Bildirim
VOLVO S60 Nedir, Ne değildir? (4. sayfa)
Daha Fazla ![](/static/forum/img/downicon.png)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az ![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
3 Misafir - 3 Masaüstü
![](/static/forum/img/close.png)
Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Pxshadowz
Yakinda volvonun 2.0 dizelleriyle performans ve tuketim videolar gelir ve rahatlikla 3.20d ile yarisacak bir motor. İsterseniz biraz inceleyin :)
Yeni gelecek bir motor mu bahsettiğiniz, yoksa 2.0 D4 mü? Çünkü eğer o motorsa pek kıyaslanacak birşey yok bence
http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=18406
http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=17212
bmw daha güçlü, daha hızlı, daha ekonomik. Zaten 320d artık efsane olmuş bir model. Volvonun 2.4 motorla verebildiği performans bmw 2 litre motorla şehir içinde volvonun yarısı kadar yakarak verebiliyor. Konfor vs konularında kıyaslama yapılır falan tamam ama volvo, motor konusunda bmw markasıyla kıyaslanabilecek bir marka değil. Motor konusunda bmwye ne audi, ne mercedes yaklaşabiliyor. Doğruya doğru, bmwyi abartmayalım ama volvonun yeri de hiçbir zaman 3 büyüklerin yanı olmamıştır, gözde bu kadar putlaştırıp abartmaya gerek yok. Dh dışında bu tip başka bir ortam yok zaten. Dönem dönem belli markalar putlaştırılıyor. Bir ara subaruydu, o geçti mazda oldu. Şimdi son bir yıldır volvo. Bakalım onun modası geçince dh tayfası abartacak hangi markayı bulacak. İnsanlar piyasasından çekinip alamadıkları araçları internette resimlerine baka baka gözlerinde putlaştırıyorlar. Ha bir de sabit, yılların abartılan markası vw var gönlümüzde yeri ayrı.
"vw premiumdur" cular vs "dok gapu sesüymüş ehüehüe" ciler. Let the fight begin!!!
-
Yeni 2 litre Volvo d4 motor 181 hp 8 ileri
5 silindir 2,4 yerine geçen ise 2 litre çift turbo 225 hp yeni xc90 da kullanılıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akifsari -- 31 Aralık 2014; 14:27:28 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Emre kardeş,
90 beygrilik poloyla 110 beygirlik s80 motorlarını karşılaştırmışsın, bir de polonun içinden geçiyor 100 sonra demişsin. Çoluk çocuk muhabbetine hiç girmeyecğeim yakışmamış. Teknik verilere bakınca 160'a kadar polo kendisinden 20 beygir daha güçlü aracın içinden geçmiş olarak da yorumlanabilir di değil mi?
Adaletli olmak lazım, karşısına güç olarak dengi 110luk 1.6 dizel golf çıkaralım, bakalım kim kimin içinden geçiyor....
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 31 Aralık 2014; 14:28:35 > -
80 Civari giderseniz o mesafeyi 34 dakikada alamazsınız, İstanbul'dan değil misiniz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir de merak ettiğim bir konu var.Bu 0-100'ü nerde kullanıyorsunuz? Neden bu kadar dokunuyor 12,11 ya da 7 saniye olması?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk
Emre kardeş,
90 beygrilik poloyla 110 beygirlik s80 motorlarını karşılaştırmışsın, bir de polonun içinden geçiyor 100 sonra demişsin. Çoluk çocuk muhabbetine hiç girmeyecğeim yakışmamış. Teknik verilere bakınca 160'a kadar polo kendisinden 20 beygir daha güçlü aracın içinden geçmiş olarak da yorumlanabilir di değil mi?
Adaletli olmak lazım, karşısına güç olarak dengi 110luk 1.6 dizel golf çıkaralım, bakalım kim kimin içinden geçiyor....
Bu söylediğinde ciddi misin? Aralarında yarım ton fark var en az. -
20 beygir fark küçük hacim dizellerde yadsınamayacak kadar önemli bir fark. -
Öncelikle hayırlı olsun tekerine taş değmez kazasız belasız kullanırsınız inşallah. Şahsen ben S60'ın dış tasarımını hiç beğenmiyorum. Muadili bir örnek olarak son kasa makyajlı S40'lar, 3.20ler, C serisi bile(ki ben C serisini de pek beğenmem) S60tan çok daha yakışıklı bir duruşa sahip. S60ın hatları birbiriyle çok uyumsuz gibi geliyor bana. Örneğin ön farlarla kaput ve panjur çok ilgisiz görünüyor. Ayrıca agresiflikten çok uzak bir görünümü var bence bu segmentteki araçların bir parça da olsa sportif bir görünüme ihtiyacı var. Volvo dış tasarımı genelde pek beğenmiyorum zaten. Dış tasarım olarak başarılı bence hepi topu 2 araç var zaten biri S40 diğeri V40. Ama dış tasarım zevki tabi ki kişiden kişiye değişir. Yanlış anlaşılmasın markaya çamur atmak için söylemiyorum kendim de 2011 Volvo S40 sahibiyim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırlı olsun arkadaşım öncelikle.
