Şimdi Ara

Volkswagen kaliteyi çok düşürdü.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Özellikle MQB şasiye geçiş ile araçların alt takımları ve iç mekan kalitesi inanılmaz düşmüş. Plastik kalitesi havalandırma mazgalları adeta kore arabası standartlarına inmiş.


    Golf6 dan golf 7 geçiş ile birçok malzemenin kalitesi yarı yarıya indi. Salıncaklar kapılar vs menteşeler ön kaput menteşesi vss derken almanlığı kalmadı. Önceden dolu dolu bir araba satıyorlardı.


    Vw nin efsane olduğu dönem 2003- 2012 arasıdır. Dediklerim audi içinde kısmen geçerlidir.



    Bakın golf6 nin ön traversi cnc işleme döküm aluminyum.



    Volkswagen kaliteyi çok düşürdü.



    Golf7 travers birbirine kaynatılmiş teneke.



    Volkswagen kaliteyi çok düşürdü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • ilk parça alüminyum gibi durmuyor resimden elledin mi yoksa resimden bakarak mı alüminyum olduğuna karar verdin? golf 6 gibi bir arabada alüminyum kullandıklarını sanmam. golf 7'ninki kesinlikle teneke değil, çelik o parça. çelik parça alüminyum parçadan daha dayanıklıdır. tek dezavantajı daha ağır olmasıdır ki golf 7 gibi bir araç için çok da önemli değil bu. kaldı ki golf 7 gayet hafif bir araç kendi zamanı için.


    genel kaliteye gelince. golf 7 sahibi oldum. genel kalitesi çok iyi. ben çok memnun kaldım. kalite ve ergonomi olarak c sınıfı için referans bir araçtır kendisi.

    +1


    bir kaç cümle ekleyeyim


    Golf 6 ön traversi ile 2023 Euro Ncap skorlarını yakalamak mümkün değil

    özellikle yaya koruması, malzemenin darbe emerek dağılması ve iç yolcuyu koruma gibi yeni regülasyonları sebebi ile metalurji mühendislerine çok iş düştü


    kaza esnasında gerek şasi hasarı, gerek içerideki sürücü yolcunun maruz kaldığı kamçı etkisini ölçüyorlar ve burada malzeme özellikle lastiklere çok iş düşüyor

    darbenin emilmesi ve iç mekan hasarlarını en aza indirmesi için çalışıyorlar...o yıldızlar bol keseden dağıtılmıyor, işler değişti...


    maliyet sebebi ile dokunduğun parçada kalite sorunu olduğunu düşünebilirsin ama paylaştıkları raporlarda tam tersi durumlar var...

    sitelerinde paylaştıkları faaliyet raporlarında karlılık tablosunda 2026 sonrası bir iyileşme görülüyorlar ki 20 yıl önceki VW'e baktığımızda oturup ağlamayız umarım diyorlardır.

    özellikle batarya maliyet, elektirikli araç kısmına hiç girmiyorum...2035'lere ertelemelerinin ileriye dönük avrupa ekonomisine birçok etkisi var...




    statista
    Volkswagen Group's truck & car production 2023 | Statista
    https://www.statista.com/statistics/272050/worldwide-vehicle-production-of-volkswagen-since-2006/


    Euro NCAPyoutube
    Euro NCAP performs a series of crash and safety tests on car models: ▶ a frontal impact test where 50% of the width of the car strikes an oncoming deformable barrier, travelling at 50 km/h ▶ a frontal impact test where the car impacts a full-width rigid barrier ▶ a side impact test where a mobile deformable barrier impacts the driver's door ▶ a pole test where the car is propelled sideways into a rigid pole and the robustness of the centre airbag is evaluated ▶ a whiplash test performed on a sled. A series of pedestrian tests are also conducted with different impactors: adult and child head form, lower and upper leg form. As well as AEB pedestrian and cyclist tests. In 2023, a test scenario for Cyclist Dooring Prevention was introduced. Active safety is rated based on the performance of the car’s equipment: autonomous emergency braking, car-to-car, and car-to-motorcycle scenarios, occupant status monitoring (including seatbelt reminders, fatigue, distraction, and impairment), lane support, and speed assistance technologies. All details on the Euro NCAP Website: Volkswagen Tiguan 2024 test information ▶ https://www.euroncap.com/en/results/vw/tiguan/51445 Euro NCAP May 2024 Press release ▶ https://www.euroncap.com/en/press-media/press-releases/ 00:00 - Start of the video 00:03 - Rating of the vehicle 00:10 - Adult Occupant 01:15 - Child Occupant 01:33 - Vulnerable Road Users 02:15 - Safety Assist 02:41 - End of video
    https://www.youtube.com/watch?v=XJ_YC9XNho4&feature=youtu.be

