Şimdi Ara

üstadlara soru rampa aşağı giderken boşa mı atmalı yoksa viteste mi gitmeli (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
0
Favori
2.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M E C A Z

    quote:

    Orijinalden alıntı: aezhob_92


    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: M E C A Z

    Kesinlikle viteste in;

    1- Araç hakimiyeti açısından, güç dağılımı.
    2- Yakıt tasarrufu açısından , enjektörler yakıt aktarımı kesiyor.



    + 10500



    Hocam bilmedigimden soruyorum enjektorler yakiti kesiyorsa yanma islemi nasil oluyor sadece havaylami?

    Bildiğimiz üzere motor emme, sıkıştırma, iş ve egzoz çevrimlerinin (4 zamanlıya göre) aralıksız devamı süresinde bize sürekli döngüsel hareket verir ve bu hareket aktarma organlarına iletilerek tekerleklere verilir.

    Yokuş aşağı inerken fiziksel kurallara göre araç bir kinetik enerji kazanır, bu kinetik enerji tekerlekler ve aktarma organları yardımıyla bize yanma ile döngüsel hareket veren motorumuzu çevir, motor burada sadece yanma zamanını gerçekleştirmez çünkü iş zamanı sırasında pistonu aşağı basan yanma anını motor tekerleklerden alan kinetik enerji ile bitirip çevrimi tamamlayacaktır. Yani egzoz gazı yerine taze emmiş olduğu havayı yakmadan egzozdan atacaktır. Sistem bu kadar basittir.

    Kısacası;

    gaz pedalı aktif iken = Emme>sıkıştırma,is,egzoz
    gaz pedalı kapalı iken = emme>sıkıştırma, kinetik enerji,egzoz

    çevrimi tamamlayacaktır.

    Tesekkurler verdiginiz bilgiler icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayâlî

    Sebebi ne peki

    B segment kuş gibi, ayak freni zorlanmadan yavaşlatır, D segmentinde kasa ağır, kompresyona almazsan araç üzerinde hakimiyetin zorlaşır,motorun yapacağı kompresyon yükü lastiklere biner lastiği çabuk bitirirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mantıklı aslinda..

    Ama benim araç da b segmenti yahu, servis hiç boşa atma demisti..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayâlî

    Mantıklı aslinda..

    Ama benim araç da b segmenti yahu, servis hiç boşa atma demisti..

    yok yav at boşa bişey olmaz kuş gibi araba, ben puntoyla antalya izmir yolunda 5 km boşta gittiğimi bilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğim fazla ise kesinlikle viteste, hatta en büyük viteste değil daha küçük bir viteste.
    Motordan motora değişir ama örneğin 1800 d/d üstünde gaza basmıyorken motorun yakıtı kestiğini kabul edelim.
    Siz de eğim yeterli olduğu için bu devrin üstünde giderseniz neredeyse sıfır yakıtla gidersiniz.

    Diyelim ki eğim yetersiz ve en büyük viteste bile aracın hızı azalıyor.
    Bu durumda boş viteste giderseniz aracın hızı hafif eğimden dolayı sabit kalabilir veya hafif artar / azalır.
    Bu opsiyonu bildiğiniz bir yolda deneyip onaylayabilirsiniz.


    Sonuç olarak iyi tanıdığınız bir yolda (viraj, eğimler vb.) nerede hangi viteste (boş dahil) gideceğinizi bilirseniz en az yakıt tüketebilecek şekilde kullanabilirsiniz diye düşünüyorum.


    NOT: Yorum güncel motorlarda bulunan elektronik kontrollü yakıt sistemine göre yazılmıştır. Karbüratör vb. tip motorlar için yaklaşım farklıdır.




  • Mazda2 icin tasarruf açısından sormustum, boşta daha fazla yakar,atma demişlerdi yahu.. gerci alışkanlıktan firsat buldukca yine de bosa atiyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayâlî

    Mazda2 icin tasarruf açısından sormustum, boşta daha fazla yakar,atma demişlerdi yahu.. gerci alışkanlıktan firsat buldukca yine de bosa atiyorum..

    viteste gitmenin tasarrufun t siyle alakası yok, yalnız bu yorumum hakkında polemik olmasın tamamen kendi görüşümdür sadece beni bağlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eyvallah..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her zaman vitesle inerim
    Bosta inerim diyenler neye guvenerek iniyor bilemem
    Yolun egim ve durumuna gore 50 60 ise 3 ustu hizlarda 4 ile inerim ve yinede ayagim her zaman frene basmaya hazirliklidir
    Otomatik aracimda bile tip moduna alip vitesle inerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.
    Bosta inerim diyenler neye guvenerek iniyor bilemem

    Mühendislik bilgisine...
  • Boşta araba daha fazla sürat alacak rampa aşağı sürekli frene basacaksın uzun rampalarda frenler şişebilir.
  • Söylenmiş ama yine yazayım. Enjeksiyonlu araçlar viteste yokuş aşağı gaza basmadan giderken yakıt puskurtmez, dolayısıyla sifir tuketim olur. Tasarrufun t si ile alakası yok diyen arkadaslara duyurulur.