Diğer bir konuya gelince...
Passata burada bile laf çakanlar var.
Şu anda 3 20 d performansı ayarında 190 hp Passat var üstelik 40 bin kadar da ucuz.
240 hp lik Pasatın yanında 3 20 d nin esamesi okunmaz zaten.
Hala eski kafa premiumcular var tam komedi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: MarcusFrex
Bir de merak ettiğim bir konu var.Bu 0-100'ü nerde kullanıyorsunuz? Neden bu kadar dokunuyor 12,11 ya da 7 saniye olması?
Sizce nerde kullanıyoruzdur?
Sizin için aracınızın sizi a noktasından b noktasına götürmesi yeterlidir.
Bir başkası için bunu güvenli şekilde yapması önemlidir
Bir başkası için bunu konforlu bir şekilde yapması önemlidir..
Bir başkası için de bunu seri biçimde yapması önemlidir.
Yani zevkler ve renkler. Arabadan "sürüş zevki" uman herhangi bir insan; o aracın seri, iyi ivmelenen bir araç olmasından da doğal olarak keyif alır. Çünkü hızlı araba yavaş arabadan daha keyiflidir, tıpkı güçlü arabanın güçsüz arabadan daha keyifli olduğu gibi. Bu kadar basit. Burada algılayamayacak bir şey yok diye düşünüyorum.
-
Bu motor V40 a rahat yetiyor performans olarak, ama 3.16 ile kıyasladığımda, ciddi serilik farkı var s60 ile. yani 20 beygir farkı bile çok fazla hissettiriyor. 140 olsa muhteşem olurdu cidden.
dış tasarım a gelirske, evet ön tasarımı şahsen başarılı buluyorum ama arka tasarımı s60 ın hhiç beğenmiyorum, ön direk sportif agrasif, arka bildiğimiz aile arabası tasasrımı, o yüzden bence V40 derim tip olarak daha hoşuma gidiyior. ama tabiki segment farkı vs var. s60 ın yeni kasası da direk yeni sunulan xc90 gibi olacaktır, ki tasarım benim çok hoşuma gitti, birde eski volvolara da bakarsanız volvonun sabit bir tasarım tip anlayışı vardır, onu sürdürür... tabiki bence de bir BMW 3 yada 5 seirisi yada bir merc C serisi ile belki belirgin eksileri olup kıyaslanamayacak düzeydedir, ama unutmayalım ki herşey tasarrım vs değildir, bunu kazası var vs i var, volvo da bu konuda 2 sinide aratmaz güvenlik olarak. güvenlik de efsane Volvo dur, ne kadar klişe gibi dursa da yıllardır bu söylenir ki adamlar cidden iyi şeyler başarıyor çalışmalarına bakabilirsiniz aktif olan, çok enteresan şeyler üzerinde çalışıyorlar güvenlik için.
işin özü 105 bin tl ye ne alırsın deseniz, gençsem spor istersem veririm 90-95 BMW 1 serisi alırım, yoksa o kadar 80 küsüre V40 alırım, 105 bin verceksem de s60 ı alır , deri kahve koltuk rengini döşetir premium modeliyle en az 8-9 yıl binerim bu araca kafam rahat şekilde. haa vereceksem 120-130-140 binde gider 3.20 ied alırım, yakıtta ve performansda kafam rahat benzinli araca binerim. ama fiyat olarak s60 yada v40 şu an gayet mantıklı bi araç.
Volvo yine de Can dır. o fiyata vw ,ford ,peugeot vss hiçbirinin kusra bakılmasın ama yüzüne bakmam. gidip de incelemem bile...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi imax1 -- 31 Aralık 2014; 15:09:04 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Seri bir şekilde yapmasıyla 0-100'ü bağdaştıramıyorum.Eğer seri şekilde gidecekse gideceği yere 100 KM'nin altında gitmez.100 KM'nin üstünde de 0-100 değerinin bir önemi yok.
0-100 Dediğin olay, insanların aracın performansını değerlendirirken yanılgıya düştüğü en büyük noktadır.
Herkes önce 0-100'e bakar fakat önemli olan 120 KM'de giden üç farklı aracın sağladığı konfordur.
