Şimdi Ara

Türkiye'nin ilk elektrikli anahat lokomotifi raya indi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
901
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'nin ilk elektrikli anahat lokomotifi raya indi
    Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii AŞ (TÜRASAŞ), TÜBİTAK RUTE ve TCDD Taşımacılık önderliğinde geliştirilen ve Türkiye’nin ilk yerli ve milli elektrikli anahat lokomotifi E5000 raya indirildi. TÜRASAŞ’ın Eskişehir fabrikasında üretilen lokomotifin ilk hareket töreni yapıldı. Kod adı E5000 olan lokomotifin uzun ismi “Eskişehir 5000” olarak belirlendi.



    E5000 lokomotifi 5.000 kW güce ve 140 km/h azami sürate sahip. Avrupa standartlarına uygun olarak üretilen lokomotif, Avrupa Birliği (AB) demir yollarına uygun olarak Karşılıklı İşletilebilirlik Teknik Şartnamesi (TSI) sertifikası aldı. Böylelikle Avrupa’ya ihracatı mümkün olacak.



    Ayrıca Bkz.Yerli İMECE uydusu uzaya fırlatıldı



    Türkiye'nin ilk elektrikli anahat lokomotifi raya indi
    E5000 lokomotifi, üzerindeki pek çok parçasıyla da ilklere ev sahipliği yapıyor. Yerli olarak tasarlanmış ilk araç gövdesi, ilk buji, ilk tren kontrol ve yönetim sistemi, en yüksek güçlü elektrikli motoru, en yüksek güçlü cer konverteri, en güçlü cer transformatörü ve en güçlü yardımcı güç ünitesi bulunuyor. Bu lokomotifte kullanılan çok sayıda parça, TCDD Ulaşım AŞ envanterindeki diğer lokomotiflerde de kullanılabilecek.



    10 yılda 500 adet üretilecek



    E5000 elektrikli lokomotifi sayesinde Türkiye’nin 10 yıl içinde ihtiyaç duyacağı 500 adet lokomotif ihtiyacının yerli ve milli lokomotifle karşılanması planlanıyor. Bu sayede en az 2 milyar euro Türkiye’de kalacak. Ayrıca lokomotiflerin bakım ve onarım süreleri kısalacak.









  • Geçen seçimde de yerli ve milli eleltirikli traktr vardı 1 TL ile 10 bin dönüm sürebiliyordu. İşin garibi teknoloji forumunda editörlerin açtığı konular.


    Sonrasında durum bu oluyor


    https://forum.donanimhaber.com/once-rte-tarla-surerek-reklamini-yapti-sonra-yerli-elektrikli-traktor-projesi-rafa-kalkti--152998955

    Aa editörü buji yazmış sizde buji demişsiniz. Onun doğrusu boji olacak.

    6 ay önce türasaşa gittiğimde montajı yapılıyordu lokomotifin. Son zamanlarda da milli trenin testleri devam ediyor. İnşallah kısa sürede envantere katılır. Bunların anlamlı sayıda envantere katılmasının bir çok faydası olacak.

    - Elektrikli olduğu için hem emisyon hem gürültü anlamında çevreye fayda
    - Enerji maliyetlerinde ciddi azalma
    - Modern bir lokomotif filosuyla trenlerde konfor, güvenlik, hız, düşük arıza oranları, çok düşük bakım - onarım maliyetleri ve bunun için gereken personel sayısında tasarruf
    - Tek bir tren ile çekilen yükün ve yükün hızlı ilerlemesinin ciddi miktarda artması
    - Makinist ihtiyacının azalması


    Bir makinist olarak BoBo (bir bojide 2 dingil) düzenindeki lokomotife ek olarak yük trenleri için CoCo (bir bojide 3 dingil) düzeninde bir lokomotif üretilmesini canı gönülden istiyorum.

    Emeği geçenlere teşekkürler.
  • Geçen seçimde de yerli ve milli eleltirikli traktr vardı 1 TL ile 10 bin dönüm sürebiliyordu. İşin garibi teknoloji forumunda editörlerin açtığı konular.