    ona alüminyum teneke olarak bakamazsın. malzeme mühendisliği, motor geliştirme, güvenlik standartı vs adamlar belli bi kalite altına düşmeden standartlar dahilinde yapması gerekeni yapar. teneke dediğin malzeme genelde koltuklarda vs araba parçalarında 4936 kalite malzeme kullanılır bu da öyledir sanırım. inşaat demiri gibi st37 malzeme kullanamazlar. alüminyumu işlemesi zaten zor adam ona muadil ve standart içinde ise herhalde yeni malzemeye geçiş yapar.


    iç mekan kalitesi; asbest kullanımı yasağı, geri dönüşüm malzemeler vs. standartları belirleyenlerin zorlamasıyla oluyor biraz da.


    eski kaliteleri artık hiç birinde bulamazsın tabi orası ayrı. adamlar tavan tutamaçı bile koymuyor artık bazı modellerde.

  • sadece vw veya vag grubu özelinde değil bu durum, bütün markalarda aynı.

    hatta sadece alt yapı değil, 90lardaki herhangi bir uzakdoğu markasının her hangi bir modelindeki koltuk yapısı, kumaşı, göğüsteki malzeme kalitesi şu an üretilen bir çok modelden üstündür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belki aracı hafifletmek için öyle yapıyorlardır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk parça alüminyum gibi durmuyor resimden elledin mi yoksa resimden bakarak mı alüminyum olduğuna karar verdin? golf 6 gibi bir arabada alüminyum kullandıklarını sanmam. golf 7'ninki kesinlikle teneke değil, çelik o parça. çelik parça alüminyum parçadan daha dayanıklıdır. tek dezavantajı daha ağır olmasıdır ki golf 7 gibi bir araç için çok da önemli değil bu. kaldı ki golf 7 gayet hafif bir araç kendi zamanı için.


    genel kaliteye gelince. golf 7 sahibi oldum. genel kalitesi çok iyi. ben çok memnun kaldım. kalite ve ergonomi olarak c sınıfı için referans bir araçtır kendisi.

  • Emekkk kullanıcısına yanıt

    o parça çelik, alüminyum değil. çelik alüminyumdan daha ağırdır. diğer yandan diğer parça da alüminyum gibi görünmedi bana.

  • ucuz çinlilerle rekabet etmenin yolunu ucuza kaçarak buluyorlar muhtemelen.

  • ona alüminyum teneke olarak bakamazsın. malzeme mühendisliği, motor geliştirme, güvenlik standartı vs adamlar belli bi kalite altına düşmeden standartlar dahilinde yapması gerekeni yapar. teneke dediğin malzeme genelde koltuklarda vs araba parçalarında 4936 kalite malzeme kullanılır bu da öyledir sanırım. inşaat demiri gibi st37 malzeme kullanamazlar. alüminyumu işlemesi zaten zor adam ona muadil ve standart içinde ise herhalde yeni malzemeye geçiş yapar.


    iç mekan kalitesi; asbest kullanımı yasağı, geri dönüşüm malzemeler vs. standartları belirleyenlerin zorlamasıyla oluyor biraz da.


    eski kaliteleri artık hiç birinde bulamazsın tabi orası ayrı. adamlar tavan tutamaçı bile koymuyor artık bazı modellerde.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • büdünün kaşı kullanıcısına yanıt

    +1


    bir kaç cümle ekleyeyim


    Golf 6 ön traversi ile 2023 Euro Ncap skorlarını yakalamak mümkün değil

    özellikle yaya koruması, malzemenin darbe emerek dağılması ve iç yolcuyu koruma gibi yeni regülasyonları sebebi ile metalurji mühendislerine çok iş düştü


    kaza esnasında gerek şasi hasarı, gerek içerideki sürücü yolcunun maruz kaldığı kamçı etkisini ölçüyorlar ve burada malzeme özellikle lastiklere çok iş düşüyor

    darbenin emilmesi ve iç mekan hasarlarını en aza indirmesi için çalışıyorlar...o yıldızlar bol keseden dağıtılmıyor, işler değişti...


    maliyet sebebi ile dokunduğun parçada kalite sorunu olduğunu düşünebilirsin ama paylaştıkları raporlarda tam tersi durumlar var...

    sitelerinde paylaştıkları faaliyet raporlarında karlılık tablosunda 2026 sonrası bir iyileşme görülüyorlar ki 20 yıl önceki VW'e baktığımızda oturup ağlamayız umarım diyorlardır.

