Şimdi Ara

üstadlara soru rampa aşağı giderken boşa mı atmalı yoksa viteste mi gitmeli (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
0
Favori
2.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • En iyisi viteste inmek. Boşta inince araba bazı durumlarda çok hızlanabiliyor. Kontrol etmek sıkıntı olabilir.
  • Bu olayı ben bizzat denedim.

    Edindiğim net sonuç şu ; Bu olayda yeni model ve eski model var.

    Eski model arabalarda kesinlikle ve kesinlikle boşta giderken daha az yakıyor. Çünkü yakıt kesim sistemi yok. Boşa attığınızda araç sadece rölanti için gerekli olan yakıtı alıyor depodan.

    Ancak yeni model araçlarda yakıt kesim sistemi olduğu için viteste gidilmesi daha iyi. Zaten enjektörler yakıtı kesiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nk061 -- 16 Mart 2014; 21:53:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olineoline12

    araba dizelse ve multi jet değilse viteste gazdan cekince yakıt tuketmez. Boştaysa tuketir, multijetsede viteste bile 2.2 litre tuketir 100kmde


    Peki bunun sebebi nedir biliyormusunuz? Aynisini ben de fark ettim 2.0 yakiyo yokus asagi viteste hic gaza basmadan. Merak ettim nedenini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şansölye


    quote:

    Orijinalden alıntı: olineoline12

    araba dizelse ve multi jet değilse viteste gazdan cekince yakıt tuketmez. Boştaysa tuketir, multijetsede viteste bile 2.2 litre tuketir 100kmde


    Peki bunun sebebi nedir biliyormusunuz? Aynisini ben de fark ettim 2.0 yakiyo yokus asagi viteste hic gaza basmadan. Merak ettim nedenini.

    uzumunu ye bagını sorma dıycem ama deve dikeni bu yani. Aslında az yakıt tuketmek için mekanik enerji motorun calısmasına yardımcı oluyor ama multıjette boyle bir sistem olmadıgından tuketime devam ediyor. Ayrıca yol bilgisayarına aldanmayın ne yazıyorsa en a 1 , 1.5 litre fazlasını tuketir multijet. Pompada olcun farkedeceksiniz




  • Viteste gidilmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski karbüratörlü ve LPGli araçlar boşta her zaman daha az yakar viteste giderken devir yükseliceği için daha yüksek oranda lpg vakumlanacak bu yüzden daha yüksek tüketim olucak.Ancak cut off sistemi yapılırsa o zaman viteste gitmek tasarruflu olur.
  • Herkes tutturmuş bir viteste inilmeli diye. Gerektiğinde boşta da inilir, bu kadar sabit fikirli olmayın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kiral33


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    En sağlamı arabayı stop ettirmek.

    Sıfır tüketim.

    Bide anahtari çıkardın mi mis gibi gider.

    Yesilligi gordun mü arabadan atacan kendini kırlara.ooooh.araba insin,sen keyfine bak

    Mangal olmazsa olmaz ama hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • boşa at hem motor dinlenir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuş aşağı yapılacak iş belli motoru kapatmak boşa alıp inmek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • turkeytv kullanıcısına yanıt
    Anahtarida camdan atmayi unutmussun ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mariachi@

    Anahtarida camdan atmayi unutmussun ama

    Anahtar lazım olur dediklerimi aynen yapanlar var sözde tasarruf için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeytv -- 17 Mart 2014; 14:46:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yıl oldu 2014, bu konu 50. kere yazıldı :)

    karbüratörlüyse boşta, enjektörlüyse fiteste inersen en az yakıt harcarsın

    güvenlik için viteste inmek lazım ki kompresyon olsun frene az yük binsin.
  • eğer yol bilgisayarlı aracınız varsa viteste inerken ayağını gazdan çekersen anlık yakıt tüketimi 0 olacaktır. 
    Bu da motorun kompresyon halinde olmasından kaynaklanır yani araç gereken gücü zaten eğimden almaktadır motorun güç üretmesine gerek yoktur haliyle benzin-mazot akışı da en aza iner/yok denecek kadar az olur.

    Hem viteste inmek daha güvenli olanıdır.Viştesten atmak bence tamamen Türk işidir boş iştir.Canına susamaktır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyzade0606 -- 17 Mart 2014; 15:28:25 >
  • hiçbiriniz bilmiyorsunuz..rampa aşşa geri geri gidilir yakıt yakmaz,yakmadığı gibi birde depoya yakıt dolmaya başlar.
  • 0,5 Kuruş cebinde kalacak diye boşta inme. Her zaman viteste in güvenlisi o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olineoline12

    quote:

    Orijinalden alıntı: şansölye


    quote:

    Orijinalden alıntı: olineoline12

    araba dizelse ve multi jet değilse viteste gazdan cekince yakıt tuketmez. Boştaysa tuketir, multijetsede viteste bile 2.2 litre tuketir 100kmde


    Peki bunun sebebi nedir biliyormusunuz? Aynisini ben de fark ettim 2.0 yakiyo yokus asagi viteste hic gaza basmadan. Merak ettim nedenini.

