|
Volvo da tamamen elektrikli araçlara geçiş planından geri adım attı
-
-
Tam elektrikli araçlara hayır
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Pilli arabaları savunanlar, markaların Çinli markalarla baş edemediğinden bu yolu seçtiklerini iddia ediyorlardı. Ancak Volvo da bir Çin markası artık ve onlar da pilli araba olayının sürdürülebilir olmadığına ikna olmuşlar. Yakında diğer Çinli markalar da sıraya girecek. Araba piyasasında gelecek pillilerde değil. Zaten olması da imkansızdı. Batarya sorunlarını çözmeden aceleyle seri üretime geçtiler. Milletin başını yaktılar. Zenginler için üzülmüyorum da, olan tek atımlık kurşunu olan garibanlara oldu.
-
Volvo'nun bağlı olduğu grup son 1 yılda 20-25 civarı elektrikli aracı piyasaya sürdü. İçten yanmalıya hala talebin olduğu bir dünyada bilinen ve piyasası olan bir markanın tamamen elektrikliye dönmesi ticari olarak yanlıştı, bu yanlıştan döndüler. Seneye içten yanmalıların istasyonda yakıt aldığı sürede elde ettiği menzile eşdeğer elektrikli arabalar piyasaya çıkacak, böylece elektrikli arabaların en büyük sıkıntısı çözülmüş oluyor. Sizi hayallerinizle baş başa bırakıyorum :)
-
Volvo'nun bu tercihinin sebebi Avrupa'nın ana pazarlarından biri olması ve Avrupanın elektrikli otomobilde geri adım atması. sadece elektrikli ile Avrupada artık var olamazsın. ticari bir tercih bu yani.
Gelecek günlük araçta pilli otomobilde, hafta sonu otomobilinde ise sentetik yakıtlı araçlarda. bunun başka gidebilecek hiçbir yolu yok..
10-15 sene sonra pilli otomobiller günümüzdeki gibi 2 ton ağırlıkta, 1 saatte şarj olan Suv dinozorlar olmayacak merak etmeyin. şu an yolda görüp ay ne modern dediğimiz tüm elektrikli araçlar aslında birer antika. hepsi bir geçiş dönemi taşıtı. yani 1900'lerdaki otomobillerle 1920'ler arasında, 90'lardaki bilgisayarlar ile 2000'lerdekiler arasında nasıl bir uçurum var ise, elektrikli otomobillerde de böyle olacaktır.
Bu geri adımların sebebi, çevreci lobiciliği ve sol popülizm altında ezilen ve nihai amacı bireysel oto kullanımını bitirmek olan Avrupa birliği gaza gelmişliği idi, iş bilmez, otomotivin "o"sunu bilmeyen idarecileri elinde koskoca avrupa otomotiv endüstrisi heba oldu oluyordu. şimdi akılları başlarına geldi. hele Almanya falan resmen geri dönüyor gibi elektrikliden. sen sanat eseri gibi içten yanmalı türlü türlü motor üret, sonra herşeyi çöpe atıp birden elektrikli otomobile geçecem de. VWnin ID fiyaskosu en canlı örneklerden biri. böyle bitmeye tükenmeye yüz tutarsın, o işler o kadar çabuk olmuyor.
-
Katılıyorum Avrupa’lı üreticiler baktılar rekabet edemiyoruz teknoloji geliştirmiyoruz elektrikli araçlara karşı lobi faliyeti uyguladılar ve sonuç bu oldu.
Şimdi en azından VW, BMW, Mercedes gibi firmalar hayatta kalacak. Olan çevreye ve dünyaya oldu. Özellikle şarj edilebilir hibritlerde insanlar şarj etmeyeceği için eskisinden pek farkı olmayacak.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Pil sorununu çözen ipi göğüsler. Hype ın ekmeğini tesla yedi. Gerisini pili halleden yer.
-
Donanım haberdekilere kalsa elektrikli arabalar süper ama gerçek hayatta öyle değil. Koca markalar hepsi geri adım attılar. Bu dönemde hibrit almam en mantıklısı.
-
Siz kendi hayalinizi anlatmışsınız ancak gerçekleri hayal olarak yorumluyorsunuz :))). Umarım hayalleriniz gerçek olur da mutlu olursunuz. Tabi ki öyle bir şey olmayacak :))). Mutlu olmak için başka yöntemler denemeniz gerekecek.
