D5 AWD Bir anda favorim oluverdi. Siyah renk Standart donanım yeterli ;)
Aracın piyasaya 2.0T ve D5 motor ile girmesi yanlış bir tercih. D5 2400cc olduğu için vergi dezavantajı var. 2.0T ise benzinli motor. D3 motoru ilk heyecana kapılıp D5'in fiyatını gördükten sonra hevesi kırılanlar bekler mi, emin değilim. Her halükarda yanlış bir giriş. İsveç'de satışa sunulmuş olan D3 motorlu S60'ın yıl sonunda bile Türkiye'de olamamasını açıklayacak mantıklı bir şey aklıma gelmiyor.
yav VOLVO hala ne yapmaya çalışıyor anlamış deyilim; sanki araba satmak istemiyorlar getır kardesım d3 motorlu s60 ı bakbakalım nasıl satıyor d5 gene getır ama daha soraa once d5 deyl d3 getırılmelıydı
Bu mantığı ben ta ilk başından beri anlamış değilim. Küçük hacimli motorları daha sonra getirileceğini volvo türkiye çok önceden söylemişti ki internet sitelerine de bunu eklemişlerdi ancak yapılan bu hareketin hiç bir mantığı yok. Sonuç olarak bu araçlar küçlük motorlarla da üretimde. Yapılanın amacı nedir bilemiyorum...
Benim bu yeni S60 ile ilgili negatif ön izlenimlerim var. Volvocars sitesinden boyutlarına baktığımda dingil mesafesi S40 a göre fazla ama diz mesafelerinde önemli bir fark yok gibi. Önde baş mesafesi ise daha küçük. Bu bende olumsuz düşünceler oluşturdu.
daha önceden de yazdım ama pek doyurucu bir yanıt alamamıştım. allah aşkına s60 gibi d segmenti bir araçta 339 litre bagaj hacmini biri bana açıklasın.. bazı arkadaşlar yok ölçüm metodu farklı falan diyorlar ama benim aklım yatmadı bu işe.. bagaj hacmi gerçekten 339 litre midir yoksa bizim bildiğimiz metodla ölçülünce daha mı fazladır? sonuşta litre her yerde litre değil midir? eğer gerçekten 339 litre ise bu komik ötesi olur...
@akorkmaz11 Şimdi bagaj ölçümü konusunda farklı bir ölçüm metodu var ancak bu araç sedan. Sonuçta bu farklı ölçüm metodu ziyadesiyle hatchback ve suv tarzı araçlarda fark çıkartıyor diye biliyorum ben. Üstelik bendeki alman kataloğunda 380 lt diyor. Var sen düşün...
@ceta ve @akorkmaz11 Şimdi gelelim bu aracın bagaj hacminin küçüklüğüne ve diz mesafesinin çok fazla olmamasına. Bu araç d segmenti bir araç. Ancak d segmentinde farklı türde araçlar mevcut. Passat, superb gibi geniş diz mesafelerine sahip e sınıfı ölçülerindeki araçlar ve bmw 3 falan gibi daha sportif bir yapıya sahip ölçüleri daha makul araçlar. Volvo s60 ile sportif yapıdaki araçlarla aynı grupta. Daha makul ölçülere sahip. Bu tamamiyle şirketin hangi müşteri kitlesini istediğine bağlı. Ancak böyle makul ölçülerle hem d segmentine hitap ederken, uygun motor ve fiyatlarla da c segmenti müşterilerine de hitap ediyor.
Arkadaş rüya gibi arabaya bak param olsa başka arabaya bakmazdım herhalde,inş. iş güç sahibi oldukmu nasip olur şöyle bir şey
Bu veriler isveç volvo sitesinden : Kapacitet Bränsletank 67.5 l 67.5 l 67.5 l Lastvolym 380 l 380 l 380 l Bagaj hacmi. Max släpvagnsvikt 1600 kg 1600 kg 1800 kg
Volvo, ekonomik krizin yaralarını bu yıl saracak Tanıtım sürüşü Lizbon'da gerçekleştirilen Volvo S60 modelinin Türkiye'de 45-85 bin Euro'ya satılması bekleniyor. Geçen yıl krizin etkisiyle Türkiye'de yüzde 10 pazar kaybına uğrayan İsveçli Volvo, bu yıl yara sarmaya hazırlanıyor. Markanın Türkiye Bölge Müdürü ve Bölge Başkanı Torben Eckardt, "2008'de 2 bin 453, 2009'da ise 2 bin 271 adet Volvo sattık. Bu yıl rakamın 3 bine çıkacağını tahmin ediyoruz." dedi.
