Şimdi Ara

Vatan bilgisayar mahkeme kararını uygulamıyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
1.321
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, size Vatan bilgisayar ile 3 senedir aramda geçen ürün değişim sorununu anlatmak istiyorum.

    03.10.2012 tarihinde Vatanbilgisayarın internet sitesi üzerinden almış olduğum MSI GE60 marka bilgisayarımı 02.12.2012 , 06.03.2013 , 11.04.2013 , 25.06.2013 tarihlerinde mavi ekran hatası ve diğer çeşitli hatalardan dolayı ilk seferinde Vatanbilgisayar aracılığı ile daha sonrakilerde direk posta ile MSI yetkili servisine gönderdim. 25.06.2013 tarihinde bilgisayarımın 1 sene içinde aynı hatayı 4 defa vermesi nedeniyle bilgisayarımın değişimini talep ettim. Bilgisayarımdaki arızaların hiç biri giderilmediği gibi değişim talebine de kayıtsız kalındı.

    08.08.2014 tarihinde bu sebeblerden dolayı Tüketici sorunları hakem heyetine başvuruda bulundum. 10.11.2014 tarihinde tüketici hakem heyeti bilirkişisi diz üstü bilgisayarda imalat hatasına bağlı anakart donanım arızası olduğunu tespit etmiş, tüketici hakem heyetide bilgisayarın aynı marka modelde bir yenisi ile değiştirilmesine karar vermiştir. 19.12.2014 tarihinde bilgisayarımın değiştirilmesi talebi ile vatan bilgisayara dilekçe gönderdim, cevap alamadım. 25.12.2014 tarihinde Vatanbilgisayar dava konusunun sadece satıcısı olduğunu belirtip davanın üretici/ distribütörü/ ithalatcısı olan Pentateknolojilerine ve Mobilteliletişimhizmetlerine ihbar edilmesi yönünde Tüketici hakem heyeti kararına itiraz etmiştir. Burada Vatanbilgisayar iki farklı adres göstermiş olup her hangi bir sorumluluktanda kaçınmaktadır. Faturam Vatanbilgisayara ait olmasına rağmen beni hiç bir ilişiğim olmayan farklı firmalara yönlendirmektedir.

    Bu durumu bir örnekle açıklamak istiyorum. Herhangi bir marketten bir ürün aldığınızı düşünün bu bir elma olabilir ekmek olabilir çikolata olabilir vs. Diyelim ki bu bir amasya elması, aldınız eve geldiniz çocuklarınıza yediriceksiniz tam kestiniz ve kurtlu çıktı. Baktınız diğer elmalarda kurtlu sonra dediniz ki markete gidip geri verelim hepsi kurtlu çıktı bunların. Markete gittiniz durumu anlattınız o güzelim amasya elmalarını yiyemediniz vitaminini almadınız güzel bir şekilde elmalardan faydalanamadınız ve geri vermek hatta kurtlu olmayanları ile değiştirmek istiyorsunuz. Fakat market çalışanı size değişimi yapamayacağını ama eğer Amasyaya gidip üretici firmayı bulursanız onlara başvuru yapabileceğinizi söylüyor. Yada çikolata aldınız ve bozuk çıktı market size diyorki git kardeşim güney amerikaya orda üretiliyor bu çikolata orada değiştir. Vatanbilgisayarın yaptığı şey tam olarak bu.

    Bunun üzerine mahkeme benden bilirkişi raporu için bilgisayarımı istedi ve 06.04.2015 tarihinde mahkemenin bilirkişisi 'cihaz üzerinde imalat hatasına bağlı donanım arızası mevcuttur' raporunu verdi. 14.05.2015 tarihinde mahkeme Vatanbilgisayarın bana açmış olduğu ve tüketici hakem heyeti kararına itiraz ettiği davayı red etti. Dolayısı ile Tüketici hakem heyetinin vermiş olduğu karar onandı. Temyiz yolu açık olmasına rağmen Vatanbilgisayar temyize gitmedi. 02.07.2015 temyiz için son gündü.