    uzumunu ye bagını sorma dıycem ama deve dikeni bu yani. Aslında az yakıt tuketmek için mekanik enerji motorun calısmasına yardımcı oluyor ama multıjette boyle bir sistem olmadıgından tuketime devam ediyor. Ayrıca yol bilgisayarına aldanmayın ne yazıyorsa en a 1 , 1.5 litre fazlasını tuketir multijet. Pompada olcun farkedeceksiniz

    Hocam cut-off sisteminin calisma prensibini az cok biliyorum da asil merak ettigim 2013 model aracta bile m.jet yakit tuketiyo viteste yokus asagi gaza basmadan inerken. Benim merak ettigim fiatin bi bildigi mi var acaba ? Bir de corsa astra 1.3 dizel kullanan arkadaslara sormak lazim onlarda durum ne. Bana cok tuhaf geliyo diger arkadaslar 0 1 arasi deger soylerken m.jetin boyle yapmasi
    Yakit konusun da bir kere deneme yaptim 29 30 kurus tespit ettim su an icin yol bilgisayariyla paralel gidiyo ama bi deneme daha yaparim pompayla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok hafif eğimlerde viteste iken çok fazla hız kaybediyor fakat boşta iken hızımı koruyabiliyorsam, önüm açıksa ve ileriyi de rahat görüyorsam ancak o zaman boşa atarım.

    Fakat viteste iken de hızımı koruyabildiğim her durumda viteste inerim.

    Bir de bazen öyle durumlar oluyor ki, viteste iken dahi çok az gaz vererek neredeyse rölanti gazı ile, ya da boştaki tüketimin çok daha az üzerinde bir tüketimle sürtünmeleri yenmek ve hızı korumak mümkün oluyor. Araba boşta iken sabit hızla inerken son viteste gaz verilerek de çok yakın tüketim ile aynı hızda inilebilen tatlılıkta eğimler. Mesela boşta ilen hızı koruyor, anlık tüketim 0,6-0,7'lerde. Son viteste çok minik bir gaz ile yine hızı koruyor, tüketim 0,9-1,0'larda. Bu durumda da viteste kalırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şansölye

    Hocam cut-off sisteminin calisma prensibini az cok biliyorum da asil merak ettigim 2013 model aracta bile m.jet yakit tuketiyo viteste yokus asagi gaza basmadan inerken. Benim merak ettigim fiatin bi bildigi mi var acaba ? Bir de corsa astra 1.3 dizel kullanan arkadaslara sormak lazim onlarda durum ne. Bana cok tuhaf geliyo diger arkadaslar 0 1 arasi deger soylerken m.jetin boyle yapmasi
    Yakit konusun da bir kere deneme yaptim 29 30 kurus tespit ettim su an icin yol bilgisayariyla paralel gidiyo ama bi deneme daha yaparim pompayla

    O iş tamamen yol bilgisayarının yazılımı ile ilgili hocam.

    Fiat'larda var bu durum, 2.0'ın altındaki değerleri ekranda göstermiyor, 2.0 sabit kalıyor.

    Bende de 30 km/h altındaki hızlarda anlık tüketim göstermiyor mesela "---" ifadesi çıkıyor. Bu demek değil ki anlık tüketim hesaplanmıyor, sadece ekranda gösterilmiyor.

    Sizin araçta da mesela yokuş aşağı kompresyonda ekran 2.0 değerini gösteriyorken OBD bağlantısından bilgisayar ile araç beynine bağlansanız motor cut-off modunda iken enjeksiyon sürelerinin sıfırlandığını görürsünüz.

    Ekranda görülen değer tamamen yol bilgisayarının yazılımı ile ilgili bir olay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 17 Mart 2014; 17:31:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: şansölye

    Hocam cut-off sisteminin calisma prensibini az cok biliyorum da asil merak ettigim 2013 model aracta bile m.jet yakit tuketiyo viteste yokus asagi gaza basmadan inerken. Benim merak ettigim fiatin bi bildigi mi var acaba ? Bir de corsa astra 1.3 dizel kullanan arkadaslara sormak lazim onlarda durum ne. Bana cok tuhaf geliyo diger arkadaslar 0 1 arasi deger soylerken m.jetin boyle yapmasi
    Yakit konusun da bir kere deneme yaptim 29 30 kurus tespit ettim su an icin yol bilgisayariyla paralel gidiyo ama bi deneme daha yaparim pompayla

    O iş tamamen yol bilgisayarının yazılımı ile ilgili hocam.

    Fiat'larda var bu durum, 2.0'ın altındaki değerleri ekranda göstermiyor, 2.0 sabit kalıyor.

    Bende de 30 km/h altındaki hızlarda anlık tüketim göstermiyor mesela "---" ifadesi çıkıyor. Bu demek değil ki anlık tüketim hesaplanmıyor, sadece ekranda gösterilmiyor.

    Sizin araçta da mesela yokuş aşağı kompresyonda ekran 2.0 değerini gösteriyorken OBD bağlantısından bilgisayar ile araç beynine bağlansanız motor cut-off modunda iken enjeksiyon sürelerinin sıfırlandığını görürsünüz.

    Ekranda görülen değer tamamen yol bilgisayarının yazılımı ile ilgili bir olay.

    Anladim hocam sagolun :) Fiatin da yaptigi is olsun yazsana sifir moral olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.