin bakış açısı gayet güzel ama Türkiye dinamiklerinde baside indirgeyeyim. Ben eşime suv aldım.

    1. 2 çocuk var , bagaj yeterli , cam tavan ile içi ferah , tavan yüksek, arka koltuklar geniş.
    2. Yollarımız berbat, metropol göbeğinde dahi yol çalışması yüzünden neredeyse Hendek atlamak zorunda kalabiliyorsunuz. Altını vurma diye bir şeyle karşılaşmadım yine de 60 bin km dir.
    3. Araç yüksek olduğu için basit kazalarda normal araçla çarpışma durumunda çok avantajlı.( geçen sene arka tampona çarpmışlar, aracın plastik boyasız tampon kısımda ufak tefek çizikler oluşmuştu. Çarpan arabanın farlar kırıldı kaput biraz eğildi vs.
    4. İnsanımız kapı açmayı araba park etmeyi bilmiyor, en azından yüksek suv, hele ki plastik koruma şeridi varsa en azından aracın kozmetiği bozulmuyor. Ki 60k sürüşte 1 tane Gamze olmuş sadece.
    5. İnsanlar saygısız , bisiklet motosiklet gibi araçlara trafikte neler oluyor görüyoruz. Ufak tefek b segment arabalarda bu saygısızlıklardan nasibini alıyor. En azından hcimli bir suv avantaj
    6. Eğer arazi koşulu , kar kış durumu yoksa 4 çekerin , kilidin yakıt sarfiyatına katlanmak manasız. Yeni nesil düşük hacim dizel suv araçlar neredeyse c segment kadar tüketim sağlıyor.

    Ayrıca evet dediğiniz gibi , görsel olarakta hoş durduğunu düşünüyorum. Yoksa arazi amaçlı bir araca 19 jant 45 yanak lastik çok manasız. Ama güzel duruyor :)

    Benim alma gerekçelerim ve alıp kullanıp edindiğim tecrübeler bunlar.
    şu dediğiniz maddeleri fod s-max de gayet güzel karşılar diye düşünüyorum. bence arkadaşın derdide kavramların artık içinin boşaltılması. şarkı diye gürültü dinliyoruz, gazete diye paçavra okuyoruz, suv diye yükseltilmiş hb ye biniyoruz. kavramların anlamı kalmadı yaptım oldu devri.




  • çok güzel bir konu. çok beğenerek okudum. ama sonuna geldiğimde biraz hayal kırıklığı yaşadım ne yalan söyleyim. öncelikle bu kadar lafın ardından kısa bir özetle hepsinin ne olduğunu, nerelerde avantaj/dezavantaj sağladığını anlatırsın ve az biraz bilgi sahibi oluruz diye sevindim ama yok :/ bir çok arkadaşın da dediği gibi ülkede suv sadece iri olduğu için asfalt yolda kullanılmak adına alınıyor. bir de özellikle kadın şoförler yüksek ve büyük araba istiyor ki neymiş efendim erkekler kamyonlar üstüne araç kırmasınmış. tam tersi, iri araç kullanan kadınlar da yollar benim, siz kaldırımdan gidin dercesine araç kullanıyorlar. bir diğer diyeceğim konu da şu; ben de crossover/suv tarzı bir araç aldım. sebebi de eski aracın bagajı çok küçük geliyordu. diğer talepler de aslında yine standart. kapı eşiğinin yüksek olması, yerden yüksek olması, bagajının büyük olması. suv olduğu için değil. bu 3 özelliği vs olduğu için alıyoruz. zaten ülkemizde dağ bayır yayla gezen adamlara bakarsan çoğu duster 4x4 alıyor. çünkü paramız ona yetiyor.. kimse 200 - 400bin verip te arazide anasını belleyecek kadar zengin değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Güzel konu, güzel içerik, güzel nick. Bu konuda kendimle birebir aynı şeyleri düşünen birine denk gelmek mutluluk verici.
    Teşekkürler...

    Edit: Ayrıca önden tahrikli 3008'de kar çamur vs gibi saçma modların varlığına değinilmesi muhteşem
    Beleş verseler kapımın önüne koyacağım araç değil şahsen
    3008 i beleş verseler soluksuz binersin. Kimi kandırıyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Güzel konu, güzel içerik, güzel nick. Bu konuda kendimle birebir aynı şeyleri düşünen birine denk gelmek mutluluk verici.
    Teşekkürler...