-
Pilli araçlarda fabrika vb. tesisler içinde kullanılan her türlü aracın pilli olması doğru seçenek zaten. Ancak günlük araç olayı biraz karışık. İstanbul'da günlük araç Yozgat'taki günlük araçtan farklı kullanılıyor. Yani minnacık bir şehirde yaşıyorsanız 3 tekerlekli pilli bisiklet benzeri araçlar fazlasıyla işinizi görür, mega şehirde yaşıyorsanız bu mümkün değil. Aslında minnak şehirlerde araca bile gerek yok. Sağa sola gitmelik aracın pilli olması ciddi bir sorun. Şimdilik Hibrit modeller ve ileride Hidrojen Yakıt Hücreli araçlar bu sistemin geleceği olacak. Pil kullanılan basit ev aletlerinde ve mobil cihazlarda bile pil büyük bir sorunken kapalı alanlarda veya belirli bir alan içinde şarj noktasına hızlıca ulaşılabilecek koşulların dışında bu teknolojiyi diğer araçlara taşımaya çalışmak bir ütopya idi, denendi ve başarısız olundu.
-
Kullanan herkes memnun o yüzden. Sorun muhafazakar kesimi ikna etmek imkansız.
Ben kendi özel hayatımda da rastlıyorum. Alacak olan kendiliğinden alıyor zaten. Ama almayacak adamı ikna etmek imkansız.
Bunu fark edince firmalar şarj edilebilir hibrite döndüler.
Zira alacak olan kendi başına genelde aldı.
Çin inanılmaz baskı yapıyor alınması için. Plaka vermiyor içten yanmalı bile alamıyor insanlar.
Bu şekilde olmadan bu katı kesimi ikna etmek imkansız.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sokak lambaları için yağ satan Rakıfelır elektriğin gelmesiyle batmak üzereydi ama içten yanmalı motorları icat edenler sayesinde dünyanın en zengini oldu.
Pille çalışan tomofiller için de birileri iflastan zenginliğin zirvesine çıkmak üzere, sadece 16 ay kaldı...
-
Şuan bile o seviye gelinmiş durumda zaten. Elektriklide 5 dakika şarjla 300 km menzil alınabiliyor. Zaten içten yanmalıda da sürekli depo fulleyen kişi sayısı çok az. 300 km götürecek yakıt ortalama üstü bile sayılabilir, içeri git kart okut vs. 5dk sürer. Elektrikli batarya şuan en hızlı gelişmelerin olduğu 2-3 teknolojiden biri, önümüzdeki 1-2 yılda daha da iyileri gelecek.
https://www.donanimhaber.com/xpeng-den-super-sarj-istasyonu-5-dakika-sarjla-300-km-menzil--180469
-
Haber içeriğini hazırlayan dalgın veya cahil editör, volvonun hala isveçliği olduğunu sana dursun, 19 ağustos tarihli bir haberde, 6 sene sonra tamamen elektrikli araçlara geçiş haberinin üzerinden 1 ay geçmeden hemen geri adım atması, bunların geleceğe olan öngörüleri konusunda ne kadar da yanılgan olduklarını gösteriyor. Koca markaya bak, 1 ay geçmeden anında cayıyorlar. İşte bu kadar öngörüsüz bunlar.. Sizler en iyisi geleceğe dair planlar yapmayın veya yaptıktan sonra 1 ay geçsin, ondan sonra basına servis edin !
-
Tesla sahiplerinin şikayetlerinden haberin yok sanırım. Herkes memnun filan değil. Memnun olsa satışlar düşmez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
En büyük şikayetleri Tesla’nın fiyat politikası, bir sürü arkadaşım var sahibi kimsenin başka sıkıntısı yok.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Amerika’da bir sürü şikayet var. Fiyatı burada ucuz ve faizsiz satın alabiliyorsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Turkiyede elektrikli araba sahipleri ikinci elde arabam deger kaybetmesin mantigiyla, takim tutar gibi araba markasi sahiplendiklerinden vs vs sebeplerden memnun gorunuyorlar. Yurtdisindayim ilk nesil leaf ile basladim suan 3. elektrikli aracimi kullaniyorum. elektrikli araci avrupada amerikada pisman ama turkiyede degil. anket sonuclari var elektrikli arac alanlarin yarisi bir daha elektrikli almam diyor, cogu ise kesin olarak ikinci aracimi elektrikli alirim diyemiyor.
buradaki ortak kani su sekilde ¨sehiricinde memnunum ama ailenin tek araci olacak nitelikte degil. ¨ yani markalarin toptan elektrikliye gecmesi cok mumkun gorunmuyor.