10 Senelik bir araban olur, makaimum 3 kere 200'ü görecek fırsat bulursun.Tabi bu Türkiye için geçerli.
Bilmiyorum anlatabildim mi hocam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MarcusFrex -- 31 Aralık 2014; 14:59:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: imax1
Bu motor V40 a rahat yetiyor performans olarak, ama 3.16 ile kıyasladığımda, ciddi serilik farkı var s60 ile. yani 20 beygir farkı bile çok fazla hissettiriyor. 140 olsa muhteşem olurdu cidden. bence sunabilir yakın zamanda volvo, aynı bmw 3.20 ied mantığı gibi.
Volvo nun 1,6 turbo 180 hp benzinli seçeneği var 3.20 ed benzinli 170 hp
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
d2 ile şahsen 215 km yi rahat gördüm ve de basınca gidiyo yani konu hızsa, 190 a aldırmayın.
şahsıma gelince sene içinde bmw 1.16d alacağım , tabiki bence o seviyedeki araçlar hoşa gitme meselesi, kimi volvonun konsolu beğenmez, kimi tasarımı beğenmez, hepsi de canavar gibi araç o fiyatlara göre. zaten ucuz araç da değiller, markalarıda kendilerini gayet kanıtlamış durumda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi imax1 -- 31 Aralık 2014; 15:16:14 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: imax1
hocam doğru diosun biliyorum, ama benzinli volvoya o kadar para vermem, ama param olsam BMW ye gider o parayı veririm. yani performans için volvoya o kadar para harcamam şahsen. yani demek istediğim o araç bana 110 bin tl den aşağı mal olmycak. 120 verip bmw 3.16i ye 140 beygire binerim binceksem. 105-110 volvoya verme nedenim dizel olmasından dolayıdır zaten.
volvoya kızdığım tek nokta,
v40 da powershift düz farkı 1700 civarı, s60 da 7-8 bin tl. komik gerçekten.
Saygı duyarım da. Volvo nun konforunu bilen alır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: akifsari
quote:
Orijinalden alıntı: imax1
hocam doğru diosun biliyorum, ama benzinli volvoya o kadar para vermem, ama param olsam BMW ye gider o parayı veririm. yani performans için volvoya o kadar para harcamam şahsen. yani demek istediğim o araç bana 110 bin tl den aşağı mal olmycak. 120 verip bmw 3.16i ye 140 beygire binerim binceksem. 105-110 volvoya verme nedenim dizel olmasından dolayıdır zaten.
volvoya kızdığım tek nokta,
v40 da powershift düz farkı 1700 civarı, s60 da 7-8 bin tl. komik gerçekten.
Saygı duyarım da. Volvo nun konforunu bilen alır
hocam babam ın 3 aracı da volvo yduyani biliyorum tabiki, ama çok kullandım s60 ıda, yeni 3.16i ve 3.20ied yi de, v40 ı da . baya kullanma şansım oldu ki , volvo s60 ve 3.16i bende 3-4 ay kaldı bu sene içinde. 3.16 daki hissi ben volvoda asla alamıoyurm hocam inanki :) sürüş keyfi valla çok güzel bmw nin... konsoluna aşığım, o kahve deri modeli vardı zaten ikisininde, ya muhteşem bence bmw nin konsol vs konforu, zaten 3.16 nın tasarımına ciddi aşığım :) ama benzinli bir araç, neticede maddiyat belliyse 3.16 ya 120 bin verip ki en ucuzu o giyatta, almak doğru diosun çok mantıklı gelmio. ha şuda var, istanbul-ank arası otobanda çok gittim geldim ikisiyle de , inanki yakıt olarak ciddi bi fark ödemedim ya ben. yani şöyle söyleyim, ereğliye gidioudum geliodum sürekli, 200 lira bmw yakıosa , 160-170 den aşağı volvoya ödemedim. sebebide tabiki otobanda 190-200 civarını çok sık görmem kaynaklı diyebilirim, tabiki bmw daha az yakıo bu şekilde performanslı gidince motor gücünden ötürü ama dizel farkını tam alamadım açıkcası. ama aile değilse, bmw 1 bana çok mantıklı geliyor, dizel oluşundan dolayı. bu arada kullandığım araçların hepsi otomatik vitesti.
