Şimdi Ara

UPS'te akü büyütme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar evimdeki 600VAlık UPS bilgisayarımı ancak 15 dk. kadar desteklediği için içindeki 12V 7.2AH lik akü yerine 12V 12AH akü bağladım.Tabii boyuttan dolayı dışarıda duruyor.Fakat bu aküyle de süre ancak 22-23 dakikaya çıkabildi.Acaba içindeki 7.2AH aküyü de devreye alsam, cihaz bu 2 aküyü şarj edebilir mi?
    Bir de, eğer bu mümkün olursa aküleri birbirine paralel mi bağlamam gerekiyor?



  • Ah değerleri farklı aküleri paralel bağlama.Olmaz.
    İçine taktığın aküden aynısını alıp paralel bağlayabilirsin.
    Ama UPS'in şarj devresi şarj eder mi araştırmak lazım.
    Birde UPS inverter kısmı bu süreye ne tepki gösterir o da var.
  • bağla hiç bir şey olmaz
    şarj konusunda ise problem çıkacagını sanmıyorum kafana takma
    ben 70 A lik oto aküsüyle kullanıyorum
    bu aletler genellikle şarj için kendi inverter trafolarını kulandıkları için daha hiç problem görmedim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: leeon

    bağla hiç bir şey olmaz
    şarj konusunda ise problem çıkacagını sanmıyorum kafana takma
    ben 70 A lik oto aküsüyle kullanıyorum
    bu aletler genellikle şarj için kendi inverter trafolarını kulandıkları için daha hiç problem görmedim


    Ben fikrine katılmıyorum.

    Problem çıkabilir. Bağlamadan önce incelemek gerekir. 20 dakika çalışması planlanan ve termal hesapları ona göre yapılan bir devreyi 3 saat çalıştırırsan ve ısıyı mosfetlerin çevresinden atmazsan mosfetler yanar...

    Ben kendim mosfetlerin üstüne bir çerçeve açıp 8cm lik fan taktım. birde ufak devre yaptım elektrik gidince fan devreye giriyor.

    ayrıca 40 lık akü bağladım ama tam şarj etmedi, gittim birde şarj devresi yaptım bi dünya parada devreye verdim.

    Kolay gelsin...




  • iki aküyü paralel bağlama teorik olarak hata verecek çünkü sağlıklı çalışması için tam olarak aynı voltajı çıkarmak zorunda -bu da imkansız- ama pratikte çok da önemli olacağını sanmıyorum leeon kardeşim tam benim düşündüğümü yapmış ve araba aküsü kullanmış o senin paralel bağlama tekniğine göre teorikte çok daha sağlıklı ama hiç denemedim
    leeon kardeş araba aküsü nasıl sonuç verdi transistorleri zorlamadan kaynaklanan ısınma veya trafonun şarj için zorlanmasından kaynaklanan ses çıkarma gibi problemler yaşadın mı?
    ben de yapacam ama bi araba aküsü o güç kaynağından daha pahalı problem olursa para boşuna gitmesin diyorum bir de güç kaynağı hangi marka belirtirsen sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zoptrik -- 30 Eylül 2006; 2:24:21 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bleach


    quote:

    Orjinalden alıntı: leeon

    bağla hiç bir şey olmaz
    şarj konusunda ise problem çıkacagını sanmıyorum kafana takma
    ben 70 A lik oto aküsüyle kullanıyorum
    bu aletler genellikle şarj için kendi inverter trafolarını kulandıkları için daha hiç problem görmedim


    Ben fikrine katılmıyorum.

    Problem çıkabilir. Bağlamadan önce incelemek gerekir. 20 dakika çalışması planlanan ve termal hesapları ona göre yapılan bir devreyi 3 saat çalıştırırsan ve ısıyı mosfetlerin çevresinden atmazsan mosfetler yanar...

    Ben kendim mosfetlerin üstüne bir çerçeve açıp 8cm lik fan taktım. birde ufak devre yaptım elektrik gidince fan devreye giriyor.

    ayrıca 40 lık akü bağladım ama tam şarj etmedi, gittim birde şarj devresi yaptım bi dünya parada devreye verdim.

