Şimdi Ara

Türkiye'de Suv kullanan kitle (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
268
Cevap
16
Favori
25.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
115 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yaklaşık 1 ay önce hem geniş hem yüksek hem otomatik-dizel hem de tipinden ve piyasasından dolayı kia sportage aldık.

    arabadan da anlamayız pek, doğrudur. ama sonuçta para bizim keyif bizim.
  • Konu sahibinin bakış açısı gayet güzel ama Türkiye dinamiklerinde baside indirgeyeyim. Ben eşime suv aldım.

    1. 2 çocuk var , bagaj yeterli , cam tavan ile içi ferah , tavan yüksek, arka koltuklar geniş.
    2. Yollarımız berbat, metropol göbeğinde dahi yol çalışması yüzünden neredeyse Hendek atlamak zorunda kalabiliyorsunuz. Altını vurma diye bir şeyle karşılaşmadım yine de 60 bin km dir.
    3. Araç yüksek olduğu için basit kazalarda normal araçla çarpışma durumunda çok avantajlı.( geçen sene arka tampona çarpmışlar, aracın plastik boyasız tampon kısımda ufak tefek çizikler oluşmuştu. Çarpan arabanın farlar kırıldı kaput biraz eğildi vs.
    4. İnsanımız kapı açmayı araba park etmeyi bilmiyor, en azından yüksek suv, hele ki plastik koruma şeridi varsa en azından aracın kozmetiği bozulmuyor. Ki 60k sürüşte 1 tane Gamze olmuş sadece.
    5. İnsanlar saygısız , bisiklet motosiklet gibi araçlara trafikte neler oluyor görüyoruz. Ufak tefek b segment arabalarda bu saygısızlıklardan nasibini alıyor. En azından hcimli bir suv avantaj
    6. Eğer arazi koşulu , kar kış durumu yoksa 4 çekerin , kilidin yakıt sarfiyatına katlanmak manasız. Yeni nesil düşük hacim dizel suv araçlar neredeyse c segment kadar tüketim sağlıyor.

    Ayrıca evet dediğiniz gibi , görsel olarakta hoş durduğunu düşünüyorum. Yoksa arazi amaçlı bir araca 19 jant 45 yanak lastik çok manasız. Ama güzel duruyor :)

    Benim alma gerekçelerim ve alıp kullanıp edindiğim tecrübeler bunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SertyAdams

    Öldürmedi tr de tutulmuyor diye getirilmiyor. Aynı fiyat diye suv satmak daha kolay.
    Hocam verso bitti tamamen. Prius XL'ı konumlandirdi yerine ama Türkiye de yok zaten XL. Olsa bile 450.000 filan oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tespitler son derece yerinde olsa da Suv özelinde bir sıkıntı yok aslında. Ülke komple araba cahili, kimse ihtiyacını veya kullanım şeklini düşünüp karar vermiyor.

    Piyasası olsun, çok yakmasın, dışardan da heybetli gözüksün. Daha arabaya binmeden "yılda 15 bin km yapsam 3 sene sonra kaç paraya satarım acaba?" denklemi kuruyorlar. Kimsenin tork nedir yenilir mi içilir mi, şanzıman nedir hangi çeşitleri bulunur, vites oranı, aerodinami, atmosferik-turbo farkı, emisyon, dönme açısı, devir dakika-hız-vites ilişkisi gibi çok basit şeylerden bile haberi yok.
  • OnderT O kullanıcısına yanıt
    Ben yeni scenic gelir diye düşündüm ama kadjar yüzünden gelmedi diye tahmin ediyorum. Tespitiniz doğru ama malum tr şartları hepimizi sınırlıyor.
  • Altı yüksek (köye, babamların yanına çok giderim, yollar bozuk, altı değmesin yeter)
    Az yakan
    Koltuklar yatınca geniş bir bagajı olan

    araç lazımdı. Kadjar aldım. Adına suv, suvcuk, crossover ... ne derseniz deyin, ben altı yüksek otomobil diyorum.