    özellikle batarya maliyet, elektirikli araç kısmına hiç girmiyorum...2035'lere ertelemelerinin ileriye dönük avrupa ekonomisine birçok etkisi var...



    Volkswagen kaliteyi çok düşürdü.


    Volkswagen kaliteyi çok düşürdü.
    Volkswagen kaliteyi çok düşürdü.statista
    Volkswagen Group's truck & car production 2023 | Statista
    https://www.statista.com/statistics/272050/worldwide-vehicle-production-of-volkswagen-since-2006/


    Volkswagen kaliteyi çok düşürdü.Euro NCAPyoutube
    Euro NCAP performs a series of crash and safety tests on car models: ▶ a frontal impact test where 50% of the width of the car strikes an oncoming deformable barrier, travelling at 50 km/h ▶ a frontal impact test where the car impacts a full-width rigid barrier ▶ a side impact test where a mobile deformable barrier impacts the driver's door ▶ a pole test where the car is propelled sideways into a rigid pole and the robustness of the centre airbag is evaluated ▶ a whiplash test performed on a sled. A series of pedestrian tests are also conducted with different impactors: adult and child head form, lower and upper leg form. As well as AEB pedestrian and cyclist tests. In 2023, a test scenario for Cyclist Dooring Prevention was introduced. Active safety is rated based on the performance of the car’s equipment: autonomous emergency braking, car-to-car, and car-to-motorcycle scenarios, occupant status monitoring (including seatbelt reminders, fatigue, distraction, and impairment), lane support, and speed assistance technologies. All details on the Euro NCAP Website: Volkswagen Tiguan 2024 test information ▶ https://www.euroncap.com/en/results/vw/tiguan/51445 Euro NCAP May 2024 Press release ▶ https://www.euroncap.com/en/press-media/press-releases/ 00:00 - Start of the video 00:03 - Rating of the vehicle 00:10 - Adult Occupant 01:15 - Child Occupant 01:33 - Vulnerable Road Users 02:15 - Safety Assist 02:41 - End of video
    https://www.youtube.com/watch?v=XJ_YC9XNho4&feature=youtu.be




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Komple Alüminyum döküm arkadaşım. Ayni zamanda salıncaklarıda daha sağlam ve rijit.


    Kapı menteşeleri , kauçuk fitil vs derken heryerden çalmışlar arabada.


    Golf 7 deki tek gelişme direksiyon tur sayısını uçtan uça 3 turdan 2.6 tura düşürmeleri oldu. Ön taraf daha kıvrak oldu , direksiyon hareketleri daha tepkili.


    Başka gelişme yok elle tutulur. Herşey maliyeti düşürme çalişmaları



    Volkswagen kaliteyi çok düşürdü.


    Volkswagen kaliteyi çok düşürdü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 5 Temmuz 2024; 23:37:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aliveli90 kullanıcısına yanıt

    alüminyum çelikten sağlam değildir, daha zayıftır. tek avantajı hafif olması. elle tutulur gelişme yok dedin ya bitirdin beni. golf 6 dediğin aslında golf 5 platformu üzerine bir süsleme. golf 7 ile platform tamamen yenilendi. araba çağ atladı. alüminyuma da o kadar takılma, dediğim gibi alüminyum çelikten zayıftır, sadece spor arabalarda anlamlı -o da ağırlığı düşürmek için-

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Golf7nin salincaklari bile teneke , gaz fren yapınca burkuluyordur :):):) Golf6 daha rijit.


    Zaten mqb tamamen maliyet düşürme amaçlıdır. Geçen gün 18 jantlı , spor yaylı passat b8 in eline verdim virajlarda , benle ayni hızda viraja girince araba kaykılmaya başladı. Dönemedi.


    Mqb nin tek iyi yanı kısa turlu direksiyon sistemi gerisi fasa fiso.

    Birde bağimsiz varsa konfor daha iyi.