    03.07.2015 de defalarca Vatanbilgisayarı aramama rağmen hiç bir şekilde telefonlarım açılmadı. Bugun 06.07.2015 Vatanbilgisayar ile yapmış olduğum görüşmede bana hala ithalatçı firmadan onay alamadıkları için değişim işlemini yapamayacaklarını söylediler. Bende kendilerine faturamın Vatanbilgisayara ait olduğunu Vatanbilgisayarın diğer firmalarla ilişkisinin beni bağlamadığını anlatmama rağmen her hangi bir olumlu cevap alamadım.

    Sonuç olarak; sorun herhangi bir Vatanbilgisayar çalışanı ile alakalı olmayıp direk şirketin kendisi ile alakalıdır. Vatanbilgisayar bizzat muhatap olmasına rağmen sorumluklarından kaçınmış ve 3 yıldır işi yokuşa sürerek müşterisini mağdur etmiştir. Şu anda da bilgisayarın değiştirilmesi mahkeme kararı ile kesinleşmişken hala bilgisayarı değiştiremeyeceğini söylemektedir. Amacım birdaha Vatanbilgisayardan alışveriş yaparken 2 kere düşünmeniz ve çevrenizdekileri bilgilendirmenizdir. Varsa ekşi, inci, uludağ yada diğer sözlüklerde, paylaşım yapmanızı rica ediyorum. Hatta mümkünse Vatanbilgisayarı arayıp direk şikayette bulunmanızı istiyorum. Şimdiden teşekkürler.







  • arkanda saglam birileri olmazsa 15. yılı bile görürsün.. geçmis olsun
  • icraya ver ne bileyim yaptırımı uygulat

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konun olmayınca böyle oluyor ben olsam heyetle meyetle uğraşmam direk kendim avukat tutup dava açarım sırf uğraşmak için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 18 Ekim 2020; 17:6:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diyecek pekte laf bulamadım. Yazık günah verdiğin paraya. Yani işi uzattıkça uzatmışlar ve daha da uzatmaya niyetliler. Yoksa mağazadan aynı model farklı bir cihaz ile değişim sağlanırdı senin dosyada kapanırdı çok değil en fazla 1 saatlik işti bu formdu şuydu buydu derken.
  • barbunyaza B kullanıcısına yanıt
    Yanlız vatan bilgisayar sadece ürünü satan firma ama teknik hizmet ,bakım, onarımı yapması gereken kurum değil.

    Onu yapması gereken yer anakartın üretici firması.

    Birde yaşadığınız sorunlar anakartı alır almaz ortaya çıkmamış geniş bir zaman içerisinde karşılaşmışsınız, mavi ekran hataları bazen anakart kaynaklı olabilir ama sürücüler + yazılım sorunları ve çakışmalarından da kaynaklanabilirler.

    Mavi ekranın nereden kaynaklandığını tespit etmek için,

    - Anakartın üzerinde ramler çıkarılır ve başka bir sistemde sorunsuz çalıştığı görülmüş olan bir ram ile test edilir.
    - sağlam ve kaliteli güç kaynağı kullanılır.
    - windows'un ilk kurulmuş hali ve anakart üreticisinin en stabil sürücüleri yüklenerek test edilir.

    Bu süreçler sonucunda mavi ekran hatası çıkmıyorsa sorun anakart kaynaklı değil demektir.

    Sizde ki sorunun kaynağının kesin anakart olduğunu gösterecek sağlam bir delil yok gibi sizin bahsettiğiniz konuda.

    Kaldı ki anakart temelli bir sorun olduğu anlaşılsa bile kullanıcının kendi kusurundan kaynaklanan sebeplerle arızaya yol açan sorunun ortaya çıkıp çıkmadığının anlaşılması gerekir.

    Bazı kullanıcılar voltaj ve overclock modifikasyonları yapıp işlemci ve chipsetin standartlarının üzerinde kullanmaktadır sistemini.