    Edit: Ayrıca önden tahrikli 3008'de kar çamur vs gibi saçma modların varlığına değinilmesi muhteşem
    Beleş verseler kapımın önüne koyacağım araç değil şahsen
    3008 i beleş verseler soluksuz binersin. Kimi kandırıyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Offroader

    Arazi kullanımı için gayet güzel bir seçenek, Türkiye'ye temellli dönünce seçeneklerim arasında bu araç.

    Alıntıları Göster
    portatif bir kamyon. klasik merdiven tabir edilen şaseye sahip. monokok değil yani. dönmüyor filan diyorum ama kullanımı çok zevkli. hele hele yüksekte araç kullanmanın keyfi bambaşka. suv'lerde evet yüksek görüş açısı var ama pajero'da kamyonvari bir görüş açısı var oldukça lüks yapmışlar. 94 model arabada airbag, abs, iki adet klima (önün kliması ayrı arkanın ayrı) far yıkama, yedi koltuk, elektronik amortisör sertlik ayarı, ön koltuk ısıtma, dört otomatik ve hepsinin tuşları ışıklı (genelde mitsubishi'lerde sadece sürücü camı düğmesi ışıklıdır ) olan camlar, amortisörlü körüklü ön iki koltuk, cruise control, altermetre dijital pusula eğim ölçer, ön arka kol dayama va bardaklıklar, elektrikli panoramik cam tavan, sunroof mevcut. daha sayamadıklarım unuttuklarım da vardır muhtemelen. günümüz otomobillerinde 94 model pajero'daki donanımları yeni yeni görmeye başladık...




  • Çok basit,

    - Hoşuna gidiyordur.
    - Yüksek sürüş pozisyonunu seviyordur.
    - Jipe biniyorum hissi yaşıyordur.
    - Ahmet jip almış duydunuz mu cümlesindeki Ahmet olmak hoşuna gidiyordur.
    - Trafikteki geniş ve kalıplı araç süren kişi olmak istiyordur.
    - Sağda solda görüp özenmiştir.
    - Herkes donanımhabere girip araç mı araştırsın? Teknik özelliklerine göre mi araç alsın? Bazı insanlar sırf tipini beğenip alıyor aracı. Bu da kimseyi ilgilendirmez yani.

    QQ c-hr test ettim. Sürüş pozisyonu güzeldi yola hakim hissettiriyordu psikolojik olarak. Ama almadım öyle bir araca ihtiyacım yoktu çünkü. Öyle bir yazmışsınız ki, millet dağa bayıra vurmak, offroad yapmak için alıyor sanki bunları. Hayır arkadaş, insanlar jipe biniyorum hissiyatı yaşamak için alıyor. Sen gerçek bir jipe binmediklerini düşünsende insanlar öyle düşünüyor ve hissediyor. Bu da bizi ilgilendirmez ve eleştirmek çok saçma. 😀

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Aslında hatalı bir durum yok.
    Satılan modeller suv değil zaten compact crossover..

    Türkiye de kelime sevildiği için bu şekilde lansman yapılıyor.

    Bu segmenting pazar payı da ciddi artmış durumda sadece tr de değil dünyada bu böyle.

    Diğer taraftan compact crossover bir araçta arazi arazi beklentisi olan konuya çok uzak kesim dışında zaten bu hayalle araçlar alınmıyor. Bunlar yerden yüksek. Şehir araçları...

    Land rover veya benzeri yüksek hacimli, diferansiyel kilitli araçlar ile aynı kategoriye koyan yok aslında abartmamak gerek :)

    Diğer taraftan Chr gibi minicik bir araç ta bu segmentte dahil edilmiş kağıt üzerinde ama uzaktan yakından alakası yok mesela..
    Ama görüntüsü havalı..

    O nedenle suv kelimesinden yola çıkarsaniz hata etmiş olursunuz..

    Kullananlarda bunun farkında zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 11 Kasım 2019; 9:20:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    şu dediğiniz maddeleri fod s-max de gayet güzel karşılar diye düşünüyorum. bence arkadaşın derdide kavramların artık içinin boşaltılması. şarkı diye gürültü dinliyoruz, gazete diye paçavra okuyoruz, suv diye yükseltilmiş hb ye biniyoruz. kavramların anlamı kalmadı yaptım oldu devri.

    Alıntıları Göster
    S max o kadar yüksek değil, belki çoğu kriteri karşılar ama suv da seçenek çok. Dışarıdan kim ne der diye de seçimlerimizi daraltmanın anlamı yok açıkçası. Sonuçta insanlar büyük ölçüde duyguları ile alışveriş yapıyorlar. Avrupa pazarında da suvlar iyi bir pazar sahibi oldu. Hatta bence station wagon araçların yerini almaya başladı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ufacık kasiste bile nerdeyse duracak kadar yavaşlayan, taş toprak yolda 10 km/h hız ile giden, arabası heybetli diye geçiş üstünlüğü olduğunu zanneden SUV ya da türevi kullanıcıları... arabanın hakkını verin, kusura bakmayın ama sizlere saygım yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İlk yoruma cevaben: Ama önde yumuşak plastik var diyerek araç alanlar...


