< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 27 Ağustos 2022; 14:17:28 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Uzun yolda neden çok hız yapıyorsunuz? (19. sayfa)
-
-
-
Her yolun bir sürdürülebilir hızı var.
onun çok altına düşmek de çok üstüne çıkmak da hem kendimiz hem başkaları için tehlikeli ve yorucu.
154 km yasal sınırı olan Otobanda 100 ile gitmek de büyük tehlike yaratıyor. sadece tehlike arkanızda gerçekleştiği için daha az fark ediyorsunuz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tehlike yaratan ülkemiz gibi yolları, sürücüleri sıkıntılı olan bir ülkede hız sınırını arttırmak. Hız sınırı arttırılabilir fakat bu sadece sol şerit için olmalı, makas atmanın doğal algılandığı yollarda, 120 ile giderken sağdan soldan 150 ile vızır vızır araba geçmesi çok rahatsız edici bir durum. Umarım bu hız sınırı işine uygun bir çözüm getirilir. Hız sınırı artışı ile trafik kazalarında bir artış hissediyorum. Özellikle otobüs ve tır gibi araçların çok daha hızlı gittiğini görüyorum, bu araçlar öyle frene basınca araba gibi duramıyor, yakın zamanda sonuçlarını gördük.
Bu arada 154 yasal sınır değildir, sınır 140 ve %10 hata payı var. 154 ile gitmek 100 ile gitmekten daha büyük tehlike yaratır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aerospace -- 27 Ağustos 2022; 19:55:48 > -
otoban 4 şerit, sag iki şeriti tırlar kullanır oldu, yoksa 80-90 km ile rahatça giden bir araç sagdan 2. seritte gidiyordu.
şimdi tirlar 100 ile 2. şeritten gidiyor.
80-90 ile giden kedi gibi sakin abimiz en sag gecmek zorunda kalıyor.
100-120 ile giden sagdan 2. seritte tırların icinde kalabiliyor, soldan 2. seride geçiyor.
bi seferde en soldan gitmesi gereken 150 ile giden araç 120 nin arkasına dayanıyor.
Başka bir araç 120 ile gidiyor, sagdan 2. seritteki aracı bu gerizekalı hokkabazlık yapmak icin sağdan cuvv diye gecmek isterken orda arizali araç emniyet şeritinde oluyor, veya yavaş giden bir arac oluyor, vuruyor arkadan, al kaza oldu.
konunun özü, otoban 6 serit olmalı.
sağ iki şerit tirlar icin, orta iki şerit 120-150 ,,, sol ikinşerit 150 - 250 km ile gidenlerin olmalı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1977 de italya'da paralı yola girmiştik, 5 şerit ve her 1000 m. de bir yol üstü hız kulelerinde min. sürat yazan elektronik tabela vardı 2.şeritte min. sürat 140 idi, 5.şerit yanılmıyorsam 250 üzerindekiler içindi, böyle bir yolda daha evvel gitmediğimizden 3.şeride geçmeye maçamız yemedi, yolun tenhalığına ya da yoğunluğuna göre limitler otomatik düzeltiliyordu, hız yaptığın için ceza yemiyordun ama giriş ve çıkış kapısındaki ortalama hızına göre senden para tahsil ediyorlardı, tabikii ne kadar süratli gidersen o kadar fazla ücret ödüyordun,
-
Aynen birader adrenalin duygusuna karşı koyamıyom. Bazende öndeki sürücü inatla yol vermeyince gaza geliyom arkasından selektör ata ata 150-160 Allah ne verdiyse basıyom. Kapışmanın tadıda ayrı oluyo. 25 sene olmuştur araba sürmeye başlayalı ilk günkü kadar heyecan veriyo hız yapmak.
-
Hayatımda ilk defa 150 km/s hızı gördüm, başka da o kadar basmadım zaten. Geçenlerde 127 ile radara yakalanmışım, 2 hafta sonra eve ceza geldi, erken ödeme ile 300 küsür lira ödedim. Şimdi cezalara da zam geldi, minimum hız cezası 900 lira küsür, erken ödemede indirimle 700 küsür liraya denk geliyor. Hız sınırlarına uyarak sürmek hem en ekonomiği hem de en güvenlisi.
-
Yol boş olsa sakin sakin gidebilirim ama trafik olduğunda nedense sol şeritten tampon yapmak zevkli oluyor
-
800 km 100 le bitermi yormazmış bilmem ne ömrümde böyle saçma yorum görmedim 25 yıllık şoförüm
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
100 100 sabit gidince acayip uykum geliyor, özellikle konya yolları gibi düz yolda. ara ara yüksek hıza çıkmak adrenalin salgılıyor daha dinç durmanızı sağlıyor
-
Geçen hafta Antalya'ya gidip geldim. Dikkatimi çeken şey yavaş gidenler oldu. 100 civarı seyahat eden çoktu. Hızlı giden de vardı ama eskisi kadar çok değil. Aşırı hız fazla yoktu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şimdiki kaymak gibi yollarda basmak ne ki? 20-25 sene öncesi henüz kanı kaynayan delikanlıyken şehirler arası bozuk satıhlı gidiş-gelis yollarda B kasa vectra ile 180-200 gibi hızlarla giderdim. 70-80'le giden kamyonları o hızla sollamak ve adamların arkadan selektör atmasını aynadan izlemek acayip zevkliydi. Arabanın tümsek yerlerde havalandığını bilirim. Allah korumuş hem beni hem yanımda olanları hem de başkalarına verebileceğim zarardan. Gençlik, delilik işte.. Uzun yolda çok hızlı giderdim. 2 kere üst üste ceza yediğimi bilirim. Genelde uzun yolda 120ciyim. Son 4-5 senedir basma eğilimim tekrar artsa da hanımın tepkilerinden basamaz oldum. Arabayı da pick up yapınca hız defteri kapandı :) Bence 100-150 arası yerine göre hareket etmek idealdir. Bu hızlardan daha yukarıları araban ve direksiyonun ne kadar iyi olursa olsun çok yüksek risktir. Sizin dışınızda gelişen hadiselerden kurtaramayabilirsiniz.
