Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (363. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.560
Cevap
78
Favori
615.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 361362363364365
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfk61

    Arkdaslar öncelikle herkese selamlar. Bu aralar s60 2,3 t5 lere merak sardım. Bu arac hakkında bana biraz bilgi verebilirmisiniz acaba. Artıları eksileri nelerdir. Kronik sorunları varmıdır. Parca sıkıntısı olurmu?

    Ben kullanıyorum 7 yıl oldu, eksileri:

    - Akslar dayanıksızdır, hele ki T5 ve D5 dizel modeller için. Çoğunda sıkıntı yaşanıyor, tamir edilse bile maksimum 6-7 ay dayanıyorlar. Sonra her gazda titreşim yine başlıyor, kesin çözüm değişim, aksın çifti 2500tl civarına geliyor volpardan alınırsa.
    - 2005 öncesi otomatik şanzımanların çoğu sıkıntılı, piyasada şanzımanı revizyon görmemiş S60 mk1 yoktur. Revizyon için de tümüyle orjinal parça kullanılması ve ehil kişiler tarafından yapılması şart, o durumda da fiyat 7-8bini buluyor. Arabayı alırken yürüyen aksam, motor, şanzıman ve turboya dikkat etmek lazım.
    - 2003-2004'lerde gösterge arızası olabiliyor, buna da kesin çözüm gösterge kartının yenilenmesi.
    - Sürekli gazlanırsa, dikkat edilmezse veya yoğun trafikte kullanılırsa yakıt direk 17-18ltlere çıkıverir.
    - Motorun turbo boşluğu fazladır, ilk 2000 devire kadar boş gelir, sonra patlama yapar hızlanır. Gerçi otomatik modellerde bu çok da sorun değil.
    - İçeride eşya gözü diye bişey yoktur, telefonlar sigaralar cüzdanlar koltukların üzerinde gezer.
    - Direksiyon kamyon direksiyonu gibi döndür babam döndür, bir yere döndüğü de yok, turu uzundur, şehirde kullanmak zordur, direksiyon ağırdır.
    - T5'ler sport şasi olduğu için süspansiyon konforu pek iyi değil, kısa darbeler içeri sert gelir.
    - Görüş açıları biraz sıkıntılı, park etmesi neden bilmem (gövde yapısı sebbeiyle sanırım) zor gelmiştir hep bana.

    +'ları

    - Eğer motor sağlıklıysa, motorun performansı, çekişi sesi muhteşemdir. Eski 225lik S70-V70'lere benzemez, S60 T5 fena yürür, soluksuz çıkar 240-250kmh'lere. Fakat malesef sağlıklısını bulmak zordur.
    - Motor çok sağlamdır, bakımlıysa, kaçağı göceği yoksa, sıvıları tamsa kolay kolay arıza vermez ve çok uzun ömürlüdür. Artık bu tarz yüksek maliyetli motorları üretmeye kimse yanaşmıyor.
    - Yüksek hızda çok keyifli, çok stabil, sürati seven, uzun süre 180-190 gitseniz içeride kimsenin anlamayacağı ve rahatsız olmayacağı bir araçtır.
    - Direksiyon ilk haraketlerde keskindir, üstüne birde yol hissi vardır artık günümüz araçlarında olmayan bu yüzden hafif virajlı yollarda keyifli arabadır S60. Ancak direksiyon açısı arttıkça keskinliğini kaybeder, araba da ağırlığını hissettirmeye başlayınca kısa dar virajlarda ağır kaçar. Ancak yol tutuşu iyi, keyifli arabadır. Şasisi güzeldir S60'ın, VW grubu arabalar gibi sadece önden kayıp durmaz, isteyince arkası da gelir.
    - Frenlerin dozlaması, hissi, performansı çok güzeldir.
    - Yedek parça sıkıntısı yoktur, her parçasının yan sanayisi, orjinali her yerde bulunur.
    - Geartronic şanzıman dönemine göre hız açısından gayet iyidir, manuelde siz istemeden vites büyütmez, küçültmez. Tork konvertörünü biraz fazla kullanır, bu da turbo boşluğu yüzünden olan alt devir ağırlığı sebebiyledir.
    - Hem yağ hem su soğutmalı Mutsubishi 16T Angle Flange çok kaliteli bir turbo kullanır. Kolay kolay arıza yapmaz, yaparsa değişim şarttır, revizyon tat vermez.
    - Yakıt tüketimi yüksek hızlarda şaşırtıcı derecede düşüktür (fotoğraf ekleyecğim aşağıya). Sabit 150-160kmh gidin, ani gazlardan kaçınıp yokuşlarda arabayı zorlamayın, ortalama 8lt'yi geçmezsiniz. Hatta tüketim 180kmh'den sonra birden artar (artık turbo'nun basmaya başlaması sebebiyle) o hızlara kadar bile makuldur. 100-110kmh'de ise 6.5lt gibi bir tüketimi vardır, genel uzun yol ortalaması 7-7.5lt'yi bulur. Şehir tüketimi efendi sürüşte 11lt'dir, yoğun trafikte 14-15lt'yi görür. Tüketim makası çok açık bir motordur. 2.3 T5'ler tüketim/performans dengesi olarak 2.0T 180hp motorların net üstündedir.

