Şimdi Ara

Türknet SNRMargin Dalgalanması. 5 Gündür internetim yok.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese hayırlı akşamlar arkadaşlar,
    4 gündür türknet hattımda snr margin dalgalanması sorunu yaşıyorum. Sorun C.tesi günü başladı. Pazar günü destek sistemi üzerinden arıza kaydı bırakmış olmama rağmen, mağlumunuz kendilerine telefonla ulaşamadığımız için, Dünde Facebook üzerinden, DH üzerinden arıza kaydını ilgili yetkililere bildirdim.
    Pazar gününün hafta sonu olmasından dolayı dönüş yapmamalarını hoş karşıladım ancak, henüz ne arayan ne soran, sorularıma cevap veren birisi olmadı. Otomatik bir mesaj atmışlar o kadar.
    Sorunun çözümü için, modemi değiştirmeyi denedim düzelmedi, bina içindeki regletten modeme kadar gelen tüm kabloyu kontrol ettim ekleri yeniledim düzelmedi. Sorunun Türknet veya Türk telekom altyapısından kaynaklandığı kesin ama kimse ilgilenmiyor. cevap vermeye bile tenezzül edilmiyor.
    Hattım normalde 12 mbite kadar destekliyor.(Ulaşılabilir hız 15mbit olarak görünüyordu) Şuanda ise modem tamamen kafasına göre snr değerleri, hat zayıflaması,ulaşılabilir hız bilgileri alıyor.
    Her sayfayı yenilediğimde modeme gelen değerler değişiyor.
    1.
    DSL Hızı(Kb/s): 2547 178
    Ulaşılabilir Hız(Kb/s): 3612 193
    SNR Sınırı (dB): 6.8 9.5
    Hat Zayıflaması(dB): 43.0 25.1
    Güç (dB): 19.6 12.4
    2.
    DSL Hızı(Kb/s): 2547 178
    Ulaşılabilir Hız(Kb/s): 3612 197
    SNR Sınırı (dB): -4.4 9.8
    Hat Zayıflaması(dB): 43.0 25.1
    Güç (dB): 19.6 12.4

    3.
    DSL Hızı(Kb/s): 2547 178
    Ulaşılabilir Hız(Kb/s): 3612 190
    SNR Sınırı (dB): 18.7 9.7
    Hat Zayıflaması(dB): 43.0 25.1
    Güç (dB): 19.6 12.4
    4.
    DSL Hızı(Kb/s): 2547 178
    Ulaşılabilir Hız(Kb/s): 3612 190
    SNR Sınırı (dB): -3.8 6.7
    Hat Zayıflaması(dB): 43.0 25.1
    Güç (dB): 19.6 12.4
    5.(bağlantı kopuyor)
    DSL Hızı(Kb/s): N/A N/A
    Ulaşılabilir Hız(Kb/s): N/A N/A
    SNR Sınırı (dB): N/A N/A
    Hat Zayıflaması(dB): N/A N/A
    Güç (dB): N/A N/A
    6.(tekrar bağlandıktan sonra)
    DSL Hızı(Kb/s): 2779 131
    Ulaşılabilir Hız(Kb/s): 3868 131
    SNR Sınırı (dB): 9.8 8.2
    Hat Zayıflaması(dB): 42.0 28.2
    Güç (dB): 19.7 12.4

    Hat zayıflama değeri normal şartlarda 36, 37.5 arasıydı şuanda 42-43 tamamen kafasına göre gelip gidiyor.
    Bu durumun fiziksel bir sorun olabileceğinide açtığım destek kaydında da belirtmiştim. Ne ilgilenen, ne dönen, ne sorunu çözen bir kişi yok. Bu mesajı yazarkende rahat 5 kez kesilmiştir internetim. @TurknetDestek isimli yetkili arkadaşada ÖM atmıştım. Belki burdan görürde ilgilenir.

    Ek: 5.gün oldu halen bir gelişme yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf712 -- 27 Haziran 2018; 10:43:1 >







  • bu mesaj silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 17 Temmuz 2020; 22:46:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu işlerden az çok anlayan biriyim hocam, 2-2.5 senedir o kablolarda zaten ek vardı, ki ben ekleri yeniledim, değişen birşeyde olmadı.

    Sorun kablodan olsaydı zaten snr dalgalanmaz, düşük gelirdi.

    Şuanki durumda snr sürekli değişiyor bir yerlerde arıza olduğu belli ama halen bana dönüş yapılmadı. Arızada devam ediyor.5. gün oldu bugün.

    Ankastre 2. katta binada zor ulaşılan bir yerde. Onuda kontrol ettim hocam zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf712 -- 27 Haziran 2018; 10:48:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yusuf712 Y kullanıcısına yanıt
    bu mesaj silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 17 Temmuz 2020; 22:46:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet karşi binadan(ki evine telefon hattı aynı direkten gidiyor) birisinin dairesine telekom ekipleri (ne için bilmiyorum)yardıma gelmişti, ama direğe filan dokunan olmadı.

    Bina içinde kablolarımda hiç bir sıkıntı olmadığına da eminim, dışarda kalmasın diye duvarın içinden geçirmiştim çekerken. Ya saha dolabından ya santralden müdehale gerektiği çok belli.Ya biryerde bir kabloda gevşeklik var, yada benim port umda arıza var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mayis ayinda 10 gun internet yoktu. Turknet kotu oluyor bazen...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • yusuf712 Y kullanıcısına yanıt
    bu mesaj silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 17 Temmuz 2020; 22:46:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yusuf712 Y kullanıcısına yanıt
    uzak bir mesefaden hizmet alıyorsunuz galiba.
    Bu kadar uzak mesafeden hizmet alırken yeni abone bağlandığında diğer abonenin iletişiminden sizin hattınızda etkilenir ve SNR (Sinyal gütültü oranı)azalır. Bunun sebebi diğer abonenin iletişimi kabloda gürültü yapmasıdır.

