Şimdi Ara

Türkiye kaza yoğunluğu haritası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bildiğiniz gibi mobil kaza tutanağı uygulaması hayata geçtiğinden bu yana kaza raporları mobil cihazlardan konum paylaşılarak sisteme yollanıyor. Bu verilerden yola çıkarak kaza yoğunluğu haritası çıkartılmış. Sadece mobilden gönderilen kazalar dahil. İlerleyen zamanlarda istatistiki veri artacaktır ama şimdiden fikir veriyor.

    Örnek

     Türkiye kaza yoğunluğu haritası


    Sayfaya buradan ulaşabilirsiniz:http://www.sbm.org.tr/tr/OnlineIslemler/Sayfalar/KazaYogunlukHaritasi.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PcCopat -- 5 Şubat 2015; 17:08:28 >







  • Fazla aracın olduğu yerleşim biriminde daha fazla kaza olması gayet normal. Araç başına kaza sayısı grafiği var mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kırsal bölgelerde olacak hali yok ya abi. Tabi ki başta İstanbul gelir.
  • memocan2468 kullanıcısına yanıt
    Onunla da alakalı olmakla birlikte, ben bunun daha çok trafik kültürümüzün sonucu olarak görüyorum.
    Araç başına ortalama kaza verileri var mı bilmiyorum. Ancak TÜİK illere göre kayıtlı araç sayılarını ve kaza sayılarını yayınlıyor her yıl. Oradan tahmini bir bilgiye ulaşılabilir sanırım.
  • Karadeniz neredeyse yok denecek kadar düşük ilginç. Özellikle Samsun :)
  • O değilde ben çözemedim hepsi büyük il anlarımda Tokat'a ne olmuş?
  • Marmaris Bodrum Fethiye ---> Türkiyenin en saçma trafiği. Bol bol motor bisiklet alkol

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tokat'ın içinden bile geçmemek lazım arabayla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tülay düzenli

    Karadeniz neredeyse yok denecek kadar düşük ilginç. Özellikle Samsun :)

    Samsun'da kazaya gerek kalmadan sniper ile vuruyorlarmış
  • Buyuk sehirler dogal olarak one cikmis. Diyarbakır şaşırttı valla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tülay düzenli

    Karadeniz neredeyse yok denecek kadar düşük ilginç. Özellikle Samsun :)

    Samsun'da sehir merkezi cikisindaki viraja kamera kondu konali bariz dustu kaza sayisi. En fazla orada oluyordu. Hiz siniri 50 olunca dustu fazlasiyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    O değilde ben çözemedim hepsi büyük il anlarımda Tokat'a ne olmuş?



    Burada söylüyorum kimse dinlemiyor.

    Tokat küçük bir şehir ve cok fazla trafik var. Yollar araba sayısına hizmet etmiyor. Hergün ana cadde üzerinde kaza görmek mümkün ki daha dün bir Abimin aracı pert oldu. Zaten şehir içi 17 km ortalama hız ile geziyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düzce şaşırtmadı. Tabi kaza yoğunluğunun hesaplanmasında şehrin büyüklüğü, araç sayısı falan da etkilidir elbette ama, bu grafik bunların dışında da pek çok şeyi ifade edebilir. Mesela eğitim düzeyi, yaş aralığı, denetim sıklığı ve başarısı vesaire vesaire.

    3,5 senedir Düzce' de okuyan biri olarak gözlemlerimi söyleyeyim, ne kadar küçük bir şehir olsa da sürücülerin %90'ı kurallara uymaz. Tüm dünyada geçerli olan trafik kuralları burada geçerli değildir aksine kendi kuralları vardır. Bunların başında hızlı olan kazanır, yol onundur gibi bir kural var. Trafik denetimi yok denecek kadar az. Trafikteki insanlar genelde genç ve 17-20 yaş arası şahinci tayfa şehirde oldukça fazla. Bunlar bir araya gelince kazalar kaçınılmaz oluyor. Hele ki yaya iseniz karşıdan karşıya geçmek için çok düşünmeli ve dikkatli olmalısınız.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.