Şimdi Ara

Volkswagen Polo 2001 6n2 1.4 16V için uyumlu Yağ seçimi problemi!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
2.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.

    Yeni bi arac satin aldim.
    Marka modelini baslikta yazdim, arac 101.500 km’de ve exper’e goturdugumde motoru %100 güçte cikti. Herhangi bi yag yakma veya ufleme falan da yok denildi.

    Önceki sahibi en son bakimlarini 5000km once İzmir’de Sedat Nezir adlı bi yetkili serviste yaptirmis.
    Adamin tek bildigi Castrol marka yag konuldugu. 10W-40 mi koyuldu onu bilmiyor tabi...


    İnternette bu motor icin arastirma yaptim, kim ne yag koyuyor okudum biraz. Ama bi turlu kesin bi sonuca ulasamadim.

    Castrol’un sitesi “Castrol Edge 5W-30” oneriyor. Ama internette de 5W-30 koyarsan yağ eksilme yapar diyorlar.


    Evde bi onceki aracimdan kalan “Mobil 10W-40” yag mevcut. Yaklasik 3.5 litre falan var. Bi yandan da diyorum acaba bakım zamanı gelince elimdeki bu yagi mi kullansam? Az gelirse ustunu tamamlarim?
    Ama castrol’den mobil’e gecersem araba sapitir mi bi sorun cikar mi onu da bilemedim.
    Biraz acemi ve tecrubesizim bu konularda.


    Aracima uygun yag secimi konusunda fikir ve yardimlarinizi bekliyorum.. :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Viskozite ve yağın cinsi (tam sentetik, yarı sentetik) aynı olduğu sürece iki farklı marka yağı karıştırabilirsiniz. Ha ideal olmaz, ama sorun da çıkarmaz.

    Size önerim tam sentetik 5w40'a geçmenizdir. Hem soğuk çalıştırmada bir miktar daha iyi koruma yapar. Hem de tam sentetik yağ, yarı sentetiğe göre daha üstün özelliklere sahiptir.
    Önce elinizde kalan yağı bitirin, sonra geçiş yaparsınız.

    Yalnız tam sentetiğe geçiş yaptıktan sonraki özellikle ilk 2-3 bakımda kaliteli bir yağ filtresi kullanmanız şart. Tam sentetik yağ motordaki kurumları zamanla temizler. Bu kurumları da filtre tutar. O yüzden mümkünse orijinal yağ filtresi kullanın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 22 Ağustos 2018; 12:16:47 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Yani ben simdi ilk degisimde Mobil 10W-40 koyayim? Castrolden mobil’e gecmis olayim, sorun cikarmaz yani?

    Bi sonraki degisimde de 5W-40 diyorsunuz. Peki bunun ne farki olacak hocam?
    Yani arac normal soguk calisirken normalde 10 viskozite olan yag, simdi 5 mi olacak?

    Bi de sunu da soyleyeyim İzmir’de yasiyorum yani cok soguk bi il degil. Kışın en fazla -5 derece goruyoruz o kadar..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Tam siz mesaj yazarken kendi mesajımı editlemişim.

    5w40'ın asıl farkı viskoziteden ziyade tam sentetik olması. Tam sentetik yağ diğer yağlar gibi zararlı kurum oluşturmaz. Mevcut olanları da zamanla temizler. Ayrıca tam sentetik yağ yüksek sıcaklığa ve basınca daha dayanıklıdır. Bu da özellikle performanslı kullanan biriyseniz, daha iyi koruma demek.
    Tam sentetik yağın kullanım ömrü de daha uzundur. Yarı sentetikte 10 bin km üstü riskliyken, tam sentetik ile 15 bin km'ye kadar geciktirebilirsiniz (ama önermiyorum).

    Kendimi sanki bir şeyin reklamını yapıyormuş gibi hissettim. Ama kendi aracımdaki tecrübelerimden yola çıkarak konuşuyorum.