    Kolay gelsin...



    kardeş tam şarj etmediğini nereden anladın bir de nedenini teknik olarak anlayabildin mi? Paylaşırsan sevinirim




  • valla arkadaşlar ne diyim
    en azından 10 kişiye bu yöntemi uyguladım ve problem çıkmadı
    yeni bir akü ile neler olabilecegini ufaktan bir örnekle yazıyım
    bende çıkma bir akü ile ortalama 350 waat güç çeken bir bilgisayarı 3.5 saat çalıştırdım daha gidermi derseniz aslında denemek istemedim çünkü elektrikler gelmişti :)
    şimdi ısınmaya gelelim upsler gerilim üretirken degilde aküyü arj ederken ısınıyorlar problem ise sarj süresinden kaynaklanıyo normal aküleri 3 saatte şarj olurken oto aküleri 6 ila 7 saat sürüyo
    mosfetler üzerlerinde 0.7 volt tutukları için yüksek akımlarda bile fazla ısınmıyorlar orda ısınan genellikle lm 317 adlı regulatör entegresi oluyor

    not :bu arada önemli bilgi sakın aküleri şarj aderken yüksek akım kullanmayın normal standartlarda yapılan bir akü şarj devresi 13.5 volt ideal diye hesaplanır bu voltajda maz 3 A çekmelidir daha fazlası aküye zarar verecektir haberiniz olsun




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: leeon

    valla arkadaşlar ne diyim
    en azından 10 kişiye bu yöntemi uyguladım ve problem çıkmadı
    yeni bir akü ile neler olabilecegini ufaktan bir örnekle yazıyım
    bende çıkma bir akü ile ortalama 350 waat güç çeken bir bilgisayarı 3.5 saat çalıştırdım daha gidermi derseniz aslında denemek istemedim çünkü elektrikler gelmişti :)
    şimdi ısınmaya gelelim upsler gerilim üretirken degilde aküyü arj ederken ısınıyorlar problem ise sarj süresinden kaynaklanıyo normal aküleri 3 saatte şarj olurken oto aküleri 6 ila 7 saat sürüyo
    mosfetler üzerlerinde 0.7 volt tutukları için yüksek akımlarda bile fazla ısınmıyorlar orda ısınan genellikle lm 317 adlı regulatör entegresi oluyor

    not :bu arada önemli bilgi sakın aküleri şarj aderken yüksek akım kullanmayın normal standartlarda yapılan bir akü şarj devresi 13.5 volt ideal diye hesaplanır bu voltajda maz 3 A çekmelidir daha fazlası aküye zarar verecektir haberiniz olsun

    Normal UPS'lerde ki bunlar genelde ucuzları oluyor 12 volt 5 veya 7 Ah'lık aküler kullanılıyor.
    Şarj için basit bir formül var.Kapasitenin 1/10'nu kadar bir akım sağlıklıdır.
    Bu 5 Ah akü için 500 mA,7 Ah için 700 mA seviyesine denk geliyor.
    Şarj içinde genel olarak LM317 kullanılıyor ve LM317 bu akımı karşılayabilir.
    Oto aküleri çok daha yüksek kapasitede oluyor.Örneğin 60 Ah gibi.
    Bunun onda biri 6 amper eder.Bunun LM317 tarafından karşılanması imkansız.
    Ayrıca oto aküleri oto elektrikçilerinde çok daha yüksek amperde şarj ediliyor.
    Fokur fokur kaynıyor akü şarj edilirken.Bu iyi midir o ayrı konu tabi.
    Birde sulu aküler şarj olurken gaz çıkarır.Bu oturulan oda da pek sağlıklı değildir.
    Normal aküler 3 saatte şarj oluyor demişsin ama benim UPS'de 8 saatte %90 şarj oranına ulaşıyor diyor.
    10 saniye kadar fişten çekilirse bilgisayardaki takip programında akü şarj oranının %100 olması için yarım saat kadar geçmesi gerekiyor.

    Eğer yanlışım varsa düzeltin.Kesinlikle olmaz diye kestirip atmıyorum.
    İleride bize de lazım olur.
    Bunlar benim tespit ettiğim noktalar.




  • bence ewde araba akusu kullanmayın ups nin içindeki aku turlerinin yuksek amperli olanlarundan kullanabilirsiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zoptrik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Bleach


    quote:

    Orjinalden alıntı: leeon

    bağla hiç bir şey olmaz
    şarj konusunda ise problem çıkacagını sanmıyorum kafana takma
    ben 70 A lik oto aküsüyle kullanıyorum
    bu aletler genellikle şarj için kendi inverter trafolarını kulandıkları için daha hiç problem görmedim


    Ben fikrine katılmıyorum.

