Bildirim
Voltaj ve rolanti düşüklüğü ?
Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Aynı sorun bi arkadaşımın doğan slx 1.6 i.e sinde vardı rolanti devri 400 max 500devirdi. Sorun yağ pompasından çıktı. Yağ pompası değişti sekman atıldı düzeldi. Onun yağ lambası yanıyordu ama çoğu zaman. Ha şu da olabilir akünüz çok zayıftır rolanti de şarj dinamosunda yükleniyosunuzdur o da rolantiyi düşürür. Ya da karburatör de bi sıkıntı olabilir. Bunun nedeni çok yani ne desek boş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: mikailhanaltınkaya
Aynı sorun bi arkadaşımın doğan slx 1.6 i.e sinde vardı rolanti devri 400 max 500devirdi. Sorun yağ pompasından çıktı. Yağ pompası değişti sekman atıldı düzeldi. Onun yağ lambası yanıyordu ama çoğu zaman. Ha şu da olabilir akünüz çok zayıftır rolanti de şarj dinamosunda yükleniyosunuzdur o da rolantiyi düşürür. Ya da karburatör de bi sıkıntı olabilir. Bunun nedeni çok yani ne desek boş
akü ile şarj dinamosu aynı anda mı çalışıyor veya araba çalıştıktan sonra akü devreden çıkıyor mu? eğer öyle ise 60 lık kullanıyorum yetmeyebilir. -
Akü kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine çevirir. Elektrik enerjisini de kimyasal enerjiye çevirerek şarj olur. Şarj dinamsu da fiziksel enerjiyi (dönme hareketini) elektrik enerjisine çevirir. Şarj dinamosunun dönmesi için motorun çalışması lazım. Akünün görevi motor çakışmazken ve motoru çalıştırmak için kontak anahtarını marş pozisyonuna getirdiğimizda gerekli enerjiyi vermek. Şarj dinamosunun görevi ise akünün enerjisini kullandığımızda booşalmasından dolayı oluşan enerjiyi tekrar depolatmak ve akü dolduğunda elektrik enerjisini sağlamak. Eğer şarj dinamosu gerekli devirde dönmüyor ise şarj dinamosunda herhangi bir arza var ise aküyü şarj edip aracında enerjisini sağlayamaz yani araç gerekli elektiriği aküdan alır ve o akü eninde sonunda biter yolda kalırsınız. Rolantinin düşük olması şarj dinamosunun gerekli devrinde dönürmez ve voltaj doğal olarak düşer. Umarım açıklayıcı olmuştur
Bu arada akünün dediğüm gibi rolantiyi düşürecek kadar bitmesi için arabayı vurdururarak çalıştı da bilmeniz lazım ki bunu da ihtimal olarak söylemiştim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mikailhanaltınkaya -- 12 Şubat 2017; 14:4:57 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
sorun devam ediyor kontak ı ilk taktığımda kadranların ışıkları düşük marş yapıp çalıştırmaya başladığımda ilk 5 dk gene düşük sonra gittikçe voltaj değerleri düzeliyor. ama dur kalkta voltajlar gene düşüyor. -
Kaçak olabilirmi acaba? Bi baktırın bence ya kaçak var ya da akü mefta
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: mikailhanaltınkaya
Kaçak olabilirmi acaba? Bi baktırın bence ya kaçak var ya da akü mefta
akü 1 senelik ama düşük 60lık. şarj dinomasını yapan arkadaş onada bakmıştır. aküden değil kaçak yok diyor. gaz beynini değiştir dediler değiştirdim başka bir elektirikçi ye gidip aynı masrafı tekrar yapmak istemiyorum bu da sorun elektirikten değil diyor.
araç eski olduğu için ne yapılsa biraz daha iyi oluyor aracı baştan yaptık :) -
Kaçak derken boşta problem yoktur da kontağı açınca bir kaçak oluyor olabilir. Akü 60lık düşükte değil standart işte şimdiki araçlardaki aküleri görseniz bu ne dersiniz ya da şarj dinamosunda problem olabilir değişti derken çıkma falanmı yoksa sıfırmı alındı? Ya da kablolarda oksit korozyon mevcut. Aracı çalıştırırken nasıl normal mi dönüyor marş dinamosu yoksa akü bitti bitecek gibi mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
maaş yatsın kredi ve kartlardan para kalırsa bi daha sanayi yolları gözüküyor.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X