Şimdi Ara

VIALLE ALTERNATIVE FUEL SYSTEMS /TSI(LPdi)/LPfi (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.230
Cevap
57
Favori
318.654
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  VIALLE ALTERNATIVE FUEL SYSTEMS /TSI(LPdi)/LPfi
  •  VIALLE ALTERNATIVE FUEL SYSTEMS /TSI(LPdi)/LPfi
  • 2010 Passat 1.4 Tsi DSG aracım için bugün Erzurum Tuğra Otogaza Vialle LPDİ sistem kaparosunu yatirdim, montaji bizzat Konya ekibi gelip yapacak, önümüzdeki haftaiçi bütün ayrıntılı resim ve yakıt bilgilerini paylasacağım..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar , herkese merhaba...

    Yukarıdaki resimlerde Vıalle LPFI dönüşümü yaptığımız 2011 model chevrolet cruze marka araç yer almaktadır. Dönüşüm yapıldığından bu yana araç 1000 km yol yaptı. Tespitlerimizi paylaşmak istiyoruz.

    1-Araç tek marşta sorunsuz çalışıyor.

    2-Yakıt deposundaki pompanın sesi kesinlikle rahatsız edici değil ve resimlerde görülen basit yalıtım sonrası içeriden ve dışarıdan kesinlikle duyulmuyor.

    3-Araçta yaklaşık %10 performans artışı var. (Benzine göre) Chevrolet Cruze kullanıcıları ne demek istediği anlayabilsin diye konuyu şöyle ifade edeyim. Araç 3. viteste 2500-2700 d/d iken 120 km hız yapar hale geldi.

    4- Dönüşüm öncesi km de 420 krş yakıt sarfiyatı olan araç , dönüşüm sonrası 193 krş yakar hale gelmiştir. Yaklaşık %54 tasarruf söz konusudur. Ayrıca bakım masrafı , filtre değişimi , yağlama sıvısı maliyeti .... gibi extra maliyetlerinde olmadığını düşünürsek tasarruf miktarımız daha da yükselmekte.

    5-Sıcak , soğuk , nem , rakım farkı olmaksızın 40 sn de araç lpg ye geçiyor. Yani diğer sistemlere göre benzin sarfiyatı da daha düşük.

    Bir Makine Mühendisi olarak şunu net bir şekilde ifade etmek istiyorum. Mevcut LPG dönüşüm piyasasında , Vialle LPI sisteminden daha kaliteli, teknolojik ve tasrruf oranı yüksek olan bir ürün bulunmamaktadır.



    ÖNBAŞARAN OTOGAZ / BALIKESİR

    02662461819

    05323671299

    Mak. Müh.

    BAHADIR ÖNBAŞARAN




  • Evet arkadaşlar bugün tekrar depoyu doldurdum ve artık daha net konuşabilrim.Araç 210 km de %100 lpg de kullanıldı.210 km de toplam tüketim 20,03 litre.Ağırlıklı şehiriçi.Yol bilgisayarındaki ortalama ise 7.9 l/100 km idi.Yani Lpg yi benzine oranla %20 fazla tükettiğini artık kesin olarak söyleyebilirim.Şöyle ki 7.9l/100km*210km=16.59 Litre benzin*%120=19.908litre Lpg eder.Benim aracım 20,03 litre Lpg aldı ki aradaki fark göz ardı edilebilir.O anki pompacıdan bile fark edebilir.(pompa aynı).Nevşehir Milangaz fiyatları ile hesaplarsak 20,03*2,11=42,263lira./210=yaklaşık 20 kuruş km de.Eğer benzinde kullanmış olsaydım 7,9*4,63=36,5 kurş km de olacaktı.Yani sonuçta yaklaşık %45 tasarruf elde ettim ki bence harika.
  •  VIALLE ALTERNATIVE FUEL SYSTEMS /TSI(LPdi)/LPfi
  • Bugun benzine gecirdim. Kapadım mars yaptım tekrar gaza sonra tekrar benzine filan.
    İkisinde de sıkıntısız calısmakta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lider75

    Evet arkadaşlar bugün tekrar depoyu doldurdum ve artık daha net konuşabilrim.Araç 210 km de %100 lpg de kullanıldı.210 km de toplam tüketim 20,03 litre.Ağırlıklı şehiriçi.Yol bilgisayarındaki ortalama ise 7.9 l/100 km idi.Yani Lpg yi benzine oranla %20 fazla tükettiğini artık kesin olarak söyleyebilirim.Şöyle ki 7.9l/100km*210km=16.59 Litre benzin*%120=19.908litre Lpg eder.Benim aracım 20,03 litre Lpg aldı ki aradaki fark göz ardı edilebilir.O anki pompacıdan bile fark edebilir.(pompa aynı).Nevşehir Milangaz fiyatları ile hesaplarsak 20,03*2,11=42,263lira./210=yaklaşık 20 kuruş km de.Eğer benzinde kullanmış olsaydım 7,9*4,63=36,5 kurş km de olacaktı.Yani sonuçta yaklaşık %45 tasarruf elde ettim ki bence harika.

