Şimdi Ara

Uzun yol için en ideal motor hacmi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
5.568
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam,

    Arkadaşlar devamlı uzun yolda seyahat ettiğimizi düşünelim ve seyir hızı aralığımız 120-160 km arası olsun.

    Bu şartlarda gerçekleşen seyahatlerde yakıt tasarrufu konfor vb. nedenler için en uygun motor seçeneği sizce ne olabilir ?



  • Kime göre ekonomik olacak?

    Benzinli mi, dizel mi olacak?

    Aşırı beslemeli mi, atmosferik mi olacak?

    Sorunun ucu çok açık. Biraz daha daraltın bence.

    Bana 1.6 dizel ya da 1.4 turbo benzinli bir araba yeter de artar bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 5 Haziran 2009; 20:54:35 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Kime göre ekonomik olacak?

    Aşırı beslemeli mi, atmosferik mi olacak?

    Sorunun ucu çok açık. Biraz daha daraltın bence.


    +1
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Kime göre ekonomik olacak?

    Aşırı beslemeli mi, atmosferik mi olacak?

    Sorunun ucu çok açık. Biraz daha daraltın bence.



    Misal makam araçlarına 3500-4000 motorlar sadece güç içinmi koyuluyor ?

    Büyük motorun mantığı nedir ?

    Uzun yolda düşük devirde seyahat etmek konfora etki edermi ?

    Besleme tipi pekte önemli değil önemli olan bahsettiğim hızlarda konforlu seyahat etmemizi sağlayacak fakat mazot veya benzini su gibi içmeyecek motorlardı ..
  • Yanlış oldu ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fantastic Light -- 5 Haziran 2009; 21:00:41 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Kime göre ekonomik olacak?

    Aşırı beslemeli mi, atmosferik mi olacak?

    Sorunun ucu çok açık. Biraz daha daraltın bence.



    Misal makam araçlarına 3500-4000 motorlar sadece güç içinmi koyuluyor ?

    Büyük motorun mantığı nedir ?

    Uzun yolda düşük devirde seyahat etmek konfora etki edermi ?

    Besleme tipi pekte önemli değil önemli olan bahsettiğim hızlarda konforlu seyahat etmemizi sağlayacak fakat mazot veya benzini su gibi içmeyecek motorlardı ..



    Anladım.

    Belirttiginiz hızlara gore konusucak olursak 120 kmh ustu suratlerde en az yakıcak motor 2 litreden baslar.

    2 veya 2.5 luk bır motorla cok rahat rolantıde gıder gıbı 120 ustu suratlerde seyredersınız az yakarak.

    Bu arada makam aracları veya en ust segmentlı araclara buyuk hacımlı motor konulmasının sebebı, performansın yanı sıra Prestij içindir.

    Hacımlı motor her zaman Prestij kaynagıdır.

    EDIT: Benzınlı motorlar ıcın konusuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 5 Haziran 2009; 21:01:29 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Kime göre ekonomik olacak?

    Aşırı beslemeli mi, atmosferik mi olacak?

    Sorunun ucu çok açık. Biraz daha daraltın bence.



    Misal makam araçlarına 3500-4000 motorlar sadece güç içinmi koyuluyor ?

    Büyük motorun mantığı nedir ?

    Uzun yolda düşük devirde seyahat etmek konfora etki edermi ?

    Besleme tipi pekte önemli değil önemli olan bahsettiğim hızlarda konforlu seyahat etmemizi sağlayacak fakat mazot veya benzini su gibi içmeyecek motorlardı ..



    Anladım.

    Belirttiginiz hızlara gore konusucak olursak 120 kmh ustu suratlerde en az yakıcak motor 2 litreden baslar.

    2 veya 2.5 luk bır motorla cok rahat rolantıde gıder gıbı 120 ustu suratlerde seyredersınız az yakarak.

    Bu arada makam aracları veya en ust segmentlı araclara buyuk hacımlı motor konulmasının sebebı, performansın yanı sıra Prestij içindir.

    Hacımlı motor her zaman Prestij kaynagıdır.

    EDIT: Benzınlı motorlar ıcın konusuyorum.



    O zaman bahsettiğim şartlar için 2.0 ve üzeri dizel motorlar bayağı uygun oluyor ..

    Vay anasını demek prestij için adamlar dünyanın yakıtını yakıyor .. İlginç vallahi ..


    Bir EDIT te benden ..

    Benzinli yada dizel, turbo veya atmosferik motorlarda değişiklikler olabilirmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fantastic Light -- 5 Haziran 2009; 21:04:17 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    En az Yakan Hafif Ticari Tavsiyesi
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Makam arabaları nereden bakılsa 3.0 litreden başlıyor çünkü arabanın kendisi zaten ağır. Bir de o araba ile de kamyon sollamak için uğraşmak istemez kimse. Basınca gitmesi lazım.

    Sizin de söylediğinizin etkisi var. Yüksek hacim demek motorun düşük devirde yüksek güç üretmesi, yani sessizlik demek. Bir de 6 ve daha fazla silindirli motorlar çok rafine çalışır, titreşim çok azdır. Bu gibi nedenlerle makam arabalarında büyük motorlar var.

    Dediğim gibi, ben kendime alacak olsam 1.6 dizel ya da 1.4 turbo benzinli bir araba düşünürüm. Tüketimi makul olur, performansı da üzmez.