-
Elektrikli araçlara karşı lobi faaliyeti mi? 5 senedir tam tersi yaşanıyor olmasın :)
Asıl şimdi otomotivden bir haber mor saçlı kıllı koltuk altlı woke lobicileri def edip, kendi iyi bildikleri işlere geri dönüp hedef ertelediler. böylece Çin'i içten yanmalı araç üretmeye zorlayacaklar. böylece pazar istilasını dolaylı yoldan önleyecekler. böylece asıl güçlü oldukları içten yanmalı motor teknolojisine bir süre daha devam edip, bir yandan da elektrikli araç teknolojisini geliştirecekler. fabrikalar, teknikler, maliyetler ve total teknoloji hazır olunca da tam elektrikli otomobil rekabeti başlayacak.
Kendi endüstrilerinin selameti açısından baştan beri yapmaları gereken zaten buydu.. ayakları yere basan bir dönüşüm süreci idi. 2 senedir yapılması gerekenin bu olduğunu yazdım ama çok delişmen fanatik cereyan kafalar var anından linçliyorlar valla adamı :) ama iş dediğime geldi.
Çevreye bir şey olmaz Avrupa en temiz hava sahasına sahip kıtadır zaten. zaten dünyaya olan oldu artık geri dönüşü yok da.. en azından yenilenebilir enerji kullanımına geçebilmek, enerjide bağımsızlık kazanabilmek önemli.
-
2. Araç için elektrikli mantıklı. Tek arabası olanlara işkence.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Pilli arabaları savunanlar, markaların Çinli markalarla baş edemediğinden bu yolu seçtiklerini iddia ediyorlardı. Ancak Volvo da bir Çin markası artık ve onlar da pilli araba olayının sürdürülebilir olmadığına ikna olmuşlar. Yakında diğer Çinli markalar da sıraya girecek. Araba piyasasında gelecek pillilerde değil. Zaten olması da imkansızdı. Batarya sorunlarını çözmeden aceleyle seri üretime geçtiler. Milletin başını yaktılar. Zenginler için üzülmüyorum da, olan tek atımlık kurşunu olan garibanlara oldu.
|
Volvo'nun bağlı olduğu grup son 1 yılda 20-25 civarı elektrikli aracı piyasaya sürdü. İçten yanmalıya hala talebin olduğu bir dünyada bilinen ve piyasası olan bir markanın tamamen elektrikliye dönmesi ticari olarak yanlıştı, bu yanlıştan döndüler. Seneye içten yanmalıların istasyonda yakıt aldığı sürede elde ettiği menzile eşdeğer elektrikli arabalar piyasaya çıkacak, böylece elektrikli arabaların en büyük sıkıntısı çözülmüş oluyor. Sizi hayallerinizle baş başa bırakıyorum :)
|
Volvo'nun bu tercihinin sebebi Avrupa'nın ana pazarlarından biri olması ve Avrupanın elektrikli otomobilde geri adım atması. sadece elektrikli ile Avrupada artık var olamazsın. ticari bir tercih bu yani. Gelecek günlük araçta pilli otomobilde, hafta sonu otomobilinde ise sentetik yakıtlı araçlarda. bunun başka gidebilecek hiçbir yolu yok.. 10-15 sene sonra pilli otomobiller günümüzdeki gibi 2 ton ağırlıkta, 1 saatte şarj olan Suv dinozorlar olmayacak merak etmeyin. şu an yolda görüp ay ne modern dediğimiz tüm elektrikli araçlar aslında birer antika. hepsi bir geçiş dönemi taşıtı. yani 1900'lerdaki otomobillerle 1920'ler arasında, 90'lardaki bilgisayarlar ile 2000'lerdekiler arasında nasıl bir uçurum var ise, elektrikli otomobillerde de böyle olacaktır. Bu geri adımların sebebi, çevreci lobiciliği ve sol popülizm altında ezilen ve nihai amacı bireysel oto kullanımını bitirmek olan Avrupa birliği gaza gelmişliği idi, iş bilmez, otomotivin "o"sunu bilmeyen idarecileri elinde koskoca avrupa otomotiv endüstrisi heba oldu oluyordu. şimdi akılları başlarına geldi. hele Almanya falan resmen geri dönüyor gibi elektrikliden. sen sanat eseri gibi içten yanmalı türlü türlü motor üret, sonra herşeyi çöpe atıp birden elektrikli otomobile geçecem de. VWnin ID fiyaskosu en canlı örneklerden biri. böyle bitmeye tükenmeye yüz tutarsın, o işler o kadar çabuk olmuyor. |
Donanım haberdekilere kalsa elektrikli arabalar süper ama gerçek hayatta öyle değil. Koca markalar hepsi geri adım attılar. Bu dönemde hibrit almam en mantıklısı.
|
Benzer içerikler
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X