    Lider75 hayirli olsun ben de bugün kaporami yatirdim ve onumuzdeki haftayi bekliyorum gelip takacaklar konyadan.

    Tuketim degerleriniz bence on numara

    Sizin baslattiginiz yoldan sirasiyla bizlerde gelecegiz artik, Vialleye Ve Meridyen Grubuna Tesekkurlerimizi sunarim..

    Erzurumda ilk benim araca takilacak olmasini ise yaklasik 2 yildan fazla süredir Vialleyi takip eden biri olarak bir ödül olarak kabul ediyorum.

    Mar Otodan Erdal Usta, Passat ve bir Otomobil Duayeni Taner Göde Agabeyimiz, ve bu konuyla su zamana kadar ilgilenen bilgilerini bizlerden esirgemeyen degerli forumdaslarimiza sonsuz tesekkurlerimi sunmayi bir borc bilirim..

    Lider75, son paylasimin yüzünden heyecandan montaj gününü bekleyemiyorum bile.. %45 demek.. Vialle virgülü koymustu önceden, sistemi Türkiyeye getiren Meridyen ise noktayi koymuştur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelmiker

    arkadaşlar anlaşılan o ki ustadan ustaya fark var.. bende gözümü kararttım taktırıcam.. bana kimi tavsiye edersiniz.. yoksa erdal usta ya kadar gideyimmi.. şu an çankırı dayım

    arkadaşlar çankırıda yol kenarına çektim sizden gelecek cevabı bekliyorum, yönümü belirlemek için..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bugun soguk motorda normalden 1-2 sn fazla marsta tuttum. araba stop eder gibi oldu ama calıstı. dugmeye basıp calıstırdıgım icin rolantiye gecince hemen elimi cekiyorum.
    2. mars ile calısma durumu olmadı bende henuz. olmasına da gerek yok tabi. :)
  • Size en yakın Ankara var sanırım ama Memduh usta oyle hemen yarın gel diyenlerden degil bilginize.
  • Su anda montajı yapan Hasan Usta geldi Nevşehir'de benim aracımla uğraşıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba sorunsuz calıstı. Ama bir gercek var benzindeki gibi mars almıyor biraz gec..

    180,4 km yapmısım sehirici. Sabredemedim yine doldurdum bu sefer aynı pompadan.

    Araba 12,0 litre gosterdi sehirici benzin icin
    LPG 15,45

    Yani % 28,8 benzinden fazla tuketiyormus.

    Bunu birkac kere daha yapacagım. Net deger ortalaması olur artık benim arac icin. Yalnız bu 180 km yine agresif kullandıgım icin 12 litre tukettim. Yani belki insan gibi kullanırsam (ki olmuyor malesef ve LPDi nedeni buydu zaten) dusuk devirler icin deger farklı olabilir belki.

    Bence bu deger kullanıma gore %20- 30 arası degisir. Montaj arastıranlar hesabını ona gore yapsın. cunku kesin bir deger olusturabilirsem bu 4900 TL'nin kendini kac km'de amorti edecegini net bir sekilde yazabilecegim.


    Uzun yola cıkacagım bir Antalyaya giderken klima acık benzinde 120 km sabitlerken 7.5 litre yakıyordu. Gidis donuslerde aynı pompa olmadıgı icin net olamaz ama bakalım yine de sabit hızlarda fark ne olur asagı yukarı bilgisini verir bize.
    ,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mokur


    Mersinde benimle beraber montajı yapılan 2 aracında sorunsuz çalıştığını duydum. Diğer araçlardaki problemin de çözüleceğini zannediyorum. Lider 75 arkadaşımızın sorunu çözülmüş. Daha öncede söylemiştim problemin büyük birşey olacağını zannetmiyorum diye, nitekim de öyle olmuş şema yanlışlığından dolayı hatalı montaj. Montaj düzeltildi sorum bitti. Diğer araçlarda da bu şekilde kolayca sorunlar çözülecektir. İnşallah da nazar değmez sorunsuz şekilde çalışıyor. Tek sıkıntım bagajdaki şişkinlik. Bu konu için bu gün kaportacı arkadaşa gidecem bakalım bir çözüm bulacağız inşallah

    mersinde gülcem demi yaptırdınız aracınızı..? bende mersindeyim..gerçi benim araç jetta ama sizin bagaj şişkinliğini görmek isterim..pm atıyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mokur

    quote:

    Orijinalden alıntı: asilyan06

    quote:

    Orijinalden alıntı: mokur

    ilk depo dolumum 68,5 tl tuttu. 270 km yol yaptım yani km'de 25 krş. yaktı. Benzin olsa 48 krş yakacaktı. Ortalama yarı yarıya tasarruf gözüküyor Ama 1-2 depo daha yakıp öyle karar vermek lazım

    arkadaşım bence sen sadece yakıt verilerini paylaş yoksa aracına nazar değecek :)) lpg sistemi taktıran sen hariç herkeste problem var sende yok Allah tekerine taş değdirmez inşallah saygılar çünki sadece o kaldı birde bizim araçlara şu sistem çıksada bizde bir rahatlasak