    Problem çıkabilir. Bağlamadan önce incelemek gerekir. 20 dakika çalışması planlanan ve termal hesapları ona göre yapılan bir devreyi 3 saat çalıştırırsan ve ısıyı mosfetlerin çevresinden atmazsan mosfetler yanar...

    Ben kendim mosfetlerin üstüne bir çerçeve açıp 8cm lik fan taktım. birde ufak devre yaptım elektrik gidince fan devreye giriyor.

    ayrıca 40 lık akü bağladım ama tam şarj etmedi, gittim birde şarj devresi yaptım bi dünya parada devreye verdim.

    Kolay gelsin...



    kardeş tam şarj etmediğini nereden anladın bir de nedenini teknik olarak anlayabildin mi? Paylaşırsan sevinirim


    40Ah lik akü eski 7Ah likten daha çabuk bitiyordu. Araştırmadım nedenini, aslında içini açıp bakması zor geldi tekrar. Üstelik 700ma civarı olan şarj akımını 4 ampere çıkarmak imkansız olduğundan direk bir devre tasarladım, onu ekledim.




  • İyi güzelde LM 317 yi atıyorum LM 338 (5 amper) ile değiştirdikten sonra aküyü şarj edebilmek için gerekli akımı verebilecekmi ?

    Bazı arkadaşlar bundan o kadar emin sanırım bu olayın sadece regülatörü değiştirmekle hallolduğunu düşünüyor bence bu olay bu kadar basit değil .

    Sağlıcakla kalın .
  • regülatör değiştikten sonra asıl voltajı üreten trafo ne olacak.??
  • Arkadaşlar yapan varsa nasıl yaptığını söyleyebilirmi bendede 600VAlık bir ups var ve yaklaşık 15-20 dk gidiyor bunu yükseltirsem çok iyi olucak yapan arkadaşlar anlatabilirmi.Teşekkürler.
  • leeon yaptım diyor ya... Herhalde çalıştırdı da yazıyor... Ben de en kısa zamanda deniyeceğim...Sonucunu burada bildiririm... Giden LM 317 olsun...
  • fakli Ah değerine sahip akülerin paralellenmesi bence yanlış. dolma süreleri , deşarj süreleri, iç dirençleri farklı..bırakın farklı Ah değerlenide aküleri ben hiçbir UPS in içinde paralellenmiş aynı Ah değerinde bile akü görmedim..

    Akü değeri yükseltilerek dyanma süresi uzatılabilir eğer ups in şarjdevresi de akım sınırlayıcı mantığı ile çalışıyosa (ki büyük ihtimal öyledir) bi sorun çıkmaz..

    Ama mosfetlerin düşük iç dirençleri sebebiyle ısınmayacaklarına katılmıyorum daha ısınmayan bi mosfet icad edilmedi.Böyle bir yükseltme yapılacaksa regülatörlerden tutun mosfetlere hatta trafoya kadar soğutma işlemi yapılmalı. Ben çalışma süresi gereği yapılan termal hesaplamalar konusunda Bleach ' e sonuna kadar katılıyorum
  • Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar,sağlıklı bir yöntem değilmiş demek ki
  • Büyük akü küçük aküyü aşırı sarj akımından dolayı patlatabilir.Ufacık bir voltaj farkı oluşsa sanki şarja bağlanmış gibi yüksek voltajı olan diğerini yer.

    Varmıdır bilmiyorum 6 volt 20 -30 amper kuru aküler olsa seri bağlansa hem süre baya uzar hem problem çıkarmaz
  • 12v 60ah araba aküsü bağlamak istiyorum
    480 watt için en iyi ihtimalle 12VDC tarafında 40 amper lazım
    16mm2 lik kablo yeterli olur mu bilen var mı?

    edit: 2006 hort



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-12B15DEEB -- 17 Eylül 2018; 5:57:2 >
  • Mesafe önemli olmakla beraber yeterli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    12v 60ah araba aküsü bağlamak istiyorum
    480 watt için en iyi ihtimalle 12VDC tarafında 40 amper lazım
    16mm2 lik kablo yeterli olur mu bilen var mı?

    edit: 2006 hort
    Hocam hortta çıtayı çok yükseltmişsin...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.