Şimdi Ara

uno rölanti sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
5
Favori
103.158
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba sizlere bi sorum olacak benim lpg li uno sx'im var.son zamanlarda benzinde rölantide sorunlar olmaya başladı gaza basıp bıraktıgında rölanti 500-600 lere kadar düşüyor daha sonra kendini topluyor ve olması gereken yere geliyor.bunu bazen yapıyor bazen yapmıyor.yapmaya başladımı bi süre yapıyor ama yapmadıgı zaman bu sorunu bi sürede normal çalışıyor.lpg de ise hiç bir sorun yok herşey tıkır tıkır çalışıyor.neden böyle yapar bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok memnun olurum.ayrıca benzin deposu havayla doluyor ara ara kapağını açıyorum havasını dışarı çıkartıyorum neden böyle olur hepsi mi böyle bende mi bi sorun var.bu durum bi sorun çıkartırmı ki.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Uno Rölanti Dalgalanması ve Çözümleri

    Uno araçlarda rölanti dalgalanması yaygın bir sorundur. Bu sorun, aracın rölanti hızında ani yükselmeler veya düşüşlerle kendini gösterir. Enjeksiyonlu Uno modellerinde, rölanti dalgalanması aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabilir:

    Enjektör Sorunları: * Kirli veya tıkalı enjektörler, uygun yakıt-hava karışımının oluşmasını engelleyerek rölanti dengesizliklerine neden olabilir.

    Rölanti Motoru Sorunları: * Arızalı veya kirli bir rölanti motoru, aracın rölanti hızını düzenlemede sorunlara yol açabilir. * Rölanti motorunun bağlantı kabloları gevşek veya hasarlıysa, bu da rölanti sorunlarına neden olabilir.

    Hava Kaçıkları: * Emme manifoldunda veya vakum hortumlarında hava kaçakları, rölanti hızında dengesizliklere yol açarak dalgalanmaya neden olabilir.

    Yakıt Basıncı Sorunları: * Düşük yakıt basıncı, uygun yakıt-hava karışımının oluşmasını engelleyerek rölanti sorunlarına neden olabilir.

    Bilinmeyen Nedenler: * Bazen rölanti dalgalanmasına neden olan kesin neden belirlenmeyebilir. Bu durumlarda, olası tüm nedenleri sistematik olarak kontrol etmek gerekir.

    Çözümler:

    • Enjektörleri temizleyin veya değiştirin.
    • Rölanti motorunu temizleyin veya değiştirin.
    • Hava kaçaklarını kontrol edin ve onarın.
    • Yakıt basıncını kontrol edin ve gerekirse ayarlayın.
    • Rölanti motorunun bağlantı kablolarını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Rölanti ayarını yapın.

    Uno rölanti motoru arızası ile karşılaşıyorsanız, sorunu doğru bir şekilde teşhis etmek ve çözmek için nitelikli bir tamirciye başvurmanız önerilir. Erken teşhis ve tedavi, daha ciddi sorunları önlemeye ve aracınızın performansını korumaya yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sürekli lpg kullanmaktan oluyor bu sorun, motoru benzinle çalıştırıp sonra lpg'ye geçin. Arada bir benzin de kullanın depoda bekleyen benzin durduğu yerde bozulur. Marketlerde satılan karburatör&enjektör temizleyiciler sorunu çözecektir ama benzin deposunu fulletmek gerekiyor bu katkıları kullanmak için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurer

    Sürekli lpg kullanmaktan oluyor bu sorun, motoru benzinle çalıştırıp sonra lpg'ye geçin. Arada bir benzin de kullanın depoda bekleyen benzin durduğu yerde bozulur. Marketlerde satılan karburatör&enjektör temizleyiciler sorunu çözecektir ama benzin deposunu fulletmek gerekiyor bu katkıları kullanmak için.
    AYNI SORUN TİPO S DE ARKADAŞIMIN BAŞINA GELMİŞTİ, BENZİN POMPASINI DEĞİŞTİRİNCE DÜZELMİŞTİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BySerkan

    AYNI SORUN TİPO S DE ARKADAŞIMIN BAŞINA GELMİŞTİ, BENZİN POMPASINI DEĞİŞTİRİNCE DÜZELMİŞTİ

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım muhtemelen sorunun avans ayarından kaynaklanıyor.Normalde bir araç bir tür yakıt kullanır ve avans ayarı ( hava yakıt karışımı) kullandığın yakıta göre yapılır.Senin aracında 2 tür yakıt kullanıyorsun ve avans ayarın lpg ye göre ayarlanmış.Bu yüzden sorun yaşıyorsun.Benzine göre ayarlansa lpg de sorun yaşarsın yani yapacağın pek birşey yok.

