Şimdi Ara

Ustaya verdiğim paraya artık hiç acımıyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
3
Favori
4.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • crazyofc1 kullanıcısına yanıt
    Budur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • crazyofc1 kullanıcısına yanıt

    Kendim liqui moly ve shell yağlarını kullanmıştım bir de resmi servis sonrası konan yağı tecrübe ettim. Arada cidden fark var. Servis yağı ile normal bir performans olurken diğer yağları ekleyince araç bariz pürüzsüz çalışıyor. Üstelik servis yağ ücreti de çok fazla.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    10000 bakımı çok sık yapılan ve nispeten daha kolay bi işlem olduğu için ustada yaptırılabilir bence. Ama arıza durumunda kötü bir ustaya denk gelmektense servis iyidir

  • werneke W kullanıcısına yanıt

    Çok doğru hocam elinize sağlık.

  • İşçiliğe verdiğim paraya bende acımam.


    AMA


    dışarıdan parça kabul etmeyen,


    500 liralık piyasası olan herhangi parçayı 1000 tl diye müşteriye kitleyen çok çok çok fazla tamirci var.


    İşte o aradaki hava parasına karşıyım.


    Yoksa işini titizlikle yapani, sürücüye öneri yapan, arabaya özenen ustanın işçiliği hakkı neyse verilir.

  • Motosiklet kullanıcısı olarak ben de Manisa ve İzmir'de kime gittiysem bir türlü %100 memnun olamadım dört senedir. Ege Bölgesi'nde varsa öyle bir usta götüreyim...

  • servis hariç çok yakın tanıdık değilse alayı problem

  • İyi usta kötü usta başında duracaksınız aracın. Aracı kış bakımı diye verdim antifriz yerine su koyuyordu. Dedim dayı ne suyu ne yapıyorsun kış geldi dedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adam akıllı usta bulmak zor.. Gerçekten zor.

    Taksiciyim, buradaki bir çok insandan daha fazla ustalarla muhatap olmuşumdur. (daha doğrusu kendisini usta zanneden diyelim)


    Biz bile işini doğru düzgün yapan usta bulmakta zorlanıyoruz. Piyasada azlar.

    Mesela bundan bi kaç ay önce ön takımı sürekli yaptırdığım halde 6-7 bin km gitmiyordu. En son kendimden şüphe etmeye başlamıştım.

    Neyse, ustayı değiştirdikte 30 bin km'dir bir sorun yok şimdilik.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • crazyofc1 kullanıcısına yanıt

    Pasta cila marka öneriniz nedir acaba


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • perSNN kullanıcısına yanıt

    Farklı bir yerden olayı ele almışsınız çok güldüm gece gece :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BigCLawRex B kullanıcısına yanıt

    Bir taksicinin trafikte en sevmediği hareketler nelerdir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayiye gittim mi kendimi hapishaneye girmiş gibi hissediyorum. Hangi hücreye verirlerse versinler adamların fantazileri sizleri bekliyor gibi :)

  • Linuxxer L kullanıcısına yanıt
    Bakım ürünlerinde zirve meguiars ama bence gereksiz pahalı. Ben turtle wax'ı tercih ediyorum. Sonax da kullandım, gayet iyi.

    Lastik parlatıcı, jant temizleyici, susuz temizleme gibi çok kullandığım ürünleri ucuz olduğu için gojo ve divortex'ten alıyorum. Bunlar da çok hayati olmayan ürünlerde iyi iş görüyor.

    Aslında markadan daha önemlisi doğru ürün ve doğru uygulama. Mesela pasta-cila tabiri aslında yanlış. Aslında üç aşamalı compound-polish-wax. İlk aşama en ince zımpara gibi araç boyasının üstündeki tabakayı aşındırıyor, bu sayede boya tabakasına geçmemiş çiziklerden kurtuluyoruz. İkinci aşama daha ince şekilde bir aşındırma ve hafif bir koruyucu tabaka sağlıyor. Üçüncü aşama da yeni bir koruyucu tabaka sağlıyor. Bu yüzden direk cila yapınca parlaklık sağlanır ama çizikleri büyük çoğunluğu kalır, sadece ufak bir kısmını cila doldurmuş olur.