Mart ayı başında Cenevre Otomobil Fuarı'nda lansmanı yapılan Volvo S60, gelecek ay Türkiye'de piyasaya sunulacak. Dünyada yıllık 90 bin adet satış hedefiyle yola çıkan S60 modelinin, Türkiye'de 2010 sonuna kadar 300 adet satılması bekleniyor.
Volvo'nun yeni modelinin test sürüşü önceki gün Portekiz'in başkenti Lizbon'un Atlas Okyanusu'na bakan Sintra bölgesinde gerçekleştirildi. Araç, 'en dinamik model' vurgusu ile ön plana çıkıyor. Volvo tasarımcılarının, 'Sahibini hem fiziksel hem de duygusal olarak harekete geçirecek.' diye nitelendirdiği S60, otomatik frenli çarpışma uyarısı ve yaya algılama sistemlerinin sağladığı güvenlik özelliğiyle dikkat çekiyor. Henüz İsveç'teki ana yönetim tarafından imzalanmasa da S60'ın Türkiye'deki standart fiyatı yaklaşık 45 bin Euro olacak. Özelliklerine göre bu fiyat 50 ila 85 bin Euro arasında değişiyor.
Üretimi Belçika Ghent'teki fabrikada yapılacak olan otomobilin yakıt tüketimi yaklaşık yüzde 10 düşürülerek 100 kilometrede 9,9 litreye çekildi. Araçtaki 'hazır tetikte frenler' ise ani frenleme ihtiyacını öngörebiliyor. S60'ın çift turbolu D5 motoru 7,8 saniyede, D3 motoru ise 9,2 saniyede 100 kilometre hıza ulaşabiliyor. Yeni modelleri hakkında değerlendirmelerde bulunan Torben Eckardt, "Bu modelimizle Tükiye'deki satışlarımızı yüzde 10 artırmayı hedefliyoruz. Bu yıl Türkiye'de krizin etkilerinin minimuma inmesi hedeflerimize ulaşmamızı kolaylaştıracak." diye konuştu. Yılın ilk 5 ayında Türkiye'de 1.300 Volvo marka aracın satışı yapıldı. Eckardt, bunu "Türkiye'deki yükselişimiz sürüyor. Premium segmentte Mercedes, Audi ve BMW markalarından sonra 4. sırada geliyoruz." diye değerlendirdi.
Geçen ay Zaman Gazetesi'nin ev sahipliğinde düzenlenen otomotiv sektör buluşmalarında dile getirilen 'Türkiye kendi otomobilini üretmeli' önerisini de değerlendiren Eckardt, "Türkiye kendi otomobilini üretmek istiyorsa, bu marka ya devletten çok büyük destek görmeli ya da uluslararası çapta bir otomobil firması ile ortak hareket etmeli. Çünkü bugün dünyada büyük araba markaları dahi ayakta kalmak için bir araya geliyor. Bu şartlarda Türkiye'nin kendi otomobilini çıkarması şimdilik zor görünüyor." açıklamasını yaptı. Geçen yıl kriz döneminde Otomotiv Distribütörleri Derneği ile hükümetin yakın ilişkiler kurduğunu hatırlatan ve bunun sektör oyuncularına fayda sağladığını vurgulayan İsveçli yönetici, "Bu yıl artık Türkiye'de kriz diye bir şeyden bahsetmemiz söz konusu değil. Otomotiv firmaları artık kendi kendini idare edebilecek durumda. Bu sebeple hükümetten geçen yılki gibi bir destek gelmeyebilir." şeklinde konuştu. Kaynak : ZAMAN
quote:
Orijinalden alıntı: mokinto
Henüz İsveç'teki ana yönetim tarafından imzalanmasa da S60'ın Türkiye'deki standart fiyatı yaklaşık 45 bin Euro olacak. Özelliklerine göre bu fiyat 50 ila 85 bin Euro arasında değişiyor.
bu fiyatla başlarsa s60 volvo avcunu yalar.... 1.6 motorların bundan en az 10.000€ daha ucuz olması lazım ki birşeye benzesin... millet 80.000 TLye Mercedes C180K ve BMW 3.20d alıyor!