    İkincisi deponda bir sorun yok.Uno'nun depo kapağını söktüğünde kapağa dikkat et içinde çelik bir yay göreceksin.Bu bir tür termostatdır.Benzin özellikle sıcak havada uçucu bir hal alır.Bunu yazın arabana benzin doldururken tabancanın depoya girdiği yerde görebilirsin(Buharlaşan benzini).Depo herhangi bir şekilde dışarıya açık olsa hem sıcak havalarda depondaki benzin buharlaşıp gider hemde tehlikeye mahal verir.Depodaki fazla sıkışmada kapaktaki termostat açılıp bu sıkışmayı giderir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haksin

    Arkadaşım muhtemelen sorunun avans ayarından kaynaklanıyor.Normalde bir araç bir tür yakıt kullanır ve avans ayarı ( hava yakıt karışımı) kullandığın yakıta göre yapılır.Senin aracında 2 tür yakıt kullanıyorsun ve avans ayarın lpg ye göre ayarlanmış.Bu yüzden sorun yaşıyorsun.Benzine göre ayarlansa lpg de sorun yaşarsın yani yapacağın pek birşey yok.

    İkincisi deponda bir sorun yok.Uno'nun depo kapağını söktüğünde kapağa dikkat et içinde çelik bir yay göreceksin.Bu bir tür termostatdır.Benzin özellikle sıcak havada uçucu bir hal alır.Bunu yazın arabana benzin doldururken tabancanın depoya girdiği yerde görebilirsin(Buharlaşan benzini).Depo herhangi bir şekilde dışarıya açık olsa hem sıcak havalarda depondaki benzin buharlaşıp gider hemde tehlikeye mahal verir.Depodaki fazla sıkışmada kapaktaki termostat açılıp bu sıkışmayı giderir.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar uno da olması gereken rölanti değeri nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: miskinn

    arkadaşlar uno da olması gereken rölanti değeri nedir?

    Alıntıları Göster
    0.8
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haksin

    0.8

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Haksin

    0.8


    çok güzel, benimki o değeri görmüyo..

