< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Volkswagen CEO'su çileden çıktı: Avrupa gezisi sırasında elektrikli aracını şarj edemedi (4. sayfa)
-
-
elektrikli arabalar için daha erken en uygunu hibrit. gerçek hibrit tabiki...
-
sonuçta şirket kapasitesi ve teknolojisi bi yere kadar. küçümsememek lazım...
-
Avrupayı kötülücek ya sebep arıyor YAVUR işte !
-
quote:
Orijinalden alıntı: mcan_91
Gerçekçi olalım dünya elektirikli otomobişe hazır değil. Ayrıca elektirik de çok temiz bir yakıt değil. Daha çok kömür madeni daha çok nükleer ve termik santral demektir. Hidrojen hibrit modeller vs. daha sağlıklı geliyor.Haklısınız.
Ben bir de şeyi saçma buluyorum, doğalgazla elektrik üretip, sonra elektrikle batarya şarj ederek araba yürütmek, kulağı tepeden göstermek gibi bir şey.
Direkt LNG (likit doğalgaz) ile arabayı çalıştırsak çok daha mantıklı ve tasarruflu olur.
Bataryanuın hurdası da çevreyi kirletecek bu arada, o da ayrı bir çevre problemi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: cabriyo
id3 menzili yetmemiştir.
elektrikli otoda şehir içi menzil 400 ise uzun yolda bu 250ye düşüyor. frene basıp şarj olmadığından ve süratli gidildiğinde benzinlinin tam tersi elektrik fazla tüketiyor.
vw menzili yetmedi demiyor suçu şarj istasyonuna atıyor.Yanlışınız var.
Araç neyle çalışırsa çalışsın, açık yolda sabit hız her zaman şehir içinden daha tasarrufludur.
-
Elektiriklide dur kalk şarj ettiği için düz yolda daha çok yakıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sshang Young Markasının %100 Elektrikli aracını inceledim geçen gün. 440B TL'ye bırakıyorlar lakin %100 elektrikli ve iç mekan anlamında bu kadar teknolojik bir araç yapıp farlarını halojen kullanmak çok basit geldi.
Bir mühendis olmamdan ötürü doğaya ve temiz enerjiye önem veriyorum. Tesla alamayacağım için belki alırım dedim ve genel itibari ile istasyonları inceledim. Şunu anladım ki Türkiye'nin %100 Elektikli araç için en az 5 Yılı daha var. Tek Tam dolu şarj ile 300 KM kadar menzili yer alıyor. uzun yolda yolda kalmamanız bir şans gibi. Ayrıca hızlı şarj yok ise 8 saatte ancak şarj oluyor. Hızlı Şarj istasyonuna denk gelirseniz %30 dan %100'e 38 DK'da olduğunu belirttiler.
Aracı Çalıştırdıklarında inanın çalıştığını anlamadım. Küçükken ükülü araçlarımız vardı. Aynı hazzı veriyor diyebilirim. Fakat Hybrid şu anda en azından yolda kalmamak adına daha mantıklı geliyor şu anlık.
-
quote:
Orijinalden alıntı: dr20mouseŞekerim var yiyemem ama yerine sarıyer kol böreğini tavsiye ederim
Alıntıları GösterMadem tadini begendiniz tavsiye ediyorsunuz bakicaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: mcan_91
Elektiriklide dur kalk şarj ettiği için düz yolda daha çok yakıyor.Frene basarken elde ettiğiniz şarj, kalkarken harcadığınızın onda biri bile değildir.
Bir yokuşu inerken elde ettiğiniz şarjla, o yokuşun onda birini bile geri çıkamazsınız.
Siz frenle elde edilen enerjiyi çok büyük bir şey zannediyorsunuz.
Mesleği elektrik-elektronik olmayan herkes genelde öyle zanneder.
Oysa ki o kazanılan enerji sadece şehir içinde israf edilenin "bir kısmı".
Yani şöyle düşünün,
kalkış yapmak için 10 birim enerji sarf ediyorsunuz,
fren yaparken ise 1 birim şarj geri kazanıyorsunuz.
Şehir dışında boş yolda sabit giderken frene basmadığınız için 1 birim enerjiyi geri kazanamadınız, fakat dur kalk yapmadığınız için zaten 10 birim sarfiyatınız da olmadı.
Şehir içinde 10 harca 1 kazan 10 harca 1 kazan şeklinde ilerliyorsunuz. Sarfiyatınız sürekli 9 birim oluyor.
Şehir dışında ise (sabit hızı korumak için çok daha az enerji gerektiğinden) muhtemelen sarfiyatınız 5 falan olacaktır.
Frenle 1 geri kazanamadınız ama mühim değil, zaten 10 harcamadınız.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 15 Ağustos 2021; 20:37:36 >
-
Şarj edemedikten sonra elektrikli araç almanın mantığı yok zaten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şarj istastyonları ortak olmalı her şireket ayıracak bütçeyi olmayan bölgelere istasyon kurmalılar
-
1.6 tdi golfe al bi tane full depo yap Avrupa’yı fetih et.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Katılıyorum. Hafifletilmesi için pil teknolojisi ilerlemesi şart. Zaten ağır araçların tüketimi de yüksek. Bir de bazı bölgelerde petrol istasyonu olmadığı gibi bazılarında mazot bazılarında benzin olmayabildiği bir coğrafyada, elektrikli şarj istasyonu aramak acayip bir durum.
Yoksa durum şuna dönüşüyor:
-
Çare şipşak batarya değişimi.
Salak herifler hala ince uçlu nokia şarjı ile uğraştırıyorlar milleti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Olmayan araba hakkında İstanbul-Ankara 3 lira diyen Türk siyasilerini kıskanıyordur mutlaka :)
-
sen benim kim olduğumu biliyon mu diye milletin arabasını şarjdan çıkarıp kendininkini taksaymış. herşeyi biz mi öğretelim olm bunlara.
-
Dünya bu araç şarj istasyonu konusuna saçma sapan bir yere dogru gidiyor. Bütün şarj istasyonları standart olmalı. Araçların şarj girişleri hepsi tek bir standartta olmalı. Hem o zaman AG çok hızlı genişler hem de elektrikli araçlar daha hızlı çogalacagından dolayı çevreye katkısı olur. Herkes kafasına göre kendi arabasına şarj istasyonu kurarsa çıkılmaz o işin içinden
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Eğer sadece şehir içi ulaşım için alınmayacak ise en az 80kwh bataryalı bir araç alınmalı. Maalesef ki o bataryaya sahip araçların fiyatları 1milyon a yakın çıkacaktır. Artık evlerde 2 araca ihtiyaç oluyor. Biri hanımda biri beyde kalıyor. Artık Hanımda kalanlar şehir içi düşük kwh li elektrikli , beylerde kalanlar ise şehirler arası yolculuklar için içten yanmalı modeller olacaktır. Zenginlerse hepsi elektrikli olabilir :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Timur-i lengMadem tadini begendiniz tavsiye ediyorsunuz bakicaz.
Alıntıları GösterEvet tavsiye ederim. Şekerli baklavadan iyidir, en azından bağımlılık yapmıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X