    Golf6 yı satıp scirocco düşünüyorum. PQ35den devam.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 5 Temmuz 2024; 23:55:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mqb platformu ilk çıktığı yıllarda birçok makalede vw’ nin bu platform ile maliyetleri düşürdüğü gibi bir bilgi yer aldı.

    Bunun sebebi olarak ortak üretim oranının artması olarak belirtildi.

    Mqb kullanan araçların çeşitliliğini düşünürseniz gerçekten bu konuda özellikle ilk ciktiginda rakipsizdi.

    Yıllar içinde diğer markalarda örnek aldılar ve tek tip şase üzerine çeşitli uzama noktaları koyarak c-d segment araçlarını ürettiler.

    Yani gerçek hayatta oldukça başarılı ve örnek alınan bir arge çalışmasıydı.

    Buna karşın makalelerde maliyet düşürme geçti ya bizim çok bilgili arkadaşlar “ucuzlamış, demekki dandiklesmis” diye dillerine doladılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aliveli90 kullanıcısına yanıt
    Sayın arkadaşım fiziğin kimyan biraz zayıf belli ki. O teneke değil, çelik. Ayrıca çelik alüminyumdan daha sağlamdır. Alüminyum daha zayıf olur. Avantajı daha hafif olması ve daha zor paslanmasıdır. Bunu yukarıda da defalarca söyledim zaten. Alüminyum daha rijit olamaz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • aynı platform a3'ün travers aluminyum golf ve leon'un değil.


    demek ki konuyu açan arkadaşın örneğinde haklılık pay var ve mesele euroncap de değil.


    @infinite

    Volkswagen kaliteyi çok düşürdü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 6 Temmuz 2024; 14:35:50 >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Maliyet düşürmeye çalışırken çarpışma testinden de tam yıldız olmaya devam ediyorlar


    Ben kullanılan malzemelerin sağlamlığı ile ilgili değil oluşturacağı hasarı en azı indirgemesi ve kabin içi hasarı azaltmasıyla ilgili olduğunu gösteren bir çok makale ve videonun internette dolaştığını söyleyebilirim


    belki de bunun arkasını saklanıyorlar ki tüm sektörün işine gelir ama sonuçlara baktığımızda haksız değiller…


    Kullandığı malzemeyi metalurjist mühendis arkadaşların yorumları katkı sağlayacaktır…


    benzer malzemeleri kullanarak mal ettikleri araçları marka grubuna göre kârlılık üzerinden satan bir gruptan bahsediyoruz…(1.6 tdi Skoda 15.000 Euro iken Audi 28.000 Euro gibi…

  • infinite kullanıcısına yanıt

    bu resimdeki araçlar önceki kasa mqb a3 ve leon


    6'dan 7 ye geçerken golften aliminyum traversi kaldırmışlar, audi a3'ten kaldırmamışlar.


    son jenerasyonda da a3'te aliminyuma devam ediliyor

    golfte yine yok.


    yani mesele bu spesifik örnet özelinde sadece maliyet, güvenli hiç değil.

  • infinite kullanıcısına yanıt
    Ya hiç biriniz mi fizik kimya okumadı. Çelik alüminyumdan daha sağlamdır. Alüminyumun avantajı daha hafif olması ve daha zor paslanmasıdır

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ben derdimi anlatamadım…


    Mühendisler Kullandığı malzemede oluşacak hasarda kabin içi gerek yaya ya karşı oluşacak kazada yaşam alanı -çarpışma lanj gibi yerlerden skorunu yakalamak üzere bazı değişikliklere gitmek zorunda kaldılar….


    maliyet azaltmak için yaptılar diyorsunuz …

    yapmak zorundalar piyasada deli rekabet var…

    bu kısım tercihi etkiliyor olsaydı son yıllarda satışa yansırdı…kaldı ki takan çok olmamış…



    fizik kimya okuma ile ilgisi olsa hiç anlamazdık kaldı ki okumadığımız için mi anlamıyoruz?


    adamlar 20 yıldır alüminyum malzemeye taklalar attırmış ve sağlamlık olarak kendilerini kanıtlamışlar bizde oturmuş burada bunu tartışıyoruz… bize yazık…🥸


    @beyinsis @19can84

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Beyinsis arkadaşımız klasik bir vw fanıdır. Bir şey anlatamazsınız. 😄




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 7 Temmuz 2024; 19:30:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.