    allahım yakında bu arabanın motoru dışında herşeyini değiştirmiş olcam..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    focus rolanti sorunu
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • meraba
    bendede aynı rölanti sorunu var. marşa basınca dengesizlik oluyo, lpg ye geçince sorun çözülüyo. siz sorunu çözebildinizmi. sorun ne imiş nasıl çözdünüz.
  • uno rölanti sorunu
    merhaba
    çözdüm
    önce yetkili servise gittim, aracım lpg li olduğu için komple lpg sistemini söktür gel dediler, ve bunun yanı sıra yapılan görüşmede parça fiyatlarından bahsedince (enjeksiyon sistemi 1,5 milyar, kontrol ünitesi 680 euro vs.) ve bu parçalardan olabilir gibisinden , yapılan hesapta bu parçalardan herhangi biri dahi olsa 97 model uno için değmeyeceğinden dolayı yetkili servisten vageçtim.
    arkadaşlar öncelikle belirteyimki bu yada buna benzer sorunlarda ilk akla gelecek şey elektronik kontrol ünitesi olmalı. elektronik kontrol ünitesi bir çeşit bilgisayar sistemidir. motorun çalışması için gerekli verileri ve çalışırken çeşitli aksamlardan gelen verileri değerlendirip ilgili aksamlara komutlar veren bir ünitedir. aynı bilgisayarda olduğu gibi zamanla kullanımlada ilgili olarak hata verebilir. bu durum elektronik , yada günlük dilde kullanılan benzetmeyle bilgisayarlı araçların tamamında böyledir. bilgisyar hata verince ne yapıyoz? reset atıyoz , düzelmezse format atıyoz. oda olmazsa , bütün sistemi yeniden kuruyoz. araçtada elektroniğe bağlı sorun çıkınca yapacağımız ilk şey reset atmak, format atmak. peki bu unolarda reset nasıl atılır. genel bilinen şey akü kutup başını çıkarıp bekleyip takmak. peki bu yetiyormu ? hayır. unoda reset şöle. kontak açılır, açıkken elektronik kontrol ünitesi (sağ torpido altında halı döşemenin arkasında eğilince halıyı kaldırınca görülür) soketi çıkarılır, biraz beklenir. kontak kapatılır. soket tekrar üniteye takılır. ve devamında araç çalıştırılır. bu şekilde ünitede oluşan kod hatası silinir. aynı bilgisyar işletim sistemi olan windovs 'un elektrik kesilip yeniden geldiğinde bütün dosyaları taradıktan sonra bilgisayarı açması gibi.
    burada belirtmek gerekiyor, okadar uğraştıktan sonra çözdüğüm diğer konuda şu. rölanti sorununda kesinlikle karbüratörden (enjeksiyon sisteminden) kesinlikle manuel ayar yapılamayacağıdır. çünkü siz ne kadar ayar yaparsanız yapın ünite kendine gelen veri dorultusunda ayarı yeniden yapacaktır. benim aracın karbüratörüne manuel ayar yapılmaya çalışımış ve orjinal ayar bozulmuş. orjinaline getirmeye çalıtıysakta mümkün olmadı. çünkü rölanti motoru, kelebek ve ucundaki sensör potansiyometre, ve üstteki enjektör ayarı birbirini tutmalı. buda üretim aşamasında olan bişe. bu durumdan kaynaklı olarak ben karbüratörü enjektörü değiştirdim. yenisi çok pahalı. el değmemiş bir çıkma buldum taktım.
    birde belirteyim . ilk bakılacak şeylerden biride motor üzerinde bulunan (arcın karbüratöünün yani enjektün solundadan bakınca motor gövdesini üzerinde görülür) ısı müşürüdür. çünkü bu alet civalı bir sensördür zamanlada deforme olabilir. dolayısınla motor sıcaklık değeririni yanlış algılarsa rölanti ayarı vermez. bu parça 76 ytl dir. hemen satın almadan bir başkasıyla denenebilir. unolar dışında doğan slx inde ısı müşürü aynıdır.
    ayrıca beliteyim. konrol ünitesine rest atınca düzelmeyen bir durum ise bildiğim kadarıyla yetkili servislerde bunun programı yenilenebiliyor. bu sonuca şuradan vardım. yetkili servisin bilgi vermemesine rağmen. ne de olsa bilgi tekelini elinde bulundurmak istiyo. yeni nesil araçlarda bu program yetkili servislerce yükleniyor. heralde uno içinde mümkündür diye düşünüyom. ama tabi yukarda söylediğim aşamalardan sonra. (belirteyim karbüratör çıkmasını 100 ytl ye aldım, yani 100 ytl ye sorunu çözdüm) yetkilki servis avcunu yaladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: miskinn

    quote:

    Orjinalden alıntı: Haksin

    0.8


    çok güzel, benimki o değeri görmüyo..

    allahım yakında bu arabanın motoru dışında herşeyini değiştirmiş olcam..