    Bu da Ankara-İstanbul/Ataköy arası ortalama tüketimim. Genelde 170-180kmh gittim, ara ara 250'lere çıktım, bunun dışında arabayı zorlamadım hiç (170-180'lerde araba zorlanmıyor, devir 3500'lerde oluyor hala) Ortalama hızın 142kmh çıkma sebebi İstanbulda yavaşlamış olmam. Dikkat etsem 8lt'nin altına bile inebilirdim, bir kaç vatandaşla eğlendim yolda :) Benim aracımda LPG yok bu arada benzinli. Umarım mesajın yardımı olmuştur.

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar
     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 5 Ekim 2016; 12:00:59 >




  • Elinize saglık okadar güzel ve detaylı anlatmışsınızki sorulabilecek soru bile kalmamıs cok teşekkürederim @alcohol06

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilgilenen olur ise bizde aracımızı koyduk ilana. çok satma heveslisi değiliz ama satılırsa başka bir proje var aklımızda.
    2006 model 2.0t
    istenilen soruya cevap verilir :D

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2006-model-s60-prins-lpg-sorunsuz-kurus-masrafsiz-347172656/detay/
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Sorun bene de incelen koltuklardan kaynaklanıyor. Bu araç ilk tanıtıldığında Volvo da inceldi ama konforu aynı demişti. Ben pek inanmamıştım, kullanım doğruladı. Destek ayarlrının amacı farklı asıl oturulan yede bence konfor sorunu var.

    Araç ayrıca alçak olduğu için iniş çıkışlarda bence sorun var. Ki ben spor model olarak inşa edilmiş S60 I'e göre böyle buldum. S40 ile durum bence aynı değil.
  • Herkese selam,

    Ben bugün aracımı (2009 S60, 2.0T, 82 bin kmde) genel bakım için Speedy Maslak servisine götürdüm. Servis sorumlusu daha önce Volvo Evo'da çalışan Yener bey. Bir ara bu foruma da üye idi, belki tekrar gelir. Speedy'e ilk defa gittim ve tabii ki gitmeden önce bin açıdan da araştırdım. Beni oraya iten daha önce burada bolca tavsiye ettiğim 10 yıllık ustamdan yediğim son servis ücreti kazığıydı.

    Speedy'de yapılan işlemler ve ödediğim ücret şöyle:

    Yağ değişti (6lt 5-30 Mobil)
    Yağ filtresi değişti
    Hava filtresi değişti
    Polen filtresi değişti
    Benzin filtresi değişti

    Değişen parçaların tümü yabancı marka OEM parçalar.

    Ödediğim ücret işçilik ve bahşiş dahil 450tl.
  • İyi akşamlar. Yaklaşık altı aydır Volvolara uzaktan uzaktan bakıyorum, aslında 2012 ve ustu bir Volvo almak istiyordum ancak bu sıra daha geniş bir araca geçmek icin arabamı değiştirmek istiyorum. Su anki aracım 2012 clio 4, 0.9 tce. Siteden bakıyorum 2008-2009 Volvo s60 lar var 50k civarına ancak kilometreler 200k ya yaklaşmış. Almayı düşündüğüm 2.4 d5 ya da 2.0t benzin Lpg. Geçenlerde bir tane 2.0 deneme şansım oldu, araç hoşuma da gitti. 2.0t ve 2.4 d5 kullanan arkadaslardan ricam araç icin yorumları. Gerek yakıtı, gerek bakim durumu (Ankara icin), km olarak 200k nin motor ömrünü ve çekişi ne kadar etkileyebileceği, kısacası araç hakkındaki genel olarak herşey..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • marmelat_06 M kullanıcısına yanıt
    Model yılından çok km daha önemli. Mümkünse 150.000 km'nin altındaki araçlara bakın. 2007 hatta 2006'da olabilir. LPG konusunu bilmiyorum, ben sıcak bakmıyorum, LPG'siz olarak 2.0t büyükşehirlerde 11-12 litre yakar.

    Şu aracı araştırın, hasar geçmişi ve başka sorunu yoksa tavsiye ederim:https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-autoline-farkiyla-essiz-temizlikte-2010-s60-sports-edition-355778424/detay
  • Anladım cok tesekkur ederim. Bu kriterlere göre bakmaya devam edeceğim. 2.4 d5 konusunda yorum gelmemis yalnız onların durumu nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair

    Model yılından çok km daha önemli. Mümkünse 150.000 km'nin altındaki araçlara bakın. 2007 hatta 2006'da olabilir. LPG konusunu bilmiyorum, ben sıcak bakmıyorum, LPG'siz olarak 2.0t büyükşehirlerde 11-12 litre yakar.