    Mersinde benimle beraber montajı yapılan 2 aracında sorunsuz çalıştığını duydum. Diğer araçlardaki problemin de çözüleceğini zannediyorum. Lider 75 arkadaşımızın sorunu çözülmüş. Daha öncede söylemiştim problemin büyük birşey olacağını zannetmiyorum diye, nitekim de öyle olmuş şema yanlışlığından dolayı hatalı montaj. Montaj düzeltildi sorum bitti. Diğer araçlarda da bu şekilde kolayca sorunlar çözülecektir. İnşallah da nazar değmez sorunsuz şekilde çalışıyor. Tek sıkıntım bagajdaki şişkinlik. Bu konu için bu gün kaportacı arkadaşa gidecem bakalım bir çözüm bulacağız inşallah

    Alıntıları Göster
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mandufla -- 1 Eylül 2012; 15:08:15 >




  • her aracın kendine ait montaj brosuru var. sorun isteyin size versinler.

    ornek benimki

    http://www.slideshare.net/aydiney/scirocco-118kw-vialle-lpdi
  • BRC'nin sıralı sistem kitlerini VW grubu FSI veya TSI motorlu araçlara uyguladıklarında halâ verim alınamıyor. Örneğin; FSI motorlu 110-115 HP civarı güce sahip araçlarda benzinle LPG arasındaki kilometre başı yakıt maliyeti sadece %15 imiş. Dolayısıyla Skoda Octavia FSI veya Golf FSI motorlu araçlara LPG sıralı sistem taktırmanın hiç bir mantığı yok.

    Peki bu LPDi/LPfi sistemi "FSI ve TSI" motorlu VW grubu araçlarda % kaç tasarruf sağlıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım



    BRC'nin sıralı sistem kitlerini VW grubu FSI veya TSI motorlu araçlara uyguladıklarında halâ verim alınamıyor. Örneğin; FSI motorlu 110-115 HP civarı güce sahip araçlarda benzinle LPG arasındaki kilometre başı yakıt maliyeti sadece %15 imiş. Dolayısıyla Skoda Octavia FSI veya Golf FSI motorlu araçlara LPG sıralı sistem taktırmanın hiç bir mantığı yok.

    Peki bu LPDi/LPfi sistemi "FSI ve TSI" motorlu VW grubu araçlarda % kaç tasarruf sağlıyor?



    FSI motorlara lpfi/lpdi takılamıyor maalesef.
    TSI motorlarda lpdi takılıyor, kullanıcı ve bayilerin testlerinde %40 ile %55 arasında değişen tasarruf oranları var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasayanadam

    FSI motorlara lpfi/lpdi takılamıyor maalesef.
    TSI motorlarda lpdi takılıyor, kullanıcı ve bayilerin testlerinde %40 ile %55 arasında değişen tasarruf oranları var.



    FSI motorlara takılsa iyiymiş. LPG ile tam uyumlu VW grubu 2-4 yaş arası otomatik bir araç almayı düşünüyordum da... FSI olanlara LPG olmuyor diyorsunuz...

    VolksWagen " TSI motor + dsg vites " serisi deseniz kronik problemlerinden dolayı güven vermiyor. Vw GOLF 6 serisinin TSI + DSG (tiptronik vites) serisinde ciddi kronik problemler var maalesef. Bir aile dostumuz 1,5 yıl önce sıfır GOLF 1.4 TSI aldı. Şimdi 40 bin kilometredeki aracı 50 bin TL'ye elden çıkartmaya çalışıyorlar.

    VW GOLF TSI + DSG araç yetkili servise gele gide yol yaptı. Bir türlü problemi halledemiyorlar. Yok turbo hatası, yok elektronik arıza derken VW yetkili servisi iyice ağızlarının tadlarını kaçırdı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 3 Eylül 2012; 10:40:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım






    VolksWagen TSI serisi deseniz kronik problemlerinden dolayı güven vermiyor. Vw GOLF 6 serisinin TSI + DSG (tiptronik vites) serisinde ciddi kronik problemler var maalesef. Bir aile dostumuz 1,5 yıl önce sıfır GOLF 1.4 TSI aldı. Şimdi 40 bin kilometredeki aracı 50 bin TL'ye elden çıkartmaya çalışıyorlar.

    VW GOLF TSI + DSG araç yetkili servise gele gide yol yaptı. Bir türlü problemi halledemiyorlar. Yok turbo hatası, yok elektronik arıza derken VW yetkili servisi iyice ağızlarının tadlarını kaçırdı.



    aile dostunuzun aracından yola çıkarak, yani tek bir araçtan yola çıkarak nasıl bir genelleme yaptınız... sizde bunun istatistiksel bir verisi mevcutmudur acaba?? bir tsi kullanıcısı olarak merak ediyorum? kronik sorunlarımız neymiş?




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.