    Alıntıları Göster
    uno rölanti sorunu
    merhaba
    çözdüm
    önce yetkili servise gittim, aracım lpg li olduğu için komple lpg sistemini söktür gel dediler, ve bunun yanı sıra yapılan görüşmede parça fiyatlarından bahsedince (enjeksiyon sistemi 1,5 milyar, kontrol ünitesi 680 euro vs.) ve bu parçalardan olabilir gibisinden , yapılan hesapta bu parçalardan herhangi biri dahi olsa 97 model uno için değmeyeceğinden dolayı yetkili servisten vageçtim.
    arkadaşlar öncelikle belirteyimki bu yada buna benzer sorunlarda ilk akla gelecek şey elektronik kontrol ünitesi olmalı. elektronik kontrol ünitesi bir çeşit bilgisayar sistemidir. motorun çalışması için gerekli verileri ve çalışırken çeşitli aksamlardan gelen verileri değerlendirip ilgili aksamlara komutlar veren bir ünitedir. aynı bilgisayarda olduğu gibi zamanla kullanımlada ilgili olarak hata verebilir. bu durum elektronik , yada günlük dilde kullanılan benzetmeyle bilgisayarlı araçların tamamında böyledir. bilgisyar hata verince ne yapıyoz? reset atıyoz , düzelmezse format atıyoz. oda olmazsa , bütün sistemi yeniden kuruyoz. araçtada elektroniğe bağlı sorun çıkınca yapacağımız ilk şey reset atmak, format atmak. peki bu unolarda reset nasıl atılır. genel bilinen şey akü kutup başını çıkarıp bekleyip takmak. peki bu yetiyormu ? hayır. unoda reset şöle. kontak açılır, açıkken elektronik kontrol ünitesi (sağ torpido altında halı döşemenin arkasında eğilince halıyı kaldırınca görülür) soketi çıkarılır, biraz beklenir. kontak kapatılır. soket tekrar üniteye takılır. ve devamında araç çalıştırılır. bu şekilde ünitede oluşan kod hatası silinir. aynı bilgisyar işletim sistemi olan windovs 'un elektrik kesilip yeniden geldiğinde bütün dosyaları taradıktan sonra bilgisayarı açması gibi.
    burada belirtmek gerekiyor, okadar uğraştıktan sonra çözdüğüm diğer konuda şu. rölanti sorununda kesinlikle karbüratörden (enjeksiyon sisteminden) kesinlikle manuel ayar yapılamayacağıdır. çünkü siz ne kadar ayar yaparsanız yapın ünite kendine gelen veri dorultusunda ayarı yeniden yapacaktır. benim aracın karbüratörüne manuel ayar yapılmaya çalışımış ve orjinal ayar bozulmuş. orjinaline getirmeye çalıtıysakta mümkün olmadı. çünkü rölanti motoru, kelebek ve ucundaki sensör potansiyometre, ve üstteki enjektör ayarı birbirini tutmalı. buda üretim aşamasında olan bişe. bu durumdan kaynaklı olarak ben karbüratörü enjektörü değiştirdim. yenisi çok pahalı. el değmemiş bir çıkma buldum taktım.
    birde belirteyim . ilk bakılacak şeylerden biride motor üzerinde bulunan (arcın karbüratöünün yani enjektün solundadan bakınca motor gövdesini üzerinde görülür) ısı müşürüdür. çünkü bu alet civalı bir sensördür zamanlada deforme olabilir. dolayısınla motor sıcaklık değeririni yanlış algılarsa rölanti ayarı vermez. bu parça 76 ytl dir. hemen satın almadan bir başkasıyla denenebilir. unolar dışında doğan slx inde ısı müşürü aynıdır.
    ayrıca beliteyim. konrol ünitesine rest atınca düzelmeyen bir durum ise bildiğim kadarıyla yetkili servislerde bunun progRamı yenilenebiliyor. bu sonuca şuradan vardım. yetkili servisin bilgi vermemesine rağmen. ne de olsa bilgi tekelini elinde bulundurmak istiyo. yeni nesil araçlarda bu program yetkili servislerce yükleniyor. heralde uno içinde mümkündür diye düşünüyom. ama tabi yukarda söylediğim aşamalardan sonra. (belirteyim karbüratör çıkmasını 100 ytl ye aldım, yani 100 ytl ye sorunu çözdüm) yetkilki servis avcunu yaladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salim1