    Sonrasında durum bu oluyor


    https://forum.donanimhaber.com/once-rte-tarla-surerek-reklamini-yapti-sonra-yerli-elektrikli-traktor-projesi-rafa-kalkti--152998955

  • Mantığınıza göre , koalisyonlar döneminde sık sık seçim oluyordu. O yüzden sık sık milli ve yerli ürün yapılıyordu ki , hâlâ yapılmamış ve ihrac etmediğimiz bir ürün kalmamış olmalıydı.

  • Zatı Muhterem kullanıcısına yanıt
    lokomotif daha önemli zira bir tanesi onlarca tır yükünü çekiyor. taşımacılık raylı sistem üzerinden olmalı böylece yollar daha güvenli olur ve daha az asfalt aşınması sayesinde yol bakım masrafı azalır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ülkeye hayırlı olsun. fosil yakıtlı araçlardan ne kadar kısa zamanda kurutulursak o kadar iyi.

  • Şu demiryollarında da aynı otoyollarında olduğu gibi bir ilerlesek ülke sınıf atlar.

    Bölgenin ABD'si oluruz. Bu arada hayırlı olsun ülkemize. Türosaş benim gördüğüm gayretli biçimde çaba gösteriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • David Attenborough kullanıcısına yanıt
    koalisyon dönemlerinde neredeyse 1,5 senede bir seçim oluyordu. O zaman böyle gelişmeler göremiyorduk.

    Bunun seçimle değil, viyonla alakası var.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aa editörü buji yazmış sizde buji demişsiniz. Onun doğrusu boji olacak.

    6 ay önce türasaşa gittiğimde montajı yapılıyordu lokomotifin. Son zamanlarda da milli trenin testleri devam ediyor. İnşallah kısa sürede envantere katılır. Bunların anlamlı sayıda envantere katılmasının bir çok faydası olacak.

    - Elektrikli olduğu için hem emisyon hem gürültü anlamında çevreye fayda
    - Enerji maliyetlerinde ciddi azalma
    - Modern bir lokomotif filosuyla trenlerde konfor, güvenlik, hız, düşük arıza oranları, çok düşük bakım - onarım maliyetleri ve bunun için gereken personel sayısında tasarruf
    - Tek bir tren ile çekilen yükün ve yükün hızlı ilerlemesinin ciddi miktarda artması
    - Makinist ihtiyacının azalması


    Bir makinist olarak BoBo (bir bojide 2 dingil) düzenindeki lokomotife ek olarak yük trenleri için CoCo (bir bojide 3 dingil) düzeninde bir lokomotif üretilmesini canı gönülden istiyorum.

    Emeği geçenlere teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tayyip yavaş çok fazla oldu bu aralar. Kalpten gidecekler. Maket desin tartışssınlar az bırak😁

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tekrar elektrikli lokomotif üretmeye başlamamız iyi bir gelişme. Seçim yatırımı, meçim yatırımı; olsun, biz ekonomik faydasına bakalım. Bu arada Türkiye'de ilk elektrikli lokomotif 1950 yılında üretilmeye başlamış ve 1955 yılında üretilmiştir. 1960'larda da kullanılmaya başlamıştır.

  • hanahmet H kullanıcısına yanıt
    Adamin nicli bile amerikamsi entetesan 👍👍👍

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CoreXXX kullanıcısına yanıt
    😂😂👍👍

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Zatı Muhterem kullanıcısına yanıt
    Yerli tramvay üretiyoruz zaten.. Bursa da var, Konya da var, İstanbul’da da vardı sanki..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bileşenlerinin hangi firma ürettiği yazılmazsa sadece montajı yerli anlamı çıkar. Metal kısmını burada yapmak çok büyük zorluk değil. Bunu avrupa daki küçük şirketlerde yapıyor.
    Senelerdir kullanılan void marka müşhir yani sıcaklık sensörü yerine tekirdağda benzerini üreten bir firma aynı kalitede yapamıyordu. Zorunlu olarak void kullanılıyordu en son bildiğime göre.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.