Şimdi Ara

Ustalar aracın sorununa kesin tespit yapamıyor yardım lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
1.816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2011 hyundai i30 1.6 dizel (142.000 km) sahibiyim 8-10 derecelerdeki havalarda aracı akşam park edip sabah çalıştırdığımda rolantide dalgalanma oluyor stop edecekmiş gibi oluyor fakat etmiyor daha sonra hiç bir sorun yokmuş gibi kullanabiliyorum . Yaklaşık 10 saniye mavi pis kokulu duman eşliğinde bu şekilde çalışıyor ve bu sorunu soğuk havalarda yapmıyor.
    Aracın fazla yakma veya çekişten düşme gibi sorunları da yok egr ve emme manifoldu temizlettim değişen birşey olmadı.
    Aracı istanbul da bosch dizel servise götürdüm motorun çalışmasının düzgün olduğu söylendi bilgisayara bağlandı bir sorun görünmedi.
    Pompa müşüründe(asıl ismi basınç regülatörüymüş) sıkıntı olabilir eğer oradada yoksa enjektörler sökülüp bakılır dedi. Müşür 500 tl enjektörleri sadece açması 400 tl ki usta kesin şu sorunu var diyemiyor. Bu aracın sorunu şu diyebilecek istanbul içi düzgün bir usta yokmudur yardımcı olursanız sevinirim. Boş yere para vermekten usandım artık.
    Ayrıca soğuk havalarda araç geç çalışıyor bazen 2 marşta alıyor buda enjektörlerden olabilirmiş.







  • Facebookta i30 clubde bu tarz sorun yaşayan olmuştur illaki oraya bakmanızı tavsiye ederim. En kötü usta tavsiyesi alırsınız. Benim tavsiyeme gelirsek bence yetkili servise de sormanız
  • Soguk arac ilk marşta çalışmiyorsa enjektörler şişik yani tıkalı demektir. Bunu anlamanın yolu enjektör geri dönüş hortumları sökülüp yerine şişeli ml göstergeli ölçüm kabları takılıp araç 5,10 dakika rolantide çalıştırılır. Sonra şişeye geelen mazot miktarına bakılıp karşılaştirma yapılır. Bir veya bir kaçı digerlerinden fqzla ise o enjektör tıkalıdır. Araç zor çalişır.

    Çalıştiktan sonra stop eder gibi dalgalanma yapiyorsa pompa basınc valfi sorunlu demektir.
  • https://youtu.be/fea9aKwGcko

    Kendi youtube kanalımda bu enjektör testi var. İzleyip fikir edinebilirsiniz.
  • Ekzantrik mili pozisyon sensörünü denediler mi gerci socaklik pek etkilemez ama yine de denemekte fayda var bence
  • Isıtma bujisi olabilir mi? Ya da akü voltajın düşükse yine bu bujiler görevini yapamıyor olabilir mi?
  • akünü ölçtürdünmü
  • Mavi duman varsa o araç ilk çalışmada bir şekilde yağ yakıyor. Bu yüzden de o yağı atana kadar düzgün çalışamıyor. Turbodan yağ sızıyor olabilir. Soğuk havalarda yağ sızamıyor olabilir. Fikir yürütüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Mavi duman varsa o araç ilk çalışmada bir şekilde yağ yakıyor. Bu yüzden de o yağı atana kadar düzgün çalışamıyor. Turbodan yağ sızıyor olabilir. Soğuk havalarda yağ sızamıyor olabilir. Fikir yürütüyorum.
    Ben de aynen böyle düşündüm. Hatta soğukta bunun olmamasını da aynen yağın içeri akmamasına bağladım. Acaba dedim turbodan yağ mı sızıyor veya supap lastiklerinden vs. ama araç dizel. Dizel araçta yanma odasına yağ sızması öyle ilk çalışmada dahi olsa bir kararsızlık yaratır mı emin olamadım. Belki belki sorun tek bir silindirdedir ve oraya fazlaca yağ sızıyordur. O silindir ciddi oranda yanma zorluğu yaşıyordur ve buna sebep oluyordur.



