Şimdi Ara

Ultra lüks araçlarda neden cam tavan/sunroof kullanılmıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
6.623
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün metrobüsten e5'i izlerken aklıma düştü birden.

    Neden ultra lüks araçlarda(maserati, bugatti, jaguar...ya da 7 serisi s serisi gibi) cam tavan ya da sunroof yok, veya vardır da çok çok azdır belki, hiç denk gelmedi en azından bana... yani sonuçta orta sınıf bir araç alındığında bile bütçe elveriyorsa hemen herkes ister bunu..

    Yani acaba bu 'zaten o kadar para veriyorsun çok istiyorsan sana cabrio seçeneğini sunayım' mı demek bu yoksa cam tavanlar sunrooflar aracın sürüş karekterine güvenliğine falan mı olumusuz etkide bulunuyorlar..?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Agirlik yonunden negatif etkisi olabilir. Hizlanmada da sure artisina neden olabilir.



    Bir diger unsur da guvenlik olabilir. O da bu kadar hizli giden araclarin takla atmasi durumunda camin dagilarak surucu ve yolcu guvenligini riske atmasi olabilir.



    Tabi bunlar benim yuruttugum tahminlerim gercek nedir bilemiyorum. Bilen varsa ve aciklarsa biz de sayesinde ogrenmis oluruz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • f segmenti araçlar genelde siyah renk oldukladından sunroof cam tavanı fark etmeniz zor olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 18 Nisan 2021; 16:19:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S serilerinin çoğu cam tavanlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya o olay biraz tercih meselsi sanırım bayide gözümün önünde adamın birisi cam tavanlı diye Passat ı almadı cam tavansız sipariş geçtiler
  • ''Bugün metrobüsten e5'i izlerken aklıma düştü birden. ''
    Mona Rosa. Siyah güller, ak güller.
    Açma pencereni perdeleri çek,
    Mona Rosa seni görmemeliyim.
    Bir bakışın ölmem için yetecek.
    Anla Mona Rosa ben bir deliyim.
    Açma pencereni perdeleri çek.
    Bugün metrobüsten e5'i izlerken aklıma düştü birden.


    Şiir başlangıcı gibin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Cam tavan sadece mekanizma + camla bitmiyor. A, B sütunlarını da ciddi oranda güçlendiriyorlar. Bu güçlendirmeler aracın tavanında yapılıyor 50-100kg arası bir etkisi oluyor. Aracın tavanının ağırlaşması bir spor araçta en son istenen şeydir. Supersport araçlarda 1-2 kiloyu geçtim 50 gram için bile üreticiler ciddi derecede efor sarferiyor.



    Mesela Lexus LFA'de cam suyu haznesi ve benzin deposu aracın ortasında, tabana çok yakın bir yerde bulunuyor. Mclaren 675LT'de camlar 4 kilo hafiflemek için inceltilmiş, jantlar 50 gram hafiflemek için yeniden dizayn edilmiş. Laferrari, P1, 918'de bataryalar ağırlık merkezini aşşağı çekmek için aracın tabanına monte ediliyor. Laferrari'de sürücü ve yolcu koltuğu hiçbir şekilde hareket etmiyor ki sürücü aracın ağırlık merkezini değiştirmesin. Murcielago SV'de normal Murcielago'ya oranla 100kg civarı hafiflemek için karbonfiber egzoz, müzik sistemini sökmek gibi iyileştirmeler yapıldı. Mclaren P1'de 3 parçadan oluşuyor ki birleştirmek için daha az civata ve yapıştırıcı kullanılsın.



    Yani anlayacağınız ağırlığın az olması ve yere yakın olması önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • emin değilim ama özellikle spor arabaların hiçbirinde cam tavan ve sunroof gibi saçmalıklar kullanılmıyor. zaten bizim milletin bu sunrooftan ne anladğını da çözebilmiş değilim. şu anda emanet olarak senenin 10 ayı bende duran land rover freelander aracın sunroofunu daha bir kez bile kullanmadım. ayrıca bu sunroof ne işe yarıyor onu da çözemedim. yazın klima açtığın için sunroof kapalı olmalı. kışın hava soğuk sunroofu zaten açamıyorsun. geriye şekil olsun, apaçilik olsun diye sunroofu kullanmak kalıyor.
  • 7 ve s serisinde sunroofsuz bulma ihtimali %2 dir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Harbiden biri açıklasa ya bu sunroof ne işe yarar ? :)) yaz kış kullanmıyorsun ki

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçlardaki en lüzumsuz donanım olması muhtemel. Sanırım klimanın olmadığı veya yaygın kullanılmadığı zamanlardan kalan bir alışkanlık.

    Gerçekten;
    -Kışın soğuklarında bir cm bile açmak mümkün değil.
    -Yağışların bol olduğu baharlarda ancak yağış olmayan anları beklemek lazım kullanmak için.
    -Yazları açsan güneş başına geçiyor.