    Ama şimdi başkası gelir, 5.30i'den aşağı performans beni kesmez der, 120'de dipgaz yapınca 160'a ok gibi fırlamak ister. Ben bu yüzden sorunuzu daraltın dedim.




  • Dızel motorlar hakkında bısey dıyemem cunkı uzmanlık alanım deıller

    Ama 150-160 cıvarlarında seyrederken 1.6 ve 1.6 turbo motorlar, 2 - 2.5 lt atmosferık motorlardan daha fazla yakar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Ama 150-160 cıvarlarında seyrederken 1.6 ve 1.6 turbo motorlar, 2 - 2.5 lt atmosferık motorlardan daha fazla yakar.



    şehir dışı fabrika verisi örnekleri verirmisin???


    Örnek kendi araçlarımın yakıt verılerı.
  • 2.0 atmosferik bir araç 120km gibi hızlarda giderken 1.6 lardan daha ekonomiktir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Ama 150-160 cıvarlarında seyrederken 1.6 ve 1.6 turbo motorlar, 2 - 2.5 lt atmosferık motorlardan daha fazla yakar.



    şehir dışı fabrika verisi örnekleri verirmisin???


    Fabrika verileri bu hızlarda deneme yapılarak elde edilmiyor ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deserthawk -- 5 Haziran 2009; 21:15:37 >
  • Peki 160 km sabit hızda yapılan bir yolculukta Jetta 1.4 TSI (170-195hp neyse) mi yoksa Honda Accord 2.0 156 hp atmosferik mi daha fazla yakar ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fantastic Light

    Peki 160 km sabit hızda yapılan bir yolculukta Jetta 1.4 TSI (170-195hp neyse) mi yoksa Honda Accord 2.0 156 hp atmosferik mi daha fazla yakar ?

    bence accord az yakar.gerçi tsi lerde düşük devirde yüksek tork veriyor ...
  • Kendi aracımdan yola çıkacak olursam en azından 2.0 hacmince olmalı.Hatta bence ideal olanıda bu,ülkemiz koşullarında tabi.150-170 km arasında 4 ileri otomatik şanzumanında etkisiyle araç zorlanmadan,konforlu şekilde yolda ilerliyor.1.5 cerato kullanırken aynı konforu bulabilmem için 140'ı geçmemem gerekiyorduTabi ağırlığıda hesaba katmak gerekir.Bana göre ağır araç uzun yolda daha kornforludur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Ama 150-160 cıvarlarında seyrederken 1.6 ve 1.6 turbo motorlar, 2 - 2.5 lt atmosferık motorlardan daha fazla yakar.



    şehir dışı fabrika verisi örnekleri verirmisin???


    Fabrika verileri bu hızlarda deneme yapılarak elde edilmiyor ki.





    Evet. Sehır dısı Fabrıka verılerı bu hızlarda denenmez. Sehır dısı Fabrıka verılerının test edıldıgı hızlarda hacmı dusuk olan motor avantajlı gıbı gorunur, kagıt ustundede boledır zaten cogunlukla. Ama hız artmaya basladıkca bu avantajını kaybetmeye baslar.

    Arkadasın belırttıgı hızlarda zaten kucuk hacımlı motoların az yakma avantajını kaybettıgı hızlar...

    Yanı fabrıka verılerıne bakarak bu konuya yanıt verılmez.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    mantığa bak

    o zaman 1.6 araba ile 200km/h hız yapmak; 8.4 srt10 motordan daha pahalı öylemi???? yani 1.6 5 kuruş yakıyorsa 200 de ; 8.4 3 kuruşmu yakıyor 200 de


    Saçmalama.

    Bak yukarda ne yazmısım ıyı oku. 2 ve 2,5 LT demısım dımı?

    "Belirtilen hızlarda" Hacim 2,5 uzerıne cıkmaya baslayınca bu sefer durum tersıne donmeye baslar.

    Saldırmak ıcın dusunmeden yazmaya kalkma bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 5 Haziran 2009; 21:34:20 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    mantığa bak

    o zaman 1.6 araba ile 200km/h hız yapmak; 8.4 srt10 motordan daha pahalı öylemi???? yani 1.6 5 kuruş yakıyorsa 200 de ; 8.4 3 kuruşmu yakıyor 200 de


    Saçmalama.

    Bak yukarda ne yazmısım ıyı oku. 2 ve 2,5 LT demısım dımı?

    "Belirtilen hızlarda" Hacim 2,5 uzerıne cıkmaya baslayınca bu sefer durum tersıne donmeye baslar.

    Saldırmak ıcın dusunmeden yazmaya kalkma bana.












  • şimdi aracın büyüklüğüne göre sedan mı hb mi sw mu yoksa 4x4 mü ona göre değişir motor hacminin büyüklüğü ve gücü

    b sınıfı ve c sınıfı araçlar için 1.6 ideal ama d sınıfı araç için 2.0 motor iyidir 1.6 biraz zayıf kalabilir

    e sınıfında 2500cc ve yukarısı ideal f sınıfında da 3000cc ve üstü olmalı

    kasa ağırlaştıkça motor hacmininde büyümesi gerek iyi bir performans göstermesi için ve ekonomik olması için
  • 110-120 hp civarı 1.6 motor bana yeter artar bile.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.