Şimdi Ara

Virajda Arabanın Tutmayacağı Nasıl Anlaşılır (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
4.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zamanla deneyerek görerek yaşayarak öğrenebileceğiniz bir durum sorduğunuz sorunun cevabı.

    Öncelikle aracın süspansiyonlarının sert mi yumuşak mı olduğu çok önemli.

    Sert süspansiyonlu araçlarda kayma anına kadar herhangi bir belirti yakalamak çok zordur aracın sınırlarını bilmediğiniz sürece.

    Yumuşak süspansiyonlu araçlar kayacağını çok daha açık belli eder.

    Bu arada limitleri zorlayarak girdiğiniz bir virajda araç kaydı diye toplanamayacak bir durum yok ama bu tecrübe ister dediğim gibi.

    Son olarakta viraj içinde ufak ufak hızlanarak limitleri zorlayabilir, kayma anında müdahale ederek aracı yolda tutabilirsiniz.

    Bu şekilde bir sıkıntı olmaz ama yerse mantığıyla 90'lık viraja 120 ile girerseniz sıkıntı olur, ne toplayacak zaman kalır, ne de yavaşlayacak.
  • aracımı(fiat grande punto) hep limitlerinin altında kullanırım.
    şehirler arası yolda 90 ı geçmem.
    hiç hız yapmam....vs
    bir kez virajlı yollarda (ovit geçidinde)çok hızlı gitmeye başladım,
    sola dönen bir virajdı ve benim aracın arka tarafı kaymaya başladı.
    1-2 sn içinde bir ter boşandı benden, kendimi çok aciz ve çaresiz hissettim.
    işte o 2 sn de yoldan çıkıp dereye düşersek noolur?
    takla atarsak ölür müyüz?
    ölmezde ayağımız felan kırılırsa arabadan nasıl çıkarız?
    telefon çekmiyorsa bizden nasıl haberdar olurlar........vs tonlarca soru.
    bu arada hiç bi direksiyon manevrası yapmadım, frene basmadım. sadece ayağımı gazdan çektim ve bekledim.
    sonra yola girdi, derin bi nefes alıp kocaman bi oh çektim.
    ve yolculuğun geri kalanının kendi karakterimde (yavaş yavaş) sürmeye devam ettim.
    yani arabam kaymadan önce bilemedim, sadece önden yada arkadan kaymaya başladıktan sonra anladım ve çok geçti.
    erzurumdan bingöle doğru gelirken buzlu yolda hızım en fazla 90 duble ve dümdüz yol.
    araba sola çekmeye başladı.ve ön sola döndü, kontra vermeye çalıştım ama olmadı,
    spin attık,
    benim kontraların rastgele olmaya başladı.
    1-2 tur döndük ve durduk.
    yol, dümdüz, duble 4-5 şerit ve bomboş olduğu için hiç bir kaza olmadı.
    gene aynı çaresizlik,
    yolun kalanını 40-60 arası hızla bitirdim. :)




  • Çeşitli şekilde kayar,arkadan kayar veya önden kayar.kayarkende aracınız donanımlıysa kayma işaretinden anlayabilirsiniz yanıp sönecektir.ayrıca direksiyonda istemeden aksi yöne dönebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her araba kayar arkadaşım önemli olan kaymaya başladığımda senin tepkilerine kontralarına cevap verebilecek mi bu da arabadan arabaya değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • viraja hızlı girildiğinde merkezkaç kuvvetiyle, direksiyonu döndürdüğün yönün aksi yönüne araç kendini savurmaya başlar yavaş yavaş. limit aşımı da burda başlıyor yani sürücünün direksiyon hakimiyeti kaybolmaya ve araba savrulmaya başlar.

    bu bir kanundur ancak bunun toleransını etkileyen birtakım etkenler vardır. bunlar, aracın alt yapısı, lastikleri, elektronik sistemleri, frenleri ve zeminin durumudur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Energetic -- 9 Eylül 2015; 15:53:38 >