    uno rölanti sorunu
    merhaba
    çözdüm
    önce yetkili servise gittim, aracım lpg li olduğu için komple lpg sistemini söktür gel dediler, ve bunun yanı sıra yapılan görüşmede parça fiyatlarından bahsedince (enjeksiyon sistemi 1,5 milyar, kontrol ünitesi 680 euro vs.) ve bu parçalardan olabilir gibisinden , yapılan hesapta bu parçalardan herhangi biri dahi olsa 97 model uno için değmeyeceğinden dolayı yetkili servisten vageçtim.
    arkadaşlar öncelikle belirteyimki bu yada buna benzer sorunlarda ilk akla gelecek şey elektronik kontrol ünitesi olmalı. elektronik kontrol ünitesi bir çeşit bilgisayar sistemidir. motorun çalışması için gerekli verileri ve çalışırken çeşitli aksamlardan gelen verileri değerlendirip ilgili aksamlara komutlar veren bir ünitedir. aynı bilgisayarda olduğu gibi zamanla kullanımlada ilgili olarak hata verebilir. bu durum elektronik , yada günlük dilde kullanılan benzetmeyle bilgisayarlı araçların tamamında böyledir. bilgisyar hata verince ne yapıyoz? reset atıyoz , düzelmezse format atıyoz. oda olmazsa , bütün sistemi yeniden kuruyoz. araçtada elektroniğe bağlı sorun çıkınca yapacağımız ilk şey reset atmak, format atmak. peki bu unolarda reset nasıl atılır. genel bilinen şey akü kutup başını çıkarıp bekleyip takmak. peki bu yetiyormu ? hayır. unoda reset şöle. kontak açılır, açıkken elektronik kontrol ünitesi (sağ torpido altında halı döşemenin arkasında eğilince halıyı kaldırınca görülür) soketi çıkarılır, biraz beklenir. kontak kapatılır. soket tekrar üniteye takılır. ve devamında araç çalıştırılır. bu şekilde ünitede oluşan kod hatası silinir. aynı bilgisyar işletim sistemi olan windovs 'un elektrik kesilip yeniden geldiğinde bütün dosyaları taradıktan sonra bilgisayarı açması gibi.
    burada belirtmek gerekiyor, okadar uğraştıktan sonra çözdüğüm diğer konuda şu. rölanti sorununda kesinlikle karbüratörden (enjeksiyon sisteminden) kesinlikle manuel ayar yapılamayacağıdır. çünkü siz ne kadar ayar yaparsanız yapın ünite kendine gelen veri dorultusunda ayarı yeniden yapacaktır. benim aracın karbüratörüne manuel ayar yapılmaya çalışımış ve orjinal ayar bozulmuş. orjinaline getirmeye çalıtıysakta mümkün olmadı. çünkü rölanti motoru, kelebek ve ucundaki sensör potansiyometre, ve üstteki enjektör ayarı birbirini tutmalı. buda üretim aşamasında olan bişe. bu durumdan kaynaklı olarak ben karbüratörü enjektörü değiştirdim. yenisi çok pahalı. el değmemiş bir çıkma buldum taktım.
    birde belirteyim . ilk bakılacak şeylerden biride motor üzerinde bulunan (arcın karbüratöünün yani enjektün solundadan bakınca motor gövdesini üzerinde görülür) ısı müşürüdür. çünkü bu alet civalı bir sensördür zamanlada deforme olabilir. dolayısınla motor sıcaklık değeririni yanlış algılarsa rölanti ayarı vermez. bu parça 76 ytl dir. hemen satın almadan bir başkasıyla denenebilir. unolar dışında doğan slx inde ısı müşürü aynıdır.
    ayrıca beliteyim. konrol ünitesine rest atınca düzelmeyen bir durum ise bildiğim kadarıyla yetkili servislerde bunun progRamı yenilenebiliyor. bu sonuca şuradan vardım. yetkili servisin bilgi vermemesine rağmen. ne de olsa bilgi tekelini elinde bulundurmak istiyo. yeni nesil araçlarda bu program yetkili servislerce yükleniyor. heralde uno içinde mümkündür diye düşünüyom. ama tabi yukarda söylediğim aşamalardan sonra. (belirteyim karbüratör çıkmasını 100 ytl ye aldım, yani 100 ytl ye sorunu çözdüm) yetkilki servis avcunu yaladı.

