Şimdi Ara

üstadlara soru rampa aşağı giderken boşa mı atmalı yoksa viteste mi gitmeli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
0
Favori
2.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben genelde rampa aşağı giderken vitesi boşa alırım. bazı arkadaşlar vitesde daha az yaktığından bahsediyorlar ama vitesdeykende araç ya sabit hızla gidiyor yada yavaşlıyor ama boşa atıncada hızlanıyor. fikirleriniz neler? rampa aşağı boşa mı atmalı vitesde mi inmeli



  • Boşa atmak tehlikeli diyorlar genelde. Ben hiç boşa atmam rampada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nulla Poena Sine Lege -- 15 Mart 2014; 17:28:04 >
  • Pekiii.
    bayır aşağı. Viteste araba düşük vitesde aşırı yüklenilirse ,eğimden dolayı araba ivmelenip motora yüklenmesinden dolayı sıkıntı olursa ne olur
  • Kesinlikle viteste in;

    1- Araç hakimiyeti açısından, güç dağılımı.
    2- Yakıt tasarrufu açısından , enjektörler yakıt aktarımı kesiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrWin

    Kesinlikle viteste in;

    1- Araç hakimiyeti açısından, güç dağılımı.
    2- Yakıt tasarrufu açısından , enjektörler yakıt aktarımı kesiyor.
    Otomatik vitesli Peugeot 206 kullandığımda yokuşta boşa almıştım, yokuş bittiğinde D konumuna aldım araba kastı kendini sanki freni köklemişim gibi oldu.

    Manuel vitesi iyice unuttum artık sadece vites atmayı hatırlıyorum ama otomatikte denemeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Otomatik vitesli Peugeot 206 kullandığımda yokuşta boşa almıştım, yokuş bittiğinde D konumuna aldım araba kastı kendini sanki freni köklemişim gibi oldu.

    Manuel vitesi iyice unuttum artık sadece vites atmayı hatırlıyorum ama otomatikte denemeyin.

    Alıntıları Göster
    Eğer sonraki vitese geçme zamanını iyi ayarlarsanız açık yolda boş viteste inmekle daha az harcanır. 70'lerdeki petrol krizinden sonra bazı arabalarda "freewheeling" şanzımanlar bunun için geliştirildiler. Bu şanzımanlar son viteste bisikletlerdeki gibi tek yönlü kavrama yaparlardı. Neticede sürtünme azalıyor ve atalet daha iyi korunuyor. Bu şanzımanlar yakıtla yağlama yapan iki zamanlı motorlarda da kullanıldı. Bu motorlar yük altında devir düşürme kabiliyetine sahip olmadığından devir olmadığından yükü de azaltmak için kullanılırlar.

    Tabii bu tehlikeli olabilir, tekrar hızlanmak istenirse doğru vitesi bulmak, kavrama yapmak zaman alabilir. Motor stop edebilir, fren takviyesi kaybedilebilir.

    Soğuk havalarda ve yüksek hızlarda da motor için tehlikelidir. Şöyle ki önden yüksek hıza göre rüzgar alan motor aslında sadece rolantide çalışıyor. Bu halde çok hızlı soğuyabilir, bu sırada blok çatlayabilir. Tekrar vitese alındığında ise soğuk motorla yük altında ve yüksek hızda hemen devam edilmiş olur. Bu durum da silindirleri bozabilir veya ani ısı artışından blok çatlayabilir, silindir kapağının geometisi bozulabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M E C A Z

    Kesinlikle viteste in;

    1- Araç hakimiyeti açısından, güç dağılımı.
    2- Yakıt tasarrufu açısından , enjektörler yakıt aktarımı kesiyor.



    + 10500

  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: M E C A Z

    Kesinlikle viteste in;

    1- Araç hakimiyeti açısından, güç dağılımı.
    2- Yakıt tasarrufu açısından , enjektörler yakıt aktarımı kesiyor.



    + 10500



    Alıntıları Göster
    Boşa atıp git. Yakıttan tasarruf sağlarsın...

    Böyle konu mu olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Boşa atıp git. Yakıttan tasarruf sağlarsın...

    Böyle konu mu olur?

    Alıntıları Göster
    Viteste bedava gidersin
    Boşta yakıt yakarsın
  • Anlık tuketim viteste 0.0 iken
    Bosta 0.4-0.6 arasında

    Ayrıca otomatiklerde boşa atmak zararlı diye duydum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Anlık tuketim viteste 0.0 iken
    Bosta 0.4-0.6 arasında

    Ayrıca otomatiklerde boşa atmak zararlı diye duydum
    Hızınıza göre en uygun vitese alın inin(1.6 motor için örnek 60la iniyorsanız 3.vites)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GrandLotus

    Hızınıza göre en uygun vitese alın inin(1.6 motor için örnek 60la iniyorsanız 3.vites)

    Alıntıları Göster
    En sağlamı arabayı stop ettirmek.

    Sıfır tüketim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: M E C A Z

    Kesinlikle viteste in;

    1- Araç hakimiyeti açısından, güç dağılımı.
    2- Yakıt tasarrufu açısından , enjektörler yakıt aktarımı kesiyor.