bana kalsa da hocam şahsi fikrim, gidip bakcaksın para da çok sıkıntı yoksa, hangisi hoşuna gidiosa, tip konsol vs olarak alcaksın yani ikiside bence çok iyi arabalar. en azından passat almycaksın o fiyata. onu da kullandım çok , yeni passatı 3-4 kere sürdüm 1 isi uzun yol, zırnık hoşuma gitmedi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi imax1 -- 31 Aralık 2014; 15:22:21 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Seri olması çok hızlı gidiyor olması demek değildir. Serilik atikliktir. Yani aracın ne kadar canlı olduğu, hızlanmaya ne kadar istekli olduğu, ara hızlanmalarının ne kadar iyi olduğu gibi. 0-100ü iyi olan araç zaten güçlü olduğundan iyidir, bundan dolayı da en önemli mevzu olan ara hızlanmaları yani elastikiyeti de iyidir. Bu sürücüye büyük keyif vermenin yanında uzun yolda sollamalarda hayati bir güven sağlkar. Sonuçta önünüzdeki aracı ne kadar hızlı sollayıp şeridinize dönerseniz sollamanız da o kadar güvenli olur. Dolayısıyla seri olan araç iyidir. Böyle arasçların verdiği sürül keyfine hiç girmiyorum. Bilen bilir. 0-100 hızlanması da bir aracın tahmini elastikiyeti hakkında fikir vermesi açısından tüm dünyada kabul edilen bir test yöntemidir. Bütün dünyada onyıllardır otomobillerin 0-100 değeri ilk merak edilen konuların başında gelip, testlerde sık sık kontrol ediliyorsa demeki ki vardır bir önemi değil mi?..
Ayrıca o kadar hızları tasvip etmesemde artık geniş otobanlarımız kolaylıkla 200km gibi hızlara müsade edecek ferahlıkta. Mesela bursa balıkesir otobanı boş ve ferah, viraj az. İsteyen burda 300bile yapar. Yani 200km o kadar büyük hız değil. Trafikteki araçların %60-70i de bu hızı çok zorlanmadan görebilecek kapasitede. Ama konu yüksek sürat değil. Serilik yani atiklik, neden istendiğini de önceden yazdım. Kimi insan mülayimdir mülayim araçla mülayim kullanır. Kimi ekonomi peşindedir. Kimi gösteriş, kimi kalite, kimi güvenlik, kimi mümkünse hepsi, kimi de sürüş keyfi arar. işte sürüş keyfini öyle 100-120beygrlik dizel motorlu ağır araçlarla alamazsınız. Size lazım değildir, ama o keyfi arayana da karışmayın bence. Kimine 0-100ü 12 saniye iyidir, kimine 8. Çeşitlilik olmasaydı herkes tek tip kalas gibi hantal araçlar kullanıyor olurdu. Her zevke göre araç var işte, isteyen ekonomik araç alır, isteyen keyifli araç alır. 320d, 320ed gibi nadir araçlarda performansı ekonomiyle birlikte verebilenlerden.
-
quote:
Orijinalden alıntı: imax1
Bu motor V40 a rahat yetiyor performans olarak, ama 3.16 ile kıyasladığımda, ciddi serilik farkı var s60 ile. yani 20 beygir farkı bile çok fazla hissettiriyor. 140 olsa muhteşem olurdu cidden.
dış tasarım a gelirske, evet ön tasarımı şahsen başarılı buluyorum ama arka tasarımı s60 ın hhiç beğenmiyorum, ön direk sportif agrasif, arka bildiğimiz aile arabası tasasrımı, o yüzden bence V40 derim tip olarak daha hoşuma gidiyior. ama tabiki segment farkı vs var. s60 ın yeni kasası da direk yeni sunulan xc90 gibi olacaktır, ki tasarım benim çok hoşuma gitti, birde eski volvolara da bakarsanız volvonun sabit bir tasarım tip anlayışı vardır, onu sürdürür... tabiki bence de bir BMW 3 yada 5 seirisi yada bir merc C serisi ile belki belirgin eksileri olup kıyaslanamayacak düzeydedir, ama unutmayalım ki herşey tasarrım vs değildir, bunu kazası var vs i var, volvo da bu konuda 2 sinide aratmaz güvenlik olarak. güvenlik de efsane Volvo dur, ne kadar klişe gibi dursa da yıllardır bu söylenir ki adamlar cidden iyi şeyler başarıyor çalışmalarına bakabilirsiniz aktif olan, çok enteresan şeyler üzerinde çalışıyorlar güvenlik için.
işin özü 105 bin tl ye ne alırsın deseniz, gençsem spor istersem veririm 90-95 BMW 1 serisi alırım, yoksa o kadar 80 küsüre V40 alırım, 105 bin verceksem de s60 ı alır , deri kahve koltuk rengini döşetir premium modeliyle en az 8-9 yıl binerim bu araca kafam rahat şekilde. haa vereceksem 120-130-140 binde gider 3.20 ied alırım, yakıtta ve performansda kafam rahat benzinli araca binerim. ama fiyat olarak s60 yada v40 şu an gayet mantıklı bi araç.
Volvo yine de Can dır. o fiyata vw ,ford ,peugeot vss hiçbirinin kusra bakılmasın ama yüzüne bakmam. gidip de incelemem bile...
Zaten diğer markaları incelemediğinden dolayı piyasadan gelişmelerden haberin yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Eyvallah hocam, teşekkür ediyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X