    Zor bir durum. Ben olsam sanırım silindir içini bir kamera ile araç soğukken kontrol ettirirdim, böyle yapan yerler var mı öğrenmek lazım. Yoksa deneme yanılma yoluyla çok ciddi zaman kayıpları ve maddi kayıp söz konusu olabilir. Yalnız kamera içi is dolu dizelin silindir içini görüntüleyebilir mi emin değilim...




  • Bende de focus 3 dizel var. Sabahları motor biraz vuruntulu çalışıyor. Rolanti devri ekranda sabit gözüküyor ama vuruntu oluyor. Motor sıcakken hiçbisey yok. 1 sene önce enjektör temizliği yaptırdım. Yine aynı değişen bir şey yok. Sorun enjektör değildir zannımca. Sorunlarımız aynı gibi. Ama bende mavi duman falan yok. Yakıt tüketimi, çekişi vs iyi.Benim akü biraz zayıf bunu biliyorum ölçtürdüm. Akuden olabilir gibi sizin sorun da benimki de. Ama bence esas sorun kızdırma bujisi. Hata kodu atmamış olabilir. Buna rağmen sıkıntılı olan kızdırma bujilerinden birkaçı bozuk olabilir. Ben alıştım. Doğrusu hiçbir ustaya da göstermedim. Ama size şiddetle tavsiyem kızdırma bujisine baktırın. Takip edeceğim konuyu. Gelişmeleri yazarsanız sevinirim.
  • kendindenvazgeçenadam K kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler facebooktaki sayfalarıda araştırıcam. Yetkili servis sadece şu sorunu var demek için 430 tl istedi :)
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    İki sorun da var malesef anlatımınıza göre hem enjektör hem valf yani x2 masraf yavaş yavaş dizelden soğumaya başladım hayırlısı bakalım
  • Usta akü ile bir sıkıntısı olmadığını çünkü marş bastığını zorlanmadığını söyledi.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Turboya baktırdım hocam 1500-2000 devir aralığında ufak bir ıslık sesi oluyor ama yağ ile ilgili bir durum yokmuş. Islık içinde bu araçlarda kronik çoğunda var bu şekilde kullan tamir ettirsen verim alamazsın dedi bekliyorum şimdilik.
  • 064 kullanıcısına yanıt
    En sonunda yetkili servise sadece şu sorunu var demeleri için 430 tl bayılıp daha sonra sanayide yaptırıcam galiba yoksa yetkili serviste yaptırmaya kalksam rahat bi 5 binlik olucaz gibi geliyor.
  • AsPaTRoNsSs kullanıcısına yanıt
    Isıtma bujisi hususunu pek önemsemediniz sanırım, isterseniz bu sorunun yaşandığı konuları biraz kurcalayın. Bir de turboda küçük de olsa bir sorun var demişsiniz hava filtresi ve kanalını izleyin eğer yağlanma varsa ve bu yağ sensöre ulaştıysa sağlıklı çalışmasını etkileyebilir.
  • Ben söyleyeyim bence subap lastikleriniz yağ kaçırıyor. İlk çalışmada yağı yakana kadar boğuluyor. Soğuk havada yapmamasıda tam bozulmamış lastiklerin soğuk havada yağında kalın olmasından dolayı sızdırmazlık görevini kısmi olarak yapabilmesi. Çinden telefona takılan mini kameradan alın sıcak havada ısıtma bujisini söküp silindir tepelerine bakın.
  • Teşekkürler cevabınız için yarın iş dönüşü hava filtresi ve kanallarını kontrol edicem.
  • Lokey L kullanıcısına yanıt
    Bu modellerde buji manifoldun arka kısımındaymış her arabada böylemi bilmiyorum benim becerebileceğim bir iş gibi görünmüyor. Artık bu sorunlardan öncelikli bi sorunum var galiba baskı balata bitti :) araba çalışırken viteslere geçmiyor stop halinde bir sıkıntı yok debriyaja sonuna kadar basılı halde bile arabada gitme isteği var yarım debriyaj yapıyormuşum gibi. İş dolayısıyla bir iki gün kapıda yatacak artık araba daha sonra önce baskı balata işi daha sonra diğer sorunlara yönelicem parasal mecburiyetten ötürü.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.