    + 10500



    Hocam bilmedigimden soruyorum enjektorler yakiti kesiyorsa yanma islemi nasil oluyor sadece havaylami?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    En sağlamı arabayı stop ettirmek.

    Sıfır tüketim.

    Alıntıları Göster
    uygun viteste inmek en doğrusu ama bende boşa atarım alışkanlık olmuş en ufak bir rampada boşa sallıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    En sağlamı arabayı stop ettirmek.

    Sıfır tüketim.

    Bide anahtari çıkardın mi mis gibi gider.
  • Ben boşa açtığımda rampa aşağı 5lt.6lt.7lt die çıkıp gidiyor tuketim gaza baksam daha az yakar.ama vites takip bırakınca 0.0 tüketim en sevdiğim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aezhob_92


    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: M E C A Z

    Kesinlikle viteste in;

    1- Araç hakimiyeti açısından, güç dağılımı.
    2- Yakıt tasarrufu açısından , enjektörler yakıt aktarımı kesiyor.



    + 10500



    Hocam bilmedigimden soruyorum enjektorler yakiti kesiyorsa yanma islemi nasil oluyor sadece havaylami?

    Bildiğimiz üzere motor emme, sıkıştırma, iş ve egzoz çevrimlerinin (4 zamanlıya göre) aralıksız devamı süresinde bize sürekli döngüsel hareket verir ve bu hareket aktarma organlarına iletilerek tekerleklere verilir.

    Yokuş aşağı inerken fiziksel kurallara göre araç bir kinetik enerji kazanır, bu kinetik enerji tekerlekler ve aktarma organları yardımıyla bize yanma ile döngüsel hareket veren motorumuzu çevir, motor burada sadece yanma zamanını gerçekleştirmez çünkü iş zamanı sırasında pistonu aşağı basan yanma anını motor tekerleklerden alan kinetik enerji ile bitirip çevrimi tamamlayacaktır. Yani egzoz gazı yerine taze emmiş olduğu havayı yakmadan egzozdan atacaktır. Sistem bu kadar basittir.

    Kısacası;

    gaz pedalı aktif iken = Emme>sıkıştırma,is,egzoz
    gaz pedalı kapalı iken = emme>sıkıştırma, kinetik enerji,egzoz

    çevrimi tamamlayacaktır.




  • çıktığın vitesde in diye boşa mı demiş atalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrWin

    quote:

    Orijinalden alıntı: aezhob_92


    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: M E C A Z

    Kesinlikle viteste in;

    1- Araç hakimiyeti açısından, güç dağılımı.
    2- Yakıt tasarrufu açısından , enjektörler yakıt aktarımı kesiyor.



    + 10500



    Hocam bilmedigimden soruyorum enjektorler yakiti kesiyorsa yanma islemi nasil oluyor sadece havaylami?

    Bildiğimiz üzere motor emme, sıkıştırma, iş ve egzoz çevrimlerinin (4 zamanlıya göre) aralıksız devamı süresinde bize sürekli döngüsel hareket verir ve bu hareket aktarma organlarına iletilerek tekerleklere verilir.

    Yokuş aşağı inerken fiziksel kurallara göre araç bir kinetik enerji kazanır, bu kinetik enerji tekerlekler ve aktarma organları yardımıyla bize yanma ile döngüsel hareket veren motorumuzu çevir, motor burada sadece yanma zamanını gerçekleştirmez çünkü iş zamanı sırasında pistonu aşağı basan yanma anını motor tekerleklerden alan kinetik enerji ile bitirip çevrimi tamamlayacaktır. Yani egzoz gazı yerine taze emmiş olduğu havayı yakmadan egzozdan atacaktır. Sistem bu kadar basittir.

    Kısacası;

    gaz pedalı aktif iken = Emme>sıkıştırma,is,egzoz
    gaz pedalı kapalı iken = emme>sıkıştırma, kinetik enerji,egzoz

    çevrimi tamamlayacaktır.

    Alıntıları Göster
    Boşa at, daha hızlı gidersin ve dolayısıyla rolantide yaktığın zaman kısalır, ayrıca viteste olmadığı için boşyere motora kompresyon yaptırmamış olursun, şimdi araç yakıt yakmaz diyen birileri olur viteste olunca, onlarada yakıtını boşaltıp yokuş aşağı gitmelerini tavsiye ederim yakıtsız gidebildiklerine inanıyorlar nasıl olsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cavador

    Boşa at, daha hızlı gidersin ve dolayısıyla rolantide yaktığın zaman kısalır, ayrıca viteste olmadığı için boşyere motora kompresyon yaptırmamış olursun, şimdi araç yakıt yakmaz diyen birileri olur viteste olunca, onlarada yakıtını boşaltıp yokuş aşağı gitmelerini tavsiye ederim yakıtsız gidebildiklerine inanıyorlar nasıl olsa.

    Alıntıları Göster
    En güzeli hiç inmemek..

    Yorumlar bombaa




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.