    Alıntıları Göster
    Salim seninde dediğin gibi bizim i.e. doğanda geçen sene böyle bir sorun oldu. Egsoz çıkışına yakın bir yerde müşür var bu beyne motorun ısısını yolluyor beyin ona göre benzin vb. ayarı yapıyor. Bilgisayara bağlayınca gördük o sorunu. Bilgisayarda motor ısısı eksilrde görünüyordu gösterge de ise 80. Orjinali bosh 70 mi neydei. Biz yerli taktık 30 ya da 35 maşallah tık yok şimdi. Bahsettiğiniz sorun bundan olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali119

    Salim seninde dediğin gibi bizim i.e. doğanda geçen sene böyle bir sorun oldu. Egsoz çıkışına yakın bir yerde müşür var bu beyne motorun ısısını yolluyor beyin ona göre benzin vb. ayarı yapıyor. Bilgisayara bağlayınca gördük o sorunu. Bilgisayarda motor ısısı eksilrde görünüyordu gösterge de ise 80. Orjinali bosh 70 mi neydei. Biz yerli taktık 30 ya da 35 maşallah tık yok şimdi. Bahsettiğiniz sorun bundan olabilir.

    Alıntıları Göster
    ya bu rölanti sorunu ben de var. arac sx ie 96. benzinde rolntide araba stop ediyor. gaza basınca çalışıyor yürüyorda ama rölantiye alınca stop ediyor. filitre diye değiştik bi süre sonra tekrar yaptı. Lpg de bi sıkıntı yok ama benzinde deli edecek beni. hiç olmadık yerde stpo ediyor. bu nedir acaba???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilicus

    ya bu rölanti sorunu ben de var. arac sx ie 96. benzinde rolntide araba stop ediyor. gaza basınca çalışıyor yürüyorda ama rölantiye alınca stop ediyor. filitre diye değiştik bi süre sonra tekrar yaptı. Lpg de bi sıkıntı yok ama benzinde deli edecek beni. hiç olmadık yerde stpo ediyor. bu nedir acaba???

    Alıntıları Göster
    meraba
    benzer sorun benim uno dada vardı. yeni çözdüm. daha öncede yazmıştım. önce elektronik kontrol ünitesinde hata kodu olabilir, resetlemek gerekir. bunun için içerde sağ torpido altında halı döşeme arkasında elkt. kontrol ünitesi var. aşama aşama yazıyom. 1. kontağı aç. 2. kontrol ünitesinde takılı soketi çıkar. (yani soket dediğim ana giriş kablosu, tırnağı ileri itip çıkarılır) 3. kontağı kapat 4.bir iki dakika bekle. 5. tak 6. kontağı aç. böylece kontrol ünitesini resetlemiş oluyorsun, hata varsa siliniyor. kaontak açıkken soketi çıkarmak önemlidir atlama.
    resetlemeye rağmen düzelmediyse, eksozun motora bağlandığı yerde , motor gövdesinde motor ısı müşürü var, onu değiştir. bozuluduğunda motor ısısını doğru vermez buda sorun yaratır. orjinali 76 ytl dir.
    ısı müşürüde sorunu çözmedi ise karbüratör (yani enjeksiyon sistemi) üzerinde rölanti motoru vardır. bu rölantiyi ayarlar. bakım yapılamayan bir parçadır, içi bobın sargıdır. bu zamanla deforme olabilir, bu değiştirilebilir. fiyatı 150 ytl dir.
    sakın hiç bir şekilde rölanti ayarı yaptırma. yani klasik karbüratörcüler ayar yapmaya çalışıyor, mümkün değil olmaz, komple karbüratör sistemini bozarsın. her koşulda rölantiyi araç kendisi elektronik ayarlıyor. yani karbüratörcü nasıl ayarlarsa ayarlasın araç beyne giden veriyle yeniden ayar çeker.
    ancak benim kanatim senin araçta konntrol ünitesinde hata var, resetleyince düzelecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salim1