  • MGK=mw2r den anlaşılır hemen hesaplıcan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • clio hb aracımla 60 ile girdiğim viraja megane 2 hb ile 90 hatta 100 ile rahat giriyorum bu biraz araca güven meselesi tabi birazda tecrübe
    asla ve asla bilmediğim yoldaki viraja yolda ikaz tabelalarında yazanin üzerinde girmem

    yukarıdaki arkadaşların dediği gibi direksiyon dan anlayabilirsin yada yaninda arka tamponun sağ yada sol tarafini görünce anlarsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trafiğe kapalı bir yerde aracınızı deneyin.Başka türlü anlayamazsınız.Ya da anladığınızda artık çok geç olur...
  • Viraja hızlı girdin diyelim. araç virajın aksi yönüne yatmaya başlar ardından kalp atışlarında hızlanma tedirginlik ve ufaktan korku başladıysa anlaki araç yoldan çıkmaya hazırlanıyor. Tüm bunlar 3 saniyede olur onun için hisler çok önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konya - taşkent yolunu bilenler bilir eğiste deresinde direksiyonu sonuna kadar kırarak inersin biraz hızlı indiğimde tekerleri kırsam dahi araba kırdığım yöne doğru gitmiyor sapma yapıyor vede tekerlerin gıcırtı sesleri bariz belli

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce hafif bir dengesizlik yaşarsın, önü arkası dengesi yalpalar aracın esner, bak zorlama uyarısı verir, dinlemezsen hemen akabinde hafif bir boşluk hissi olur ve ardından aracın çekişi sistemine, aldığın viraja, direksiyonun açısına göre araç önden yada arkadan veya 4 tekerlek birden hafif bırakır kendini, bu tip hafif bırakmaları çoğu araç sorunsuz dengeler ve sönümler, ama sen inatla gazı zorlamaya ya da direksiyonla komik hareketler yapmaya başlarsan işte o zaman kontrol senden çıkar soğuk terler dökülür.

    Yani araç öyle pat diyer bırakmaz kendini, güzel güzel uyarır, belli eder bak bırakıyorum kendimi ona göre diye. Tabi bu biraz hızla da alakalı, viraja aşırı hızlı bodoslama girersen o an ne yapsan kurtaramazsın zaten önden çekişse kafadan uçar gömersin karşıya, arkadan itişse savrulur, spin ya da takla atarsın. O yüzden aracın bu yukarıda bahsettiğim limitlerini öğrenmeden, hangi virajda, hangi hızda ne yapar bilmeden ve en önemlisi açısını, çıkışını bilmediğiniz virajlarda asla zorlamamak lazım aracı. 3 saniyelik zevkin sonucu fena olabilir.




  • öncelikle şunu bilmen lazım; yasal hız sınırlarının üzerindeki hiç bir manevraya hiç bir araç garanti vermez. yani senin 90 ile girdiğin virajda kaydırmayacağını mercedes s serisi de garanti etmez başka bir araç da. o yüzden kurallara uy.

    aracın savrulup savrulmaması gibi hususlar sana güven verir. bunu tecrübe kazanarak öğrenebilirsin. ama belirli bir tecrübeden sonra da zaten aracı zorlamamayı öğreneceksin. şunu unutma ki kazaların çoğu araçtan değil dış etkenlerden kaynaklanır. lastik patlar, yer kayar, sen kontrolü kaybedersin vs.
  • Viraj icerisindeki tekerleklerin havalanmasindan anlasilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • viraja girdiğinde aracın tutmadığını anladığında herşey için çok geç oluyor zaten. tam o sırada "kayıyorum bu araba pert oalcak, kaskodan paramı alıp aynı arabadan aldıgımda 10 km daha az hızla gireyim bu viraja aklımda bulunsun" diyorsun
  • direksiyon daha bi yumuşak oluyor kaymaya başladığında
  • Hayret focus hakkinda birsey yazilmamis

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı tanımanız,bir süre vakit geçirip virajlara hafif hafif hızınızı artırarak girmeniz lazım hocam ha diyince olmuyor. Arabanın limitlerini öğrendikten sonra sıkıntı olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N olursa olsun arabaya fazla güvenme

    Yoksa benim gibi viraja hızlı girer ortada kayar hakimiyeti aldım sanarken jantı kaldırıma yandan Çakar arka 1 mt yükselince şaşkın şaşkın bakarsın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrik destekli direksiyona sahip araçların direksiyonu hiçbir şey belli etmiyor malesef. Böyle bir araçta aracın tutuşu kaybettiğini ancak direksiyonu çevirmenize rağmen araba bariyerlere doğru giderken anlıyorsunuz

    Özetle eğer aracınız elektrik destekli bir direksiyona sahipse nasıl olsa direksiyondan tutuşu kaybettiğini anlarım deyip şansınızı zorlamayın. Uslu uslu kullanın.
  • Reflüje-şarampole gidiğinde veya uçtuğunda yahut 112 gelmişse

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.