    Ben araçta düzenli bakım yaptığım için compound kullanmadan ince-kılcal çizikleri alması için direk turtle wax polishten başlıyorum (Turtle Wax 500 ml Boya Yenileyici Çizik Giderici.) Dediğim gibi bu ürün polish ama Türkçede bunların hepsi pasta olduğundan yorumlarda çizik gidemiyor diye yazılmış hep. Halbuki bunun amacı farklı. Cilada en iyisi macun cilalar ama kolay olsun diye ben sıvı sealent kullanıyorum (Turtle Wax Hibrid Boya Koruyucu 500 ML.) Bu sealent ciladan biraz farklı, sıvı cilalardan daha kalın bir tabaka oluşturuyor ama cila kadar parlak değil bir tık mat ıslak bir görüntü veriyor. Tabi bundan sonra cila da kullanılabilir. Ben mesela 2-3 ayda bir yıkamadan sonra sealent kullanıyorum direk.

    Yukarıda da dediğim gibi önemli olan doğru ürün. Mesela jantlarda gidip evde kullanılan cif gibi ya da asperox gibi ürünleri kullandıysan geçmiş olsun. İyi temizler ama jantların üzerindeki koruyucu tabakayı çok aşındırır, ileride jantlar mahvolur. Ya da mutfak temizleyicisiyle-bulaşık deterjanıyla araba yıkayanı gördüm. Bildiğimiz camsil de çok kullanılıyor araba camı-cam suyu için. Bunlar yarardan çok zarar verir. Boyayı gereksiz aşındırır, bunun yerine en kötü marka araba için üretilmiş ürünler bin kat daha iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazyofc1 -- 6 Ekim 2023; 10:1:31 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 2 yıl önce arkadaşımın başına geleni anlatayım iyice paranoyak olun. Bmw x1 e yetkili servisi te fren balatalarını ters takmış. 40 50 km gittikten sonra sesten farkedip geri getirmiş aracı. hatayı kabul edip disk ve balataları yeninde değiştirmişler.

  • Caslantas kullanıcısına yanıt
    Benim stilo’ya punto polen filtresi takmışlardı özel serviste. Yetkili servislerde de yanlış işler yapıldı ama 30 yıldır gördüğüm şudur artıları eksileri toplayınca yetkili servis daha iyi çıkıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • aliveli90 kullanıcısına yanıt

    Sağlam parça yerine bozuk takip sen yola çıkınca arıza oluyor. Sonra yine gidiyorsun taktiği parça yerine sana parça takip oarasini aliyor. Kendi bozup kendi yapıyor her yapista da başka yeri bozuyor acayip bir ortam oldu ülkede


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Renault serviste arka balata değiştirtmiştim, el freni tutmadığını fark ederek tekrar servise gittim.

    İlk iki seferde yol yap balatalar yeni normal diyerek yolladılar, son seferde kavga görültü vs.


    Mecburiyetten sanayiye götürdüm, lifte alıp baktılar, el freni bağlantısı yapılmamış.

    Renault servis 3 kere götürmeme rağmen kibirden aracı lifte alıp kontrol dahi etmedi.

  • iGroN İ kullanıcısına yanıt

    Faturasini servis evraklarini aliyorsunuz tuketici mahkemesine gidiyorsunuz. Tum masraflari tazminatinizi yazip talep edebilirsiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yetkili servise gidiyorum çünkü ;


    Bulunduğun il merkezinde ve yakın çevrede adam gibi özel servis veya iyi usta yok.


    Eski arabamda sanayide yaptırdığım bakım esnasında sadece yağını, yağ filtresini, polen ve hava filtresini değiştirip başka hiç bir şeye bakmadan parayı cebe atıp beni kışkışlıyorlardı.


    Oysaki Toyota yetkili servisi, 36 nokta kontrolü ile aracın gerekli tüm aksamlarının kontrolünü yaparak sürücünün fark etmeyeceği olası arıza başlangıçlarını da tespit edebiliyor.


    Bunun önemini CVT şanzımanlı aracımın CVT şanzıman yağının çok hafif sızıntı yapması ile anladım. Daha şanzıman değişimine 50.000 km. varken, gözden kaçacak kadar sızıntı yaparak bir miktar eksilmiş. Sızıntıyı contadan yapıyormuş. Bu bakım esnasında tespit edildi ve eksilen yağ tamamlandı. Conta ve cıvata yenilendi. Bu işlemler için ücret te almadılar. Sanayideki hangi usta buna bakardı diye sormak lazım.





  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.