    Bu durum anakartın devrelerinde aşırı yüklenmeye, ısınmaya ve bundan dolayı zaman içerisinde devrelerde problemler ortaya çıkmasına sebep olabilir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Birkaç tavsiyem olacak nacizane bu konularla daha önce az çok haşır neşir olan birisi olarak.

    Öncelikle keşke hakem heyetine başvurunuzu yaparken talebinizi bedel iadesi istiyorum yönünde gerçekleştirseydiniz. Sonuçta bilgisayarı 2012de almışsınız ve geçen zamanın ardından bir hayli değer kaybetmiştir aldığınıza göre.

    Daha önce elektronik konularda biri media markt'a biri de vatan bilgisayara karşı olmak üzere tüketici sorunları hakem heyetine 2 başvurum oldu ikisi de tarafıma olumlu sonuçlandı. Edindiğim izlenimler doğrultusunda firmalar bu kararlı hızlıca uygulamakta pek titiz değil ne yazık ki. Bu sebepten sabrınızı muhafaza edip sürecin ağır da olsa ilerlemesini beklemekte fayda var var.

    Bir diğer husus da vatanın distribütör kararını beklemesi. Siz davayı kazandıktan sonra vatan da ürünün resmi dağıtıcısına olayı intikal ettirip böyle bir karar var diye tebliğ ederek kendi genel merkezlerinden de onay alarak size iadeyi gerçekleştiriyorlar. Çok ağır işleyen bir süreç insanı yıpratıyor fakat bir şekilde çözüme bağlıyorlar, bağlamak zorundalar.

    Aynı sıkıntıları ben de yaşadım. Ne yazık ki parasını verdiğiniz bir ürünü aylarca kullanamayıp davayı kazandığınız takdirde tek kazancınız ürünün yenisiyle değişimi ya da bedel iadesi oluyor. Bunlara ek olarak daha ağır yaptırımlar olmalı ki firmalar iş bu raddeye gelmeden tüketicinin sorunlarını halletme yoluna girsinler.

    En kısa sürede çözüme kavuşur umarım sorununuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam ihtarname çekin.O kararda bire bir değişim olmuyorsa para iadesi tarzı bir şey olması lazım.Onun için işlem başlatın önce ihtarname.O kabul görmezse haciz işlemine gidin.Büyük ihtimalle o da mahkemeye taşınır.

    Hocam bakın kararda değişimin yanında para iadesi var mı? Varsa iş kolay ihtarname çekin olay belli olur.
  • Arkadaşlar öncelikle Vatanbilgisayar temyize gitmiş, dün konuştuğum görevli temyize gitmediklerini söylemişti, posta bugün geldi.

    Bilgisayarı aldığım günden bu yana 3 sene geçtiği için bedel iadesi istemiyorum, kur değişimi nedeni ile ogün bilgisayarı aldığım para ile bugun aynı seviyede bilgisayar alamam. Şu anda zaten temyiz sonucunu bekleyeceğim. daha sonra yenisi ile değişim talep edeceğim.

    sorunun anakarttan kaynaklandığının kesin kanıtı yok demişsiniz fakat elimde 2 tane ayrı bilirkişi raporu var. biri tüketici hakem heyetinin bilirkişisi öbürü mahkemenin. birde vatan bilgisayar sorumlu değil anakart üreticisi sorumlu demişsiniz fakat benim hukuksal ilişiğim vatanbilgisayar ile. buyüzden ben anakart üreticisini bulmak zorunda değilim o iş vatanbilgisayarın işi.

    şu anda beklemedeyim gelişmeleri buradan aktaracağım.
  • En az 6 ay sürer

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merak ettim hocam ne oldu son durum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuyu gordugum iyi oldu ömrü hayatim boyunca Vatandan toplu igne dahi almam artik ....
  • msi da banane demis sanirim msi dan ekran karti alucaktim iyi oldu buu ogrenmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.