    Şu koşullarda kullanılabileceği kısıtlı zamanlar ancak yaz akşamları/geceleri, yağışsız bahar günleri. Bir de sigara içen biriyseniz ve arabanızdaki sunroof iki açılıysa ilk hareketle sunroofu tam açmadan arka bölümünü 2-3 cm yükseltip uzun yolda sigara içerken dumanın sorunsuz ve sessiz şekilde tahliyesinde kullanabilirsiniz.(ben sadece bu durumda kullanıyordum)

    Bütün bunlar yerine soğutma için klima, içerdeki havayı tazelemen için herhangi bir camı açman yeterli. Gündüzleri içeriyi aydınlatmak da yeterli sebep değil. 4 karışa 2 karış büyüklüğünde ve koyu renkli bir camdan girecek iki gıdım ışık neyi ne kadar ferahlatacak. Bu kadar ferahlık düşkünüysen tavan döşemelerini, yetmedi bütün döşemeleri açık renk tercih edersin.

    Ayrıca motoru bozulur, camı çatlar, kenarından su sızdırır, kapağı kırılır. Bunlar da öyle üçe beşe tamiri/değişimi olan sorunlar değil. Mesela kendi aracımın sunroof motoru bozuldu, servisin 3 sene önce çektiği fiyat 1075 tl idi. İşçilik hariç. Yine sunroof kapağındaki çatlak gözümü tırmalıyordu, plastik bir kapak için(manuel açılan kapananlardan) 700 tl fiyat çıkardılar. Yine işçilik hariç. Çıkmasını faland bulmak çok zor bu meretlerin.

    Özetle çok dar bir kullanım alanı olan, o kullanım alanlarının da başka standart donanımlarla ikamesi olan, satış fiyatında marka ve modele göre minimum 3000 ve üstü (bazı premium modellerde 10-15000) fiyat ekleten, bozulmaya yatkın, tamiri zor, parçaları astronomik son derece kullanışsız, gereksiz bir masraf kapısı.

    Diyeceksiniz ki "birader madem bu kadar lanetledin, neden senin aracında var?", aracımı satın alırken indirimi sebebiyle bayiideki aracı satın almak durumundaydım. Siparişle alsam hayatta sunroof ekletmezdim.




  • 1.2 atmosferik i20de var görüntü dışında ne faydası var anlamıyorum zaten araç güçsüz güvenlik zaafı ağırlığı artırması bunun gibi örnekler var bence lüks araçlarda olmalı .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sunroof olmazsa olmazım. Şu soğuktan sıcağa geçişte klimanın hasta yaptığı zamanda kullanılıyor. En büyük kullanım alanım ava çıktığımızda yukarıdan 360 derece ateş edebiliyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah başka dert vermesin ama hep bunu merak etmişimdir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Var olmadığını nereden çıkardınız, hatta çoğunda çift sunroof var. Mercedes şimdi kromatik cam tavan deniyor istediğiniz gibi kararıp açılan.
  • donanımhaber herşeye karşı, bi sunroof kalmıştı ellenmedik
  • Ağırlık yaptığı için olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F segmentinde genellikle açılır cam tavan bulunmaz onun yerine tek açılmayan cam tavan yada iki parçalı cam tavan yada Maybach ve Rolls Royce da kullanılan söyle efsane şeyler kullanılır =
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/f0/4c/51/f04c512d7e88946db2c04bc521bea3d8.jpg
    http://streetwearhypeclub.com/portal/wp-content/uploads/2016/11/k02ys6mbw45k0xlx4rrb-t1QyTfL-KDo5VEE-xDgHzA.jpg
    F segmentinde açılmayan cam tavan kullanılmamasının nedeni bir süre sonra ses çıkartmaya başlamasıdır ve F segmenti müşterileride bunu istemez sonuçta iyi para sayıyorlar
    Spor arabalarda genellikle Ağırlık sebebiyle kullanılmıyor.
    Ben bu donanımın gerekliliğini anlayabilmiş değilim.Yazın 30 derece sıcaklıkta açsan kafan pişiyor klima soğutmak için dahada uğraşıyor. Kışın 5 derecede açsan arabanın içerisi soğuk oluyor. Yaz gecesi aç desen ışık kirliliğinden yıldızlar gözükmüyor. İlkbaharda aç desen yağmur var. Birde Tesla Lucid Motors gibi firmalar var tavanı komple cam yapmışlar. En güzel sistem şu Maybach ve Rolls Royce un yaptığı sistemdir bana göre tabi normal arabalara uygulanırsa bir güzel 10.000 tl alabilirler.




  • prrlemium segmentte genelde sunroof lu araç alınıyor

    daha önce sunrooflu araç kullandım ama sigara kullanmadığım için pek de bana gerekli gelmedi bulunduğum şehir aşırı sıcak sadece yaz geceleri güzell oluyor

    şimdiki arabam audi ama alırken sunroof ihtiyacı hissetmedim

    tamamen beklentiyle alakalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.