S80'e 1.6D motor koyup fiyatını 75bintl'ye çek, sonra da S60'a 2.4 D5 motor koyup piyasaya giriş yap. Allah akıl fikir versin!
quote:
Orijinalden alıntı: akorkmaz11
quote:
Orijinalden alıntı: mokinto
Henüz İsveç'teki ana yönetim tarafından imzalanmasa da S60'ın Türkiye'deki standart fiyatı yaklaşık 45 bin Euro olacak. Özelliklerine göre bu fiyat 50 ila 85 bin Euro arasında değişiyor.
bu fiyatla başlarsa s60 volvo avcunu yalar.... 1.6 motorların bundan en az 10.000€ daha ucuz olması lazım ki birşeye benzesin... millet 80.000 TLye Mercedes C180K ve BMW 3.20d alıyor!
Birde bugün Auto moto sport dergisinde bir haber vardı, tr ye 45000 € dan giriş yapacak deniyordu. Yanlız can sıkıcı olan konu ilk olarak D3 ve 2.0T motorları giriş yapacakken daha sonra T5,T6 ve D5 motorları eklenecek diyor ama en önemli olan(vergi açısından) T3 ve T4 motor için bir şey belirtilmemiş.
Bu da Ekim 2010'da Paris Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkacak olan V60.
quote:
Orijinalden alıntı: mokinto
quote:
Orijinalden alıntı: akorkmaz11
quote:
Orijinalden alıntı: mokinto
Henüz İsveç'teki ana yönetim tarafından imzalanmasa da S60'ın Türkiye'deki standart fiyatı yaklaşık 45 bin Euro olacak. Özelliklerine göre bu fiyat 50 ila 85 bin Euro arasında değişiyor.
bu fiyatla başlarsa s60 volvo avcunu yalar.... 1.6 motorların bundan en az 10.000€ daha ucuz olması lazım ki birşeye benzesin... millet 80.000 TLye Mercedes C180K ve BMW 3.20d alıyor!
Birde bugün Auto moto sport dergisinde bir haber vardı, tr ye 45000 € dan giriş yapacak deniyordu. Yanlız can sıkıcı olan konu ilk olarak D3 ve 2.0T motorları giriş yapacakken daha sonra T5,T6 ve D5 motorları eklenecek diyor ama en önemli olan(vergi açısından) T3 ve T4 motor için bir şey belirtilmemiş.
Evet bende haberturk gazetesinde okudum, en ucuzu (D3) 44.500 Euro'dan baslayacakmis... Bugun BMWler, Mercedesler, Audiler bile 40.000 Euro'dan basliyor. VolvoTurkiye'dekilerin aklindan ne geciyor cok merak ediyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: hesheit
Forumda �eni S60�/b] başlığının olması iyi oldu. Böylelikle, aracın üretim süreci hakkındaki bilgileri ve sonrasını burada toplayabiliriz.
İlk mesajdaki S60 yeni S60 değil. Bu foto AutoBild tarafından iki yıl önce çizildi. O sırada S60�n yenileneceği biliniyordu ve AutoBild de yeni S80� benzeyen birşeyler oluşturup yayınladı. Fakat sonra çok şey değişti.
Volvo, XC60 konsepti Detroit otomobil fuarında tanıttığından beri araç çok beğenildi. Bunun üzerine Volvo XC60'ı erken üretmeye karar verdi. Aynı zamanda S60'ın üretimi biraz ertelendi. Volvo tasarım müdürü Steve Mattin, yeni S60 halihazırda çizgileri beğenilen XC60 konsept gibi olacak dedi. Bunun üzerine fotoşopun başına oturan XC60'a benzeyen S60 çizmeye başladı. Aşağıdaki fotolar da bunlardan biri, resmi değil. Ancak XC60 konseptteki gibi çıkmadı. Bu durumda aşağıdaki S60 çizimi de bence güncelliğini kaybetti. Söylentilere göre yeni S60'ın boyutları biraz küçülerek BMW 3 serisi, Saab 9.3 boyutuna çekilecek. Bu durumda S60 giriş modeli yapılıp, S40'ın üretimi de durdurulabilirmiş!