    Hadi tuketimi gectim, boşta inmek kesinlikle daha guvensizdir. Merak eden Onno ustaya mail atsın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cavador

    Boşa at, daha hızlı gidersin ve dolayısıyla rolantide yaktığın zaman kısalır, ayrıca viteste olmadığı için boşyere motora kompresyon yaptırmamış olursun, şimdi araç yakıt yakmaz diyen birileri olur viteste olunca, onlarada yakıtını boşaltıp yokuş aşağı gitmelerini tavsiye ederim yakıtsız gidebildiklerine inanıyorlar nasıl olsa.

    Yokus assagi inerken ama yokus uzun olcak kisa mesafeli olmayacak aracinla 70 80 le gitmen yeterli vitesi 4 de veya 5 de tut ayagi gazdan cek birak viteste gitsin arac. 1 dakikaya yakin bir sure sonra hararetin dustugunu gorursun. Neden ? Cunku hic bi sekilde motorda yanma olmayacak yakit tuketimide 0. Heleki kis aylarinds veya soguk havalarda gece deneyin bunu bakalim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece düşük eğimlerde boşa atmanın sebeplerinden birisi de bu zaten.

    Eğim fazla ise viteste gitmek kesinlikle doğru, hatta öyle eğimler var ki küçük viteslere rağmen fren ihtiyacı oluyor.



    Eğer az eğimde boşta 100 ile gidebilirken eğimin bitimine yakın örneğin 6. vitese geçmeyecek bir araç zaten 5'ten 6'ya atarken de geçmeyecektir. Dişli kutusunda zaten sorun vardır. Olayın boş veya 5'ten 6'ya atma ile bir ilgisi yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: igorparker

    Söylenmiş ama yine yazayım. Enjeksiyonlu araçlar viteste yokuş aşağı gaza basmadan giderken yakıt puskurtmez, dolayısıyla sifir tuketim olur. Tasarrufun t si ile alakası yok diyen arkadaslara duyurulur.

    Hadi tuketimi gectim, boşta inmek kesinlikle daha guvensizdir. Merak eden Onno ustaya mail atsın.

    demek yokuş aşağı gaza basmayınca enjeksiyonlar yakıt püskürtmez,, o zaman sana bir sorum var : patlama varmı yokmu ? başka sorum yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yol bilgisayarı boşda deger gösterirken vitesde sıfır tüketim gösterir kanıt olarak bunu gösteriyolar boş inerken fren balataları daha cabuk eskir yeni model arabalarda fren balatalarıda ciddi maddi külfet bence vtesde inmek hem güvenlik hemde ekonomik acıdan iyi
  • Yok hocam..yakit puskurtulmuyorsa patlamada olmaz..zaten gaz pedalina basmak demek yakit gondermek ve bujiyi devreye sokmaktir. Haliyle gaz pedalina basmadiginiz icin yani enjektorlerin puskurtmesini engeleyeceginiz icin silindirlerin icinde hic sekilde patlama olmayacaktir. Sadece hava girip cikar o kadar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 15 Mart 2014; 23:26:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkGuardian_F1

    yol bilgisayarı boşda deger gösterirken vitesde sıfır tüketim gösterir kanıt olarak bunu gösteriyolar boş inerken fren balataları daha cabuk eskir yeni model arabalarda fren balatalarıda ciddi maddi külfet bence vtesde inmek hem güvenlik hemde ekonomik acıdan iyi

    Fren ihtiyacı yoksa? Eğim az ise...

    Vitese atınca yavaşlıyor (en büyük vites), boşta hız sabit kalıyor, öyle bir eğim düşünün.
  • Power7Gear kullanıcısına yanıt
    Oyle bi egim varsada zaten duze yakin bi egimdirki ilerde zaten ne olacagini kestirceginiz icin frene bastiginizdaki hiziniz yaklasik 60 70 olacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Oyle bi egim varsada zaten duze yakin bi egimdirki ilerde zaten ne olacagini kestirceginiz icin frene bastiginizdaki hiziniz yaklasik 60 70 olacaktir.

    Frene niye basıyoruz :) Yolumuz uzun.

    İleride bu eğim bitiyor ve düz, eğimsiz yolda ilerleyeceğiz.

    60 70 nereden geldi?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.