    Fakat yinede hat zayıflamasında bir değişiklik olmazdı. Hat zayıflamasında değişiklik olması için kablo bağlantı yerlerinde sıkıntı olması gerekiyor.
    Belki de ankastrede eklerde sıkıntı olmuş olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ULTILIX

    uzak bir mesefaden hizmet alıyorsunuz galiba.
    Bu kadar uzak mesafeden hizmet alırken yeni abone bağlandığında diğer abonenin iletişiminden sizin hattınızda etkilenir ve SNR (Sinyal gütültü oranı)azalır. Bunun sebebi diğer abonenin iletişimi kabloda gürültü yapmasıdır.

    Fakat yinede hat zayıflamasında bir değişiklik olmazdı. Hat zayıflamasında değişiklik olması için kablo bağlantı yerlerinde sıkıntı olması gerekiyor.
    Belki de ankastrede eklerde sıkıntı olmuş olabilir.
    Gelin görünki daha Ne türk telekomdan nede türk net tarafından hattıma müdahale edilmedi.

    Güncel Hat değerlerim bu şekilde.
    DSL Hızı(Kb/s): 6807 799
    Ulaşılabilir Hız(Kb/s): 8128 836
    SNR Sınırı (dB): 0.0 10.8
    Hat Zayıflaması(dB): 47.0 33.7

    Güç (dB): 19.7 12.4

    Kimi nereye şikayet edeceğim şimdi ben hocam? İptal dilekçesini yollayacağım böyle devam ederse. Hat zayıflaması sürekli artıyor. Modemimi bu durum bozdumu belli değil. Bunlar arızayı düzeltene kadar elimdeki modemden olmasam bari. Sürekli yeni bağlantı kurmak modeme zarar veriyormu bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf712 -- 27 Haziran 2018; 13:47:10 >




  • Aynı sorunu bende yaşıyorum. Yeni aboneden mi kaynaklandı yoksa başka bir sebeb mi var bilinmez ama hat değerlerimiz neredeyse aynı. Türknet hızımı 2.5 mbps ye sabitledi şimdi snr 6 ya çıktı. VAE ye geçiş için talep verdim eğer sonuç alırsam sizle paylaşacağım.
  • Yapadan vaeye geçiş yapmıyorlar. Yapıyorlar aslındada çok düşük bir ihtimal onuda eline yüzüne bulaştırıyorlar örnekleri daha önce yaşandı ki aynı sorun bendende vardı 12 mbps pingsiz püngsüz kendi halinde kullandığım neti yapaya geçirince mahvettiler. Enayi gibi 2.5 ay düzeltmeleri için uğraştım. Baktım olmuyo başka firmaya geçtim 2.5 ayda düzelmeyen internet 2.5 günde kaymak gibi oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, öcenlikle yaşanılan sorun nedeniyle üzgün olduğumuzu belirtmek isterim. Bana PM üzerinden ulaşmanız durumunda hizmetinizi birebir olarak kontrol ederek sorunun neden kaynaklandığını görmek ve size yardımcı olma isterim.

    Bu durum diğer sorun yaşayan kullanılaarımız için de geçerlidir. Elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışacağım.

    İyi forumlar.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Sizinle Pm üzerinden konuştuk, abone numarasını size iletmiştim zaten, henüz elle tutulur bir sonuç paylaşmadınız tabi.

    Son Durum:
    DSL Hızı(Kb/s): 6567 799
    Ulaşılabilir Hız(Kb/s): 7860 847
    SNR Sınırı (dB): 8.0 9.3
    Hat Zayıflaması(dB): 49.5 36.1

    Güç (dB): 19.9 12.4

    Değerler bu şekilde, dalgalanma azaldı ama hat zayıflaması 49.5 kadar yükseldi, buna bağlı olarak ulaşılabilir hız eskisinin yarısından daha az.

    Bugünde arayan soran ,çözüm öneren, geri dönüş yapan kimse olmadı tabi. Bir Türk telekom ekibi yönlendirmeniz bu kadar mı zor? Yarın saat 16:30'a kadar düzelmezse, 2-2,5 yıllık aboneniz olarak iptal dilekçemi yollayacağım.Buzamana kadar karşılaştığım sorunlar genelde 2 gün içerisinde hallediliyordu, artık kendinizi aştınız, bilgilendirme mesajı dahi atmıyorsunuz, arayan soran zaten yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf712 -- 27 Haziran 2018; 20:15:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Sonunda 50 yi gördü hat zayıflaması. Oh, kurtulduk. Yarın sabaha 55 hedefimiz.Über süper hızlısınız.

    DSL Hızı(Kb/s): 5723 799
    Ulaşılabilir Hız(Kb/s): 6840 875
    SNR Sınırı (dB): 8.1 8.4
    Hat Zayıflaması(dB): 50.0 36.5

    Güç (dB): 19.7 12.4



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf712 -- 27 Haziran 2018; 22:17:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    An itimariyle artık internet ışığı gelmeden bağlantı direk kopuyor. Dalgalanma tekrar hızlandı. Bekliyordum. Siz sözde müdahale etmek yerine deseydiniz ben burdan santrale sıfırdan altyapı döşerdim. 6. gündeyiz.Verdiğiniz hizmet kağıt üzerindeymiş, reelde hiçbirşey yok. Arayan soran yok, sorun olursa yandınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf712 -- 28 Haziran 2018; 8:48:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.