XC60 konsept:
XC60 konsepte benzetilerek çizilen S60:
Devam edelim... Aşağıda Volvo tasarım müdürü Steve Mattin ile yapılan daha yeni tarihli bir başka röportaj var. Yeni S60�n nasıl olacağına dair bu röportajdan edinilecek bilgileri belki şöyle sıralayabiliriz:
1. Steve Mattin der ki, Volvo�un model gamına bakıldığında neyin eksik olduğu görülüyor. Bu eksikliklerden biri de spor bir model. Yeni S60 kupe çizgilerine sahip bir otomobil olacak. Ancak aile otomobili üreten firma imajımızı da değiştirmeyeceğiz.
2. Yeni Volvolar kendinden emin, kendiyle gurur duyan, saygı uyandıran bir görünüşe sahip olacak. Sanırım bu bakışa yeni S80 ile girildi. Örneğin, şu an Avrupa yollarında gördüğüm yeni S80ler uzaktan ciddi şekilde ağır başlı bir Mercedes görüntüsü sergiliyor, araç daha yaklaşınca Volvo olduğunu anlıyorum. Yeni S60�a da galiba bu tarz çizgiler göreceğiz.
3. Yeni S60 2009 sonunda üretilecek ya da piyasada olacak. Bu da aracın gerçek yüzünü görmeye bir yıldan fazla süre var demektir. Belki arada fotoşop değil ama kimi gerçek foto sızıntılarına rastlayabiliriz.
Doğrusu gelecek S60� ben de çok merak ediyorum.
Steve Mattin röportajı: A major design overhaul is underway at Volvo - which last week became Ford's sole remaining premium European car brand. Spearheaded by senior vice-president & design director Steve Mattin, the first real-world incarnation of this look - including a brand new logo to match - is the production XC60 shown at Geneva. But there's much more to come. Guy Bird caught up with the British-born 43-year-old in Sweden to gauge his feelings about Ford's relationship with Volvo, reveal secrets of the next S60 and a possible V30 too. j-a: Given the news of Jaguar and Land_Rover being sold and the rumours about Volvo, how do you feel about Ford now? I think Ford understands what it has to do with Volvo as a brand. You've heard Ford CEO Alan Mulally clearly saying Volvo is moving to a more premium position and with two luxury brands disappearing there is only Volvo as a European luxury brand so Ford knows it has to invest. If you don't invest short term you don't get results long term. And all our products are global.
j-a: How are you moving Volvo's brand values forward? We know design is one of the key selling points of any premium brand but design didn't used to be one of the three core values of Volvo. It was an attribute but it was never a fundamental part. Volvo has this 'brand triangle', with 'safety' at the top and 'environmental care' and 'quality' on the other corners but now in the middle of this pyramid we have 'modern Scandinavian design'. This is where we can really differentiate. Being a fairly small company we need to attract people to the brand and make them aware of us.
j-a: So how will 'modern Scandinavian design' translate into future Volvos? It's something we're developing now, if you look at what it was known as in the past, it was certainly about functionality and simplicity. We wanted to take that a step further and bring in an expressive element into modern Scandinavian design. Everyone knows it for the bent plywood chairs, very simple forms, but in Scandinavian architecture and some products, things are moving on and we want to be at the forefront. What's missing is more subtlety and emotion. We want a little bit more complexity but without just being decorative, still having a reason for whatever we do.
One example is our new interior floating centre stack. Up until now it's always been conventional in the sense of running parallel with the car line. We wanted to give it a twist by not only angling it towards the driver but also creating this asymmetrical shape that widens towards the top and adding refinement with a metal frame around it.
j-a: What are the design cues of Volvo? It's the shoulder line, the vertical front end, the V-shape of the hood, the truncated shape of the front end [when viewed from above]. We have a transverse engine so you've got a certain length of front overhang so you can chop off the corners in this way. If you have a very short front overhang you don't need to. The proportions are different, and we need to emphasise that as much as possible to our advantage.