-
benzin 20 TL gaza basmak yürek ister. 110 120 yeterli bir hız. Bu hızdan sonrası yakıt 1.5 kat artıyor.
-
SİNYAL VERİN, başkasının canını tehlikeye atmadan isterseniz 500 le gidin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sollamalarda duruma göre 140'lara kadar çıkıyorum sollamayi erken bitirmek için. Tirin yanında falan oyalanmak akıl karı bir iş değil çünkü .Onun haricinde 100-110 gayet yeterli geliyor bana. Daha fazlası daha fazla dikkat gerektiriyor . Yoruyor biraz. Zaten bu devirde yakıt da pahalı. Çoğu kişinin arabası max 1.5 motor, çoğu 90-100'de ideal yakar.
Hele çiftçilerin harman ve ekiş sezonunda hızlı gitmek, hele bir de tarımın yoğun yapıldığı bir yerde bu hızı yapıyorsanız bu yaptığınız intihar etmekle eş değerdir. Çalışmaktan yorulmuş, kafası dalgın çiftçiler çok rahat kaza yaptırabilir size. Siz son sürat gelirken römorkla traktör yola birden sallana sallana cikiverir. Adam bakalım neyi düşünüyor. Sizi görmez bile. Burada bir yol var. Tek gidiş geliş. Güvenlik şeridi de yok. Şerit arası dar. Tarlalarin ortasından giden bir yol. Her bu yoldan gittiğimde önüm boşsa max 90 basarım. Genelde 70-80 giderim. Bir bakıyorum adam yandan vızt geciyor. Sonra karşı yönden şeridine sığmayan bir acemi denk geliyor, tarlaya uçuyor ya da kafa kafaya giriyorlar. Yine aynı şekilde traktör arkasına geniş makineyi takmış şeritten taşmış bir şekilde geliyor. Sizi görünce topraga yanaşıp genişliğini amorti ediyor falan. Her sene bu yolda her hafta haberlere çıkacak türden ağır kazalar yaşanıyor. Zaten şerit arası çok dar olduğu için tırlar zaten şeritten taşıyor usta olsa bile. Oraya daha hiç girmiyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
ben 100 km ile ankara'dan antalya'ya gitmiştim :) sonra aynı hızla geri geldim
genel olarak 100 km ile kullanıyorum...
gore videoları çok izliyorum belkide ondan olabilir. yavaş gidin ki kaza riskiniz en aza insin özellikle araba kalabalıksa . kimsenin ölümüne sebep olmayın ...
yalnız şehirler arası yollarda çogu kişinin yavaş gitmesi dikkatimi çekti...
-
UNOCULAR YARDIMCI OLURMUSUNUZ....
arkadaşlar merhaba umarım biri yardımcı olur.....
SİNYAL VERİNCE DÖRTLÜ NEDEN YANAR??
1) Kumanda kolu değişti
2) Röle değişti
3) Dörtlü anahtarı değişti (sorun devam ediyor + yeni anahtar ile kontak kapalıyken düğmeye basınca anlık kontağa elektirik veriyor)
4) Alarm merkezi kiliti soketleri söküldü (sorun devam ediyor)
5) Amerikan park modülü söküldü
aklıma gelebilecek herseyi denedim ama sorun çözülmedi.. dörtlü yakınca sorun yok, ama sinyal verince dörtlü yanıyor ve göstergeye uyarı ışığı gelmiyor... sanayiye götürmek istemiyorum araba zaten eski işini özenle yapan kimse yok haşat ediyorlar tecrübeyle sabittir...
-
En konforlu olanı en yüksek vitesteyken 2000-2500 devir bandında hızı sabitleyip gitmek bence. Tabi bu devir aralığı turbo benzinli bir araç için, atmosferik veya dizel araçlarda daha yüksek veya düşük olabilir. Ne aracınız yorulur, ne stress olursunuz, yakıtı da ekonomik olur.
150 ile giden de tabi kendi bilir. Ama kamyon sollamak için hızınızı da artırarak sola geçtiğinizde 5 km arkadan çatır çutur selektör yapanlara sinir oluyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Katılıyorum, diğer türlü devir dizel, benzinli fark etmez 3000'i geçtiğinde hem kafa şişiriyor hem de konforu azaltıyor. Ancak şu da bence bir gerçek, belli bir süreden sonra yolun bitmemesi çok can sıkmaya başlıyor, hele sık seyahat ediyorsanız.
Bu yüzden vites oranları önemli, ben bu sebeple, her ne kadar sık sık uzun yola çıkmasam da uzun oranlı vitesleri seviyorum. 130-140 aralığı eğer bir aciliyet yoksa ideal. Zaten Anadolu Otoylu da artık trafik yoğunluğu sebebiyle daha fazlasına müsaade etmiyor.
O hemen selektör atanlar için arkasına mitralyöz takılmış bir Toyota Hilux hayal ediyorum hep.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X