    Altı yüksek şartı olmasaydı d sınıfı araç alırdım, daha konforlu olurdum, bunu da biliyorum.
  • E segment aracın arkasına binmiyorsan niye alıyorsun senin e segment bir araca ihtiyacın yok demek gibi saçma bir konu olmuş.
  • SUV alan bozuk yollardan alıyor istanpullular daha iyi bilir bozuk yolları maganda sürücüleri...
  • 2004 tek kapı Grand Vitara'mla kışın gelmesini bekliyorum :) Kış gelsin de biraz JİP (!) kurtaralım ehehehehe

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-530508BB2

    E segment aracın arkasına binmiyorsan niye alıyorsun senin e segment bir araca ihtiyacın yok demek gibi saçma bir konu olmuş.
    Aslında fena bir bakış açısı değil. :)
  • sport utilitly vehicles di galiba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: detanaoq

    SUV alan bozuk yollardan alıyor istanpullular daha iyi bilir bozuk yolları maganda sürücüleri...
    Buradaki magandalardan kurtulmak için neye binmek gerekiyor?
  • Bagaj kapasitesi ve yerden yüksek olması ile tercih ediliyor fakat 4x2 4x4 benzini torku vs... bunlar paraya bakan şeyler. Para olmadığı için markalar satabilecekleri araçları getiriyorlar. Aracına sunroof çeksen ötvsi değişiyor böyle zamanlarda yaşıyoruz. Neden suv dersen ben de sorgulamaya başladım kendimi. 1.4 opel corsa ile bütün egenin koylarını, sandras, babadağ her yere gittik sürtme falan yok ama suv olsaydı altımızda 4x2 olsa bile daha rahat ederdik bu kesin.

    Bence çok fazla şeyetmemek lazım... gerçek suvdan ziyade herkes kendi gerçeği ile mutlu sanırım 2 motor tiguan bakıyordum şimdi kendimi sorgulamaya başladım.

    Gereksiz yere suvu övenlere de şunu söylemek istiyorum, suv yokken napıyordunuz her yerde yol var. Köye gidemiyor muydunuz? suvla dağdan inmiyor musunuz... böyle şeylere takılmayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SezerDogan

    2004 tek kapı Grand Vitara'mla kışın gelmesini bekliyorum :) Kış gelsin de biraz JİP (!) kurtaralım ehehehehe
    Eski kasa sanırım aracınız, biraz modifikasyonla gerçekten arazide çok iyi işler çıkartan bir araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    yaklaşık bir haftadır dedeme ait olan 1994 model mitsubishi pajero'yu kullanıyorum. kendi aracım da mitsubishi asx.

    pajero'yla geçirdiğim bir haftadan sonra anladım ki, asx ve bilimum bütün yerden yükseltilmiş suv'ler hikaye. gerçek suv pajero ve türevleridir (land cruiser gibi grand cherokee gibi)

    milletin durarak, yavaşlayarak geçtiği çukurlardan pajero ile yavaşlayarak geçersem hiç bir şey hissetmiyorum, hızlı geçersem zıplamıyorum bile. sanki çukur yokmuş gibi geçiyor önler çift salıncak double wishbone amortisör. arkalar helezon yay. üstelik elektronik sertlik ayarlama sistemi de var. fren sistemi de bambaşka. abs mevcut. oldukça kuvvetli bir fren sistemi var. sanırım çift pistonlu. boş ağırlığı 2100 kg olan aracı muazzam bir şekilde durdurmayı başarıyor.

    2.8 turbo dizel motoruyla ara sokaklardan geçerken kamyon geçiyormuş gibi oluyor. zira araç tabir- i caizse kükrüyor. oldukça zevkli üstelik sıralı dört silindire sahip. v6 olsaydı çok daha zevkli olurdu eminim.

    pajero'daki dört çeker sistemi öyle günümüz suv'ları gibi değil. yani düğmeye basıyorsun 4wd olayı yok. araçta iki vites var. biri normal vites, diğeri arazi vitesi. 4l, 4hlc ve 4 llc modları var. bunlara ek olarak arka diferansiyel kilidi de var. seç beğen kullan. bu viteslerden bir tanesi mutlaka o koca arabayı saplandığı yerden çıkartıyor, arazide güvenle ilerlemesini sağlıyor. pajero'yla bir yerde takılmak çok çok zor. tabii dandirik bir lastik takarsan pajeroyla bile yolda kalabilirsin. güzel bir bfgoodrich mt lastiğiyle pajero'nun geçemeyeceği engebe yok.

    tabi hoşlanmadığım yanlar yok mu, var evet. araç dönmüyor. dönme çapı çok zayıf. 4700 metre boyu ancak asx ile tek manevrada dönebileceğim yeri pajero ile 3 manevrada anca dönüyorum.
    mazotu içiyor. hem de lıkır lıkır. şehir içi yakıt tüketimi 18-20 litre civarı. ama verdiği zevk bambaşka.

    Türkiye'de Suv kullanan kitle
    Arazi kullanımı için gayet güzel bir seçenek, Türkiye'ye temellli dönünce seçeneklerim arasında bu araç.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.