A lot of carmakers tend to angle their front ends backwards to get a certain slope, but we keep our nose as vertical and as far forward as possible. There's a certain dignity in this approach. You don't want the emblem pointing up to the sky you want it to be proud, bold and angled towards whoever's looking at it. It fixes a lot better in the framework grille when it's vertical too.
j-a: How are you developing these cues? One thing we've added on the XC60 is what we call 'DNA lights' to emphasise the grille's verticality [and that act like single quotation marks on either side of it]. If you've got a very horizontal grille and headlamp you haven't really got much to stand out from the competition. The idea is to have them as daytime and night time running lights so you can spot a Volvo coming down the street.
j-a: The XC60 looks curvier from the side too? Fundamentally there will be a big shoulder line that sets us apart but we want to get a lot more subtlety and sensuality into the way we actually construct the exterior forms. What we tried with the XC60 is to have an undercut at the front that opens up and sprays out the shoulder at the rear - like a coke bottle. But it won't necessarily become a distinctive part of every vehicle. Our 'XC' vehicles will have a slightly different character to our 'S' and 'V' ranges, some might be slightly cleaner and some, because of their volumes, will be more sculptural.
j-a: You redesigned the badge too. Did that idea ruffle feathers? If there's been a consistency in the emblem for 40 years, then suddenly you say I'm going to make it three times the size, throw away the box surround, expose it and stick it on a plinth, there is bound to be a shock factor. They either love it or hate it. Some people jumped on board straight away and some people said we need to be more conservative, we shouldn't stand out on the market place, but that's exactly what we need to do.
j-a: Do you think Volvo's mixed sales results of late has created an openness to try something bolder? That was clear. Once you've had an evolutionary DNA for a generation of vehicles it is time for the next step. That's one of the reasons you bring someone in from the outside rather than just promote someone from the inside [Mattin joined Volvo in 2005 after 17 years at Mercedes-Benz]. It's very easy from an external viewpoint to see the strengths and weaknesses and develop on them.
j-a: So what is the new Volvo face about? It's saying look at me, I'm proud of what I am. I am respectable. We need to send a clear message that we are a premium brand moving higher up the segmentation. If you look at our past we've always had this understatement, which is very much connected to the Swedish mentality of never exaggerating anything. We need to break out of that and give a self-assured confident look that has maybe been missing. That's maybe one of the reasons why our vehicles have blended into the streets and haven't had the sort of impact we need. We're putting a lot more emphasis on design, detailing and quality but without going being over-sporty or aggressive because that's not part of the brand's culture or values. At the end of the day Volvo is a car built for people - families are still our main customers.
j-a: What do Volvo's future product plans hold? If you look at the portfolio of our current range it's clear to see where the gaps are and where we have expansion possibilities. We've seen there is a downsizing trend, and the XC60 is the starting point for downsizing the XC range. Our strengths are in the V and XC ranges. If you go into the coupe area and really sporty cars you are in the deep end with the Germans talking about performance and that's not where we set our profile. But in the XC and V ranges where it's about functionality and practicality you'll certainly see expansion.
j-a: Is there room for a XC30 or V30 then? We're always looking at every opportunity. We have sketches of every option and are working quite intensively on full-size models on a couple of new programmes to fill some of those gaps but whatever you do has to have a business case behind it.
j-a: What about the S60?
The current model is an underachiever The next big design step is the new S60 in late 2009. The front is where we'll really push the brand to make the visual difference.
j-a: But it will be a classic saloon, no? Not exactly, it's a lot more of a coupe profile compared to today's car. But the different proportions of body to glass [like from the XC90 to the XC60] you'll see a lot of that in our future products as well.
j-a: In five years' time where do you see Volvo? I think it will be a different brand and hopefully one people really get excited about from a design perspective, whereas today it's maybe not on their radar screen.
In the past the typical cliché of a Volvo customer had 2.2 kids and a Golden Retriever - probably a music teacher - but we're breaking out of that now. We're seeing a lot of not only younger but also single people getting into our cars. They're becoming cooler cars to own.
Guy Bird
Harbi çılgın makine yapmş adamlar
merhaba,
yeni S60-2.0T motor kodunu bilen var mı acaba ?
yeni S60-2.0T motor kodu B4204T6
Max engine speed 6500 rpm Max output 149 kW (203 hp) Max torque 300 (Overboost to 320) / 29- 67 Nm / rps Performance Manual Automatic
Acceleration, 0-100 km/h (sec) 7,7 sec 8,2 sec Top speed, km/h 235 km/h 230 km/h Fuel consumption (EC 199/100, Combined) 8,1 l/100km 8,3 l/100km CO² 189 g/km 193 g/km