Türkiye'de iletişim ve internet sorunları bitmek bilmiyor. Türk Telekom'la geçen yıllarda uğraşarak başarıya ulaşmıştım (konu linki: Yeni binaya TT fiber hattı çektirebildim! 2 yıllık 🤯 serüven). Bu sefer de Vodafone ile çok kısa bir uğraş verdim. Şimdi detaylara geçiyorum. Ben 2023 Kasım ayı itibariyle mobil operatör olan Türk Telekom ile taahhütüm bittiği için fiyat/performans babında araştırmalara koyuldum. Önceki yıllarda sinyal kalitesi ve internet hızı anlamında sorunlu olduğunu bildiğim Vodafone firmasına, uygun fiyatından dolayı geçiş yaptım. Ancak geçiş yaptıktan sonra benim için çok büyük problem teşkil eden telefon görüşmelerinde ve internet hızında ciddi kalite düşüklüğü sorunları yaşadım. Üstelik bu sorunlar ev, şehir merkezi, çalıştığım hastane fark etmeksizin her yerde geçerliydi. Telefon görüşmelerindeki problemlerim; geç bağlanma, arayanların bazen ulaşamaması, görüşme esnasında seslerin anlaşılamacak şekilde az veya hışırtılı gelmesi, görüşme esnasında hattan düşmeler, meşgul olmadığım veya aradığım kişinin meşgul olmadığı halde meşgul uyarısı almamdı. İnternet problemlerim ise; 0.1 - 6.0 mbps (evet, mbps, mb/s bile değil!) download hızı yüzünden çoğu zaman internete erişemedim giremedim, sinyal kalitesi en yüksek seviyede dahi olsa bu hızları aldım. Evimde tek diş sinyal alıyordum. Çarşıda ve hastanede full çekiyordu ancak problemler aynen devam ediyordu. İnternet problemi yaşadığım bir zaman dayanamayıp yaşadığım sorunu Twitter'dan @VodafoneDestek'i etiketleyerek paylaşımda bulundum, devamında gelen cevaplar ve benim bu cevaplara karşı cevaplarıma bakmanızı öneririm: x (formerly twitter) Furkan Güneş (@furkangunes04) on X https://twitter.com/furkangunes04/status/1725064317689647270?s=20Vodafone'dan asla ümitli olmadığım için derhal farklı operatör arayışına girdim ve bu sefer Turkcell'e geçmeye karar verdim ve hemen başvurumu da gerçekleştirdim. Ardından bu sorunları CİMER ve BTK'dan dile getirdim. CİMER'den gelen cevapta beni BTK'ya yönlendirdiler. BTK'da zaten şikayetim mevcuttu. Ben sorunun firma tarafından üstüme atılıp geçileceğini düşünürken tam tersi gerçekleşti. Vodafone, BTK üzerinden, kapsama alanı sorununu kabul edip çalışacağını ve mağduriyetimden dolayı tarafıma ödeme yapıldığını bildirdi. Ancak tahmin edin kaç lira? Tamı tamına 23 lira! Bu nasıl bir ücrettir!? Hakaret gibi algıladım ancak tabii ki bu hakareti şikayet edebileceğim veya bu durumu anlayacak bir kurum Türkiye'de olmadığı için elimden bir şey gelmedi. Aşağıya BTK'ya yaptığım şikayetimi ve ardından gelen cevabın ekran görüntüsünü bıraktım (büyük halini görmek için üzerine tıklayın): Vodafone'un borç/alacak sayfasına girdiğimde karşıma çıkan görüntü: Ben bu süreçte çoktan Turkcell'e geçtiğim için kafam rahattı. Sadece Vodafone'a ödedim ücretlere yanıyorum. Ancak zararın neresinden dönersen kârdır sözüne istinaden doğru yaptığımı düşünüyorum. Konuyu sizlerle paylaşarak sizlerden de sorun yaşadığınızda mutlaka bunu bildirmenizi öneriyorum. Şikayetler artınca firmalar çalışmak zorunda kalıyor. Bunu gördüm. Vodafone sahibi kim varsa çok şikayet ediyor ancak kimse resmi kanallardan şikayetini dile getirmiyor. Firmadaki rahatlığın sebebi de bu. |
Bildirim