    meraba
    benzer sorun benim uno dada vardı. yeni çözdüm. daha öncede yazmıştım. önce elektronik kontrol ünitesinde hata kodu olabilir, resetlemek gerekir. bunun için içerde sağ torpido altında halı döşeme arkasında elkt. kontrol ünitesi var. aşama aşama yazıyom. 1. kontağı aç. 2. kontrol ünitesinde takılı soketi çıkar. (yani soket dediğim ana giriş kablosu, tırnağı ileri itip çıkarılır) 3. kontağı kapat 4.bir iki dakika bekle. 5. tak 6. kontağı aç. böylece kontrol ünitesini resetlemiş oluyorsun, hata varsa siliniyor. kaontak açıkken soketi çıkarmak önemlidir atlama.
    resetlemeye rağmen düzelmediyse, eksozun motora bağlandığı yerde , motor gövdesinde motor ısı müşürü var, onu değiştir. bozuluduğunda motor ısısını doğru vermez buda sorun yaratır. orjinali 76 ytl dir.
    ısı müşürüde sorunu çözmedi ise karbüratör (yani enjeksiyon sistemi) üzerinde rölanti motoru vardır. bu rölantiyi ayarlar. bakım yapılamayan bir parçadır, içi bobın sargıdır. bu zamanla deforme olabilir, bu değiştirilebilir. fiyatı 150 ytl dir.
    sakın hiç bir şekilde rölanti ayarı yaptırma. yani klasik karbüratörcüler ayar yapmaya çalışıyor, mümkün değil olmaz, komple karbüratör sistemini bozarsın. her koşulda rölantiyi araç kendisi elektronik ayarlıyor. yani karbüratörcü nasıl ayarlarsa ayarlasın araç beyne giden veriyle yeniden ayar çeker.
    ancak benim kanatim senin araçta konntrol ünitesinde hata var, resetleyince düzelecektir.

    Alıntıları Göster
    KARDES BENDEKİ SORUN TAM TERSİ YANİ BENZİNDE BİR PROBLEM YOK AMA GAZA ALICAN ROLANTİ COK DUSUYO VE ARABA KALKMIYO YIGILIYO TORK URETMIYO SORUN NEDİR ACABA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeusma

    KARDES BENDEKİ SORUN TAM TERSİ YANİ BENZİNDE BİR PROBLEM YOK AMA GAZA ALICAN ROLANTİ COK DUSUYO VE ARABA KALKMIYO YIGILIYO TORK URETMIYO SORUN NEDİR ACABA

    Alıntıları Göster
    meraba sayın zeusma
    lpg de rölanti düşmesi ve yığılma durumunda bakılacak şey hava alıp almadığı. yani karbüratör(enjeksiyon sit. bulunduğu) üstündeki hava filtresi dışında hiç bir yerden hava almaması gerek. yani şöle denenebilir, hava filtre çıkarırsın, iki avcunla enjeksiyon sitemi üzerine havayı engelleyecek biçimde kapaklanırsın ve hafif hafif parmaklarının arasından hava verir motoru dinlersin. eğer rölantiyi, yani motordaki sesi bu şekilde farklılaştırabiliyosan sorunu buldun demek, yani aracın hava sisteminde bi yerde kaçak var. sorunu çözünce yada çözemezsen tekrar mesaj atarmısın sonucu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salim1

    meraba sayın zeusma
    lpg de rölanti düşmesi ve yığılma durumunda bakılacak şey hava alıp almadığı. yani karbüratör(enjeksiyon sit. bulunduğu) üstündeki hava filtresi dışında hiç bir yerden hava almaması gerek. yani şöle denenebilir, hava filtre çıkarırsın, iki avcunla enjeksiyon sitemi üzerine havayı engelleyecek biçimde kapaklanırsın ve hafif hafif parmaklarının arasından hava verir motoru dinlersin. eğer rölantiyi, yani motordaki sesi bu şekilde farklılaştırabiliyosan sorunu buldun demek, yani aracın hava sisteminde bi yerde kaçak var. sorunu çözünce yada çözemezsen tekrar mesaj atarmısın sonucu.