    Bu arada evet araç soğukken 5 numara yağ gibi davranır. Isınınca yine 40 olur.

    Ayrıca aynı tür yağlar arasında marka değiştirmenin zararı yoktur.
    Hatta mesela bir şekilde motordaki yağ eksildi diyelim. Motorun içinde mobil var ama benzinlikte sadece castrol var. Rahatlıkla castrol koyabilirsiniz. Yağlar kendi aralarında karıştırılmayı tolere edebilecek şekilde üretilmiştir.
    Ama tam sentetik - yarı sentetik karıştırmak önerilmiyor. Aynı şekilde farklı viskozite yağlar da mecbur kalınmadıkça karıştırılmamalı.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Valla yorumunuz icin cok tesekkur ederim, ugrasip yazmissiniz :)

    Simdi de aklima gelen ilk soru şu oldu:
    Volkswagen bu araba icin katalogda 10W-40 onermis ama ben simdi 5W-40 koyarsam yag pompasi ile ilgili falan bi sorun olur mu ki arabada?
    Ozellikle motor sogukken yag pompasi yeterli güçte calisabilir mi o ince yagi pompalayabilir mi acaba?
    Bi onceki arabamda bu tip bi sorun yasadik sanirim ondan dolayi korkuyorum. Bu yeni aracim henuz dusuk km ve motoru cok iyi durumda. 5W-40 yağ risk olusturur mu diye dusundum acikcasi.

    Anlattiginiz kadariyla hem kurum olusmamasi, hem daha iyi yaglama hem de tam sentetik olmasindan dolayi 5W-40 daha mantikli. Eger yaglama konusunda bi sorun olmaz ise elbette buna gecilebilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    İnce yağ dediğiniz sadece soğukta 10 değil 5 numara. Büyük ihtimalle siz bile bir şey fark etmeyeceksiniz, pompa hiç fark etmez. Nitekim ısınınca aynı kıvama geliyor zaten.

    Ayrıca 10-40 ve 5-40'dan bahsettiğimiz için zaten arada kalınlık olarak pek bir fark yok. Hani 0w20 falan olsa sorun olurdu belki ama, dediğim gibi kalınlık olarak birbirlerine çok yakın yağlar.

    Ben kendi aracımda 2 sene öncesine kadar 10w40 kullanıyordum. Daha sonra 5w40'a geçtim. Hiç bir sıkıntı çıkmadı. Hatta yağ dolum kapağından içeri bakınca, egzantriklerin olduğu bölgedeki kurumlar 2 senede fark edilir şekilde azaldı.
    Bu arada araç 2001 model ve 293 bin km'de, S40.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Vay be! O zaman ben de gecebilirim bu yağa, en azindan sonraki degisim periyodunda.

    Birileri 5W-40 yag o motora yatak sardirir falan demis de biraz korktum internette dolanirken...


    Peki hocam sizin motorunuz icin Volvo’nun onerdigi yağ neydi normalde?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Valla 10w40'dan 5w40'a geçmek yatak sardırıyorsa, ben de bir şey bilmiyorum. Yahu zaten aralarında sadece soğukta bir miktar fark var sadece. Sıcakta ikisi de aynı.
    Ben bir ara 10-40 ve 5-40'ı pet şişelere koyup buzluğa atmıştım, -20 derece. Aralarındaki "5" ve "10" farkını anca o zaman görebildim. Oda sıcaklığında ikisi de aynı akışkanlıktaydı.

    S40 ilk çıktığı zaman 10w40 öneriliyordu. Daha sonra servis bültenleri ile 5w40'a geçtiler. Bakım aralığı da 15 bin km'ye çıktı. Ama ben 10 bin km'ye devam ediyorum.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Valla ben de volkswagen’in bi katalogunu bulsam da icim rahat edecek sekilde 5W-40’a gecebilsem keske.

    Ama delirecegim, bi turlu katalog bulamadim arabam icin..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.