    Ben 2017 model Suzuki Vitara 1.4 S kullanıyorum. Bu aracı alma sebeplerim:

    1- Japon sorunsuzluğu
    2- Tam otomatik şanzıman (evladiyelik)
    3- Yüksek motor gücü (140 BG 220 Nm)
    4- Düşük yakıt tüketimi (sakin kullanımda) (sadece 1200 kg)
    5- Sınıfında en iyi yol tutuş
    6- Yerden yükseklik (sedan araçların geçemediği kasislerde ve hafif arazide altını ve yüksek kaldırım kenarlarında kapıları hiç sürtmedi)
    7- Arka kapılarının 90 dereceye yakın açılması
    8- Modern ve estetik görünüm
    9- EURONCAP 5 yıldız güvenlik
    10- Kullanışlı bagaj
    11- Yeterli iç mekan

    Bir aracın nasıl sınıflandırıldığının benim için önemi yok. Gelirimiz sınırlı, benim işimi gören, fiyat / performansı yüksek olan bir araç.
  • Bir bilgide ben ekleyeyim.

    Türkiye'de Suv kullanan kitle
  • Offroader kullanıcısına yanıt
    Evet eski kasa, arazi vitesli olan modellerden. Şu haliyle bile oldukça iyi arazide..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yahu ne boş muhabbet yapmış bazıları Yok özelliği şudur özelliği budur sedan dan farkı yok bilmem ne alan adam mal değil zaten 4x2 nin neye yaradığını biliyordur gayet güzel görünüyorlar ve gayette alınabilen araçlar ne karışıyorsunuz herkes işine baksın yok tek farki yüksek olmasıymis evet tek farkı yuksek olması heybetli durması bunun için alıyorlar kapatin işinize bakın boş muhabbet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben de geçen ay x6 aldım 3.5d çift turbolu 286 hp ve 580 torklu olanlardan. Alma amacım tamamen coupe'yi anımsatan yapısıyla bana verdiği hissiyat. Bir nevi karada yürüyen tekne. Günlük olarak biniyorum işimi fazlasıyla görüyor, (prestij, az yakıt, performans)

    özellikleri;
    Suv değil Sav diye geçiyor (Sports Activity Vehicle)
    Arazi kabiliyeti yok
    Bu kategorideki araçlara göre konforsuz, çünkü amacı belli, sportiflik, virajlara girme becerisi iyi, 0-100 6.9 sn.
    Arka camdan ötürü görüş minimum
    Yakıtı az, 2.2 tonluk araca göre 10.5 lt, agresif kullanımda 11.5 lt'yi geçemedim.

    İnsanlar istemez mi lüks bir Suv'a binmeyi, tamamen şartlardan dolayı Suv'umsu araçlara yöneliyorlar. Ben de hem günlük hem haftasonu olarak amerikana binmeyi isterdim, Escalade yerine X6 aldım. Bir de genelde herkesin öncelikli tercihi az yaksın, araçlar az yaksa bile akaryakıt fiyatlarından dolayı yine suçu araçlara buluyoruz :)




  • Amerika'da da zaten bunlarla herkes araziye giriyordu

    Evden işe işten eve gidip geliyorlar o yüzden Türkiye pazarı çokta şey yapmamak lazım. Bilen adam zaten günümüz SUVları ile pek uğraşmaz.

    Türkiye'de Suv kullanan kitle




  • Türkiye'de Suv kullanan kitle

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bizde millet karavan-tekne çekme, off road, vs amacıyla kullanmıyor ki suv u. Asfalt yolda normal binek arabanın büyüğü olarak kullanıyor. Yurtdışında da bu şekilde kullanan az değil. Yoksa bu kadar satılamaz zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    Niye çukur yollardan aracım altını sürtsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    3008 i beleş verseler soluksuz binersin. Kimi kandırıyorsun.

    Alıntıları Göster
    Doğru, biner binmez soluksuz bir şekilde yolumun üzerindeki ilk galeriye gider, ölü fiyata verirdim.
    Edit: Tabi gidene kadar bir yerlerden bir sıkıntı cortlamazsa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sönmeyen Arıza Lambası. -- 11 Kasım 2019; 11:27:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.