    Alıntıları Göster
    kardes distiribitor kapagındakı kutuplara atesleme yapmıyormus oralar oksitlenmis ve dedigin gibi hava yag benzin filtresi degisti yagı degisti araba simdi canavar gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeusma

    kardes distiribitor kapagındakı kutuplara atesleme yapmıyormus oralar oksitlenmis ve dedigin gibi hava yag benzin filtresi degisti yagı degisti araba simdi canavar gibi

    Alıntıları Göster
    BENİM DAHA ÖNCEKİ TÜPLÜ ARABAMDA AYNI SORUN VARDI. BU DURUM RÖLANTI AYARINI HEM BENZİNLİ HEM TÜPLÜYE GÖRE YAPTIRMAYA ÇALIŞMAKTAN MEYDANA GELİYORDUR.
    EN FAZLA TÜPÜ KULLANIYORSAN AYARINI ONA GÖRE YAPTIR, AMA ARA SIRA BENZİNİ DE İHMAL ETME YA DA SADECE GEREKTİĞİNDE BENZİNİ KULLAN HİÇBİR ŞEY OLMAZ,AYARIN DA BOZULMAZ.




  • salim1 kardeşime çok çok teşekkür ediyorum beni uno hobby de rolanti sorunu vardı benzinde düzenli çalışmıyordu araç benzinde iken gaza bastığımda yığılıp kalıyor yada motor stop ediyordu bahsetmiş olduğu reset le işinden sonra aracım şükür düzeldi vermiş olduğun bilgilerden doyayı teşekkür ediyorum sağolasın....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elmus

    BENİM DAHA ÖNCEKİ TÜPLÜ ARABAMDA AYNI SORUN VARDI. BU DURUM RÖLANTI AYARINI HEM BENZİNLİ HEM TÜPLÜYE GÖRE YAPTIRMAYA ÇALIŞMAKTAN MEYDANA GELİYORDUR.
    EN FAZLA TÜPÜ KULLANIYORSAN AYARINI ONA GÖRE YAPTIR, AMA ARA SIRA BENZİNİ DE İHMAL ETME YA DA SADECE GEREKTİĞİNDE BENZİNİ KULLAN HİÇBİR ŞEY OLMAZ,AYARIN DA BOZULMAZ.

    Alıntıları Göster
    enjeksiyonlu elektronik sitemde kesinlikle rölanti ayarı yapılmaz. rölantiyi elektronik kontrol ünitesi kendi ayarlar. eğer ayar yapmaya kalkarsan kesinlikle bozarsın. enjeksiyon (karbüratör ) kafası, yani rölanti motoru, enjeksiyon memesi, potansiyometre birbirine entegre bir sistem ve hasssasiyeti binde bir oranındadır. bu sisteme ayar yapılmaz. yani ayarı neye göre yapcaksın. her aracın ayarı kendine has. isteyen bir hassas multimetre alsın bir kaç aracın değerlerini karşılaştırsın bir birinden o kadar farklıki. doğru olan hangisi. hepsi doğru. her enjeksiyon sistemi kendi içinde ayrı değerlere sahip.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salim1

    enjeksiyonlu elektronik sitemde kesinlikle rölanti ayarı yapılmaz. rölantiyi elektronik kontrol ünitesi kendi ayarlar. eğer ayar yapmaya kalkarsan kesinlikle bozarsın. enjeksiyon (karbüratör ) kafası, yani rölanti motoru, enjeksiyon memesi, potansiyometre birbirine entegre bir sistem ve hasssasiyeti binde bir oranındadır. bu sisteme ayar yapılmaz. yani ayarı neye göre yapcaksın. her aracın ayarı kendine has. isteyen bir hassas multimetre alsın bir kaç aracın değerlerini karşılaştırsın bir birinden o kadar farklıki. doğru olan hangisi. hepsi doğru. her enjeksiyon sistemi kendi içinde ayrı değerlere sahip.

    Alıntıları Göster
    @salim1

    Allah senden razı olsun diyorum :) dediğin resetleme işini yaptım araba kendine geldi.

    Benim sorunum ise , benzindeyken yolun ortasında motorun stop etmesi (vurdurmayla falan calısmıyor) benzin veya gaz da farketmiyordu.
    Birde 1500 devirin altında 2 ve daha sonraki viteslerde motor kasılıp çok ciddi bir biçimde silkeleniyordu. Resetlemeden sonra silkeleme kalmadı. Bu arada, yakışı da fazlaydı gazla 200-220 YKR gibi yakışı vardı. Umarım o da düzelir.
    Tekrar teşekkürler.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.