    Şu aracı araştırın, hasar geçmişi ve başka sorunu yoksa tavsiye ederim:https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-autoline-farkiyla-essiz-temizlikte-2010-s60-sports-edition-355778424/detay

    benimki 2007 model sport bendekinde tlf var bunda yok




  • Benim çok istediğim bi araç bu (sport modeli için söylüyorum) ve Internette fiyatların maşallahı var! 70 bin 65 bin... Azcık vijdan be! Yoksa bana mı öyle geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hesheit kullanıcısına yanıt
    Üstat merhaba,

    Malum servisten bu şekilde ayrılmanıza üzüldüm. Özel değilse paylaşırsanız sevinirim. Maslaktaki neredeyse her servise benim gitmişliğim vardır, fakat ne zaman bu servisten başka yere kaysam başıma bir iş geldi ve yine onlara döndüm. Ama hala fiyatlarından memnun değilim. Maalesef özel servisler bizi yolunacak kaz olarak görme zihniyetlerinden vazgeçmiyorlar. İşçilikleri her daim pahalı. Speedy Maslaktan memnun kaldınız mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tutankamon80

    Benim çok istediğim bi araç bu (sport modeli için söylüyorum) ve Internette fiyatların maşallahı var! 70 bin 65 bin... Azcık vijdan be! Yoksa bana mı öyle geliyor

    Merhaba,

    İnternetteki fiyatlar pek piyasa fiyatlarını yansıtmıyor. Yukarıda linki verilen Sport'un bile o fiyattan gitmesi çok zor. Çok meraklısı yada Volvo'nun piyasasını bilmeyen belki o fiyatlardan alır. Nereden biliyorsun derseniz 2009 sport aracımı bir kızgınlıkla ,lana koymuştum, makul fiyat yazmama rağmen mezarcılar hariç pek ilgi görmedi
  • İki üç yıl önce 44-45 bin civarı gidiyordu. Hadi ötv arttı diyelim 50 olsun ama 55-60-65-70 çok ciddi rakamlar. Ben eski bir volvo kullanıcısıyım 6-7 yıldır piyasayayı takip ediyorum ve sport model istiyorum. Bu fiyatları param olsa bile vermem. S60 ı geçtim S40 a 40 bin yazan vardı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracına multimedia sistem yaptıran varmı, teyp ünitesi yerine? Değiştirmek istiyorum standart üniteyi ama ucuz otobüs firmalarının koltuk arkasında bulunan dandik ekranlardan değil de, doğru düzgün entegre, ses çıkış desteği, menüsü dokunmatiği iyi birşey olsun istiyorum, illa android olmasına da gerek yok

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Resimdeki güzele benziyor.

    Ben farklı bir sistem görmüştüm. Volvunun orjinal ön göğüsteki hoparlörden yukarı doğru çıkan navigasyon ekranını, başka bir android ekran ile değiştirmişlerdi. Hem görüntü, hem fonksiyon olarak çok güzeldi.
  • arkadaşlar dün s60 2.0T siyah 2007 aracı aldım araçta boya yok motor şanzuman gayet güzel 40k ya aldım iyi midir
    birde araç uzun yolda 100km/s geçince ön taraf titreme yapıyor 100 ü devirdikten sonra geçiyor sebebi nedir
    ve aracın tavanındaki lastikleri sökmüşler nasıl bulurum
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    2 sene önce ben de düşündüm sizin gibi ama hırsızlık olaylarından dolayı vazgectim onun yerinehttps://forum.donanimhaber.com/m_60110696/tm.htm buradaki ürünü aldım gayet güzel yanlız müzikleri dosya dosya yapıyorsunuz son şarkıyı dinlemeden diğerine geciş olmuyor o can sıkıcı bir olay
  • sinan9 kullanıcısına yanıt
    Benim farklı bir durumum var, kapı açılmadığı için sağ ön koltuktan sola geçerken ünite'nin disk ve soruce tuşlarını kırmıştım 2 sene önce yapıştırıp falan bir şekilde hallettim ama nasıl olduysa geçen ses tuşu da çatlamış ve düşmüş. Bir diğer sorunu da kendi kendine kanal arayıp, cd'de şarkı değiştirip durması, yediemine bırakılacak halede yani benim ünite. Komple yenilemekten başka çıkış yolum yok. Bu tip multimediya cihazları ile de ilgili hiç bilgim yok, öğrenmeye de nereden başlayacağımı bilmediğim için seçimde hata yapacağım gibime geliyor.
  • İyi günler herkese.. ben volvo s 60 t5 2.0 2004 model bir araç alıyorum araca lpg taktırmak istiyorum. Sizlerden ricam, lpg takılınca aracın performansı düşer mi? Ve hangi marka lpg en iyi performansı sağlar teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam lpg yakıt bakımından iyi olsada beraberinde bazı problemlerde getiriyor. Bunları göze alıyorsanız ben prins derim. 2. Olarakta kullanma şansım olmasada brc. Ama önemli olan tabiki takan usta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 361362363364365
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.